Kobberkorrosjon

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Her er noen kvasi-vitenskapelig undersøkt informasjon om korrosjon av kobberrør. Røret har vært et varmtvannsrør i 25 år med kaldt vann, naturlig vann, kvaliteten som jeg ikke kan beskrive nærmere. Spesielt den frittliggende foscula loddekurven virket veldig myk, men ingen lekkasjer var merkbare.

Cupori kunngjør den vanligste Ø 28 mm og 1,2 mm veggrørvekt på 0,90 kg / m (Kobberrør, hardt (R290), EN 1057)
http://cupori.com/tuotteet#/tuotteet/cupori_LV-putket

Røret som ble brukt i 25 år veide
59 mm / 42 g = 712 g / m (polert, litt surgjort og tørket av)
307 mm / 207 g = 674 g / m (skylles bare med vann)
=> Stoffretensjon har sannsynligvis vært rundt 200 g / m eller nesten kvart. I disse farvannene forventer jeg at levetiden skal begynne å fylle minst for kurver.

Den vekten inkluderer oksidasjon på overflaten og litt lett flass på den indre overflaten.

Deretter ville den tynnere være 1,0 mm, som ville veie 590 g / m. Røret ble sannsynligvis produsert ved 900 g / m. Ingen innlegg kan leses lenger.

Den indre overflaten av røret var veldig grov, som sandpapir. Nedenfor er en illustrasjon av den 59 mm snipen, som også er polert til utsiden av kobberet. Likevel var det en tyngre substans enn et lengre vasket stykke.

De galvaniserte jernrørene som tjente så lenge var dekket av sink overalt, men var nesten krympet innvendig. Det 1 "-røret hadde et hull i fingeren på nip-knappen. Tid til å se vilt, men fortsatt intakt.

vedlegg

mekaniker

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2
Vs: Kobberkorrosjon

Vann har gjort vondt ...
Og det er tider å sammenligne her, jeg vet ikke, men:
Gassene i vann, faste stoffer, metaller påvirker saken
Og selvfølgelig også elektriker / lekkasjeproblemer
Vannprøver kan tas og sendes til analyse, men det er nok euro å brenne

Det er mer fordelaktig å glemme hele problemet og for å bytte rørene helt, vil du lykkes igjen om 10-15 år

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

I en alder av 27 begynte jeg å få en kapillærvinkel, og det var forvrengt for første gang for et år siden. Jeg tror rørene ble stemplet av Outokumpu, og de viser ikke noe (utad) selv om de rister litt. De kapillære delene, ja, kan tynnvegges for det meste selv da.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Vel, det hindret ikke tartte wanha fra å være kobberrør, slik at lekkasjer ville komme. Vi jobbet på en kaldvannslinje med kobber hvert år. Jeg tror ikke det er det billigste kinesiske røret.
Men midten av røret er mindre enn ett år gammel.

Nåværende resirkulering er årsaken - som i dagens bilbatterier. Ikke rent nok ...?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94

Her er en illustrasjon av kobberstøttebøsninger for et 18 mm PEX-rør. Om lag 26 år med varmtvann gjenvinning har blitt løst med halvparten av ermet materiale - eller i det minste den fjernede gamle veier bare halvparten av vekten av den nye. Kanten som vannet har blitt utsatt for på begge sider, har nesten forsvunnet. Den nye hylsen er omtrent en millimeter lengre, men det kan også være at den gamle har bøyd og flatet når den er strammet. Støttehylser er vist for salg i messing og kobber. Hvilken er bedre da.

Som sådan har de tilkoblede rørrørene vart den tiden uten at vann kommer gjennom røret. Det var bare snakk med en eiendomsmegler nylig at lekkasjer gjennom et rett rør har vært gjentatte ganger i kommersielt vann allerede i 10 år gamle rør (leilighetsbygning). Ulike produsenter som f.eks. Cupri rør og denne produsentens spørsmål har ikke forklart.

I Zhang er sinktabet forårsaket av tannen mest sett på knusende overflate. Det er vanskelig å finne en endring i sliping eller saging fra startskjermbildet. Bildet viser en intakt kinnbenbunt, hvor sinkbelegget har kommet fram til omtrent halvparten av stoffet. Diameteren på bunten til bildet er bare 10 mm for et 15 mm PEX-rør.

PEX-rør ser ikke ut til å bli herdet eller endret. Bare fargen er tatt fra vannet. De gamle er ikke vanskeligere enn de nye, som noen har måttet endre når de er korte.

vedlegg

E

Eb

gjest

han sa:
Vel, det hindret ikke tartte wanha fra å være kobberrør, slik at lekkasjer ville komme. Vi jobbet på en kaldvannslinje med kobber hvert år. Jeg tror ikke det er det billigste kinesiske røret.
Men midten av røret er mindre enn ett år gammel.

Nåværende resirkulering er årsaken - som i dagens bilbatterier. Ikke rent nok ...?
I disse bilbatteriene er også sterke.
Denne gangen er det vanlige 3 stk gamle Toyota Lexus-modeller, det eldste batteriet som ble introdusert i 2002.
2 av dem er kommet fra den nye, og den tredje kom umiddelbart etter at garantien utløp, med full service bøker, kjent for deg.

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72

Eb sa:
I disse bilbatteriene er også sterke.
Denne gangen er det vanlige 3 stk gamle Toyota Lexus-modeller, det eldste batteriet som ble introdusert i 2002.
2 av dem er kommet fra den nye, og den tredje kom umiddelbart etter at garantien utløp, med full service bøker, kjent for deg.
Husker du hva en gentleman sa om kvaliteten på å slippe? ;D

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Her er flere korrosjonsmål.

Det er en forbindelse fra et kjøkkenkran til et møbel. På det bildet har det allerede blitt reparert, men det var akkurat det samme møbelet hvor det brøt ut akkurat da PEX ble endret. Det var da vannet allerede hadde blitt avskåret for å trekke det nye røret, prøvde jeg å åpne den slik at den lille vridningen som følge av slangen fra kranen, fikk den rørformede enden av røret. Det er fortsatt et kaldt vannrør. Varmtvannsrøret syntes å være vanskeligere. Kan si det lykke i en ulykke.

Brytepunktet er en passende kopling for ovnmontering, den rørformede enden av slangen fra kranen. På bildet er slangens ende enda kortere for å sikre at 10mm sugekoblingen er forsvarlig i den nye posisjonen. Jeg måtte være ny på hele kranen, men la oss gjøre litt tid nå. Uansett hvilken krukke du setter, vil det alltid være disse fantastiske overraskelsene.

Det vil si at avskjæringspunktet var slik, korrigert her, og møblene fornyet også. På kanten av den øvre klemmen brøt den rørformede delen på enden av slangen. Så juks skinnende .....

60296

Gjennombruddet er slik. Det ville ikke vært holdt av en sopp, men ingen lekkasje, eller noen tegn på lekkasje.

60297

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Her til venstre, hva skjedde da jeg klemte varmtvannslangen med et hakkete hode. Røret brøt og samtidig kuttet av perlen fra roten.

Kompresjonstest på høyre side av det selvbrukte kaldvannsrøret. Hele 15 mm lengden på kutteren som ble kuttet av kutteren flatt ikke i det hele tatt, men i stedet smuldret i små stykker. Det var noe i varmtvannsrøret som hadde noe stædighet, ingenting i kaldvannsrøret.

60298

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Kaldtvannsrøret som kommer inn i kjeleens spole, ble også brutt litt på samme måte. Når vannet ikke ble brukt og da kranen ble åpnet, droppet varmtvannet inn i røret fra kjelen. Helmen ble kuttet av.

Det er et kobber, men mye mer sikker substans. Det kan korrodere og tynnere, men det blir ikke så skjøre som det er.
opp Bunn