Resultater for kjellervarmeren VILP

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg prøvde å kompilere denne rapporten for brukrapporter i de tre første meldingene som beskriver de oppnådde resultatene, installasjonsmetoden og de relevante måleresultatene. Det er tydeligvis en oppfatning her at meldingen om lykke ikke går, men forskjellige gobliner stiger til overflaten når som helst noe gap.

Jeg vil også veldig mye som andre til å lage noen mer dybdegående oppsummeringer, som raskt kunne lese hvordan enhetene jobbet og hva installasjonen og driftsmiljøet er. Hvis resultatene er i månedlige meldinger, er det veldig vanskelig å se hvordan enhetene har jobbet når det er 12 meldinger om året, og det er fortsatt en diskusjon mellom dem. Kostnaden for å sette opp kan også bli fremhevet når det gjelder en slik enkel debatt.

Det er noen ganske massive pauser og mange diagrammer i min egen nå:
-Hvor er de forståelige for leseren? Spesielt noen bord med mange tall.
-Det er noe som mangler? Det er flere tabeller og diagrammer, og jeg produserer også forskjellige, mer eller mindre tall
Målet har vært at rapporten skal inneholde all kunnskap om at leseren kan gjøre sin egen analyse av situasjonen hvis han ønsker det.
-Jeg legger tallene i temaene i henhold til bildene for å gjøre det lettere å referere til dem.

Så er det forslag til forbedringer?

Min bruksrapport (CTC Ecoair 520 M, North Savo) finner du her:

https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/ctc-ecoair-520-m-okt-200-200-m2-pohjois-savo.24381/

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Her er en COP-kurve. Faktisk er april allerede inkludert som en prognose for den første måneden. Av en eller annen grunn brøt februar t-merket.

59905

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Det har vært å lese en stund ... en flott presentasjon

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Kanskje den vanlige cheat-eieren, eller egentlig fremtidens eier, ville tjene et enklere bilde som bare viser utvendig varme-, polar- og kurveutløser hvor avfrostingen oppstår?

Godt bilde.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Og systemansvarlig.
Systemet SCOP som nummer forteller en ganske lang vei til noen utenfor.

Kurvene er gode og på plass når du stiller inn systemet og overvåker tilstanden, eventuelle avvik kan sees godt, og til og med bli raskere med problemet. Og selvfølgelig tjener kurvene de utenforstående selv om noen forverker oppkjøpet.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Med SCOP, eller tilsynelatende, mener du dette?
"Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 3.0 (pumping)"

Dette er nettopp året med pumpet produksjon / forbruket pumpe-elektrisitet. Det vil si at det ikke er et gjennomsnitt av antall menstruative COP.
Tabellene har COP som inkluderer vannbrann og støtter oppvarming. Støtteoppvarming vises også månedlig i Diagram 4, med røde prikker som samsvarer med gule flekker når støtteoppvarming ikke er nødvendig. Du må oppdatere nøkkelverdiene for de COP-verdiene med de gjennomsnittlige verdiene som oppnås ved vanndamping og støtte oppvarming.

et enklere bilde som bare viser utvendig varme-, polar- og kurvstart hvor avfrostingen vises?
Du må tenke på hva du kan sette inn i dette. Jeg har ikke sporing på minuttnivå, men onkel tegner kurven som smelteverkene kommer inn som små hvirvler. Det ser imidlertid bare ut i 24 timer om gangen. Ta en titt. Diagram 4 viser avfrosting. Avfrostningsforholdet er imidlertid beregnende, men hvis avfrostingen av avfrostningen ikke overstiger 10% av produksjonen, vil en 10% defekt i defrosting da gi maksimalt 1% feil ved avfrostingstidspunktet. Feilen kan komme i netto produksjon, ikke i strømforbruket.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Vil du fortsatt åpne litt (med forklaring eller kobling til resten av kjeden) hva "COP for beregningsvarmebehov" inkluderer ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Beregnet varmetilførsel er basert på "varmekravskurven". Det tar ikke hensyn til unormal slitasje, som for eksempel sol eller unormal bruk av lunkent vann (bilvask er kanskje det mest typiske eksempelet). Det er også den eneste måten om vinteren å vurdere oljens andel på kort sikt. Andelen oljeoppvarming kan da kontrolleres etter å ha sett hvor mye det har brent om vinteren.

Det har vært problemer med dette spesielt om sommeren, når vi er borte, og oppvarming må slås av på grunn av tordenvær. I dette tilfellet er varmeeffekten null, men det er vanskelig å bringe dette inn i beregningen fordi underskuddet er delvis fylt i de følgende dager. På sommeren kan dette imidlertid enkelt erstattes av resultatene gitt av Pollu, selv uten avfrostning.

Oppvarmingskrav kWh / dag = 5,4 (15-t) +45 når temperaturen er over 15 grader = 45 kWh / dag + fading
Vannfading = Strømforbruk av brannhette, dvs. 50% vannoppvarming er beregnet for fading. Dette er et gjennomsnitt på ca 5 kWh / dag.
For eksempel ved -6 ° C = 5,4 (15-6) + 45 = 158,4 kWh + fading 5 kWh =163,4 kWh
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Og systemansvarlig.
Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 3,0 pumping = COP1
Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 2,8 inkludert pumping og vanntanking = COP2
Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 2.6 inkludert pumping, vanntanking og støtteoppvarming = COP3

Jeg har lagt til disse i bruksrapporten
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
kurve start der viser opptining?
Bare dårlige bilder er nå tilgjengelige. Jeg fikk varmen fra skjermen på maskinen.
Rød er temperaturen i radiatorkretsen. Det er praktisk talt det samme som maskinens returtemperatur
Gul er retur av radiator krets
Blå er utetemperaturen. Under avfrostningen kan sensoren litt nyte varmen av avrimningen.

59910

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Det gode bildet som er og er nyttig, du ser at opptining kommer hver time.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg la det bildet til punkt 39 og jeg skrev en historie og beskrev opptining. Avrimning begynner nøyaktig etter 60 minutters oppvarming. Det kan antas at smeltingen tar 2,5 timer om dagen, og 21,5 timer for at luften skal være varm. Tjuefem fordøyelser ble gjort om dagen, og ganske ofte om vinteren blir de også så mange.
Senest redigert:

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57
Det er tydeligvis en oppfatning her at meldingen om lykke ikke går, men forskjellige gobliner stiger til overflaten når som helst noe gap.
Et markedsføringsproblem. Forenkle meldingen. Ikke-kjerne brystvorteinformasjon et sted mer diskret.

Adamooppeli

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2
Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 3,0 pumping = COP1
Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 2,8 inkludert pumping og vanntanking = COP2
Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 2.6 inkludert pumping, vanntanking og støtteoppvarming = COP3

Jeg har lagt til disse i bruksrapporten
Hvis systemet vurderes som en helhet. Så mangler strømforbruket til de to sirkulatorene fortsatt. 2 * 60W ~ 24/7 ~ 1000kWh / a. Sirkulasjonspumper COP3 til verdi effekt ~ 2,4.
Uansett, god lesing. Denne onkel av onkels rapport er meget godt dokumentert.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Så mangler strømforbruket til de to sirkulatorene fortsatt.
Eller så. Nøyaktig det er en tredje sirkulasjonspumpe for IV-maskinen. Denne tredje har bare vært på frost noen ganger hvis det av en eller annen grunn føltes som det.

Med disse varmepumper nå synes jeg ikke jeg har å gjøre med varmepumpen, uansett hva den er. I alle fall er det nødvendig med to kretser, og den tredje frostvæskesyklusen til IV-maskinen skal gjenvinnes. De eneste som kan bli påvirket er mer energieffektive sirkulatorer. Så, selvfølgelig, fungerer oljebrenneren fortsatt med strøm. Dens levetid er sannsynligvis mindre enn 100 timer i året.

Disse enhetene er ikke innenfor omfanget av noen separate målinger.

Jeg kan legge til disse som et anslag på hva denne "System COP" vil være. Det er imidlertid energi fra elektrisitet. Det har ikke vært en veldig vanlig rapporteringsmetode her.

59936

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Det er ikke tilrådelig å blande varmepumpens pumper, hvor de grinder uansett hvor og hvordan vannet får varmen.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77
Hvor er de involvert? Med en integrert MLP-pakke kan du sannsynligvis være med en pumpe. Er det flere pumper i samme pakke, minst de to løpende?
Vi på Vaillant har fire pumper: brønn + lading inne og to ute, en for radiator krets og en for gulvvarme. De er alle under MLP-kommandoen og tar sin kraft gjennom MLP. I varmesesongen kjører varmepumpens pumper hele tiden, men hvis romtermostaten mener at varmen er slik, vil pumpen stoppe hvis innstillingene er ønsket. Økningen av utetemperaturen over innstilt grense vil stoppe dem senest våren.

juhanahm

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Min gamle VILP hadde en pumpe inkludert og ville ha fått en ekstern shunt-gruppe, så strømmen hennes ville vært fra VILP. Faktisk vil jeg undersiden av varmesirkulasjonspumper den strøm, men en samtidig bør innsatsen for å se, slik at det skal pumpes fra den elektriske målingen. Løsningskretsens pumpe må måles automatisk igjen. Den grunnleggende saken kan være å holde antall pumper i distriktsvarmen .. Kanskje det er det viktigste å måle og hvordan. Ved bruk av VILP må energien som tas fra vannet ved avfrostingen måles, noe som krever en ekstra energimåler, fordi energimåleren måler bare én retning; Jeg stoler heller ikke på MLPs egne energimåler selv. La oss se hvordan Gebwells energimåler holder det tikkende sammenlignet med Landis når en dag er aktivert ..

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Den energien som forbrukes av sirkulasjonspumper, er ganske betydelig, 60W, 1051 kWh / år, dersom alle 2 er året rundt. Energien vil imidlertid forbli varm.
I de tabellene og diagrammene som er adskilt av det, er det nødvendig med mer ticking. Nå går det andre steder under "annet forbruk" men regnet fra COP. Effekten av gjeldende er nøyaktig 0,1 enheter i disse COPene.

Gjennomsnittlig COP oppnådd: ......... ............. ...... .. ....... 2,5 inkludert hele varmesystemet inkludert varmesirkulatorer = COP4

Det er her strømmen er borte :p

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
I dag har jeg pumper av moderne Halm pumper, som spiser 4-7 w når jeg går, men vannet de ikke beveger seg så mye som de tradisjonelle grunnfossene de erstattet, skjønt nok.

Hvis de tradisjonelle pumpene var isolert slik at all varmen ville forbli i vannet, ville de være så energieffektive som dagens pumper?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
I dag har jeg pumper av moderne Halm pumper, som spiser 4-7 w når jeg går, men vannet de ikke beveger seg så mye som de tradisjonelle grunnfossene de erstattet, skjønt nok.
Soil VILP Ladepumpe (Grundfors ALPHA2L 25-60) tar 15W i henhold til UPS, sirkulerende 900l / h. I gulvsyklusen har jeg samme hastighet og hastighet. Sannsynligvis bommer noen gammel pumpe 60W (jeg erstattet også gulvrotasjonen med mer enn 100W runner noen i Magna Alphan), men for en moderne pumpe som 15W ville være mer riktig. Mindre enn det, som Pökö nevnte.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
At 60 W er sannsynligvis et godt estimat for disse eldre modellpumpe. Strømmene er sannsynligvis ca. 0,8 m3/ H. Effektiviteten er ganske svak, spesielt ved lavere hastighet som ikke engang slutter vinteren.

Hvor bra varer de nye? Jeg tror ikke de har samme alder som de gamle. Dette er sannsynligvis strømkurven for mine pumper.

59942

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
kurve start der viser opptining?
Her i litt forskjellige omstendigheter. Når det ikke kreves faktisk avfrosting, opptørrer ikke oppvarmingskurven, men er fortsatt synlig ved utetemperatur. Det var lite tid på dagen uten å smelte. Denne justeringen og temperaturkontrollen for denne syklusen er ganske god. Situasjonen er ikke veldig representativ, fordi tørr vær, når is ikke samler seg, er ganske sjelden. Imidlertid er onkelen ikke fullstendig forlatt.

59944

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Når det har vært snakk om å måle strømforbruket, er det noen oversikt over annet strømforbruk. Det var vanskelig å komme opp med vinterfrosten, der forbruket ble gjort, men det var en god kamp for sommerforbruket.

60004

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
At strømforsyningen ville noe forenkle oppfatningen.
Hvordan ville du tro at dette resultatet kan endres med strøm?

60007
Senest redigert:

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Vises ikke @ Kellarinlämmittäjä har de dataprogrammer i det hele tatt, eller er de Standby-byene inkludert? Vi tenker også på økonomisk elektrisitet.
Jeg har de raptorene som tar deg tid til å kikke inn i "skjult energi".
Et par scener + fire skjermer på kvelden så på dem som noen eller ikke. Tre ups + modem + wlan router + bryter + etc på 24/7/365. Forbruk dermed 35-300W. I gjennomsnitt hadde det vært under 70W, eller 1,5 kWh / dag og 550 kWh / v.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Du finner en WLAN-router, et par skript, et par TVer. De forblir i MUU, men i det bordet er de inkludert når gaflene, hvilken nattkraft har gått gjennom om vinteren. Jeg antar at disse slitetidene er ganske lave når den bærbare laderen nesten ikke blir varm når maskinen er slått av. Det sommertid er det tidspunktet da alt er slått av på grunn av tordenfaren, bare IV-maskinen, kjøleskapet og fryseren er igjen. Selvfølgelig, med vinterolje har alle vært i pluggen og satt dem under den "standby". Jeg antar at Internett og et par mobiltelefoner og dataladere vil bli konsumert litt mens enhetene selv nesten ikke har blitt koblet om natten eller i det minste skjermen har blitt mørkt. Din nåværende TV bruker ikke engang mye hvis du er stengt.

Med den beregningen ønsket jeg nå hovedsakelig å brakere det nivået av uspesifisert forbruk når Pökö synes å være redd for å ha en VILP. Disse LED-lyset ble funnet i totalt 4 inne og 12 eksteriør, det vil si totalt 16 sett, omtrent halvparten av transformator-type strømforsyning, så la oss sette 100W på dem. Jeg kan ikke estimere forbruket av hvitevarer, lys, kjøkken og sommerkjøling og sporadisk vinteroppvarming med ILP når det blir et rent gjetning. Jeg tror at det er lett å bruke ca. 2000 kWh i dem, så det blir ingen løs målefeil som ville ha forårsaket VILP å rotere fra det forbruket. Tilsynelatende blir forbruket av vaskeritvasker redusert ved hjelp av falmet vann.

Disse LED-lampene er ganske velsignelse. Her vil kraften til kilowatt i glødelamperne trolig være over hvis man fortsatt bruker den.

Jeg har fortsatt lagt en vannpumpe til det diagrammet når det er her. 100 m3 / v, 2,5 m3 / h / 1,1 kW = 44 kWh per år.
Senest redigert:

Adamooppeli

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2
Hvordan er det nå hva slags forbruk er presentert. Men jeg har ikke lagt merke til en historie om brennende trær eller brann i det hele tatt.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Hvordan er det nå hva slags forbruk er presentert. Men jeg har ikke lagt merke til en historie om brennende trær eller brann i det hele tatt.
Brannen holdes om sommeren, hovedsakelig ved badstuen. Huset har bare en åpen peis som ikke er egnet for oppvarming, og dens inaktivitet er for det meste bare prøvd. Å holde ild på den andre ville ikke påvirke forholdet mellom varmeutvikling og elektrisitet, men i teorien kunne det erstatte mer eller mindre oljeoppvarming. For VILP-brukere, et godt alternativ varmes peisen når pumpingen svikter.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Nå er det den digitale måleren og humpene.
Det er et elektrisk skrap som allerede er fjernet fra husene for en tid siden.

Det ble ikke satt inn noen plugg som kunne vært testet med en varmeapparat. Men forbruket av varmeren er ganske forskjellig.
Selvfølgelig kan du prøve noen ganger selv om natten for å sammenligne hva Valmettin har akkumulert og hva Savon Voima har til Aidon. Imidlertid er omtrent 10 kWh forbruk ikke veldig nøyaktig. Det er ikke sant, så det kan ikke direkte sammenligne dagens lesing.

Disse Seto-effektmålingene har vært relativt enkle å gjøre på grunnlag av Valmet-målerullen. Når du tar en mobiltelefon for eksempel 5 eller 10 runder, får du et veldig nøyaktig og repeterbart resultat. Og du trenger ikke engang å telle runder når du ser tiden når mobiltelefonen begynner å komme inn for bare en runde og de siste sekundene deretter i flere svinger. Mye enklere enn for eksempel å tolke den hoppende spenningsstyrken.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

Det ble ikke satt inn noen plugg som kunne vært testet med en varmeapparat. Men forbruket av varmeren er ganske forskjellig.
Selvfølgelig kan du prøve noen ganger selv om natten for å sammenligne hva Valmettin har akkumulert og hva Savon Voima har til Aidon. Imidlertid er omtrent 10 kWh forbruk ikke veldig nøyaktig. Det er ikke sant, så det kan ikke direkte sammenligne dagens lesing.

Disse Seto-effektmålingene har vært relativt enkle å gjøre på grunnlag av Valmet-målerullen. Når du tar en mobiltelefon for eksempel 5 eller 10 runder, får du et veldig nøyaktig og repeterbart resultat. Og du trenger ikke engang å telle runder når du ser tiden når mobiltelefonen begynner å komme inn for bare en runde og de siste sekundene deretter i flere svinger. Mye enklere enn for eksempel å tolke den hoppende spenningsstyrken.
Jeg pleide å ha en Onewire-teller for å beregne revet på diskmåleren når jeg jobbet på huset og systemene. 9kW eller 21kW start og slutten av oppvarming behøvde ikke å være mye å gjette. Selvfølgelig kan du ta litt tid ut av runden.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Er det veldig enklere å slå en spinner som roterer med et stoppeklokke med forskjellige hastigheter, og beregne fra det et estimat enn å se på den faktiske strømmen direkte fra det digitale displayet?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Er det veldig enklere å slå en spinner som roterer med et stoppeklokke med forskjellige hastigheter, og beregne fra det et estimat enn å se på den faktiske strømmen direkte fra det digitale displayet?
Det er ikke et estimat, men et gjennomsnitt over et minutt. Både elektrisk kraft og utbytte tydeligvis varierer noe. Som sådan kan det være enkelt å gjøre målinger og kanskje til og med automatisk, men av en eller annen grunn er det ingen rapporter. Resultatene av måling uten demontering som en forståelig rapport er noe helt hebraisk på utsiden. Det bør reverseres og det skal analyseres på en eller annen måte. Først da kan kvaliteten på målingene kommentere på en eller annen måte.
Senest redigert:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Som sådan er det interessant at den lovede COP 5.2 av en eller annen grunn ikke er helt oppnådd. I dag klokken 13.00-21.30 er temperaturen fortsatt godt over +7 grader, men COP er fortsatt bare 4,8. Ingen avrimning, ingen gjennombrudd, men runder på 20 til 30 rps, gir nøyaktig nøyaktig + 35,0 ° C. CTC vil kunngjøre at COP til 5.2 @ + 7 ° 20rps / 35 ° C. Men 24 timer i døgnet stoppet COP 4.5, men den kaldeste natten. Det samme har blitt gjentatt i flere dager.

Maskinen er på sørveggen, hvor det i det minste ikke er kaldere enn den offisielle lufttemperaturmåling av denne værstasjonen. Men åretCOP er ganske tålelig.

60020

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Fra det eksterne minnet til WB6C-situasjonen er den elastiske fordampningstemperaturen så mye høyere enn det du gjør i den tørre finske tørrefjæren.
opp Bunn