Sommerinnstillinger Nilan EC9

Logikk

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Første sommer med Nila EC9 og sett opp litt i søk. Rimelig godt forstå den interne driften av maskinen for et halvt år med erfaring i vinter. Nå har jeg imidlertid lagt merke til et par problemer: når dusjen er ferdig om kvelden, og pumpen begynner å varme vannet, om natten begynner innetemperaturen å stige selv om den er valgt fra hovedmenyen. Automatisk kraft: 2 temperaturforespørsel 22 grader.
Etter min mening og informert av forumene vil stallen varme opp vannet, noe som får kondensatortemperaturen til å stige, noe som igjen øker innkommende lufttemperatur, og siden nattkjøling har vært mindre enn 12 grader, vil den ikke slå på selv om ønsket temperatur er et par grader høyere. Dette betyr at enheten fanger opp mer varm luft, selv om det allerede er overoppheting.

Normalt i bruk for kontinuerlig ventilasjon 1. Jeg prøvde også litt kjede som et tips for å sette kontinuerlig 2, slik at enheten ikke presser vann mens det oppvarmes unødvendig varm luft. Da var det problemet i løpet av dagen da vannet oppvarmet startet etter dusjen: Data meny nåværende status Cool + vann, inngang 3, fjerning 1. Så vil det være et ganske stort overtrykk for vannoppvarming, bør det være slik? Hvorfor styrer enheten fjerning til nummer én selv når kjøling er i bruk?

stranden gutt

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Sommerinnstillinger Nilan EC9

"for å varme vannet, slik at kondensatortemperaturen stiger, noe som igjen øker temperaturen på innkommende luft og siden nattkjøling på mindre enn 12 grader ikke slås på selv om ønsket temperatur er et par grader høyere enn den målte temperaturen."
Jeg skriver om eksternt minne når jeg ikke har en enhet her nå, så gå galt:
- Forskjellen i grad etter hvilken kjølingen slår på, hadde vi en fabrikkstandard på fire grader. Du kan endre det til en grad, holde temperaturen på leiligheten nærmere hva du vil.
- i vannoppvarming når innstillingen er vinter, går tilførselsluften til null og fjernes kun av nummer ett. Dette kan fungere selv om sommeren.
Med kontinuerlig 2 har du inngang 3 og eksos 1, var kjølevifte nivået satt til 3 i kjølemenyen? Fungerer bra når det er kaldere ute enn i huset. Enheten skal ikke varme opp tilførselsluften når du oppvarmer vannet (når prioritet = vann). Utløpet er nummer én, da det er kompressoren som får den beste vannvarmen. Hvis du var større, ville oppvarming ta lengre tid. Klokt la oss fikse det hvis det gikk galt.

Logikk

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Graden av forskjell jeg har satt to grader, jeg har også prøvd samme grad, men han fikk tid til hakkete besøk kompressorkjøling. Så det gikk ganske fort og etter en stund slått den på igjen.
I Kjøle-menyen, blåser kraften 3. I Hot Water-menyen prioriteres vann

Så hvordan fungerer kjølingen i praksis? Tar det varme fra avtrekksluften for å varme vannet, selv om kondensatoren er nær null eller til og med kult på frostsiden?
Jeg trodde at når jeg kondenserte varmt vann var tilførselen varm samtidig, og igjen med kjøling var kondensatoren veldig kald, så kald luft ville komme inn.

Kontinuerlig 2 innstilling når kjøling går i inngang 3 og eksos 1. Ved kun vannoppvarming, ikke avkjøling, er inngang 0 og eksos 2. Er det mulig å få kontinuerlig 2 fra hvilken som helst meny ved bruk av kjøling både inngang og avgass 3, da kontinuerlig 1 er på og bare oppvarming vannet bringer inn 0 og ut 2?

stranden gutt

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå som det er tvungen innløpsvifte 3 fra kjølingsmenyen og sannsynligvis 1 i hovedmenyen, handler det om det. (= innløp og utløp begge 1 når kompressoren oppvarmes eller bare ventilasjon). For begge er 3, skal hovedmenyen settes til 3. (vanligvis er "2" nok)

Ved kjøling avkjøles tilførselsluften ved å overføre varmen til tilluften til enten avtrekksluft eller avtrekksluft og vann. Når vannet må varmes opp, sier menyen Cooling + Water.

Apo82

medlem
Tilbakemelding Score
0

helhet,

Jeg har grublet de samme tingene og la merke til Logic.

I tilfelle hvor tilførselsluften avkjøles og vannet oppvarmes, faller EXHAUST SPRING til '1' selv om> 3 4
Det er mulig å komme seg rundt ved å sette inn INNSTILLINGSTAST MIN-verdien i tjenestemenyen, for eksempel en tredjedel, men det er ikke veldig meningsfylt.

Logikk

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Velger blåserenhet 2 fra hovedmenyen, og det hjelper egentlig ikke, selv om du setter den på 4, forblir eksosblastet fortsatt på nummer ett.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Når den kjøler seg, opererer den med 2/2 effekt og oppvarmer også vann når det trengs. Fuktighetsinnstillingen slår på 3/3 av strømmen mens kjøling og vannoppvarming slås på om nødvendig, vanligvis når en badstue og dusj er tilkoblet.

Hovedskjermen; Auto, 1, + 21c
Prioriteten; vann
Motstand + 30c, komprimere t12 45c, komp t12 max 60c
Kjølingstemperaturinnstilling +1, blåser stor ut
Fuktighet lav 3 (30%) stor 3, tid 110min
ventilasjon; kontinuerlig, komp min - 11c, vinter min av
Tjenestemenyoppføring og utgang min 1
Fra servicemenyen kontroller med ekstern sensor med temperaturkorreksjonsverdi 0.

Edit; vet noen at du kan stille inn denne kjølemodus iv-kontrollen, slik at du ikke ville bruke 1/1-effekt? Det bytter nå automatisk til 2/2 strøm når kjøling slås på og skaper en følelse av unødvendig utkast.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Kan noen fortelle meg hvorfor i går kveld da T15 viste 24 (fangst 21 og avkjøle innstilling +3), viste dataene statusen Varm + Vann etter badstuen?

Hvordan er dine sentralvarmeinnstillinger i sommer? Pumpen vi har installert er kontinuerlig. Er det mer fornuftig å sette forespørselen helt AV eller L. forespørsel eller la den være oppvarming?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Har utetemperaturen vært under den innstilte temperaturen slik at kjølingen ikke slås på og at varmen slås på?

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Noe mellom 5 og 10 var utetemperaturen. Hva er det som kan verifiseres?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Det vil si at det er "sommer" temperatur settpunkt under, når utetemperaturen går ned, slår kjølingen ikke på. Nå husker jeg ikke hvilken innstilling som er under eller til og med i tjenestemenyen.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Vel nå er det mystisk. Temperaturkontrollmenyen fant den sommeren og er nå satt til min. 10 grader. Standardinnstillingen for vinter er min. 16 og sommer> 10. Men dette heftet forteller her at vinteren og sistnevnte sommerinnstilling ikke brukes i denne modellen?

Jeg gikk bare for å se det, og igjen var oppvarming + vann på, selv om innetemperaturen var 24 og fortsatt mer enn 20 ute! Hittil har systemet vært med AUTO, men jeg kan nå slå hele veien til nedkjølingsmodusen, slik at du ikke ved et uhell skyver ekstra varme her. Eller ville det være ganske gal å slå sentralvarme-menyen helt AV? Nei, det vil ikke gjøre noe merkelig nå om sommeren, hvis du slår den på igjen tidlig på høsten. Eller vil det til og med kutte sirkulasjonen selv i fuktige områder, selv om justeringen er fra loggene?

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Dekket du den nedkjølingstemperaturkorreksjonsverdien? Det vil si "Kjølingstemperaturinnstilling"? Prøv +1 og kontrollsensoren Ekstern og dens korreksjonsverdi 0 hvis den ikke allerede er tilgjengelig.

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Vi har ikke noe valg i denne kjølemenyen enn den temperaturen + x grad. Eller hvor er den kontrollsensoren og korrektjonsverdien?

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg begynte å lure på hva som var rart da lukten av sot kom inn. Jeg så på Nilans data slik at det ser slik ut:

Nåværende status: Varmt vann
Anode: Ok
Panel T15: 24
Ekstern T10: 24
Fuktighet: 31%
Input T2: 45 (!!!)
Utendørs T1: 16
Vann Øvre T11: 58
Vannområde T12: 48
Minus T14: 23
Kondensasjon T5: 53
Damp T6: 8
Inngangseffekt: 0
Utgangseffekt: 2

I hovedmenyen er innstillinger Auto> 2 <21. Varmtvann i menyen satt som sommerprioritetsinnløp, men likevel 0 for øyeblikket 0? Hva er denne tingen som nå, og hva skal du gjøre med det?

Hvis du setter Kjøling i hovedmenyen, faller selvfølgelig "L" = vinter til høyre og i inngangsmenyen 2 i data-menyen og trekker ut 1 i data-menyen, selvfølgelig, med tilluftstemperaturen, selvfølgelig, faller tilluftstemperaturen også. Jeg er forvirret.

Telehell

medlem
Tilbakemelding Score
6

Gå til servicemenyen for å stille inn strømforsyningen til minst 1 eller 2, avhengig av hvordan du vil at den skal være i hjemmet iv-innstillingene.

Og med Cooling-innstillingen kan du gå for å flytte kjølerens temperaturjustering nærmere +21 grader, selv om +2 i sommer begynner å kjøle luften mens du oppvarmer vannet i stedet for å varme opp luften

Haukka2

medlem
Tilbakemelding Score
1

Kjøling er satt til +2, så jeg lurte på hvordan det kunne se ut. Jeg har ikke lagt merke til før jeg har gjort det. Sikkert nok, da jeg slått på Auto> Kjøling fra hovedmenyen, ble innblåseren slått på (1), men "L" ved siden av Kjølingstekst dukket opp på grunnskjermbildet.

Dette har skjedd nå et par dager om kvelden. I løpet av dagen fungerer det ganske normalt. Jeg vil tolke det som en eller annen måte knyttet til den avkjøling av friluft, men det har ikke vært så kaldt der ennå at det skal tolkes som vinter.
opp Bunn