Fornyelse av oppvarming, som et alternativ til VILP?

ः Amran

nykommer
Tilbakemelding Score
0
I august kjøpte vi et liteårshus i Vanda i 1983. Huset har ILA-15 oppvarming for hjemmet oppvarming. Det store skottet er oppvarmet med direkte strøm. Oppvarmede torg 136 / 200m². De tidligere innbyggerne hadde 35.000 kWh elektrisitet, i oktober har vi hatt 2400 kWh og i november 1700 kWh. Vi hadde en selger og gjorde et bud på Bosch 7000i AW 9 KW-pakken, € 16700 installert (+ 800 € hvis du hugger av den gamle laderen). Ting ok, jeg vet ikke om den gode prisen eller ikke. Fordi vi også ønsket å få et tilbud, var vi i kontakt med retningen hvis en annen. En annen forhandler trodde imidlertid at VILP ikke ville fungere godt for vårt nåværende varmesystem.

Gulvet i dette huset er imidlertid i så god stand at det ikke vil bli slått av på dette tidspunktet for gulvvarme og kostnaden for å installere radiatorene er beregnet til € 1000 / batteri.

Men er det fornuftig å skaffe VILP uten gulvvarme og radiatorer for å oppnå besparelser?
Og muligens oppdatere den gamle hjemmevarmeren?

Rediger: Valmet Home Heat Exchanged ILA-15
Senest redigert:

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Uten å vite mer om varen, er tilbudet omtrent 3-5k for mye.

Besparelsene vil sikkert bli oppnådd med Vilp, men den beste fordelen er med gulvvarme eller radiatorer.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Varmeveksleren til hjemmevarmen er sannsynligvis laget for å arbeide med varmt vann, men hvis noen vet hvor varm luft som er blåst fra den kanalen, og hvor varmt det går fra shunt til bryteren. Definitivt må systemet fungere i det minste slik at hjemmevarmen veksler shunten som tar mesteparten av varmtvannet fra VILP, og bare de verste er blandet med direkte elektrisk oppvarmet hjelpemiddel. Den gamle masselageren slipper ikke energi, selv om det ikke tar vann, men hvis det er på et sted der varmen kommer inn i huset, er situasjonen ikke så dårlig. 16700 er mye penger fra det Bosch. Det kan være en enhet som ikke er verdt å få fordi den slår seg ned i en liten frost helt - eller i det minste er den ineffektiv.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
VesA snakker om det. Jeg selv er en tilhenger av Nibe VILP side, fungerende bevist ganske lykkelig, og for eksempel Nibe Split Box 12 er vesentlig billigere enn Bosch.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Hvis jeg virkelig husker radiatoren i hjemmevarmen, vil den bli kontrollert ved å stryke eller begrense vannstrømmen, ikke ved å knuse.
Batteriet har en størrelse og absolutt en strøm, du tror kanskje det fungerer med vannet som strømmer fritt gjennom radiatoren, og en 100 liters ekstra kostnad for den endelige vannoppvarming av vaskevannet blir satt i vannet.

De har store akkumulatorer, som også tar i varmt vann, så de er fortrinnsvis 60 grader Celsius med varme og natt elektrisitet 85, ja det kan miste energi som spillvarme.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
13
I august kjøpte vi et liteårshus i Vanda i 1983. Bygningen har Valmet Kotilämpö som oppvarming for byggår. Det store skottet er oppvarmet med direkte strøm. Oppvarmede torg 136 / 200m². De tidligere innbyggerne hadde 35.000 kWh elektrisitet, i oktober har vi hatt 2400 kWh og i november 1700 kWh. Vi hadde en selger og gjorde et bud på Bosch 7000i AW 9 KW-pakken, € 16700 installert (+ 800 € hvis du hugger av den gamle laderen). Ting ok, jeg vet ikke om den gode prisen eller ikke. Fordi vi også ønsket å få et tilbud, var vi i kontakt med retningen hvis en annen. En annen forhandler trodde imidlertid at VILP ikke ville fungere godt for vårt nåværende varmesystem.

Gulvet i dette huset er imidlertid i så god stand at det ikke vil bli slått av på dette tidspunktet for gulvvarme og kostnaden for å installere radiatorene er beregnet til € 1000 / batteri.

Men er det fornuftig å skaffe VILP uten gulvvarme og radiatorer for å oppnå besparelser?
Og muligens oppdatere den gamle hjemmevarmeren?
Det ser ut til å være ganske lik den situasjonen vi har her i Vanda. Ladere 2000 liter og vann sirkulasjon batterier og ca 35.000 kwh var per år. Jeg legger 2012 den billigste Ultimate EEV VILP på markedet (5 kw). Laderen fra bunnen for å gå inn i innenheten og gå tilbake til toppen. Jeg endret også Purmo C22 radiatorene, hvor den nedre l-plassen overfører varme effektivt. I dag er det ca 22.000 kwh per år. Med bedre VILP-enheter vil besparelsene være noe større.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vi hadde en selger og gjorde et bud på Bosch 7000i AW 9 KW-pakken, € 16700 installert (+ 800 € hvis du hugger av den gamle laderen)
Tilsynelatende forsøkte de å gjøre såkalt plyndring ;D
Laderen er en god ting for VILP. Hvorfor skal det bli flettet? Er det en ny bruksplan for gården?

Faktisk setter jeg rørene i kjelen og monoblokken VILP. Det samme ville fungere i prinsippet, hvis det vanligvis ikke er noe i det. Reservoaret er sannsynligvis utstyrt med en vannvarmespole og kan i en ny situasjon fade vannet og så til og med brannhetten. Du kan også sette riktig innendørs enhet for vannoppvarming, men strømforbruket faller ikke så mye at det ville være verdt det.

En annen forhandler trodde imidlertid at VILP ikke ville fungere godt for vårt nåværende varmesystem.

Dette er strenge spørsmål og den nødvendige vanntemperaturen bør avklares. Hvis du visste hvor varmt oppvarming virkelig trengte, for eksempel ved en temperatur i frysepunktet, ville det komme på kartet. At visningen av en annen selger kan være ganske riktig, men saken kan bestemmes ved å måle.
Kanskje luftvarmecellen kan forstørres eller forbedres uten rotasjon. Kanskje du kan sette litt ekstra batteri eller kanskje en vifte i en felles plass.

Jeg legger 2012 den billigste Ultimate EEV VILP på markedet (5 kw).
Ja, det synes å være forskjeller. Pumpen har bare en betydelig del av prisen installert. Da, når du lagrer her, kan resultatene være svært moderate.

Wespa

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
11
Kostnaden ved å installere batteriene er 1000 € / batteri.
Er det forgyldte batterier som blir byttet ut for den prisen? Eller inkluderer denne prisen bytte av hele radiatorrørledningen, noe som høres litt mer fornuftig om prising ..?

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Er det forgyldte batterier som blir byttet ut for den prisen? Eller inkluderer denne prisen bytte av hele radiatorrørledningen, noe som høres litt mer fornuftig om prising ..?
Derfor er det et ventilasjonsoppvarmet hus på Valmet Kotilämm. Det er ingen radiatorer der.

Brannen i det sinnet minner meg om at man må forsøke å erstatte Home Heat F750 + SAM41 med PILP. Der har forsyningsventilatoren SAM41 ja varme og slagkraft. Tilførselslufts varmen kan styres av F750 i henhold til varmen til uteluften.

Hvis den maksimale varmen i tilførselsluften ikke ville være nok (jeg vet ikke hva de er hjemme varme). Så små elektriske radiatorer i de ønskede rommene kan utfylle oppvarming.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Det store skottet er oppvarmet med direkte strøm
Er det sant massavaraaja (det vil si en betong med en veldig varm elektrisk oppvarmet fuktighet, hvorfra varmen blir tømt direkte inn i luftvarmeren uten vann sirkulasjon) eller mener du en stor varmtvannsbereder?

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Ikke den luftvarmen, tror jeg, på grunnlag av noen historier, i det minste ikke verre enn dårlig radiatoroppvarming. Det er imidlertid en stor fan av radiatoren der. De samme instruksjonene gjelder for radiatorkontakten, dvs. termostaten er åpen der. Men hvis du vil ha en radiatorreparasjon, tror jeg at gjennom luftkanaler, bør du få rørene til radiatorene til uovertruffen bekvemmelighet og deretter blokkere den der. Skal bli veldig billig og lett selv om jeg gjorde det.

Av alle disse prisene kunne man si at ranet faktisk ble forsøkt. Disse grunnleggende selskapene ramte allerede buksene sine når de ser en luftvarmemaskin, men det biter ikke, og er ikke engang en dårlig løsning, om ikke i dag.

I vårt hus var det 33500kWh og nå 20000kWh mindre. Vilps andel av besparelsene er 10000kWh.

Selvfølgelig er ILP et opplagt alternativ, i luftvarmerenheten, at forkleet håndterer selv varmefordelingen.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Jeg fikk IVT-tilbudet (9000-serien Bosch) fra 13kw-modellen og var 16.000, så røveriet er berørt. Tuokin var en blast av drømmer, så han fryktet seg. Og ingen informasjon om systemet.

Er det beste alternativet 1-2pc ilp + noen grunnleggende fløyte for å varme opp akkumulatoren og separat varmtvannet? Nå var det panasoniccia i Estland med svarte friday tilbud verdt 5000 euro, som allerede har en ny varmtvannsbereder. Du kan finne Jants innlegg.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Det er noen kule sølv sølvkjeder som appellerer til kvinner, men la den andre halvparten ta vare på den indre siden eller strømregningen hvis ikke de riktige maskinene er gode. Imidlertid drar profesjonelle disse rørledninger på samme tid som de russiske popup-vinduene som installerer disse bassengpumper, trekker vannrørene eller erstatningsstiften.

Skulle du tro at det ville være mye billigere i forhold til disse avtalene, måtte Mitsun Zubadan betale 20-25 t € for nøkkelferdige hva det ikke ville koste.

ego

medlem
Tilbakemelding Score
1
Vel har du Oilons utmerkede luftvarme eller 82 hus 120 m2 med noe 15m2 under gulvvarme og 1500L lader 100l brannslukningsapparat ouman eh-80 + innendørs sensor høyre termari frittstående kv pumpe 2. Strømvarme 0 30 -5 35 og -10-15 40 innendørs varme 22

Vilpinä gree versati II 10kw i oktober gikk totalt elektrisitet 1290kwh skew forbruk om 350kwh maskinprisen kan ses på sidene til ultimatemarket, selv om jeg installerte det selv, så jeg klarte meg ganske vellykket.

Sted: Keminmaa Lappland

ego

medlem
Tilbakemelding Score
1
Det anbefales å beregne antall "spikes" på Valmet radiatoren, som har vært tynn for oljeoppvarming og tykkere for eksempel for jord.
Heldigvis var huset tykkere selv om huset var opprinnelig vedfyret

JukkaI

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Se på husets energisertifikat for hva som er skrevet om fornyelse av systemet. Forfatteren av sertifikatet har besøkt huset ditt og undersøkt systemet ditt. Sertifikatet inneholder separate seksjoner der saken er gjennomgått og beregninger utført. Side 8 er reservert for en bredere energistudie. Så i hvert fall i mine sertifikater.

ः Amran

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Takk for din aktive diskusjon.
-Varmesystemet er derfor ILA-15, ikke den tidligere nevnte Valmet
- I dette tilfellet er bulkier ikke en stor stor betong, jeg brukte ordet når en selger brukte den, så det er en stor vanntank.
-Det er et par grunner til å bryte en gammel lader, den nåværende er stor og tar opp mye plass. Når du bytter til en enhet som er 3-4 ganger mindre, kan verten holde sin egen plass i det tekniske rommet. ;) Den andre var ideen om at levetiden til det nåværende vannreservoaret vil bli mottatt på et tidspunkt, så det har blitt oppdatert også.
- Kostnaden for nødvendig rørlegging ble anslått i prisen på 1000 € / stk vanncirkulasjonsbatterier

Par ekstra tilbud:
-MItsubishi HMA100V1 € 16218, - (husholdningsvare: 3405 €)
-Bosch Komprimere 7000i AW 9 € 16700, - (små husholdning: 3757 €)
-Bosch Komprimer 7000i AW 13 € 16350, - (små husholdning: 3070 €)
-Bosch Komprimer 7000i AW 9 € 16790, - (hjem samling: 1453,50 €)

Det ser ut til å være en 7000i AW 9KW-pakke på tilbudet på grunntemperaturen i tilbudet på 8200 €, plutselig virker det som € 8000 for tre-dagers installasjon ganske mye.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77
Takk for din aktive diskusjon.
- I dette tilfellet er bulkier ikke en stor stor betong, jeg brukte ordet når en selger brukte den, så det er en stor vanntank.
-Det er et par grunner til å bryte en gammel lader, den nåværende er stor og tar opp mye plass. Når du bytter til en enhet som er 3-4 ganger mindre, kan verten holde sin egen plass i det tekniske rommet. ;) Den andre var ideen om at levetiden til det nåværende vannreservoaret vil bli mottatt på et tidspunkt, så det har blitt oppdatert også.
- Kostnaden for nødvendig rørlegging ble anslått i prisen på 1000 € / stk vanncirkulasjonsbatterier

Par ekstra tilbud:
-MItsubishi HMA100V1 € 16218, - (husholdningsvare: 3405 €)
-Bosch Komprimere 7000i AW 9 € 16700, - (små husholdning: 3757 €)
-Bosch Komprimer 7000i AW 13 € 16350, - (små husholdning: 3070 €)
-Bosch Komprimer 7000i AW 9 € 16790, - (hjem samling: 1453,50 €)

Det ser ut til å være en 7000i AW 9KW-pakke på tilbudet på grunntemperaturen i tilbudet på 8200 €, plutselig virker det som € 8000 for tre-dagers installasjon ganske mye.
ILA-15 vannvarmer lover opptil 20kW med 50 grader vann, noe som betyr at VILP vil fungere etter at VILP ikke lager 50 grader vann. Og så er det et elektrisk filter og hva, neppe, du må sette på batteriene.

Heks Bosch / IVT VILP er litt rart, det har vært de som ikke varmes opp i tøffere frost, og ellers er de kalde. Det er derfor lurt å sjekke frostgrensene og kraften til modellene i kikkerten. Hvis de fortsatt har den feilen og den som kjøper den, må den gamle laderen holdes eller byttes ut med mindre strøm på samme nivå.

Installasjonen av en slik VILP bør ikke koste nær 8k ... hovedsakelig å stå på gården og trekke noen rør og kabler.
Du må bli involvert i veiledningen litt i forveien - hvordan bli med i ILA slik at den fungerer jevnt. VILP trenger da en lader for smelteenergien, det kan være at ILA-cellen går inn i isen hvis den tas fra den.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24
Mitt tilbud var et tilbud på 7000 tilsvarende IVT-modeller. € 8 000 Jeg reddet ved å se mer innsats selv. Be om et tilbud fra et grunnrørfirma.
Hvordan reagerer cellen på å pumpe vann i mellom? Den 200 liters støtfangerforholdet kjøler raskt ned og i mellomtiden er det noen avfrostinger ennå? Det kan være best å sette et 200 liters bufferreservoar på varmtvannsforvarmingsspolen. Separat, for eksempel en 200 liters varmtvannsbereder etter spolen. Besparelsespotensialet er produksjon av varmtvann ved å pumpe 1000-3000kwh per år, og i pumper er en av de vanligste feilene problemene med driftsvann.

Duucca

nykommer
Tilbakemelding Score
1
206 kvadratmeter med 13v gammel vedkoker og 1800l lader erstattet med mitsubis fdcw100vnx-en bunt og hma100v1 200l innendørs enhet vil bli demontert og nye vil bli installert 16500 € bud i Midt-Finland.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77
206 kvadratmeter med 13v gammel vedkoker og 1800l lader erstattet med mitsubis fdcw100vnx-en bunt og hma100v1 200l innendørs enhet vil bli demontert og nye vil bli installert 16500 € bud i Midt-Finland.
Hva slags varme kommer i kaldt vær?

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Ta med laderen spesielt :-(

Nylig introdusert og aktivert for alle slags innovasjoner med fornybare energikilder.

Eller en monoblock flank stengt på 5-7prisen.

Metax

medlem
Tilbakemelding Score
11

Jeg har nettopp ferdig med mitt VILP-prosjekt. Den 7kW panan monoblock hadde sin ganske € 3000 og skoen gikk 12 timer for å gjøre tilkoblinger (mer enn bare VILP ble laget) og delene var € 550 da lange rørkjøringer kom. Alt i alt handler det hele om € 5000.

VILP passer godt med en luftvarmer. Disse 0 .. -5 bjelkene på maskinen din vil gå rundt 35 grader vann og innendørs varme 21 grader. Som en luftvarmemaskin er den opprinnelige -82 installert i Himablok og nabolaget har en annen lignende installasjon med Valmet Kotil Heat. For kjøligere spoler er det da grunn til å ha en reservevarmer, f.eks. 6kW ytterligere motstander i akkumulatoren.

Hvis sirkulasjonsluftkanalen er ferdig og varmen kommer inn i hvert rom på riktig måte, er det ikke verdt å renovere batteriene etter min mening. Disse gamle maskinene ser ut til å være idiotsikker i deres funksjon.

Hvis du skal hugge den gamle store laderen, vil du kanskje sette en VILP + hybridlader på plass for å behandle oppvarming og varmt vann. For eksempel, dette: https://maalampotukku.fi/product/490/energy-save-mtw-300-hybridivaraaja

Eller hvis du er ute etter en komplett pakke, kan dette være et godt alternativ:
https://maalampotukku.fi/product/3194/panasonic-7kw-aquarea-aio

Selvfølgelig må dimensjonen undersøkes nøye for å sikre at pumpen med riktig effekt er valgt.

Duucca

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Ta med laderen spesielt :-(

Nylig introdusert og aktivert for alle slags innovasjoner med fornybare energikilder.

Eller en monoblock flank stengt på 5-7prisen.
Jeg ser ikke poenget med å bruke 1800 liter energi til oppvarming av vann. Når du gjør med en mindre samler. Gulvvarme med vann sirkulasjon. Elektriske varmeovner og elektrisk varme i kaldt vær i hardt vær. Men 1800L er fortsatt oppvarming når de ikke alltid blir varme av trærne.

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Hvordan, selvfølgelig. Disse store ladere er vanligvis bare god kvalitet og langvarig.

Treoppvarming som backup system ville være en rekke drømmer.

Og når alle kontroller og pumper til oppvarming allerede eksisterer, er det så vanskelig å forstå hvorfor over 10 år gamle systemer injiseres i balen når VILP vil bli fanget av noen få timer med arbeid.

Men som nevnt ... bare hvordan. :)

Metax

medlem
Tilbakemelding Score
11
Jeg ser ikke poenget med å bruke 1800 liter energi til oppvarming av vann. Når du gjør med en mindre samler. Gulvvarme med vann sirkulasjon. Elektriske varmeovner og elektrisk varme i kaldt vær i hardt vær. Men 1800L er fortsatt oppvarming når de ikke alltid blir varme av trærne.
Laderen av den størrelsen bør sannsynligvis deponeres effektivt, det vil si nok at det byttes slik at midt i VILP går stasjonen tilbake fra nedre del til inngangen VILP. VILP gjorde da en ~ 35 graders vann med en god COP. En følgesvenn har et stort reservoar som en venn av VILP, og i vinter, uten motstander, overlevde gjennom en hårdere frost når nettene VILP Huili og pumpet bare dager da det var mindre frost.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Jeg ser ikke poenget med å bruke 1800 liter energi til oppvarming av vann.
Ingen gjennombrudd. Den minimale effekten i Mitsu er imidlertid 3,5kW - som er ganske mye hvis den er vurdert til å vare en tøff frost. Du må bare skyve den 3,5kW rett på gulvet - det kan hende at den går kontinuerlig og kontinuerlig, fordi gulvet ikke trenger så mye varme og ikke klarer å lade den.

Det er akkurat det jeg gjør, minimale kraft er der ~ 4kW rundt og gulvet skyves direkte. Det trenger minst -5C i det minste at VILP begynner å bli pen, varmere å produsere problemer når varmesykluser forblir i minimum kjøretid fordi det ikke er noe å suge den mengden strøm.

Sikkert, jeg får den reservoarstatusen hvis det var viktig.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Jeg ser ikke poenget med å bruke 1800 liter energi til oppvarming av vann.
Ingen fullt volum som trengs for å varme opp. Bare varme toppen, hvor toppspolen er. Toppforbindelsene, inkludert returvarmenettverket, er kaldt vann under dem.

iqo

medlem
Tilbakemelding Score
16
Jeg har også en elektrifisering på 1800 liter, som jeg belaster med spolene når minstekraften (~ 3kW) i inter-VILP er for direkte til å kjøre på gulv. Plus, tingen fungerer ganske pent og automatisk. Jeg har gjort ved at selvstyrelogikk, som opererer på basis av posisjonen til shunten. Det er to ulemper i systemet mitt, men: Det er behov for manuell bytte mellom tilbakespyling og tilbakespyling. I tillegg faller temperaturen på toppen av reservoaret (og varmen til vannet inn i gulvene) med nesten en grad. Det er ingen praktisk ulempe i gulvvarmesystemet, men det er irriterende prinsippet. Sistnevnte ville, hvis de var VILP fra vannet ovenfra til en mellomtank. Elektrolisten mangler bare de nødvendige tilkoblingene. For å eliminere det første problemet, ville det trenge en bytteventil + motorisert avstengningsventil og DIY-kontrolllogikk lagt til.

Overveielse er å legge det til laderen. Du kan til og med kunne kjøre oppvarmingsvannet gjennom reservoaret hele tiden. Ved kaldt vær ville pumpen bare produsere den nødvendige varmen (eller hva den er i stand til) og overheadmotstanden kan benyttes som en ekstra varmeapparat.

Alt i alt tar jeg ikke ladeapparatet ut for å la det koste utpakking. Selv i fremtiden kan det ha en uforutsigbar bruk når elastisiteten kommer inn i bildet. Og en vedkoker sammen med det for frostbit ville virkelig være en drøm! Jeg er et oppkjøp ofte enda lekent utformet. Mangelen på tønne er det største problemet. Likevel er det ikke noe poeng i å gjøre oppkjøpet økonomisk, men det kan være ganske annerledes i 10 år.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg ser ikke poenget med å bruke 1800 liter energi til oppvarming av vann
Nesten akkumulatortapene ved svært høye VILP-temperaturer ville ikke være.

Leverandøren vil tilby en rekke muligheter. Selv med en temperaturforskjell på 5 grader, vil det få 10 kWh energi i lagringen. Det ville gi lange løp til en stor maskin. Når mye varme ikke er nødvendig, kan du bare pumpe i løpet av dagen da COP er god.

Ellers produserte du den "gamle" riving eller hevdet du å bli kvitt den?

Duucca

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Jeg ønsket å bli kvitt det gamle systemet selv. Jeg er uerfaren og uvitende om disse tingene, men begrunnelsen til meg selv;
Jeg vil ikke leke med tre lenger. Vilp tryggere varmemodus. Hvis du forlater vedkoker i tillegg, vil det være fornuftig, men ikke fristende fordi kjelen liker den når den brennes regelmessig, hvis den bare brenner når det er frostbitt, er sirkulasjonspumper i beste fall blokkert og røret er kaldt og ikke trukket.

1800l lader er allerede dreading sin størrelse, når levetiden er full eller det er et problem med det, lyder 200L sikrere i tilfelle problemer som lekkasjer.

Det nye systemet er i stand til å varme huset og varmt vann, og kostnadene er lavere hvert år.

Kostnaden for kjøpet er det som er men skuffende, og den nye laderen er mer økonomisk på årsbasis :)

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Jeg lurer fortsatt på. Dette er ikke slike spørsmål at svingninger er forfriskende.

Det er ingen grunn i vedkoker hvorfor det ville skjemme bort hvis ikke brukt. Jo mer det er å stå uten ild enn å komme tilbake med brannen. Er kjelen allerede ser ut som en pith? Det kalde skorsteinproblemet kan komme når det er antent for første gang. Når fatet varmes opp og går ut, fungerer det bra. Hvilken sirkulasjonspumpe sitter fast i? Hvor kommer denne informasjonen fra? Laderen har ingen levetid. Med mindre vannet byttes ut for lekkasjer, er det ingen fare. På den alderen er de ikke enden av livet i henhold til bordet. Den VILP-maskinen er på slutten mye tidligere enn kjelen og laderen, med mindre det nåværende utstyret har blitt ødelagt av en bestemt grunn. Bygget i kjele og lader for sannsynligvis ti tonn. Med brukt salg kan du muligens dekke kostnadene ved lossing.

Hvis du noen ganger vil varme direkte strøm fra posisjonen til vedkoker, vil varmekostnadene sikkert være lavere selv om du kjøpte dem.

Er det et godt målt kriterium for tapene i reservoaret, eller er det bare det rette behovet for plassen det krever? Hvis det er 35 til 40 grader med VILP, vil tapene falle direkte i forhold til temperaturforskjellen mellom laderen og miljøet, dvs. mindre enn halvparten av strømmen.

Hvis du noen gang selger et hus, kan en ny kjøper sette pris på dem. Ellers er det ingen ondskap hvis det er noe tilbakeslagssystem. Det tekniske utstyret kan alltid ha en feil, og den nye høytemperaturvarmepumpen kan bli mørk, selv om det bare er feil.

Duucca

nykommer
Tilbakemelding Score
1
Det ble beregnet at kostnaden for å spare veden er ca $ 1000 per år, besparelsene er små fordi systemet er veldig økonomisk nå. Jeg hater det nye systemet for økonomi og letthet. Butikkene ble laget, en kjent fyr som gjorde dette røveriet, jeg trengte ikke spesielt i kjelehuset, men kan fortsatt fortsatt holde ved i det varme. Den 7-kvadratmeter kjele rommet bør nå bare legges til under installasjonen av en vann-sirkulerende radiator for å varme opp rommet.

Peteliuski

medlem
Tilbakemelding Score
0
Det ble beregnet at kostnaden for å spare veden er ca $ 1000 per år, besparelsene er små fordi systemet er veldig økonomisk nå. Jeg hater det nye systemet for økonomi og letthet. Butikkene ble laget, en kjent fyr som gjorde dette røveriet, jeg trengte ikke spesielt i kjelehuset, men kan fortsatt fortsatt holde ved i det varme. Den 7-kvadratmeter kjele rommet bør nå bare legges til under installasjonen av en vann-sirkulerende radiator for å varme opp rommet.
Har du vært fornøyd med det settet av Mitsu? Vi ble tilbudt et lignende tilbud på 15,3k, pluss våre oljer koster 2k når vi har mange ting igjen i tanken.
opp Bunn