Erfaringer med Nilan Compact P?

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hei der!

Ko: Enheten ville være interessert i direkte elektrisk oppvarmet eller lignende. 1988 ok-hus ventilasjon / varmtvannsbereder,
en kveld for å erstatte 440 og 300 l?
Sesongoppvarming oppnås for tiden av 3 forskjellige ovner / peiser
Trær på egen hånd.

Opplevelser / Tanker:

-Vil minimumsventilasjon på 3000 kubikkmeter Ok-house D2 med 30% booster reserve oppnås?
- Er det nok varmt vann til å varme opp sternen ... for 5-6 personer (dette er veldig økonomisk, selvfølgelig)?
- Dyrt filter?
- Fungerer garantien?

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0
Passiv / Aktiv LTO

Hilsener!

Fra noen andre enn Nilan er det en Loop som har både Passiv og Aktiv Lto, og
er et slikt "system" nyttig ... hvis du tror det, begrunnelse! hvis ikke ... hvorfor? : - \

t.A
S

sam123

gjest
Vs: Passiv / Aktiv LTO

Vel, ingen bør være involvert i disse ;D. Nå må du først lese ideen om hvordan pilpi fungerer, selv om det er fra "pilp inn i et nytt hus" -kjede. Så ser jeg på Nilans falske markedsføring og deretter tar en beslutning. Hele ideen om aktiv / passiv LTO er ikke bare dum, den går mot grunnleggende fysikk.

Når du har LTO-standarden og gratis trær, kan du få bedre varme ved å oppgradere til en IV-maskin. Hvis du foretrekker å bruke varmt vann, kobler du solcellepanelene til motstandene på tanken din. Hvis du vil holde hytta din kule, legg så ILP på. Hvis du vil bruke mer penger, må du aktivere tanken din og sette spoler, samlere på taket, geotermisk, gulvvarme etc. i dine peiser.

Slik går det, og du vil ikke engang bli plaget som de som den glatte selgeren har solgt disse PILPene på. Ikke bli forvirret.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Kan sam123 gjøre disse argumentene når de blir spurt av nybegynner en gang.
Begynneren spurte ikke hva du svarte. ;)

Begynneren vil spørre om denne Nilan Compact P-serien.
http://nilan.fi/poistoilmalampopumput/compact-p-sarja/compact-p/

Det finnes også en MLP-versjon her. Er det 1 eller 2 kompressorer her?
http://nilan.fi/poistoilmalampopumput/compact-p-sarja/compact-p-mlp/

Enervent har også en passiv LTO + varmepumpe løsning kalt Greenair HP, men det varmes ikke opp varmtvann og varmekrets, bare tilførselsluften. http://enervent.fi/unit.asp?menuid=20190&langid=1&countryid=100

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

Eksperten sa:
Hilsener!

Fra noen andre enn Nilan er det en Loop som har både Passiv og Aktiv Lto, og
er et slikt "system" nyttig ... hvis du tror det, begrunnelse! hvis ikke ... hvorfor? : - \

t.A
Kjør for deg selv med Nilan-telleren som rapporterer, litt mer jeg kan produsere hva som skjer fra IV til magpiene ... ingen rapport forteller:

vedlegg

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

Hva er beregnet i det svenske koblede bildet når luftstrømmen er omtrent lav på ~ 17 liter / sek? Eller er det bare et fanget eksempel på en nylonside?

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

biet sa:
Hva er beregnet i det svenske koblede bildet når luftstrømmen er omtrent lav på ~ 17 liter / sek? Eller er det bare et fanget eksempel på en nylonside?
tattis spør, jeg ga feil startverdier ... ny er blitt korrigert, og jeg tror nybegynneren er et grovt tommonan mål.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

Fantastiske tellere på Nilans nettsted. Etterspørselen etter varmt vann varierer direkte med rutene og kan ikke settes av deg selv, hva er poenget? I det svenske eksempelet, det er 7000 kWh, antar jeg at ingen bruker så mye.
S

sam123

gjest

janti sa:
Kan sam123 gjøre disse argumentene når de blir spurt av nybegynner en gang.
Begynneren spurte ikke hva du svarte. ;)

Begynneren vil spørre om denne Nilan Compact P-serien.
http://nilan.fi/poistoilmalampopumput/compact-p-sarja/compact-p/

Det finnes også en MLP-versjon her. Er det 1 eller 2 kompressorer her?
http://nilan.fi/poistoilmalampopumput/compact-p-sarja/compact-p-mlp/

Enervent har også en passiv LTO + varmepumpe løsning kalt Greenair HP, men det varmes ikke opp varmtvann og varmekrets, bare tilførselsluften. http://enervent.fi/unit.asp?menuid=20190&langid=1&countryid=100
Først leser nybegynner det (og forstår hva det leser) http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=5766.0

Tenk så når du først legger til en passiv celle i systemet, hvor mye energi vil bli hentet. Nilan har tidligere brent brosjyrer med en tredje politimann, som sier ingenting annet enn at COP 3 brukes til å varme eksosluften, for eksempel med en roterende celle, er Nilan-prinsippet brukt til å gjenvinne COP 9.

Hvis du tenker litt på det, bør du integrere oppvarming, air condition, varmt vann, etc. så lite som mulig. Å eie en slik kombinert enhet etter 5 år er et komplett mareritt. Det er en god ide å investere i standardutstyr som har standard størrelse fasiliteter i huset. Ellers er du såkalt. asshole før utstyret bryter ned. Og når det bryter ned, vil du virkelig ikke være en av utstyrsleverandørene til å melke. Prisene forblir selv i hansken på en måte når en kunde kan gå til en nabos butikk og kjøpe en ny enhet i stedet for kunstig puste noen kombinasjonsenhet ved å forny kretskortene.

En nybegynner kan forbedre sin nåværende IV-maskin, enten ved å bygge en krets der, eller ved å forvarme en luftcelle ut av tomme ølbeholdere ... gi x ganger en bedre avkastning på euro.

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

sam123 sa:
Hvis du tenker litt på det, bør du integrere oppvarming, air condition, varmt vann, etc. så lite som mulig. Å eie en slik kombinert enhet etter 5 år er et komplett mareritt. Det er en god ide å investere i standardutstyr som har standard størrelse fasiliteter i huset. Ellers er du såkalt. asshole før utstyret bryter ned. Og når det bryter ned, vil du virkelig ikke være en av utstyrsleverandørene til å melke. Prisene forblir selv i hansken på en måte når en kunde kan gå til en nabos butikk og kjøpe en ny enhet i stedet for kunstig puste noen kombinasjonsenhet ved å forny kretskortene.
Jeg var ikke enig mer.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

biet sa:
Fantastiske tellere på Nilans nettsted. Etterspørselen etter varmt vann varierer direkte med rutene og kan ikke settes av deg selv, hva er poenget? I det svenske eksempelet, det er 7000 kWh, antar jeg at ingen bruker så mye.
Vel det er sannsynligvis en måte, firkanter er for folk, men det andre er, gitt antall knapper det ville være et bedre utgangspunkt ... men det kan lure av overflaten når det er m3 / h-verdien alene. .

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

biet sa:
sam123 sa:
Jeg var ikke enig mer.
Jeg er helt uenig, heks tilhører ilima på samme enhet som "skjorte og fyr" :) siden både LTO og PILP bruker samme varmekilde, som er hvor du kan påvirke hvem avgassluften nå tilhører til enhver tid. Og at oppvarming i morgendagens bil er mer som en hjelpevarmer ... varme opp hva som er i stand til gjennom luften, så for kaldt må det være et annet varmeapparat. Den ødelagte delen ved 5v er det samme marerittet for alle skapninger, så ingenting kan være, og hvis det gjør vondt, kan det også skje med andre verms ... ja det er ganske anurisk hvis det er så ille å måtte hente hver 5v.

Nedenfor noe om ... som bedrager ville gjøre hvis du ikke vil ha en større kjøleribbe til å begynne å gjøre ... forutsatt at luftstrømmen er nok ... og landet fortsatt foran frosten!

Eksperten sa:
Hei der!

Ko: Enheten ville være interessert i direkte elektrisk oppvarmet eller lignende. 1988 ok-hus ventilasjon / varmtvannsbereder,
Trær på egen hånd.

Opplevelser / Tanker:

-Vil minimumsventilasjon på 3000 kubikkmeter Ok-house D2 med 30% booster reserve oppnås?
- Er det nok varmt vann til å varme opp sternen ... for 5-6 personer (dette er veldig økonomisk, selvfølgelig)?
- Dyrt filter?
- Fungerer garantien?

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
229

røtter sa:
Jeg er helt uenig, heks tilhører ilima på samme enhet som "skjorte og fyr" :)
Høyt, jeg har nettopp slått på "installer og glem" ideen i kålen, så jeg holder sannsynligvis på lader-spole-motstand-basicIV-linjen i fremtiden. De vil ikke spare deg en cent, men de vil jobbe og holde seg stille ;D
Du får et bestemt vedlegg til det du vil, men de grunnleggende gadgetene er veldig pålitelige.
S

sam123

gjest

røtter sa:
Jeg var ikke enig mer.
Jeg er helt uenig, heks tilhører ilima på samme enhet som "skjorte og fyr" :) siden de begge LTO og PILP bruker samme varmekilde.
Den samme varmekilden, som ikke er kjent for å være nok til PILP alene. Komplett messing med kundens lommebok ...

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Erfaringer med Nilan Compact P

Hei, denne "slangen" trengte jo en samtale som de virkelige tauene trekker.
Det var enda en liten irritasjon på noen steder merkbar ... ;) Denne en skjønt
Jeg visste hvordan å gjette jakken, men bra ... Slik får du minst forskjellige synspunkter
Og meninger som det var ment å ...

Jeg er veldig mye langs de samme linjene "Roots" med ...

Egne tanker:

Jeg har ikke noe imot ventilasjon ... D2 går nå og i fremtiden ...
Hvorfor ville jeg ikke bruke overopphetet avtrekksluft til å lage varmt vann ...?

Vel ... "Fett karusell" at utslipp av luft overoppheting sannsynligvis ikke skjedde unntatt i varmesesongen
utenfor ... Ville det ikke være verdt å overføre sommervarmen fra avfallsluften til vannet ...?
En anstendig roterende celle ville koste minst halvparten av det, for eksempel i Nilans produkt?
I tillegg til rotasjonscellen, når jeg kjøper en separat Hybrid lader og til og med en solvarme samler og
Flue gas hjerter, så jeg tror de begynner å bevege seg i Pilp prisklasse ...

Utnyttelsen av geotermisk energi har også vært i tankene ... dette er, tror jeg, det dyreste alternativet,
Årsaken er at en termisk brønn er det eneste alternativet ... Berggrunnen kan bare bli funnet om 30m, og hvis
Jeg ville gå her for varmefordeling annet enn vannbasert gulvvarme, mener jeg
i vårt tilfelle ... alle etasjer åpne ...

Selvfølgelig kan situasjonen være ganske annerledes hvis det ikke var noe tre på tilbudet og de eksisterende peisene / ovnen ..

Og for den sommertiden avkjøles på elven Ilpi når noen kan anbefale "desentralisering"
Mellom de forskjellige "enhetene" ... Så motstridende så synes det å "kjøre" den kule inneluften
Med ventilasjonen ute ...?

Så det vi må gjøre er virkelig summen av mange ting ...
-Produksjon av varmt vann på den mest kostnadseffektive måten - Hvordan få best mulig utnyttelse av peiser for varmtvannsproduksjon
- God kvalitet inneklima
- Oppstartskostnader
- Driftskostnad.
- Pålitelighet, etc ...

Denne gangen ...

ps. La ingen da trekke en "ertnese" fra den "shit carousel" jobben ...
De er sikkert gode folk ... som regel ... Jeg er bare de "store guttene"
hørte det navnet ... ;)

t.A

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Eksperten sa:
Og for den sommertiden avkjøles på elven Ilpi når noen kan anbefale "desentralisering"
Mellom de forskjellige "enhetene" ... Så motstridende så synes det å "kjøre" den kule inneluften
Med ventilasjon ut ...?
Det er neppe noe poeng i å legge vekt på det. I Finland er behovet for avkjøling mye hyppigere enn at uteluften er varmere enn inneluften. Kjøling er nødvendig for å fjerne overflødig varme fra mennesker, solskinn og arbeidskraft. I kjølesesongen i Finland er det i gjennomsnitt bare å fjerne den "kalde" luften når den ofte er kjøligere. Varmluftvarmere som gir LTO-kjølefordeler, gjør ikke vondt i Finland i mange timer om sommeren.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Vs: Erfaringer med Nilan Compact P?

tommonens hurtige estimering er som å knuse i kisten med forskjellige kjøretøyer og ja, PILP trekker en lengre stengel, det er små dråper på ermet når det ikke er noe eksakt vareinformasjon og kjøpesummen på ermet.
Dette er lett å beregne når elektrisk oppvarming er utgangspunktet og samtidig fortsetter.
igjen kan du tydeligvis se at det ikke er den billige kjøpesummen som betyr noe, men tiden gjør jobben dersom oddsene blir store ...

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Eksperten sa:
;D ;D ;D ... Fin "Curl" ... Det var slik jeg tenkte litt ... :kul:
Du kan faktisk beregne besparelsene i forhold til LTO med den zadah PILP telleren
http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=9139

Ved 80 l / s der nede vil sparing på en roterende celle være omtrent 5000 kWh / år.

Hvis Compact P koster f.eks. 9000 Eur ved installasjon og den nye LTO + roterende cellevarmeren installert rundt 4000 Eur, deretter om 10 år, vil prisforskjellen bli refundert.

Så, hvis sammenlignet med den nåværende kuben LTO og varmtvannsberederen, kan besparelsene være omtrent 6.500 kWh / år på optimal. Sammenlignet med dagens utstyr, strekker TMA seg til omtrent 14 år.
S

sam123

gjest

røtter sa:
tommonens hurtige estimering er som å knuse i kisten med forskjellige kjøretøyer og ja, PILP trekker en lengre stengel, det er små dråper på ermet når det ikke er noe eksakt vareinformasjon og kjøpesummen på ermet.
Dette er lett å beregne når elektrisk oppvarming er utgangspunktet og samtidig fortsetter.
igjen kan du tydeligvis se at det ikke er den billige kjøpesummen som betyr noe, men tiden gjør jobben dersom oddsene blir store ...
God ting du ikke engang leste åpningsposten som sier at det var loggoppvarming.

Pilp sparer ikke mye i forhold til dagens LTO. Hvis du vil holde varmtvannet på loggene, kan du bytte tanken til en varmepumpe som dette. http://ebay.de/itm/Warmepumpe-Luft-Wasser-200-L-Solar-oder-Kessel-G02-/300903577672?pt=Solaranlagen&hash=item460f403848

Der kan du til og med kjøle hytta der om nødvendig. På den annen side, for $ 1500 får du 1500W solcellepaneler som gir vann gratis med dagens ladeapparat. De har en levetid på 20-30 år da disse friterbitene brytes ned i 10 år.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

janti sa:
Du kan faktisk beregne besparelsene i forhold til LTO med den zadah PILP telleren
http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=9139
Bare vær oppmerksom på at telleren ikke kan være enheten designet av "Expert" ... Jeg tror telleren handler om et gammeldags anlegg ... slik at telleren selv skal bli trimmet
Med en Compact P-teller gjeldende sensor som er bedre enn "Shit Carousel" hvis du skal få bedre resultater.

"Eksperten" er sannsynligvis allerede klar over prisen på Nilan og alternativene, har det lenge blitt spunnet?

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

sam123 sa:
God ting du ikke engang leste åpningsposten som sier at det var loggoppvarming.

Pilp sparer ikke mye i forhold til dagens LTO. Hvis du vil holde varmtvannet på loggene, kan du bytte tanken til en varmepumpe som dette. http://ebay.de/itm/Warmepumpe-Luft-Wasser-200-L-Solar-oder-Kessel-G02-/300903577672?pt=Solaranlagen&hash=item460f403848

Der kan du til og med kjøle hytta der om nødvendig. På den annen side, for $ 1500 får du 1500W solcellepaneler som gir vann gratis med dagens ladeapparat. De har en levetid på 20-30 år da disse friterbitene brytes ned i 10 år.

La oss sette ny slik at alle kan skille: ;D

Eksperten sa:
Hei der!

Ko: Enheten vil interessere degdirekte elektrisk oppvarmet eller lignende. 1988 som en ok-house ventilasjon / varmtvannsbereder,
Trær på egen hånd.

Opplevelser / Tanker:

- Dyrt filter?
- Fungerer garantien?
Ja, alle de tellerne er i retning at Ilto440 (bør den opprinnelige) være verdt å bytte til Nilan, og vanntanken er trolig den samme alderen, i hvilken tilstand?

Du anbefaler bare en hingst og forteller dem at det bryter ned i sider (= motsigelse), hvor mange boder har du måttet forandre deg selv?

Forsiden av Nilan (sannsynligvis også kjøligere) + jordkrets kan gjøre en god jobb med kjøling / avfukting hvis bare ductwork er akkurat ... neppe kult, men du kan våge å avfukte ...

En PV koblet til rutenettet vil også passe inn i denne tariffen når strømmen forbrukes når PV er tilgjengelig ... størrelsen er så avhengig av forbruket ... hva kan være "ekspert" kjørelengde per år og bunnlinjen om sommeren?
S

sam123

gjest

røtter sa:
La oss sette ny slik at alle kan skille: ;D
Ja, alle de tellerne er i retning at Ilto440 (bør den opprinnelige) være verdt å bytte til Nilan, og vanntanken er trolig den samme alderen, i hvilken tilstand?

Du anbefaler bare en hingst og forteller dem at det bryter ned i sider (= motsigelse), hvor mange boder har du måttet forandre deg selv?

Forsiden av Nilan (sannsynligvis også kjøligere) + jordkrets kan gjøre en god jobb med kjøling / avfukting hvis bare ductwork er akkurat ... neppe kult, men du kan våge å avfukte ...

En PV koblet til rutenettet vil også passe inn i denne tariffen når strømmen forbrukes når PV er tilgjengelig ... størrelsen er så avhengig av forbruket ... hva kan være "ekspert" kjørelengde per år og bunnlinjen om sommeren?
Heldigvis for nybegynnere er det ikke nok luft i Nilan. Takk for at du spurte uansett, en kinesisk Argo copter er erstattet. Det ble umiddelbart klart at dette var en engangsvare, det vil si hele bolle, men bare for erstatning.

For meg får begynneren å sette sin tømmerhytte inn i det han liker. Men i motsetning til dine anbefalinger, er mine anbefalinger basert på noe annet enn MUTU.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

røtter sa:
Bare vær oppmerksom på at telleren ikke kan være enheten designet av "Expert" ... Jeg tror telleren handler om et gammeldags anlegg ... slik at telleren selv skal bli trimmet
Med en Compact P-teller gjeldende sensor som er bedre enn "Shit Carousel" hvis du skal få bedre resultater.

"Eksperten" er sannsynligvis allerede klar over prisen på Nilan og alternativene, har det lenge blitt spunnet?
Hvor kaldt er Compact P i gjennomsnitt ekstrahering av denne avtrekksluften når eksosluftstrømmen er for eksempel 80 l / s? Dette skyldes hovedsakelig kompressorkraften, som kan være ca. 550 W = det samme som konvensjonelle PILP (uten kryssflytcelle) og betydelig lavere enn Niben (ekte) avtrekksvarmepumper en tab-3-

Du kan gjøre denne nedtellingstemperaturen bare ved å senke avtrekkstemperaturen;) Hvis det var f.eks. -5C, ville sparing være ca 30% større enn over, men det ville kreve mer kraft fra stallen. ;)

Faktum i saken er at den lange TMA vil bli strukket dersom det er behov for å erstatte arbeidsutstyret.

Ved hvilken hastighet kjøres ILTO 440 normalt? Hva er boareal under ventilasjon? Bruker ILO allerede den resirkulerte luften? http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=5939.0

Hvis du har entusiasmen og ferdighetene til å gjøre det, kan forvarming av tilluften (og peisluften) i området være verdt mer kompakt P. Og så når det er på tide å forlate den gamle LTO, er forvarmingskretsen klar. ;)

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39

sam123 sa:
Heldigvis for nybegynnere er det ikke nok luft i Nilan. Takk for at du spurte uansett, en kinesisk Argo copter er erstattet. Det ble umiddelbart klart at dette var en engangsvare, det vil si hele bolle, men bare for erstatning.

For meg får begynneren å sette sin tømmerhytte inn i det han liker. Men i motsetning til dine anbefalinger, er mine anbefalinger basert på noe annet enn MUTU.
Jeg antar at jeg kan gå med Ilto ganske mye i samme mengde luft ... så "Expert" har vist seg at det er nok.
Du legger et * trinn på en kinesisk jolle og anbefaler en lignende jolle og snakker fortsatt om en jolle ... hvert bord på en måte.

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0

God morgen ... :)

Her er noen svar på de siste innleggene ...

Ilto 440 kom til å fortsette å blåse da Deekaks frøs litt i -06 ekspansjonen ...
Kanalsystemet ble så fullstendig omgjort (trunker og tilkoblingskanaler samt terminaler)
Isolert 50 + 50 alucoat ... dampet tett og "bundet" gjennom, og merk at dette ble gjort med omhu og tid. :p

Design luftstrøm 568 m3 / 2h fra avtrekksluft / ventiler, i tilfelle Ilto i vårt tilfelle med viftehastighet 4
det vil si det ville ikke ha plaget meg selv om en litt større maskin hadde blitt valgt ...
Vel praktisk talt har det spilt på den tredje, for det meste ...

Den resirkulerte luften har vært brukt i varmesesongen ... ca 20% av eksosluften. Dette er ok og fungerer i vårt tilfelle med noen få unntak
med unntak av f.eks. (matlaging i en baker, elektrisk ovn) En slags "shit carousel" uten roterende deler ;)

Produsere Sam vinkkaamaa linken lämppöpumppu fritiden, jeg har allerede tidligere for å studere ikke ... hvis avfallet uten å sette Ilton
Tross alt ... Ville være det rimeligste eksperimentet ...

t.A
S

sam123

gjest

Den er ikke plassert etter ILTO, men får lov til å ligge i et hjørne av rommet. Avtrekksluften kan deretter ledes ut selv om vinteren eller sommeren for å la interiøret avkjøles. Det er verdt å ta sugeluften fra et sted i nærheten av ovnen ;D

Tross alt, for en solfanger eller ovn / varmeapparat syklus inne i spolen.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Jeg antar at de er nyloner som ulver, hvis apparatet har kjørt i 11 år. Det første problemet oppstod nå rundt juletid når vanntanken på enheten kollapset fra enheten på grunn av manglende inspeksjon / bytte av anoden. Jeg gikk for å snakke med et Nilan-team på en byggemesse, og det er rapportert at racklinjen begynner å komme i bruk, slik at problemet også begynte å løses.
Og det er en vp18c-enhet. Ingen emne på Compact P

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Hvor mye strøm og trær bruker eksperten per år?

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0

hilsen,

Elektrisitet forbruker mer enn 20.000 kwh / år av hår

Trær i varmesesongen (september - april, mai) 6 - 10 hauger m3 / år

- Lkv - biter 3500-4000 kwh / år
- Aftenfans + Jlv 2500 Kwh
- "Stengulv" som er rundt huset ca 30m2 ... masse kwh selv om justeringer under "komfortnivå"
-Ticker / Klesvask 24/7
- Diverse kraftverktøy (selv om det ikke er noe arbeid som ønskes) ;D) etc ...

Sunny hei En

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0

Likevel, at strømforbruket. distribusjon grovt når noen spør.

Om vinteren ... 2200-2700 kWh / måned maksimum
Om sommeren ... ca 900-1500 kwh / måned

t.A

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Eksperten sa:
Design luftstrøm 568 m3 / 2h fra avtrekksluft / ventiler, i tilfelle Ilto i vårt tilfelle med viftehastighet 4
det vil si det ville ikke ha plaget meg selv om en litt større maskin hadde blitt valgt ...
Vel praktisk talt har det spilt på den tredje, for det meste ...
Det er i tredje, mengden av eksosluft er omtrent 60 l / s, hvis den minste hastigheten er borte og deretter hastighetene 1-6.
https://netrauta.fi/attachments/ohjeita/ilto/manual_440.pdf

Tilhengerne ville bære elektrisitet (uten sirkulerende luft) på rundt 124 W * 8760 h, eller ca. 1100 kWh => du anslår at etter oppvarming vil være ca. 1500 kWh.

Anta at all energien som kreves for varmtvann og etteroppvarming, leveres av avtrekksluften. I dette tilfellet skal Compact P produsere ca. 5500 kWh energi. Hvis total COP på enheten (strakt terning + PILP) var f.eks. 4,5 => vil enheten levere ca. 1220 kWh
Med andre ord, den teoretiske justeringen vil være ca 5500-1220 = 4280 kwh / år, eller ca 430 € / år.

En effektiv luft-til-luft-varmepumpe kan spare nesten samme beløp, med mindre investering og spare på tre. ;)
S

sam123

gjest

Da, når Jants beregning legger til stallets strømforbruk, gikk besparelsene der. Jeg antar at passiv celle vil bli omgået når stallet kjører, ellers er det ikke fornuftig.

Kjøp tidligere den EBAY pisken, i det minste fungerer det.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

sam123 sa:
Da, når Jants beregning legger til stallets strømforbruk, gikk besparelsene der. Jeg antar at passiv celle vil bli omgået når stallet kjører, ellers er det ikke fornuftig.
Jeg antok at fansen vil bruke samme tid i den gamle enheten som i den nye enheten (ca. 1100 kWh), og det vil ikke være noen betydelige besparelser nå, da ventilasjonsmengden fortsatt er litt økende. At 1220 kWh var energiforbruket på omtrent 550 W av kompasset.

Det kan eller ikke kan ignoreres. Etter den strakte cellen er det ingen fuktighet i avfallsluften. I dette tilfellet kan avfallsluften trygt trekkes til fryseren av fordampercellen når behovet for avrimning er redusert.

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0

Hops, bra at noen plager å gå litt ned ...
ta matematiske nøtter til din sterkeste kunnskap ...::)

Denne skam har vært "duplisering" nå og da har jeg spurt om det sparer strøm og holder gulvene på de fuktige områdene som er tørre i hele huset? Generelt reagerer at det sparer deg når du ikke trenger å varme med elektrisitet ... Jeg har sagt at jeg som hovedregel gjør elektrisk oppvarming ...
Men med de frie trærne ... Hvorfor vil jeg varme opp når jeg kan gjøre det billigere med tre
Vanligvis slutter handel der.

Jeg tror at kjernen i historien er ... hvordan bruker jeg den overopphetede frie energien i varmesesongen
Opptil 30 grader Celsius avtrekksluft etter hver varmegenoppretting. Skifter til avfallsluft ... varm
For å lage varmt vann ... Selv for øyeblikket skyver Ilto 14 grader av luft til magpiene ...
Når avtrekksluften er 25 grader, innløpet 18 og uteluften 5 ...

Og som et alternativ kan sommertid til og med falle med noen grader når siden
Produktet kommer med det varme kranvannet ...

Tror du i skogen med disse tankene ... ????

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Eksperten sa:
Denne skam har vært "duplisering" nå og da har jeg spurt om det sparer strøm og holder gulvene på de fuktige områdene som er tørre i hele huset? Generelt reagerer at det sparer deg når du ikke trenger å varme med elektrisitet ... Jeg har sagt at jeg som hovedregel gjør elektrisk oppvarming ...
Compact P oppvarmer heller ikke disse gulvene mer enn ILP. Gulvvarmere er like forbrukes med strøm som de er nå, hvis ikke AV en gang. ;)

Alt som er nytt er gulvene med vannrør og en vedkoker for oppvarming etterpå.

ekspert

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ingen oppvarming på Nilanika-gulvene i dette tilfellet, men hvis du kompenserer for varmt vann
Gjør litt av strømmen som går inn i de gulvene ... Hvis du slår det rundt ...
Tross alt kan du virkelig "spin" disse på ubestemt tid ... Jeg kan uendelig skifte ting
??
At vannbasert gulvvarme har vært i tankene mine mange ganger ... Og så til og med
Men forresten ... Men akkurat nå er energien og energinivået ikke nok til å gjøre ...
Og hvem er klar til å bestille det nå ... huh seh oleh manh huh som ikke raketter
Bygg mine egne gruver ... ;)

t.A

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Tross alt er de største dampene borte, hvis du tør å kommentere noen som bruker Nilan ;):

Det vil si at varmtvannsberederen er "bare" 180 liter. til dagens 300 liter. Jeg har alltid hatt nok vann, men bare 3 brukere. Etter 2 års bruk har vannet kun blitt produsert med avtrekksluft, ingen ekstra motstand har blitt brukt.

Problemet med dette elementet, hvis driftsprinsippet til enheten er det samme som i din egen EC9, vil være de 3 skorstenene til de tre peisene. Det vil si at hvis peisene er slått på og vannet er oppvarmet, vil enheten stoppe tilføringsviften, og røyken kommer fra noen røk, slik at tilstrekkelig tilførselsluft er viktig (separate innganger for peiser). På den annen side kan du være forberedt på dette ved å slå av IV og gi (hvis nødvendig) erstatningsluft med peisbryteren, men så er vannet ikke så varmt som den elektriske motstanden og pengene brenner. I kaldt vær får dette også en kondensator i frost. Tilsvarende sot regner om sommeren med mindre det er tilstrekkelig tilførselsluft. Jeg er ikke profesjonell, men jeg beklager :) (og hvis politikken er annerledes, glem det hele kommentaren)
Men minst den mengden av tre som brennes, skal være nok til at PILP kan "spise".

Jippe

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Interessant diskusjon. Jeg gikk også inn i enheten på messen og har en mulighet til neste hus.

sam123 sa:
Jeg antar at passiv celle vil bli omgået når stallet kjører, ellers er det ikke fornuftig.
Nilan-sidene har en animasjon av operasjonen og funksjonene til den enheten, i det minste i henhold til hvilken passivcellen ikke hoppes over til sommeren.

Skata sa:
Tross alt er de største dampene borte, hvis du tør å kommentere noen som bruker Nilan ;):

Det vil si at varmtvannsberederen er "bare" 180 liter. til dagens 300 liter. Jeg har alltid hatt nok vann, men bare 3 brukere. Etter 2 års bruk har vannet kun blitt produsert med avtrekksluft, ingen ekstra motstand har blitt brukt.

Problemet med dette elementet, hvis driftsprinsippet til enheten er det samme som i din egen EC9, vil være de 3 skorstenene til de tre peisene. Det vil si at hvis peisene er slått på og vannet er oppvarmet, vil enheten stoppe tilføringsviften, og røyken kommer fra noen røk, slik at tilstrekkelig tilførselsluft er viktig (separate innganger for peiser). På den annen side kan du være forberedt på dette ved å slå av IV og gi (hvis nødvendig) erstatningsluft med peisbryteren, men så er vannet ikke så varmt som den elektriske motstanden og pengene brenner. I kaldt vær får dette også en kondensator i frost. Tilsvarende sot regner om sommeren med mindre det er tilstrekkelig tilførselsluft. Jeg er ikke profesjonell, men jeg beklager :) (og hvis politikken er annerledes, glem det hele kommentaren)
Men minst den mengden av tre som brennes, skal være nok til at PILP kan "spise".
Jeg har også Nila, men bare EC, jeg har blitt tvunget til innløpsviften 1 for bare den lukten av røyk. Varmvannsproduksjonen sies å være langsommere, men våre tre åndelige familier har ikke gått tom for vann ennå. Også her er det ingen innvendinger mot bruk av varmt vann, i hvert fall ikke ennå.

Ifølge den Nilan-animasjonen overstyrer varmtvannsfunksjonen tilførselsluft-radiatoren og bare passivcellen går, forsyningsviften er alltid på, er varmtvannet varmere raskere og mer effektivt når energien ikke leveres til tilførselsluften, men bare til varmt vann?

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Jippe sa:
Jeg har også Nila, men bare EC, jeg har blitt tvunget til innløpsviften 1 for bare den lukten av røyk. Varmvannsproduksjonen sies å være langsommere, men våre tre åndelige familier har ikke gått tom for vann ennå. Også her er det ingen innvendinger mot bruk av varmt vann, i hvert fall ikke ennå.
Også her er inngangen tvunget til 1-kraft, og skorsteinene er dermed 2. Uansett det tvangsmessige innløpet, kommer i visse vindretninger lukten av røyk inn i det verste gjennom tilførselsluften, så vinden går mot inntaket. Om sommeren er det nok å åpne KPH som et "skittent" vindu under en oppvarmet badstue, men om vinteren er situasjonen annerledes når du ikke bryr deg om å holde vinduet åpent i stuen som peis ;)
Nilan trekker i verste fall røyken rett ut av spjeldhullet hvis du ikke husker å leke med IV, spesielt hvis det ikke er noen tvungen oppføring / Nilan begynner å varme vannet midt i en brann. Det vil si at peisbryteren er et must i beginners destinasjon (Compact kan styre direkte fra det samme kontrollpanelet samme funksjon). Hvis peisen har en brannhendelse på mer enn en om gangen, og enheten begynner å varme vannet ... ;D
Så med IV kan du allerede leke med to skorstene, situasjonen er enda mer komplisert med tre, spesielt siden dette stedet egentlig ser ut til å brenne tre ...
Jeg har ikke lagt merke til noe større retardasjon i vannoppvarming meg selv, men i virkeligheten faller det sannsynligvis ned når innløpsstrømmen ikke stoppes. Vi har en tom hytte om dagen og vannet er varmt uansett, og bruken av varmt vann er rimelig. Hvis du tenker på 5-6 personer med varmt vann hver dag, så er Nilan oftere i vannvarmemodus, og du bør ikke tenke på det fordi de trærne er brent og det er ingen "røykbad" i hele palmen. :)
opp Bunn