Kinuski PILP / VILP

asev8491

medlem
Tilbakemelding Score
0
På høsten spurte jeg om erfaringer med den vedlagte pumpen og hadde fullstendig stilhet. Denne pumpen har nå pumpet varmen ut av avtrekksluften i noen uker i returlinjen til gulvsirkulasjonen og har hittil møtt forventningene. NIBE 315P avtrekksluften går inn i denne tilluften fra hvilken varmen gjenvinnes. Når NIBE kompressoren kjører, er avtrekksluften +4 ... + 6 og
og etter å ha passert denne pumpen -5 ..- 1. Når NIBE står og pumpen er oppbrukt, er avtrekksluften +2 ... + 3. Tilførselsluften er alltid på +21 ... 24. Jeg tok sirkulasjonspumpen ut av dette. Viften starter ikke, slik at ventilasjonen reduseres med ca 10% på grunn av den ekstra pumpebestandigheten, slik at den fungerer med maksimal plassering av NIBEN-viften. På grunnlag av CO2 kan ventilasjon reduseres, men da ville det være unødvendig tining som ville redusere effektiviteten av begge PILPene. Ta strøm fra 600 til 680 W. Tilførselsluft er tatt fra vindusventilene og noen få andre punkter og ikke forvarmet.
Kostnaden for frakten er ca 1100 €, så betal deg selv på kort tid hvis du kan handle. Det er ikke noe poeng med å få de overpriced vestlige pumper.
Når jeg ikke ilmapumppuexpertti be om råd som EEV-parametere for ventilposisjoner 14 ... 20, nå er jeg sette all verdi 47, og ser ut til å fungere.

vedlegg

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Vs: Kinuski PILP / VILP

Er det noen varme i mengden av ventilasjon i liter du har, dvs. hva er mengden energi som vil bli gjenopprettet av disse temperaturforskjellene og hvor pumpes det (eller hvor varmt i vann)?

Jeg kan ikke hjelpe, men synes det er vanskelig å komme seg på stedet.

asev8491

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Kinuski PILP / VILP

Ca 470 kuber av plass begrenset av yttervegger og tak, hvorav volumet fjernes av NIBEN 170W-viften. Endret en gang i timen i byggfasen.
Nå sjekket jeg med en meter som ikke målte nøyaktig, men målte verdiene før installasjon og etter som endringen var -10%.
Vannet i gulvkretsen vender tilbake til 300-liters tank, som styres av Panasonic 6 kw VILP utetemperatur. I sin tur er denne PICTURE-sensoren en lader
på toppflaten og kontrollerer måltemperaturen til PILP.
Justeringer til hele systemet vil fokusere så lenge jeg kan.
opp Bunn