VARME / FRYSTING MITSU 35

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hvordan løper du varmesyklusen før du begynner å tine?
Går varmen siste 20, 30, 40, 50, 60 min.
Jeg har en varmesyklus på alltid 30 minutter, opptining 8 min, det virker utrolig lite at varmesyklusen.
Sammen med importøren vil du ha en varm opp syklus. : Roll:
M

laget

gjest
Mullah Mitsun GA-25, varmesyklus ca 55 min. avriming 6 min. Bruk av kort tid bringer 30 min. oppvarmingsperioden. : Sjokk:
M

laget

gjest
Ja, episodene er tommos her med nullklimat, med vanskeligere fryser på ca -20 grader, med en oppvarmingsperiode på ca 45 min. smelter 8-10 min. : Sjokk:
F

FA-25

gjest
For meg varierer avfrostingsintervallet betydelig. Jeg har oppdaget korteste, smelter litt mer enn en halv-times oppvarming periode, i tåket vær, da temperaturen på -4 til rundt. Selv ved denne temperaturen er det vanligvis et lengre intervall. Ved vanskeligere frost er avfrostingsintervallet noen ganger lengre med 2-3 timer.
Det er da i varmere klima noen ganger at pumpen stopper av og til når den laveste produksjonen overstiger varmekravet. Imidlertid vil det ikke være noen faktisk opptining syklus.
Q

Qmpz

gjest
Har avfrostingssyklusen gått i en sikker stilling, eller er innendørsenheten ikke blåser hardt nok med automaten.

Noen ganger er logikken til en luftkilde-varmepumpe forvirret av blandede og overordnede brukerkommandoer, som faller raskere enn maskinens automatiseringsforsinkelse kan håndtere og maskinen går såkalt. feilsikker drift.

Det er forsinkelser i maskinen for å fullføre de mekaniske oppgaver som er knyttet til en forespørsel sendt av brukeren eller automatiseringen. Instruksjonene nevner den tiden det tar å fullføre operasjonen, vanligvis 10 til 15 minutter, mens du skifter fra oppvarming til frysing.

For eksempel er enheten en enhet for kjøling og rygg oppvarming om vinteren mens du justerer viftehastigheten til innendørsenheten, alt på mindre enn 5 minutter. Som følge av forvirrende kommandoer, kan enheten sette seg i en sikker posisjon, begynne å justere avrimningsperioden med klokken og begrense viftehastigheten til automatisk.

Følg disse trinnene for å rette opp situasjonen.

Still inn hjemme temperaturen til 21 grader ved hjelp av det grunnleggende varmesystemet.
Sett luftvarmepumpen i oppvarmingsposisjonen og alle andre innstillinger på automaten
Senk fangstemperaturen til luftvarmepumpen til 16 grader.
Vent en halv time.
Slå av luftvarmepumpen
Vent en halv time
Start luftvarmepumpen (la alt være på automaten)
Vent en halv time
Øk fangstemperaturen til 19 grader
Vent en halv time
Øk fangstemperaturen til 21 grader
Vent en halv time
Senk oppvarmingstemperaturen til grunnvarmeanlegget til f.eks. 18 grader.
Nyt varmen og energibesparelsene fra hjelpevarmen.

Viktig: Tillat at luftvarmepumpen kjører automatisk, og juster felle temperaturen og slå av funksjonen. Hvis du ved et uhell berører andre justeringer, start på nytt.
F

FA-25

gjest
Jeg har fulgt denne saken nå defrostings Louder minusgrader (22-27 grader Celsius). Du hopper over tid jevnt i en 2½ timers klasse eller litt over. Det har vært en forandring her at økningen i blåser varmen etter avrimning tar lengre tid, men innen noen minutter øker varmen til rundt +40.
M

Mitsu

gjest
volvo0 sa:
Jeg har en varmesyklus på alltid 30 minutter, opptining 8 min, det virker utrolig lite at varmesyklusen.
Sammen med importøren vil du ha en varm opp syklus. : Roll:
Der i andre merker av samtaler, er det tilfeller hvor enheten har gått inn i en slags "feilstatus", og så har avrimningen vært tidsstyrt. Tilsynelatende er dette også tilfellet.
Ifølge kommentarer, bytter noen merker til tidskontroll selv i frysende kulde, men Mitsubishi (minst FA-25) gjør det ikke.

poser

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Mites volvo0, har avfrostingssekvensen "ditt problem" allerede løst. Har du prøvd Qmpz Hjelp?

volvo0

medlem
Tilbakemelding Score
0
Sakke sa:
Mites volvo0, har avfrostingssekvensen "ditt problem" allerede løst. Har du prøvd Qmpz Hjelp?
Jeg prøvde Qmpzs instruksjoner, ja det hjalp, nå har det en times oppvarming og 8min avrimning. Problemet er bare at det fortsatt fungerer som en klokke uavhengig av utetemperaturen, alltid den samme, med en time med oppvarming i 8 min. Avrimning.
Bedre enn det, det varmer opp en time i stedet for en halv time.
M

Mitsu

gjest
volvo0 sa:
Sakke sa:
Jeg prøvde Qmpzs instruksjoner, ja det hjalp, nå har det en times oppvarming og 8min avrimning. Problemet er bare at det fortsatt fungerer som en klokke uavhengig av utetemperaturen, alltid den samme, med en time med oppvarming i 8 min. Avrimning.
Bedre enn det, det varmer opp en time i stedet for en halv time.
Noen i det er fortsatt "rotting". Har du prøvd å slå av strømforsyningen helt, f.eks. Fra en sikringskort. I det minste har noen Toshiba og Panasonic gått tilbake til normal modus etter noen strømbrudd.

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: VARME / FRYSTING MITSU 35

la oss låne en kjede. egen enhet Mitsubishi FH35VE

24 timer høy: -8.8 ° C lav: -14.4 ° C
Vindavkjøling: -13.0 ° C
Duggpunkt: -15,0 ° C
Fuktighet: 85%

Det har vært en uke for over 10 grader Celsius. fuktighet har vært rundt 80 i lang tid.

Pumpens egen fangst varierer mellom 22-25 grader generelt og blåsingen er full.

tilfeldigvis så på avfrostingsintervallet for uken siden og la merke til at avrimningsintervallet bare var i 40-50 min. cellen hadde blitt litt hvit i begynnelsen av avrimingsprosessen, men det var ikke tilstoppet uten behov for ekte avfrosting.

på den annen side, etter at Ivo omstart jeg kom opp til 1h10min smelte intervaller.

På flere kjerne basis og basert på vtt-testen, bør avrimningsintervallet være dobbelt så, det vil si over 2 timer tydelig. hva er saken? Det eneste jeg kom opp med på den andre kjeden:

/foorumi/index.php?topic=322.0

i utendørsenheten er det en sensor på isen og rydder opp? pumpen er bare ett år gammel. og oppvarmingsevnen i seg selv synes å være i orden. noen andre ideer til problemet og hvordan å løse det? for korte avfrostingsintervaller, og cellen er tydeligvis ikke avtunnet ...

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

nå er det ferskeste intervallet bare 1h .. linsene ser igjen mot 50min fillerfjærene ??

noen ideer for å fikse situasjonen ??

hay

medlem
Tilbakemelding Score
0

Følg det opplyste mudderet. Samme erfaring med meg selv. Jeg har koblet den til, når frosten blir mer intens, begynte jeg å skru fange opp. Maskinlogikken begynte automatisk å forkorte avfrostingsintervallene.

Jeg flyttet deretter innersensorpumpen til mindre enn en meter høy. Nå har vi 16 fangster hele vinteren, peisen er blitt brent som en venn.
Avrimningsintervall med disse -10 frostene om 1 time 20 min når jeg sist så på klokken. Vinter i vinter husker jeg opptil 2 timer avrimningsintervaller i løpet av 20 frostperioder.

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

om morgenen var vi tilbake i en 50 min syklus, 40 oppvarming og 10 opptining.

i den andre kjeden hadde tilsynelatende også overføringen av sensoren blitt påvirket. faktisk ville jeg gjerne komme til 1,5 timer i tynn, den 50 min-syklusen er en latterlig ting ...

er det hva slags ting beveger seg? Er det klart hvor lenge ledet inni? hvor kan dette være basert på at innendørsenhetens temperaturføler kan gjøre pumpen avfrosting fornuftig?

hay

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ledningen er bare noen få titalls cent, så det blir ikke langt. Tross alt, det krever demontering av pumpehuset og deretter forlengelse av skjøteledningen (sannsynligvis vil kontaktene også fungere).

Et sted i kjeden ble det oppnådd en rolig pause ved å flytte sensoren utenfor pumpen og plassere den i en posepose. Kjenner ham. For oss vil dette ikke være nok når det er små dører og rom i grillen, og luften begynner lett å sette seg inn i taket på pumpens rom. I alvorlige frost er forskjellen mellom taket og lengden på oppholdet svært stort.

Jeg vedder på at du er involvert i smeltingslogikk som på en eller annen måte sammenligner varigheten av tidligere smelting. Når kraften øker plutselig (fangsten øker), øker avfrostingslengden i forhold til de forrige, og pumpen forkorter avfrostingsintervallet.
Så overføringen av sensoren selv påvirker ikke, men behovet for å heve fangsten.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

-T sa:
om morgenen var vi tilbake i en 50 min syklus, 40 oppvarming og 10 opptining.

i den andre kjeden hadde tilsynelatende også overføringen av sensoren blitt påvirket. faktisk ville jeg gjerne komme til 1,5 timer i tynn, den 50 min-syklusen er en latterlig ting ...

er det hva slags ting beveger seg? Er det klart hvor lenge ledet inni? hvor kan dette være basert på at innendørsenhetens temperaturføler kan gjøre pumpen avfrosting fornuftig?
Det er hovedsakelig basert på tidskonstantene til pumpens programvare. Sensoren er der fordi innendørsenheten er laget for kjøling og tilførselsluften som skal avkjøles er oppe - og da avfryses den, det vil si at tilførselsluften forblir ganske konstant.

Ved romtemperatur ser sensoren liten romhastighet under tining, og pumpen kan ikke regulere strømmen riktig - men når du setter inn sensoren i en demperjakke eller flytter den bort fra pumpen, fungerer pumpens strømstyring lettere. Pumpen, som gir jevnt strøm på optimal kraft, har minst mulig misting.

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

VesA sa:
Ved romtemperatur ser sensoren liten romhastighet under tining, og pumpen kan ikke regulere strømmen riktig - men når du setter inn sensoren i en demperjakke eller flytter den bort fra pumpen, fungerer pumpens strømstyring lettere. Pumpen, som gir jevnt strøm på optimal kraft, har minst mulig misting.
hva tror du Hvis den stubben fører deg ut og ned hele veien, og går ikke alene, er det nok å rationalisere? eller sett det inn i kampanjen enda :)

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

-T sa:
hva tror du Hvis den stubben fører deg ut og ned hele veien, og går ikke alene, er det nok å rationalisere? eller sett det inn i kampanjen enda :)
Vel når det hodet er ute, kan du sette det i hvilken som helst innpakningstilstand dersom utgangen alene ikke er nok. Dempingen - massen rundt sensoren og isolasjonen på toppen - kan være god mot enhver annen tilfeldig forstyrrelse.

nibe79

noen ganger blir du opphisset ...
Tilbakemelding Score
0

Vi har det fh25 nå har oppvarming episoder vært hele vinteren for sine par timer uten tining. Sist vinter var det mye kortere episoder ... Jeg antar at det er avgjort

Sendt fra min WAS-LX1 på Tapatalk

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

triks funnet på forumet prøvd:
-ivo oppstart og samtidig fjernkontroll batterier derfor ute
-Det prøvde på og av posisjoner
hull på siden av pumpen er tapet

etter oppstart, 70 min. sykluser ... og strømmer inn i 40/50 min. sykluser som inkluderer avrimnings sykluser mellom 6-9 min. hadde aldri vært en celle hadde ved starten av tine virkelig kuurassa når jeg skjedd å se på. liten farge nylig mottatt. ganske dypt.

-Hvis det fortsatt er tid til å avfroste utendørsenheten ved hjelp av kjølefunksjonen til enheten. hvis det var noe på isen som forstyrrer avrimningsintervallene.
og at sensoren går ut av enheten som det siste stråkortet.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

FD35VABH varmesyklusene i vinter var bare 1 time 30 minutter under frost. I dag begynte jeg å undersøke hva som kunne forårsake dette.

Is ble funnet i venstre front hjørne av cellen, der den nederste motstanden ikke når. Jeg tine det ut med varmt vann. Så ble jeg inspirert til å sjekke avfrolsensoren. Alle demperene måtte fjernes fra utendørsenheten for å få tilgang til tenningssensoren.

Vel, støyreduksjon / termisk teppe hadde frosset til avfrostingssensoren. Det var litt is på den enden av cellen i hælen på de laveste rørene. Jeg tines den isen.
Da bestemte jeg meg for å flytte avfroringssonden til et "skjermet" sted der det ikke lenger ville fryse til støy / varmefiltet.

Gammel sensorposisjon på det gule rektangel. På det nye stedet vil det være et gap på 4 rør fra den ytre cellesyklusen i forhold til den tidligere plasseringen. Men med hensyn til den indre sensoren er alle sykluser allerede gjennomført. La oss se hvordan det fungerer i fremtiden. Flytt deretter til det gamle stedet hvis cellen ikke lenger smelter helt eller varmesyklusene ikke strekker seg. :kul:

vedlegg

Poko

Relay era stump
Tilbakemelding Score
236

Skal det skiftet påvirke lengden på avfrosten, eller forsinker det starten på avrimningen? Eller annet interessant.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

biet sa:
Skal det skiftet påvirke lengden på avfrosten, eller forsinker det starten på avrimningen? Eller annet interessant.
Denne sensorhylsen påvirker ikke noe annet enn avfrostetiden, noe som kan bli noe forkortet som et resultat. Det er ingen umiddelbar effekt på tidspunktet for avrimning, bortsett fra bare rundt 0C. Lengden på varmesyklusene påvirkes så igjen av lengdene av disse smelte-syklusene.

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

janti sa:
Denne sensorhylsen påvirker ikke noe annet enn avfrostetiden, noe som kan bli noe forkortet som et resultat. Det er ingen umiddelbar effekt på tidspunktet for avrimning, bortsett fra bare rundt 0C. Lengden på varmesyklusene påvirkes så igjen av lengdene av disse smelte-syklusene.
Den kurven er trukket siden sensoren ble flyttet. De siste par perioder har vært oppvarming i 1 time 45 min og opptining i 4 min 30 s.
La oss fortsette å se på kvelden da frosten blir tykkere, for nå er det på tide å gå med opptining som kreves ved den -3C-celletemperaturen.

vedlegg

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

biet sa:
Hvor mye endret opptøringsvarigheten?
I går morges (før endringen) ble tinene 2 for 4 min og 2 for 4 min 30 s. => Så ingen målbar endring i varighet.
Oppvarming perioder i går morges 1 time 15 min.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

janti sa:
La oss fortsette å se på kvelden da frosten blir tykkere, for nå er det på tide å gå med opptining som kreves ved den -3C-celletemperaturen.
Nå er utetemperaturen -3C.

Nylige oppvarmingssykluser i den 1 time 55 min og oppdriftstiden endres ikke.

vedlegg

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

-T sa:
-Hvis det fortsatt er tid til å avfroste utendørsenheten ved hjelp av kjølefunksjonen til enheten. hvis det var noe på isen som forstyrrer avrimningsintervallene.
og at sensoren går ut av enheten som det siste stråkortet.

Etter kondensering av luften tømmes smelteren med utendørsenhetens kjølefunksjon. visuelt var det ingen forferdelige isfjeller hvor som helst. flammen var der inne i skallet med problemer med en annen sensor, noe som var en ganske annen ting. Etter tiningene har de elendige 40/50 / 60 min. periodene med tining blitt redusert til 90-100 min. med disse kan du gjøre det bra hvis du ikke kommer dit i 2 timer.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

-T sa:
Etter kondensering av luften tømmes smelteren med utendørsenhetens kjølefunksjon. visuelt var det ingen forferdelige isfjeller hvor som helst. flammen var der inne i skallet med problemer med en annen sensor, noe som var en ganske annen ting. Etter tiningene har de elendige 40/50 / 60 min. periodene med tining blitt redusert til 90-100 min. med disse kan du gjøre det bra hvis du ikke kommer dit i 2 timer.
Lengden på avrimnings syklusen skal stå i forhold til luftens daggpunkt. Esmes er nå her med duggpunkt 2,4 grader under omgivelsestemperatur. Ikke den verste klassen, men noe is er opprettet.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

janti sa:
Nylige oppvarmingssykluser i den 1 time 55 min og oppdriftstiden endres ikke.
Oppvarmingsperiodene ble utvidet i dag med 2 timer 30 min. ;D
/foorumi/index.php?topic=26614.msg350158#msg350158

Forlengelse av varmesyklusene kan skyldes avfukting av uteluften eller skyldes sensorforskyvning. Vi må nå se denne frosty perioden og se hvordan cellen forblir smeltet.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

Frosten strammet til -7 ° C og den relative fuktigheten økte med mer enn 90%.

Om natten reduserte oppvarmingsperioden gradvis til 1 time 45 min. Lengden på månens syklus er nå 5 min 30 s - 5 min.

Synes å jobbe med episodeutvidelser og kutt med OK med en så kort oppfølging. :D

vedlegg

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

I går kveld ser episodene på to punkter omtrent 2-2.5h slik at ting ser ut til å fungere normalt etter at de har tynt pumpen igjen!

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

Om dagen skinnet solen og luften var tørr. I løpet av dagen utvidet enheten oppvarmingsperioder til 2 timer 30 minutter. Avrim i minst 3 min.

vedlegg

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

janti sa:
Om dagen skinnet solen og luften var tørr. I løpet av dagen utvidet enheten oppvarmingsperioder til 2 timer 30 minutter. Avrim i minst 3 min.
Hva gjorde politimannen omtrent en time før lysbildene?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

slpoy sa:
Hva gjorde politimannen omtrent en time før lysbildene?
Den gjennomsnittlige KOP for den siste timen var 3.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

janti sa:
Den gjennomsnittlige KOP for den siste timen var 3.
Her er bilder av cellen før tining i 2 timer 30 minutter etter oppvarmingssyklusen. Utetemperaturen i denne oppvarmingsperioden er -17C og relativ luftfuktighet 85% (Dew Point ~ -19C).
/foorumi/index.php/topic,26614.msg350567.html#msg350567

I denne oppvarmingsperioden var gjennomsnittlig hjemme KOP uten avrimning 2,4 og gjennomsnittlig time KOP for den siste timen var 2,8 fordi blåshastigheten ble økt til III klokken 7:25

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

moderat døv er allerede. eier en mye lysere utseende bikake med tinninger. Dessverre ser det ut til å hoppe på pumpen for å smelte. Jeg kan ikke si sikkert om det er 15 eller 20 grader ... men jo kaldere er kortere syklus ganger. nå over 20 og 30 minutter oppvarming og 10 opptining ... det har politiet på, men det ser ikke ut til å ha noe å gjøre .. kan være men elendig det høres

-T

medlem
Tilbakemelding Score
0

I dag har det vært litt mildere, så det synes å være litt lengre igjen.

løpende sykluser inkludert avfrosting synes å gå omtrent.

frost maks 15 grader - 70 min
frost over 15 grader - faller ganske fort i 40 minutter i en søt søt syklus
så når vi går godt under 10 frost kommer vi dit i 100 min. sykluser selv

2.5h sykluser er urealistiske meg selv. i dag selv om syklusene har vært fulle 70 min ... og opptørringslengden er ca 6-7 min, slik at lengden ikke øker i sykluser. Selv i dag gikk jeg ut av jobben og så på bikakebiten om dagen. Jeg trodde jeg var tint i viskaen da den var så ren ... men måten jeg kom inn i, startet tøykjeden ...

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

La oss prøve vedlegget her.

Dette kan fjernes når du ikke importerer vedlegget i vellykket png-format ...
opp Bunn