erfaringer med Futura-enheten

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Datasteel sier at den produserer hundrevis av maskinvare i året hvis det er tilfelle burde være produktopplevelse også.
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2011/05/kotien_lammityksessa_siirrytaan_kohti_vihreampaa_2499941.html

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Erfaring med Futura-enhet

Lite rart om hundrevis av futures er solgt og ingen erfaring kan bli funnet. Jeg tror det burde være butikkeieren hans som snakker.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
57

Pori sa:
Lite rart om hundrevis av futures er solgt og ingen erfaring kan bli funnet. Jeg tror det burde være butikkeieren hans som snakker.
dette er marginen til den marginale mengden som henger - å smutte med informasjon bryr seg ikke så mye om masse
så jeg er overhode ikke overrasket over at informasjonen er på de mest populære enhetene.

hazuu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Bør svare.

Jeg vil først introdusere den futuranske pumpen, legge inn erfaring / forbruk senere

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

hazuu sa:
Bør svare.

Jeg vil først introdusere den futuranske pumpen, legge inn erfaring / forbruk senere
Hvor i Finland foregår implementeringen?

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

hazuu sa:
Lapua

La oss legge inn mer informasjon når det er noe å fortelle
Gjorde du sammenligninger mellom Futura og ewa?
Ingen av dem ser ut til å ha mye erfaring / resultater.

hazuu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Enheten kom som anbefalt av huspakken / husfabrikken. Jeg gjorde en sammenligning med nibben, geotermisk. Jeg gikk på to Seinäjoki-messer før jeg kjøpte maskinen

Mange vil være 900-200 korte

Se nå på hvordan du skal spille

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

Tuollanen Futura 500-160 har surret siden høsten 2010 og overlevd jevn -30 frost. Varmer fortsatt tilluften på +30 til -30.
Jeg har ikke lagt merke til noen fryseproblemer. Det fordøyer hardt under kraftig frost.
Ulempen er at hvis det er nok romvarme og kompasset slukker, går tilluftsvarmen opp til + 15C. Det merkes ved innløpsventilen når den vanligvis er +30. Heldigvis er det ingen enkeltseng. Den gamle LTO merket ikke noen forskjell når temperaturforskjellene var mindre og varmen jevn.
Ventilasjonsstrømmene må fortsatt justeres av en profesjonell som føler seg ubalansert. Ventiljusteringer er i den gamle LTO.
Luftstrømmen har vært 30-40l / s, litt avhengig av været.
Huset har omtrent 100m2 varme, sikret med direkte strøm.
Sommeropplevelse fra sommeren 2011.
Ved +29 var været kjøligere enn +15 i tilluften, og ved å stikke innom kan man si at inneluften var tørrere enn sommeren 2010 og ikke trengte å svette så mye. Romtemperaturen var imidlertid på + 25-26 på det tidspunktet, så noen få grader kjøles ned, men den større effekten er på lufttørking.
Som allerede nevnt i forumet er ikke PILP nok til å avkjøle, men det er allerede mye avfukting i varmen.
Det er vanskelig å måle vannoppvarmingsevnen, men ja, selv i et kjølerom blir det overført til vann. Mindre oppvarming. Når varmen avkjøles, var motstandene kalde lenger.
Vår modell er at små og vannoppvarming er mer en ekstra. Kontrolllogikken måler ikke varme i varmtvannsbeholderen, og vannet varmes bare opp hvis tilluften er avkjølt eller oppvarmet. Derfor kan ikke vann alene varmes opp.

Kanalisolasjonen er ikke (ennå) gjort, da det vil bli mer varm / kjølig ned til leiligheten.

Jeg vet ikke hvordan de større har implementert den vann / luft-avdelingen, og om de opererer uavhengig, Hazuu vil fortelle deg mer når det gjelder

Jeg kjøpte Futura da den passet fint i stedet for den gamle LTO og at varmtvannsberederen var inkludert. Den siste i boken i samme sammenheng og har fortsatt en solcellespole inaktiv.

Arvis

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Ulempen er at hvis det er nok romvarme og kompasset slukker, går tilluftsvarmen opp til + 15C. Det merkes ved innløpsventilen når den vanligvis er +30.
Dette er hva vår PILP, eller Nilan EC, gjør. Hvis det plager deg, kan du gjøre jobben ved å sette inn en elektrisk radiator etter oppvarming som for eksempel begrenser tilluften til +17 grader. Selvfølgelig er dette litt av en krig mot varmepumpens luftvarme, men det ser ut til å være det eneste som kan utgjøre en forskjell.

Tross alt er vi interessert i hvor mye samlet strømforbruk som har falt sammenlignet med tidligere? Er vanene dine uendret, det vil si like mye populært og omtrent samme livsstil som før? Hvor mye tror du besparelsene ved å skifte ut laderen er? Hva er spesifikasjonene på en gammel LTO-maskin, er produsentens estimerte årlige effektivitet kjent? Luftmengder det samme som før?

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

Arvis sa:
Dette er hva vår PILP, eller Nilan EC, gjør. Hvis det plager deg, kan du gjøre jobben ved å sette inn en elektrisk radiator etter oppvarming som for eksempel begrenser tilluften til +17 grader. Selvfølgelig er dette litt av en krig mot varmepumpens luftvarme, men det ser ut til å være det eneste som kan utgjøre en forskjell.

Tross alt er vi interessert i hvor mye samlet strømforbruk som har falt sammenlignet med tidligere? Er vanene dine uendret, det vil si like mye populært og omtrent samme livsstil som før? Hvor mye tror du besparelsene ved å skifte ut laderen er? Hva er spesifikasjonene på en gammel LTO-maskin, er produsentens estimerte årlige effektivitet kjent? Luftmengder det samme som før?
Et pluss i Futuran kan være mangelen på den motstanden. I det minste ikke "i all hemmelighet" varme opp motstandene når renholdet slutter, og brukeren ikke kan se motstandene. Jeg tror dette har skjedd i noen PILP-er. Vi har en standard elektrisk radiator for å håndtere ekstra oppvarming (satt til ~ 15C)

- Strømforbruket er +/- 0 for perioden som er gjennomgått, men går tapt nå som det har et helt år. Strømforbruk måles bare som totalforbruk, det er ingen separate målinger. Fra dette +/- 0 får mange antiPILPIsti nå tilfredshet :).
Ytterligere kanalisolering ville hjulpet, men ville hjulpet den gamle LTO også. En liten interesse (lat) Jeg la de andre strømsparende tiltak, og for eksempel taket uten ekstra isolasjon som ville se forskjellen

- Laderen var allerede byttet ut på grunn av alderen alene, jeg gadd ikke å vente på samlivsbruddet. Den nye inkluderer også kjelevarme og solspole
- Den gamle LTO var et to-kubikk JEOvent, ingen kjenner spesifikasjonene.

Det største plusset har kommet fra den forbedrede komforten med å bo i det varme, og huset er varmere om vinteren. Før ville elektriske radiatorer noen ganger bli røde og det var mer følelse av trekk.

Utredning av vannoppvarmingskapasitet.
Hvordan kunne den vannoppvarmingsevnen enkelt måles? Nå kan jeg måle de øvre / midtre / nedre temperaturene i reservatet. Av dem kan jeg på en eller annen måte beregne hvor mye W som trengs for å varme 240l-tanken til 5 grader.
I dag surret båsen i 6 timer og temperaturen på akkumulatoren hadde steget med 5 grader i løpet av den tiden (54C til 59C). Tilluft ved 40C. Motstand når det er kaldt. 0 lv forbruk.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

Pulp sa:
- Den gamle LTO var et to-kubikk JEOvent, ingen kjenner spesifikasjonene.
Så den JEO-Vent ut slik?
/foorumi/index.php?topic=14666.0

Det gir et godt mål for Futuran. ;D

Espejot

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
57

janti sa:
Så den JEO-Vent ut slik?

Jantihan banker på neglene i en av kistene til en urban LTO-legende ... eller antar, her er ventetiden til de frostskader.

Arvis

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Strømforbruket er 1/2 over rapporteringsperioden +/- 0, men går tapt nå som det får et helt år. Strømforbruk måles bare som totalforbruk, det er ingen separate målinger. Fra dette +/- 0 får mange antiPILPIsti nå tilfredshet
Brenn flammene for ikke å si! :D Jeg vet ikke hvilken episode du mener med den halvparten, men i det minste i løpet av vår-sommer-høst-perioden må du komme til besparelsene du føler. Vel, la oss selvfølgelig vente et helt år, men ærlig talt ser det ikke ut som et bryllup i ditt tilfelle! ;) Så jeg mener sparing. Å forbedre komforten ved å bo i Tokihah er i seg selv en fantastisk ting.

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

janti sa:
Så den JEO-Vent ut slik?

Akkurat som Jeovent som til enhver tid satt fast, elendige filtre osv.

-
Nå har forresten stallen stått i 1,5 time og bare en liten kube Furutan er i bruk:
1 Avskrivning 22.8
2 Utendørs / frisk 10.3
3 Tittel 20.3
4 Avfall 16.8

Vifte ca. 40l / s
Åh, da jeg hadde målinger av Jeons tid ... Noen? Det er en ISO-forskjell i kubenes fysiske størrelse
-

Arvis:
1/2 år er produktgjennomgangsperioden for januar til juli. Begynnelsen gikk på å lære og søke justeringer. Om sommeren lar jeg meg kjøle ned hele tiden.
Ventilasjonen skal fortsatt justeres av en profesjonell.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
81

Pulp sa:
Åh, da jeg hadde målinger av Jeons tid ... Noen? Det er en ISO-forskjell i kubenes fysiske størrelse
Var ikke dette her? Eller hadde Yoman nå 3 kuber i en serie i disse målingene?
/foorumi/index.php?topic=14666.msg177812#msg177812

Arvis

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
I dag surret båsen i 6 timer og temperaturen på akkumulatoren hadde steget med 5 grader i løpet av den tiden (54C til 59C). Tilluft ved 40C. Motstand når det er kaldt. 0 lv forbruk.
Overraskende lite har skjedd med båsen, eller var det å lese hvor tidlig på dagen? I widgeten vår synger Kompura med disse +5 klokkespillene 24 timer i døgnet. Med de innløpsrørene som fremdeles ikke er riktig isolert, vil du tro det ville øke bodens besøk enda mer.

Jeg vet ikke om fangst / måling av romtemperatur har blitt gjort i Futuran på samme måte som her i Nilan vår, det vil si en romtemperaturføler i kontrollenheten? Har du i så fall sørget for at romtemperaturfangsten er noen grader høyere enn for elektriske radiatorer, slik at dere ikke konkurrerer med hverandre? For tillufts-PILP-er må temperaturfangsten justeres på samme måte som for ILP-er.

Eller kan det være at vi her i Nord allerede har kaldere klima ... Eller Futura er så mye kraftigere - men mistenker at det er bra (i milde klima).

EDIT: Har du et distribusjonssystem for vannvarme?

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

Arvis sa:
Overraskende lite har skjedd med båsen, eller var det å lese hvor tidlig på dagen? I widgeten vår synger Kompura med disse +5 klokkespillene 24 timer i døgnet. Med de innløpsrørene som fremdeles ikke er riktig isolert, vil du tro det ville øke bodens besøk enda mer.
Hvis huset er varmt, er det ingen snublestein. Avlesninger kl 19.30.
I april i fjor fant jeg en vkr-måling med en utetemperatur på n + 5C i hele 24 timer. Kompura løp i 22 t, så vi er like
Målinger med stokklogger og DS1820 sensorer fra kanaler 20cm Futuran.
Arvis sa:
Jeg vet ikke om fangst / måling av romtemperatur har blitt gjort i Futuran på samme måte som her i Nilan vår, det vil si en romtemperaturføler i kontrollenheten? Har du i så fall sørget for at romtemperaturfangsten er noen grader høyere enn for elektriske radiatorer, slik at dere ikke konkurrerer med hverandre? For tillufts-PILP-er må temperaturfangsten justeres på samme måte som for ILP-er.
Målingen er i rommet. Fabrikkmåling er i eksoskanalen, men den fungerer ikke allerede i huset der det er badstue.
Elektriske radiatorer er satt til 15C av den grunnen du nettopp nevnte.

Arvis sa:
Eller kan det være at vi her i Nord allerede har kaldere klima ... Eller Futura er så mye kraftigere - men mistenker at det er bra (i milde klima).
Ostrobothnia er alltid varm.

Arvis sa:
EDIT: Har du et distribusjonssystem for vannvarme?
Det er ingen vannoppvarming. Plassholderen ville ha en mulighet for det, men nå er det plugget. Den 240l er ikke nok for noe når det gjelder å få varmt, til og med varmt vann.

Husets fakta:
vm -90 Jetta pakkehus, 100m2
Øvre såle 20v gammel blåseull 30cm! Hør når jeg får kanalene ordentlig isolert
Suorasähkölammitys
Reserve murpeis (brenner 3 kubikk terninger / a).
I 2009 og 2010 var det totale strømforbruket 18000 kWh.
2 + 2 personer.

994

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Jeg kjøpte Futura da den passet fint i stedet for den gamle LTO og at varmtvannsberederen var inkludert. Den siste i boken i samme sammenheng og har fortsatt en solcellespole inaktiv.
Hvem lader er det?

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Tuollanen Futura 500-160 har surret siden høsten 2010 og overlevd jevn -30 frost. Varmer fortsatt tilluften på +30 til -30.
Jeg har ikke lagt merke til noen fryseproblemer. Det fordøyer hardt under kraftig frost.
Hvordan er avrimingen gjort, er avrimningsmotstandene?

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

Pori sa:
Hvordan er avrimingen gjort, er avrimningsmotstandene?
Det er ingen første varmemotstand i denne modellen.
Maskinen endrer cellene sine roller på en tidskontrollert måte når fordamperen smelter. Om sommeren er det ikke nødvendig med noen avriming i det kjølige rommet.
Tiden er justerbar, gå nå i 1t59min 180-tallet avriming, og det fungerer fint. Når uteluften når n6-7C, blir maskinen tvunget til å kaste inn et 20 minutter avrimingsintervall.
Det tine behovet skal få litt mer intelligens, det føles på en måte 20min er et ganske stort hopp, men det er nok til -30C og vil ikke fryse.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

Pulp sa:
Maskinen endrer cellene sine roller på en tidskontrollert måte når fordamperen smelter. Om sommeren er det ikke nødvendig med noen avriming i det kjølige rommet.
Tiden er justerbar, gå nå i 1t59min 180-tallet avriming, og det fungerer fint. Når uteluften når n6-7C, blir maskinen tvunget til å kaste inn et 20 minutter avrimingsintervall.
Det tine behovet skal få litt mer intelligens, det føles på en måte 20min er et ganske stort hopp, men det er nok til -30C og vil ikke fryse.
Høres ut som den smeltende intelligensen virkelig burde økes ... : Eek:

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

røtter sa:
Høres ut som den smeltende intelligensen virkelig burde økes ... : Eek:
At mye jeg tør å innrømme at jeg allerede har intellekt økt ved å hindre avriming hvis utetemperaturen er høyere enn + 10C (kan være lavere en, men jeg har gjort det trygt).
Det er litt sprøtt å fordøye selv om kondensatoren ikke en gang er i frosten. Denne moden har nå gått 5 måneder.

Etterretning var relativt enkel. At Crouzet-logikken er så enkel og verktøyene blir på nettet at jeg faktisk gjorde en endring i det avrimingsprogrammet.

Neste trinn er å legge til en ekstra seksjon for automatisk å forkorte det avrimingsintervallet ved å overvåke utetemperaturen og avfallstemperaturen. Målingen av spillvarme er i avfallsbeholderen, det vil si ganske langt fra fordamperen og gjenspeiler ikke nøyaktig temperaturen på fordamperen. I henhold til individuelle målinger er fordamperen 3-4C kaldere enn temperaturen målt fra avfallsuttaket.

Vedlagt er bilde 22.9. Tine ikke en gang i løpet av løpetiden, men ikke frostet.
Bunn til bunn forklaring:
Stille opp kl 12:00
Fordamper, avfall, utvendig, rom / total eksos (svart på eksos), innløp og heteste akkumulatorområde, middels og høy varme.
Måling av kanaler fra toppen av maskinen, med unntak av romvarme.

spørsmålet
Hva er grunnlaget for annen TIL-tining?
Er de smartere eller like dumme?

vedlegg

Arvis

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Hva er grunnlaget for annen TIL-tining?
Er de smartere eller like dumme?
I Nila EC utløser en mekanisk termostat avrimingen når fordamperens temperatur synker til -5 ...- 7. Basert på sporingen, mistenker jeg at noen logikker er involvert i spillet. Så det er rom for forbedringer, men på den annen side er det ikke sikkert at disse enhetene i eldre generasjon har stor betydning (sjelden behov for tining).

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Hvordan smelte tverrstrømning? For den trenger også tining.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

Pulp sa:
Etterretning var relativt enkel. At Crouzet-logikken er så enkel og verktøyene blir på nettet at jeg faktisk gjorde en endring i det avrimingsprogrammet.
Det er raskt nok, men nå for å samle kunnskapen (kurvene) til noe når du først har utstyrt deg med verktøy og deretter utlede hvilke verdier som endres når steder fryser (luftstrømmen synker) og deretter tapper ut det ... det prinsippet kan ikke bli bedre. Eller så støter du på en fotocelle for å dekke tåken og programmere den som en smeltende trigger, antar jeg at det eneste er å få cellen sin på et pålitelig sted for tåken.

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

Pori sa:
Hvordan smelte tverrstrømning? For den trenger også tining.
I dag går ikke innstillingene på is, selv ikke i minusgrader og etter bading.

Frysetørkeren trengtes en gang i blant, da jeg fniste med de tine syklusene, men det ble selv påført ikke normal bruk :)

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

røtter sa:
Det er raskt nok, men nå for å samle kunnskapen (kurvene) til noe når du har utstyrt deg selv med verktøy og deretter utlede hvilke verdier som endres når steder fryser (luftstrømmen reduseres) og deretter tapper ut det ... det prinsippet kan ikke bli bedre. Eller så støter du på en fotocelle for å dekke tåken og programmere den som en smeltende trigger, antar jeg at det eneste er å få cellen sin på et pålitelig sted for tåken.
Jeg streber først og fremst med å foreta estimering av smeltebehov med eksisterende, futuran standard, målinger ved å justere behandlingen alene.
Innløpsvarmen begynner å dryppe når den fryser, så du kan bruke riktig formel for å beregne endringshastigheten som nå krever avriming.
Hvis det ikke hjelper, kan flere målinger legges til.

Spørsmålet:
Hva var en passende luftstrømssensor. Enten bytte data eller analog spenningsdata, Crouzet spiser disse ledningene og en analog inngang er gratis.
Hvordan fungerer det fotocellsystemet? En liten pulsføler av gaffeltype ved siden av TX-LED / RX-LED-fordamperen og deretter vente til gaffelgapet fylles med tåke, etc.? Det ga meg analoge data, hmm.

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Ved å endre cellers roller smelter ikke tverrstrømmen, og ved normal drift fryser tverrstrømmen.
Jeg kjenner ikke en annen maskin som ikke har en avriming av cellen, eller har du fått en ikke-frysende kryssstrøm.
Det ville være verdt å patentere.

994

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Tuollanen Futura 500-160 har surret siden høsten og overlevd jevn -30 frost. Varmer fortsatt tilluften på +30 til -30.
Ulempen er at hvis det er nok romvarme og kompasset slukker, går tilluftsvarmen opp til + 15C. Det merkes ved innløpsventilen når den vanligvis er +30. Heldigvis er det ingen enkeltseng :).
Ventilasjonsstrømmene må fortsatt justeres av en profesjonell som føler seg ubalansert. Ventiljusteringer er i de gamle LTO-innstillingene.
Luftstrømmen har vært 30-40l / s, litt avhengig av været.
I huset ca 100m2 oppvarmet.
Hvordan justere tilluftvarmen? Eller mangler kontrollknapper. : - \

vedlegg

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

994 sa:
Hvordan justere tilluftvarmen?
Selvfølgelig med knapper på enhetens kontrolllogikk :)

Det er en innstilling for måltemperaturen for leiligheten og en innstilling for forskjellssonen.
Tilluften kan også stilles inn på en maksimumstemperatur på + 49C, det har jeg på + 45C. Softa har en fast sikkerhetsmargin på + 50C som forårsaker et nødstopp.
Når måling av romluft krever ekstra varme til huset, starter båsen og surr inntil romluften er målvarmen.
Alle temperaturjusteringer er justerbare i 0,1C trinn.

Nå vet jeg ikke hvor avansert justeringen er at den må annonseres separat. Finner du ikke det nå i hver PILP?

994

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Selvfølgelig med knapper på enhetens kontrolllogikk :)

Det er en innstilling for måltemperaturen for leiligheten og en innstilling for forskjellssonen.
Tilluften kan også stilles inn på en maksimumstemperatur på + 49C, det har jeg på + 45C. Softa har en fast sikkerhetsmargin på + 50C som forårsaker et nødstopp.
Når måling av romluft krever ekstra varme til huset, starter båsen og surr inntil romluften er målvarmen.
Alle temperaturjusteringer er justerbare i 0,1C trinn.

Nå vet jeg ikke hvor avansert justeringen er at den må annonseres separat. Finner du ikke det nå i hver PILP?
Juster den til jevn 25 grader.

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

Pori sa:
Ved å endre cellers roller smelter ikke tverrstrømmen, og ved normal drift fryser tverrstrømmen.
Jeg kjenner ikke en annen maskin som ikke har en avriming av cellen, eller har du fått en ikke-frysende kryssstrøm.
Det ville være verdt å patentere.
Har du noen erfaring med å fryse kryssstrømscellen til denne modellen. Jeg får i det minste ikke til å fryse (med mindre du justerer avrimingsinnstillingene til p) eller jeg ikke har lagt merke til det.
Gamle Jeovent kryssstrømsceller frosset ganske mange ganger, så jeg vet hvordan en frossen celle ser ut.

patenter
Et raskt søk på espacenet.com vil ikke finne noen PILP / LTO-patenter for Datasteel. Og den kan ikke patenteres lenger når den allerede er på markedet.

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Hva med rommet uten behov for å skifte og vannet kaldt, hvordan du bare kan sette maskinen i vann?

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

994 sa:
Juster den til jevn 25 grader.
Hvorfor, nå får jeg ikke panikk.
Jeg vil ikke at huset skal være 25C.

fokus:
Så nå er målet for boligvarme + 21C.
Eroalue 1C
Maksimal tilluft + 45C
Nå går innløpsrøret opp til + 45C så lenge romvarmen er + 21C (+/- 1C)

Når målvarmen er nådd, slukker båsen. Når brannen i peisen tennes, svulmer ikke PILP unødvendig når romvarmen holder seg på målet.

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Har du noen erfaring med å fryse kryssstrømscellen til denne modellen. Jeg får i det minste ikke til å fryse (med mindre du justerer avrimingsinnstillingene til p) eller jeg ikke har lagt merke til det.
Gamle Jeovent kryssstrømsceller frosset ganske mange ganger, så jeg vet hvordan en frossen celle ser ut.

patenter
Et raskt søk på espacenet.com vil ikke finne noen PILP / LTO-patenter for Datasteel. Og den kan ikke patenteres lenger når den allerede er på markedet.
Hvis den gamle cellen frøs, fryser den nye. Kald luft kommer først over strømmen.

pore

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Pulp sa:
Hvorfor, nå får jeg ikke panikk.
Jeg vil ikke at huset skal være 25C.

fokus:
Så nå er målet for boligvarme + 21C.
Eroalue 1C
Maksimal tilluft + 45C
Nå går innløpsrøret opp til + 45C så lenge romvarmen er + 21C (+/- 1C)

Når målvarmen er nådd, slukker båsen. Når brannen i peisen tennes, svulmer ikke PILP unødvendig når romvarmen holder seg på målet.
Tilluft 25 eller til og med 21 spiller ingen rolle.

Pulp

medlem
Tilbakemelding Score
1

Pori sa:
Hva med rommet uten behov for å skifte og vannet kaldt, hvordan du bare kan sette maskinen i vann?
Som jeg sa på side 1 /foorumi/index.php?topic=14696.msg178419#msg178419

For å sitere meg selv:
"Modellen vår er den minste, og vannoppvarming er mer en ekstra her. Kontrolllogikken måler ikke varmtvannsberederen i det hele tatt, og vannet varmes bare opp hvis tilluften er avkjølt eller oppvarmet.

Større modeller kan være noe annet.
opp Bunn