Kommentarer - ILP Mitsu FH25 Frittliggende hus 121m2 Uusimaa

Bungle

medlem
Tilbakemelding Score
1
Selv om det har vært varmere, har i hvert fall mye mindre strøm gått tapt. Høres ut som en 5000 kWh dråpe etter denne måneden.
Her er mine egne avlesninger
1.9.2017 - 31.3.2018: 18 005,9 kWh
1.9.2018 - 31.3.2019: 13 587,8 ​​kWh

Pumpet av Daikin Perfera 30 (tilsynelatende Caldo XR modell, ikke nyere XRH).

Men den store endringen jeg har også fått en varmelagrende peis (egen følelse er at dens betydning er større enn ILP). Hensikten er å installere en annen ILP ovenpå. Disse eksisterende tiltak har fått det årlige forbruket falt ganske pent. Kanskje pumpen ovenpå vil bringe den siste enkle dråpen, eller i det minste varmen til sommeren, for en god natts søvn. Deretter vil den største forbrukeren i dette direkte elektriske huset være en 3kW 300 liter varmtvannsbereder, men ny. Kanskje den neste innsatsen kan være solcellepaneler. Utgangspunktet er her rundt 24 MWh / år, og hensikten er å komme til 15 MWh / år og kanskje på lengre sikt til 10 MWh / år, samtidig som den forblir i direkte strøm. Huset er bygget på 40-tallet og utvidet på 90-tallet.

vedlegg

Sist endret:

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Det vil si at hvis forbruket i et elektrisk oppvarmet hus har falt med ~ 5300 kWh til 3000 kWh, må pumpen ha produsert 8300 kWh varme. 8300 kWh / 3000 kWh => COP 2.8. Ikke dårlig i det hele tatt.

Et slikt bilde ville være fint der elektrisitet ble sparket i kWh / dag som en funksjon av utetemperatur før og etter ILP. To punkt lofts ville bli dannet for den gamle og den nye. Samtidig korrigerer det temperaturforskjellene over tid da prikkene setter seg i tråd med temperaturen. Forbruk og temperaturdata oppnås vanligvis på samme sted; online selskapstjeneste.

Ryystäjä

medlem
Tilbakemelding Score
7
Raskt beregnet ~ 3000kwh
Godt verdsatt. Jeg har hatt kostnadskontrollens elektrisitetsmåler bak pumpen for å måle forbruket og registrert hvor mye strøm det forbrukes i enkelte måneder.

September 2018 50 kWh
2018 loka 210 kWh
2018 yo 331 kWh
Desember 2018 584 kWh
2019 januar 781 kWh
2019 februar 488 kWh
399 kWh i mars 2019
April 2019 205 kWh

Totalt 3046 kWh.

Men nedgangen i forbruket skyldes også varmere vær, slik at COP ikke er 2,8. I tillegg, som i forrige år, er det en 600w radiator på lager for å holde rommet på +15 grader for hunden. Jeg anslår at lagringsvarmen vil ta 1000-1300 kWh om vinteren.

Jeg tror en bedre COP ville være et sted rundt 2,2-2,5.

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Ikke å beskytte den 2,8 coppi som kommer inn?
Snarere, 5300/3000.
Eller har det blitt antatt at selv strømmen som gikk til pumpen, ville ha kommet til utvinning? Ved ILP er sternen ute, så de fleste av de 3000 kWh varme opp uteluften. Huh?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Snarere, 5300/3000.
Det ville være litt som strøm som kommer fra en annen tilkobling eller gratis forbi måleren.

Hvis strømregningen er redusert med det ~ 5300 kWh og ingen andre energikilder er i bruk og pumpen har forbruket ~ 3000 kWh, har pumpingen innført litt energi så mye som strømregningen er redusert. Ellers ville det ikke ha blitt redusert.

avkastning på forbruk = besparelser. . =>. . retur = besparelse - (- forbruk) = besparelse + forbruk
COP = inntekter / forbruk = (besparelse + forbruk) / forbruk

Om det forbrukes strøm forblir i huset eller på magpies er det sannsynligvis et spørsmål om smak. Hvis COP er større enn 1, det vil si pumpen gjør noe nyttig og er bedre enn en elektrisk varmeapparat, antas det vanligvis at det blir det som har blitt satt på først og deretter noe på.

Men det er sannsynligvis ganske mulig at under vedvarende ugunstige forhold vil den vedvarende ILP prøve og prøve å tine og COP vil selv være under 1.
opp Bunn