Kompura starter hvert femte minutt

pahhi

Aktivt medlem
To dager har kommet for å høre på Mitsua. Temperaturen forblir inne i apparatet, og pumpen konsumerte omtrent 7 kWh / dag. Er det normalt at fergen starter opp hvert femte minutt? I løpet av et par minutter blåser innendørsenheten omtrent et halvt minutt til 35 grader. Samme syklus igjen om fem minutter. Det føles som om pumpen fungerer som en PÅ / AV-pumpe. Eller går pumpen bare utenfor justeringsområdet når den er varm (+10 grader).

pahhi

Aktivt medlem
Vs: Kompura starter hvert femte minutt

Det vil virke mye mer fornuftig og økonomisk å holde båsen stille i en lengre periode. Så en om gangen ville du blåse en varm tid inne. Er det noen justeringssyklus i de fem minuttene?

Joppe112

"I dag er husets ILPpi det beste stedet å slappe av - muahh!

På omtrent samme tar det Argokin, hvis du lar den være gjennom jorden dag normalt og vi ber om er Lamma sommerminner opp til 23 C. Jeg har prøvd det - når du husker - at injisere dager "Nattdrift" på og kveld er det vanlig oppvarming når fra morgen er alltid hyggelig varm. Selvfølgelig sparer dette deg penger, men det bør fjernstyres av en PC / timer slik at du ikke stoler på ditt eget minne.

Dette er sannsynligvis de beste måtene å fortelle hvor mye ekstra kreves for periodisk løping: å løpe opp trykket er ikke helt gratis, og strøm kommer tilbake hver gang du starter separat. : - \

pahhi

Aktivt medlem

Derfor stenger jeg hele saken for dagen. 7 kWh på disse spolene er bare for mye for pumpeforbruk. Blås deretter om kvelden litt lenger av gangen om nødvendig. Et varmt hus er bra for dagen, selv om pumpen ikke er på.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

pahhi sa:
Derfor stenger jeg hele saken for dagen. 7 kWh på disse spolene er bare for mye for pumpeforbruk. Blås deretter om kvelden litt lenger av gangen om nødvendig. Et varmt hus er bra for dagen, selv om pumpen ikke er på.
Få det til å fungere med ILP-timer. For meg selv varmer ILP bare om natten. 16:00 på og 7:00 av. ;)

pahhi

Aktivt medlem

God ide. Jeg tror Mitsust har en tidtaker. Ville hytta bare varmes opp med nattelektrisitet (22-7). På den annen side COP:ppi faller når det er kaldere om natten.

Boosman

Det er EEV og variabel hastighet. UY fan og alt det der

Jeg bruker den kvelden til elektrisk oppvarming med de kule. ingen oppvarming nødvendig om dagen ...
nå da jeg dro til hytta, dro jeg selvfølgelig på monteren og la ned forespørselen til 20 grader.

prøver du å bestemme hvordan du kan påvirke bruddhastigheten på blåseeffektkontrollen, antar jeg at hvis blåseeffekten er høy, vil varmevarme og nattmodus eller roligere blåsesyklus være lengre ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Jeg har ikke klart å teste den enda, ettersom leilighetens varmekraftbehov har ligget på rundt 250W om natten.
ILP-forbruket har vært på den kvelden / natten-bruken fra 1. september til 15. september. gjennomsnittlig 4 kWh / d.
Først når gjennomsnittstemperaturen på dagen går til frosten, kjører pumpen min kontinuerlig med omformeren i gang.

Det er fint å ha den nedetiden på plussiden når det ikke er tiner. Tenning skjer "av seg selv" når kompressoren slås av på grunn av avbrudd og uteluften er på plussiden. ;)

pahhi

Aktivt medlem

Har noen målt hvor mye driftsstansen synker COP-verdien? For en veldig unøyaktig sammenligning ville en COP på et par dager vært 3. Dette kommer av å sammenligne den med mengden tre som tidligere er brent. Så det er ingen eksakt og vitenskapelig måling.

markusj

Aktivt medlem

Jeg bodde her og lurte på at min veldig store Ilp bruker + 10 ° C og måtte begynne å beregne hvor mye min egen mygg bruker energi når forespørselen er + 22 ° C og utenfor + 10 ° C.

Min egen kalkulator antydet at energibehovet ville være omtrent 40 kWh / d (ca. 120m2) og gaupen har konsumert i underkant av 2 kWh / d i august (i Auto-modus - kjølig eller varme om nødvendig). Selv med det forbruket bruker det bare å være koselig 1 kWh / d, hovedsakelig fordi innendørsenheten roterer hele tiden. På den annen side forblir den energien i huset, men den har en COP på 1. Hvis du nå tror at den andre kWh kommer på for eksempel 4,5 COP, vil driftsstansen sannsynligvis falle den totale COP til 2,3.

Med denne pærekulturen ligger strømforbruket uten oppvarming i området 40-45 kWH / d, det er ikke mye behov for å varme huset. Antagelig kommer dette kraftbehovet fra det faktum at mesteparten av energien som brukes til å varme opp varmt vann blir kastet bort gjennom kloakk, så disse estimatene ser ut til å være omtrent riktig hektar.

Med 4 kWh / d av Janti og 7 kWH / d pærer ved strømforbruk, passer disse inn i den beregningen under forutsetning av at alle andre elektroniske enheter er mye mindre eller mindre brukt enn vi er. En annen tanke som kom til tankene er om du kan ha mekanisk ventilasjon i hvilken stilling. Jeg har gravitasjonsstyrt klimaanlegg, slik at ventilasjon ikke koster meg mye.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Totalt forbruk over samme periode har jeg gjennomsnitt 16 kWh / d, hvorav ILP tok 4 kWh / d (bare kveld / natt).
Bakgrunnsinformasjon: 96 m2, ventilasjon med LTO, varmtvannsbereder (~ 3 kWh / d), badstue med strøm (2 ganger / uke ~ 8 kWh / tid) og gulvvarme i vaskerom med alle andre ovner.

markusj

Aktivt medlem

Hvis den Ilppi skulle ha en god COP hele den kvelden og natten, ville det totale forbruket være litt over 30 kWh / d, noe som antagelig ville være på linje med litt mindre område, færre mennesker og kjørt elektrisitet, og litt mindre varmetap ( rt vanlige vegger).

Når det er litt ungdom, vil lampen til den varme varmtvannsberederen lyse litt, og det er ikke håp om å overleve ved 3 kWh. Å bringe 40 kWh om dagen betyr derimot omtrent at 28 60W lyspærer stadig lyser.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem

markusj sa:
Hvis den Ilppi skulle ha en god COP hele den kvelden og natten, ville det totale forbruket være litt over 30 kWh / d, noe som antagelig ville være på linje med litt mindre område, færre mennesker og kjørt elektrisitet, og litt mindre varmetap ( rt vanlige vegger).

Når det er litt ungdom, vil lampen til den varme varmtvannsberederen lyse litt, og det er ikke håp om å overleve ved 3 kWh. Å bringe 40 kWh om dagen betyr derimot omtrent at 28 60W lyspærer stadig lyser.
Sett lampen på for moro skyld. Uten å løfte hekken nådde jeg nummer 55 på min egen torpedo. Selvfølgelig har ikke alle dem lys på.

markusj

Aktivt medlem

Det ville være totalt 50 lamper. Enheter med underholdningstype med minst litt hvilestrøm kan være et dusin eller litt over. I det minste i dag har varmtvannsberederen brent i minst fire timer. Ovnen og ovnen ble slått på mer enn en gang, og badstuen ble slått på i et par timer. Det er jo her forbruket kommer fra.

pahhi

Aktivt medlem

Jeg beregnet litt mer nøyaktige tall. Siden begynnelsen av september har strømforbruket vært 20,3 kWh / d (varmt vann, ventilasjon, gulvvarme på badet, belysning ...). I tillegg baker ovnen på 14,3 kWh / d. Nå som helvetesild erstattet bakerovnen, forbrukte strøm 7,2 kWh / d. Så COP ville bare vært 2!

Med et raskt fall er det minst 39 lamper. For øyeblikket er 3 av dem brent, så forbruket er 41W. I dag er jeg bare ute etter mer energisparende lamper. 4 stk Airam laget 15W lamper 10,90 €. Ikke en dårlig pris. Den var fortsatt så kort at den kunne passe inn i utelyset.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

markusj sa:
Ved stillstand ved omtrent 10 grader har Pan (E9DKEW) en kraftinngang på 420W (opprinnelig drift ved 580W) og utgangseffekten roterer rundt 1200-1250W basert på en VTT-test => COP på 3.

Bare ved -5 til -10 grader Celsius fungerer min ILP med den beste 40-50% delkraften. Behovet for å varme opp leiligheten på det tidspunktet er 1300-1500W. => Kanskje FA25 eller en 7-serie inverter kunne ha vært en bedre pumpe for den totale COP.

tet

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Lenge leve Pahhi nå sørge fortsatt over den dårlige COP. :D

Det er en så kort referanseperiode du har, for ikke å gi et veldig pålitelig resultat til disse beregningene. ;D Så la oss se neste vår tid hva sparepengene dine har vært. Ikke noen få dager forteller meg noe om det. ;)

Poko

Stafett for stafett

Jeg beregnet litt mer nøyaktige tall. Siden begynnelsen av september har strømforbruket vært 20,3 kWh / d (varmt vann, ventilasjon, gulvvarme på badet, belysning ...). I tillegg baker ovnen på 14,3 kWh / d. Nå som helvetesild erstattet bakerovnen, forbrukte strøm 7,2 kWh / d. Så COP ville bare vært 2!

pahhi: hvordan beregnet du mengden varme som ble produsert av den bakerovnen?

pahhi

Aktivt medlem

varmen i ovnen, falt I den avfyrte mengden av trevirke ved. Energi dispensert med formelen kg * 4,1 kWh / kg * 0,75 * oppvarmingstid. I formelen 0,75 er ovnens estimerte effektivitet. Det er ingen eksakt informasjon om effektiviteten til en klebersteinsovn. Har noen informasjon?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Ja, at 75% er et ganske bra estimat av effektivitet, men kanskje litt bedre, som 78%.
Faktisk effektivitet avhenger mer av brukeren enn av ovnen. ;)
Her er en energiteller for tre.

Den spesifikke mengden treenergi er sannsynligvis riktig, med mindre treet er lagret i tørr og varm tilstand i flere dager før det brennes, i så fall er det litt lavt.
Her er tips for "ekte" vedfyring.

Joppe112

"I dag er husets ILPpi det beste stedet å slappe av - muahh!

Det grunnleggende problemet med hele denne kjeden er sannsynligvis at selv det minste kontrolltrinnet til våre moderne vekselrettere innen varmeutvikling er for stort for +10 C spoler, og automatiseringen har samtidig en tendens til å holde innervarmen for tett (dvs. forespørsel +22 C -> svingområde 21 - 23 C osv.). Som et resultat er dette et tilbakevendende strømbrudd som brenner unødvendig strøm og bruker motoren.

Dette problemet vil bli reparert ganske enkelt av ILPo med sin egen programmering HVIS produsenten ville brydd seg om å bringe den til markedet for den perfekte nordiske versjonen for programvare også: gir mulighet for et større svingområde for innetemperatur (f.eks. +/- 3 C) på dagtid og for når den ytre varmen velter naturlig. Denne operasjonsmåten kan da kalles "Leudon kelin splugin "(= LKSknappen på det kapitlet ;D) osv.

Her er bare et bevis på den klimasentriske utformingen av disse enhetene, og produktutviklingsidéen du nevnte var helt gratis for deg, kjære representant. ;)

pahhi

Aktivt medlem

Jeg vil mye heller ha en bærbar datamaskin festet til jakkeslaget enn en LKS-knapp. Den bærbare datamaskinen vil da kunne justere parametrene slik at de passer seg.

pahhi

Aktivt medlem

janti sa:
Faktisk effektivitet avhenger mer av brukeren enn av ovnen. ;)
Også dette er sant. Jeg brenner trærne ganske økonomisk. Produsentens instruksjoner er den anbefalte varmen på 300 grader (maks 350) og mengden tre 1/100 av mengden stein. Den anbefalte mengden tre ville således være 22 kg. Imidlertid når vi 300 grader med omtrent 16 kg trevirke.

pahhi

Aktivt medlem

Nå som jeg er seurallut pumpe slitasje, slik makt har alltid vært om 500W. Så har Mitsu en minstekraft på 50%? Det ville forklare hvorfor pumpen går så lite om gangen.

markusj

Aktivt medlem

Spørsmål: "Så har Mitsui en minstekraft på 50%?"

Dette emnet blir diskutert under overskriften "True Power".
/foorumi/index.php/topic,2310.0.html
T

Timpe

gjest

Joppe112 ​​sa:
Det grunnleggende problemet med hele denne kjeden er sannsynligvis at selv det minste kontrolltrinnet til våre moderne vekselrettere innen varmeutvikling er for stort for +10 C spoler, og automatiseringen har samtidig en tendens til å holde innervarmen for tett (dvs. forespørsel +22 C -> svingområde 21 - 23 C osv.). Som et resultat er dette et tilbakevendende strømbrudd som brenner unødvendig strøm og bruker motoren.
Fra siden av denne kjeden kom det meg til at min egen "muldyr" av denne oppvarmingsgreien løper over de samme sporene som den lånte. Her i Hyvinkää har det vært så få kalde netter og så mye kaldt vær at min nye ILP ikke har behov for oppvarming. Vise Åpne peiser jeg har brent omtrent en gang i uken for september måned, slik at romtemperaturer forbli + 22oC nettstedet. Ellers trengte du ikke legge oppvarming, selv om natten, til gulvet i det vanlige badet ditt :)
Hvis denne ligningen fremdeles prøvde å gi ILP ekstra varme, ville det føles som en ubrukelig inaktiv enhet der ILP prøver å gjøre seg selv nødvendig med makt. La oss gå tilbake til dette etter hvert som været avkjøles mer ...

pahhi

Aktivt medlem

Også her har Juu-pumpen allerede blitt lagt ned etter et par dager med eksperimentering. På innsiden, litt unødvendig varm når du baker brød, kyllinger og rugbrød bakt i bakerovnen i dag. Stekeovn når den ikke slås av som en komfyr når stekingen er bakt. Det kommer fortsatt varme i morgen. Vi må fortsatt vente på kjøligere vær.

pahhi

Aktivt medlem

Du bør sannsynligvis gjøre den samme lampedempingen for temperaturmåling som for tine-dæmpingen Sanyon / Argo. Lampe eller annen varmegenererende komponent i nærheten av innsugningsluftens temperaturføler. Hensikten med lampen ville være å legge hysterese til temperaturmålingen, slik at kompasset skulle løpe lenger på en gang og forbli stille lenger.

Arbeidsprinsipp:
Når utedelen ikke roterer og innedelen blåser veldig stille. Lampen vil da varme opp sensoren et par grader. Justeringen antyder derfor at innsiden er varm nok og at båsen ikke trenger å startes.

Når innetemperaturen synker tilstrekkelig, selv om lampen varmer sensoren, vil kompasset starte. Dette vil øke luftstrømmen i innedelen og avkjøle sensoren på grunn av luftstrømmen. Dette betyr at lampen ikke kan varme opp sensoren. Som et resultat må båsen reise lenger for at innetemperaturen kan stige til den innstilte temperaturen.

Igjen, syklusen ville starte fra begynnelsen, og lampen ville begynne å varme opp sensoren når luftstrømmen forbi sensoren ville vært lav. Ville fungere?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem

pahhi sa:
Du bør sannsynligvis gjøre den samme lampedempingen for temperaturmåling som for tine-dæmpingen Sanyon / Argo. Lampe eller annen varmegenererende komponent i nærheten av innsugningsluftens temperaturføler. Formålet med lampen ville være å legge hysterese til temperaturmålingen, slik at kompasset skulle løpe lenger på en gang og forbli stille i lengre tid.

Arbeidsprinsipp:
Når utedelen ikke roterer og innedelen blåser veldig stille. Lampen vil da varme opp sensoren et par grader. Justeringen antyder derfor at innsiden er varm nok og at båsen ikke trenger å startes.

Når innetemperaturen synker tilstrekkelig, selv om lampen varmer sensoren, vil kompasset starte. Dette vil øke luftstrømmen i innedelen og avkjøle sensoren på grunn av luftstrømmen. Dette betyr at lampen ikke kan varme opp sensoren. Som et resultat må båsen reise lenger for at innetemperaturen kan stige til den innstilte temperaturen.

Igjen, syklusen ville starte fra begynnelsen, og lampen ville begynne å varme opp sensoren når luftstrømmen forbi sensoren ville vært lav. Ville fungere?
Ja det ville fungere, og hysterese kunne til og med justeres.

Litt mer kunne oppnås ved å øke massen på sensoren og isolere den. Hvis det er plass i pumpen ...
opp Bunn