Oppvarming er nytt?

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Huset vårt i Hyvinkää er en stor (156/220 m2) frodig stil fra femtiårene. Oljeproduksjonen ble først erstattet av en elektrisk akkumulator i 1980-tallet (2000 l og 18 kW). Det er noen Ouman forfedre å regulere varmen i sirkulerende vann, men det fungerer. I sværere frost er sirkulasjonsvannet maks. 45 grader. Vannvarmeren er separat.

Den elektriske regningen begynner å rive. Totalt forbruk er 26-28.000 kWh per år. Dette er mellomste etasje i den gamle Santo 123. En luftpumpe kan være et alternativ. Den enkleste mulige systemutvidelsen ville være best for deg selv. Vil du kunne bruke den store laderen med en ny pumpe. Jeg vil fortsatt lage varmt vann der med en egen kostnad. Det er, hvordan varmeveksleren skal være koblet til den store bolle for å få det til å fungere.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Vs: Re-heating?

Det er ganske rimelig at du har disse utgangspunktene for Vilp.

Denne eksisterende laderen utvider pumpens kjørestil og hviletider, spesielt med avstandsstykker.

I ditt tilfelle er den enkleste og mest fornuftige måten å koble til sannsynligvis å ta vann fra bunnen av reservoaret og returnere fra varmeveksleren til et sted midt i akkumulatoren. Erstatningssvar og CCV er allerede tilgjengelige, slik at det virker som en relativt enkel operasjon. Hvis motstandene er 2 * 9kW, vil strømmen trolig bli sikret i nærheten av laderen.

Fremfor alt kan du velge om Split eller vannet vil ta modellen og merkevaren. Mye etter hvor mye penger du er villig til å investere i enheten, og hvor mye du er villig / i stand til å gjøre med den installasjonen.
S

sam123

gjest
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Huset vårt i Hyvinkää er en stor (156/220 m2) frodig stil fra femtiårene. Oljeproduksjonen ble først erstattet av en elektrisk akkumulator i 1980-tallet (2000 l og 18 kW). Det er noen Ouman forfedre å regulere varmen i sirkulerende vann, men det fungerer. I sværere frost er sirkulasjonsvannet maks. 45 grader. Vannvarmeren er separat.

Den elektriske regningen begynner å rive. Totalt forbruk er 26-28.000 kWh per år. Dette er mellomste etasje i den gamle Santo 123. En luftpumpe kan være et alternativ. Den enkleste mulige systemutvidelsen ville være best for deg selv. Vil du kunne bruke den store laderen med en ny pumpe. Jeg vil fortsatt lage varmt vann der med en egen kostnad. Det er, hvordan varmeveksleren skal være koblet til den store bolle for å få det til å fungere.
Det er verdt å vurdere geotermisk varme. På Earth Heat Forum beregner Tomppeli varmenes etterspørsel etter huset ditt når du legger inn informasjonen.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Huset vårt i Hyvinkää er en stor (156/220 m2) frodig stil fra femtiårene. Oljeproduksjonen ble først erstattet av en elektrisk akkumulator i 1980-tallet (2000 l og 18 kW). Det er noen Ouman forfedre å regulere varmen i sirkulerende vann, men det fungerer. I sværere frost er sirkulasjonsvannet maks. 45 grader. Vannvarmeren er separat.

Den elektriske regningen begynner å rive. Totalt forbruk er 26-28.000 kWh per år. Dette er mellomste etasje i den gamle Santo 123. En luftpumpe kan være et alternativ. Den enkleste mulige systemutvidelsen ville være best for deg selv. Vil du kunne bruke den store laderen med en ny pumpe. Jeg vil fortsatt lage varmt vann der med en egen kostnad. Det er, hvordan varmeveksleren skal være koblet til den store bolle for å få det til å fungere.
hva forsterker det at du har en egen LKV-dummy, eller mener du bare at 2000L 'oval' eller hvilken flamme?
Jeg vil råde deg til å vende seg til den geotermiske spolen og se på MLP på LKV som et tilbehør til det reservoaret, gjør det på en slik måte med bakkenvarmen:

http://aamulehti.fi/kotimaa/maalampo-on-kallis-hankkia-ja-halpa-kayttaa/

selv om starten kan være mer av en loppe enn andre, men når du går opp og går, går du forbi høyre og venstre :kul:

Rayhis

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

Lueppa røtter vil bringe den første sangen. Der, i den siste setningen, nevner du et eget varmtvannreservoar, akkurat nå. ;)

Men ja, kanskje det kan være et vanskelig ord for det forbruket. Likevel er det ikke verdt å banke de snyderne med en gang ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Hyvinkää har en stor (156/220 m2) front gjerdsstil fra femtiotallet.
elektrisk akkumulator (2000 l og 18 kW)
sirkulerende vann er maks. 45 grader.
Vanntanken er separat.
Totalt forbruk er 26-28.000 kWh per år. Dette er mellomste etasje i den gamle Santo 123.
Vil du kunne bruke den store laderen med en ny pumpe.
hvordan cheat varmeveksleren skal være koblet til den store bolle for å få det til å fungere.
Tidkrevende strømforbruk, spesielt når det fortsatt er ILP som en venn. Mye av den ILP ville ha åpnet opp i oppvarming? Hvis det var "normalt" og brukt flittig, kunne det ha produsert 15.000 kWh. Hvis 5000 kWh strøm forbrukes, kan varmenes etterspørsel være ca 35.000 kWh. Det nødvendige temperaturnivået på 45 ° C er svært rimelig. Ingen peis i det hele tatt?

Hvis du tenker på å sette VILP på, bør du umiddelbart ta med en stor lader og koble den direkte til den. Hvis det var en varmtvannsspole i den laderen, kunne varmtvannet pre-beskære det før den elektriske akkumulatoren. Dette ville omtrent halvere oppvarming av vann for strømforbruk, og det ville ikke nødvendigvis være nødvendig med mer komplisert vannoppvarming. Fordi du har mye arbeid gjort, kan lønnsomheten til en blomstrende innendørs enhet være tvilsom. VILP kan kobles direkte til laderen. Monoblock eller split - påvirker ikke handlingen. Du kan få monobloken på vannaktig måte, selv uten ekstern hjelp, så det er ingen tvil om lønnsomhet.

Elektrisitet er neppe langt unna. Løperen må allerede ha en stiv ledning.

MLP kan også gjøre god bruk av den laderen. Jeg antar at boring er det eneste alternativet for en kolleksjonskrets, så det øker prisen. Du trenger en ekte dyp eller to nedre brønner.

Kostnaden for en VILP-maskin er omtrent den samme som en MLP-maskin. Boring av en brønn koster mye mer enn en maskin. MLP-installasjoner er sannsynligvis mer enn VILP-installasjoner når du trenger å jobbe med innsamlingsrørene.

Selvfølgelig er MLP bedre, men jeg vil kaste hofter at lønnsomheten er verre enn VILP. I sjeldne tilfeller når Pakkasherra Hyvinkää besøker, bør oppvarming åpenbart behandles med strøm. Vær den oljekjelen der fortsatt.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Vs: Re-heating?

Kjellervarmer sa:
MLP kan også gjøre god bruk av den laderen. Jeg antar at boring er det eneste alternativet for en kolleksjonskrets, så det øker prisen. Du trenger en ekte dyp eller to nedre brønner.

Kostnaden for en VILP-maskin er omtrent den samme som en MLP-maskin. Boring av en brønn koster mye mer enn en maskin. MLP-installasjoner er sannsynligvis mer enn VILP-installasjoner når du trenger å jobbe med innsamlingsrørene.

Selvfølgelig er MLP bedre, men jeg vil kaste hofter at lønnsomheten er verre enn VILP. I sjeldne tilfeller når Pakkasherra Hyvinkää besøker, bør oppvarming åpenbart behandles med strøm. Vær den oljekjelen der fortsatt.
Vel ditt eget prosjekt med VILP blir realisert bedre etter den kommende vinteren ...
Til sammenligning vil min egen oppvarmingsprofil med% kk-distribusjonen bety gjennomsnittet av dette hjørnet (oppvarmingsnummer) fra:
kode:
1 15,1 %
2 15,4 %
3 11,4 %
4 8,6 %
5 4,5 %
6 3,1 %
7 1,0 %
8 1,4 %
9 4,4 %
10 8,5 %
11 9,7 %
12 16,8 %
Fokuset går på vinteren, det vil si de kaldeste månedene, november-mars-tiden er ~ 70% på forbruk / kostnader.

Det går bare slik at selv om noen betaler mer, er det en årlig besparelse som gjør forskjell mellom forskjellige systemer, og faktum er at jo større forbruk, jo mindre er betydningen av den opprinnelige investeringen.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Vs: Re-heating?

Jordens monoblock absorberer ting fra bunnen av varmesystemet ved den nedre enden av 1800 liters reservoar og skyver den til toppen av akkumulatoren ved oppvarming. Oppvarming er regulert av den gamle Ouman.

Hvis VILP gir mer strøm enn Ouman shunt-kravet, vil laderen begynne å lade opp og når vannet fra nedre enden av laderen forlater pumpen, stopper den. Det starter igjen når reservoaret har kjølt ned så mye at det ikke er varmt nok til oppvarming. Hvis pumpen har kjørt en stund, og laderen fortsatt ikke gir nok varme, vil dagens motstand øverst på laderen starte.

Enkel og funksjonell. Det første året bringer deg til måling av svømmende returvann uten noen veiledning. Det er også bra for makt. Den nåværende kontrollen er i stand til å optimalisere laderenes temperatur og driften av sirkulasjonspumpen, jo bedre er kopien.

MLP med forbruksstallene er et potensielt alternativ, men hvis det for en eller annen grunn ikke gjør det, så er VILP også en velutdannet institusjon.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

Installasjonen av luftvarmepumpen reduserte da forbruket til 10.000 kWh. En liten peis (sjelden brukt) og peisovn. Imidlertid er elvarmeren funnet og kanskje brukt en gang i uken.

Uansett, leser jeg et sted at kondensvann ikke skal slippes ut i byens kloakk? En dag var jeg offer for en annonse og jeg dro et bud på en Bosch Air Water Pump. Ingenting har blitt hørt ennå. Meninger om hva pumpen kan se ut. Hovedsakelig splitter, i hvert fall ikke frysing.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

Dårlig med Bosch-bud. Da jeg var ute av plassen med en sekk med penger, gikk typen ikke for å gjøre et tilbud. Jeg gidder ikke å nevne navnet på Vantaa-selskapet, men smaken var ganske dårlig. Vel, la oss holde oss fast.

På tanke- og designnivå har denne episoden begynt å krystallisere. På våren setter den støpte betongplaten i den ene enden av huset og jeg på en stativ med en utmerket utendørs enhet i kraftklassen 12 kw eller +. Varmeveksleren inne i garasjemuren nesten på samme punkt, dvs. kjølemiddelbelastning 2-3 m og høydeforskjellen i meter kategori maks. Elektrisitet finnes i dagens panergruppesenter et par meter unna og helst i tre trinn, slik at potene ikke vokser veldig store og lasten forblir ganske symmetrisk i nettverket. Faktisk får de faktiske pipespikene gjort mellom den eksisterende megapiksel og varmeveksleren, og den kjente fyren gjør løftene til disse kjølemiddelbelastningene. Kondensering fører til en garasje gulv drenering etter en liten diamant skjæreoperasjon.

Men nå trenger du hjelp og råd. Uansett hvilken enhet som skal se ut, se på spørsmålet og spør. Å komme / produsere fra Estland er ikke et problem, og verden er blitt en og en annen. Men jeg vil ikke ha denne konstante hobbyen, men maskinvaren som ville fungere etter de første vendingene som i toget eller til og med nært.
;D

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
14
Vs: Re-heating?

Det skjedde med oss ​​en gang. Jeg mottok ikke noe VILP-tilbud fra ethvert HVAC-selskap. Det var engang enig med tiden da typen måtte komme for å se oss og gjøre et tilbud. Kom ikke, jeg ringte, og hadde glemt alt, foreslo et nytt møte, jeg sa at dette er nå her. Og jeg kjøpte Ultimate 5000 EEV og installerte hele systemet selv. Og det var et veldig lønnsomt og bearbeidbart prosjekt. Sjekk ut vår video. Nedenfor er en lenke. Bare installer den fra bunnen til bunnen og baksiden.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231
Vs: Re-heating?

katarakt sa:
Bare installer den fra bunnen til bunnen og baksiden.
Eller gå tilbake til midten av laderen for å unngå å blande hele laderen hver gang fløyten starter. Slik fungerer vi bedre.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
14
Vs: Re-heating?

Vel så. Vi hadde ikke et hull i midten av laderen, så jeg satte den i topprøret. Og det fungerer bra. Frysing, men overhead er på toppen og alt spiller.

kaihakki

standard Naama
Tilbakemelding Score
14
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Elektrisitet finnes i dagens panergruppesenter et par meter unna og helst i tre trinn, slik at potene ikke vokser veldig store og lasten forblir ganske symmetrisk i nettverket. Faktisk får de faktiske pipespikene gjort mellom den eksisterende megapiksel og varmeveksleren, og den kjente fyren gjør løftene til disse kjølemiddelbelastningene. Kondensering fører til en garasje gulv drenering etter en liten diamant skjæreoperasjon.
Vår Ulti er en engangs-enhet med en ferdigplugg. Det vil si at det ikke er behov for elektriske installasjoner i det hele tatt. Jeg gjorde det slik at jeg tok en sikring av laderen på 3-faset laderen ut av scenen jeg satte på Ultin for å ikke falme.

Det er ikke tilrådelig å ha varme med kondensert vann. Først, se hvor mye det kommer og hvordan. Jeg legger under utendørsenheten og fungerer bra. Når den kommer full og fryser, bretter jeg seg og legger den tilbake. Få barna barna til å bli i hyttene.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

lever

blekkene begynte å synge og selv husboerne er allerede i brystet. Jeg så på 12kW-enheten fra Panasonic på det maleriet. Inas mindre enn fem tonn varmeveksler ville ikke kunne tiltrekke seg Estland (garantier). Skal jeg være en pumpevarmer for huset og ingen har noen erfaring med dette selskapet som leverandør (betaling ved betaling). Panan prosyry lover en god og to vakker. En viss. Spesielt frost toleranse / effektivitet er rost?

Jeg så allerede på den tiden. Den enkleste måten er å bringe det oppvarmede vannet til toppen av laderen. Det ser imidlertid ut til at systemet i alle fall skal tømmes på grunn av bunnforbindelsen, dvs. at ny sveising til siden av laderen ikke ville være helt utelukket. Høyden på boulevarden er ca 1,5 meter, så hvilken høyde skal du bygge? ??? ??? ???

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
blekkene begynte å synge og selv husboerne er allerede i brystet. Jeg så på 12kW-enheten fra Panasonic på det maleriet. Inas mindre enn fem tonn varmeveksler ville ikke kunne tiltrekke seg Estland (garantier). Skal jeg være en pumpevarmer for huset og ingen har noen erfaring med dette selskapet som leverandør (betaling ved betaling). Panan prosyry lover en god og to vakker. En viss. Spesielt frost toleranse / effektivitet er rost?
Fujitsu 11 kW High Power + Impromat + levari ville være et enkelt alternativ http://fgfinland.fi/wp-content/uploads/2015/08/Impromat-2015_web.pdf
eller Fujitsun Waterstage 11 kW High Power Split-pakke http://fgfinland.fi/wp-content/uploads/2015/08/Waterstage-2015_web.pdf

En monoblok-enhet ville være en TI-mannens valg med en stor lader. :)

En stor forvarmer kan utstyres med en KV forvarmingsspole, om ikke allerede der. Hva er typen og modellen til den store laderen?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Vs: Re-heating?

bump sa:
MLP med forbruksstallene er et potensielt alternativ, men hvis det for en eller annen grunn ikke gjør det, så er VILP også en velutdannet institusjon.
Faktisk går den totale prisen på MLP-systemet nesten i form av kapasitet hvis brønner er nødvendig. Med VILP faller prisen betydelig / kW som kapasiteten øker. 2 x 200 m ~ doble prisen på brønnene i forhold til 1 x 200 m brønnen. I maskinen er prisforskjellen ikke stor. I VILP er det bare nødvendig med en maskin, og på samme måte som i jordtemperatur er en 2 x større maskin nesten dobbelt så stor. Forskjellen i installasjonskostnadene er hovedsakelig om Ø 22 mm rør eller Ø 28 mm rør. For kraften som kreves her, bør vannsiden allerede være Ø 28 mm i størrelse.

saku57 sa:
Jeg så på 12kW-enheten fra Panasonic på det maleriet.

har noen erfaring fra det selskapet som leverandør (ved betaling).
Det er erfaring og er ok. Det var ingenting å klandre. Alt kom som de holdt og falt bare når varene var kommet. Jeg fortalte deg også hva som trengs og hva som ikke er.

Det er ingen erfaring i Panama, sikkert andre vet å fortelle mer om det.

saku57 sa:
Det ser imidlertid ut til at systemet i alle fall skal tømmes på grunn av bunnforbindelsen, dvs. at ny sveising til siden av laderen ikke ville være helt utelukket.
Hvis bunnen har en plugg med en passende størrelse som allerede er tilkoblet, kan den åpnes og skrues inn i ventilen uten å drenge setet når det ser ut til at det ikke er luft. Trykk, men først av. Dette er hvordan jeg forandret blant annet. kjele drenering drop tap. Kit og killura er klare til å bli skrudd inn i den. Selvfølgelig må du tømme for sveising.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

jan sa:
En monoblok-enhet ville være en TI-mannens valg med en stor lader. :)

En stor forvarmer kan utstyres med en KV forvarmingsspole, om ikke allerede der. Hva er typen og modellen til den store laderen?
Ikke legg vann i monoblokken inn i utendørsenheten. Lekkeren er redd for den potensielle faren for frysing. Det ville være lett å sette det når det ikke er nødvendig å bygge kjølemiddelrør i det hele tatt. Eller gjorde det?

Akkumulatoren har ingen tegn. Det er en plante bygget av et hessisk sveiseanlegg på et sverd og en økse. Derfor har den ikke de nødvendige tilkoblingene for dette. Det er imidlertid mer og mer klebrig med limet. Abonnentens forlengelse kan bygges inn i returnettverket til radiatornettverket etter en viss demonteringsoperasjon. Så laderen må tælles tom. Igjen, oksygener vann til systemet ...

Nå er laderenes tilkobling til radiatornettverket tommer, jeg trodde at levaren ville være forbundet med et 28 mm kobberrør og perlefuger. Stedet er virkelig en gulv-drenert garasje.

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Ikke legg vann i monoblokken inn i utendørsenheten. Lekkeren er redd for den potensielle faren for frysing. Det ville være lett å sette det når det ikke er nødvendig å bygge kjølemiddelrør i det hele tatt. Eller gjorde det?
Slik går det, bare vann. Det er noen diskusjon om denne risikoen for frysing i forumet, sluttresultatet er noen "teoretisk mulighet" hvis det er lange strømbrudd.

JukkaI

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

Han hadde samme situasjon her i Hyvinkääläinen, ganske nord, i Riihimäki. Jeg var fortsatt 1/2 år siden tenkte at å få vann ut i kulde er en tåpelig jobb. Jeg leste mye om det og endte som en DIY mann med en monoblock pumpe som jeg installerte i stedet for en ferdig split pumpe.

Fungerer bra, og det er ikke nødvendig å være redd for strømbruddene. Når du holder verktøyene i hånden, tror jeg at monoblok ville være den mest kostnadseffektive tingen.

Det er en historie på mer enn 2k € fra VILP-pakken som koster deg.
http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=24666.0

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231
Vs: Re-heating?

Risikoen for frysing fjernes lett med en plateveksler, en sirkulasjonspumpe og en ekspansjonstank, selv om det koster noen få hundre. Ulempen med dette er at glykolet har en svakere varmeoverføringskapasitet, men fordelen er at radiatorene ikke lekker ut på veggene dersom feilpinneskifteren bryter ned og frigjør stoffene på en gang inn i varmekretsen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Vs: Re-heating?

Så må sikkerhetsventilen være minst. I kjeler er det alltid minst 1 "med gjenger. En skikkelig barberhøvel kommer sikkert hvis gassene bestemmer seg for å komme til kjelen, og da vil oljene være der. en komplett teoretisk feil eller skjer det?

Den ekstra varmeoverføringskretsen tar effektivitet for djevelen.

røtter

standard Naama
Tilbakemelding Score
39
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Vel, jeg leste gjennom historien. Jeg kan ikke gjøre den slags hobby som den. Men jeg har mer av utstyret som jeg ikke trenger å snakke sammen. ???
Jeg vet ikke om du har dimensjonert elementet ditt på batontelleren på et nærliggende område, objektet er i det minste kaliber du kan stole på der ... spesielt når du ikke betaler noe og når bekymringsfrie enheter er tydelig interessert.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Vs: Re-heating?

røtter sa:
Jeg vet ikke om du har dimensjonert elementet ditt på batontelleren på et nærliggende område, objektet er i det minste kaliber du kan stole på der ... spesielt når du ikke betaler noe og når bekymringsfrie enheter er tydelig interessert.
Jeg mistenker at nybegynnerens eiendom ligger i Hyvinkää på ryggen => MLP kommer derfor ikke til å bli sant. ;)
Ja, fordi telleren fortsatt kan vurdere energiforbruket av eiendommen.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Jeg kan ikke gjøre den slags hobby som den. Men jeg har mer av utstyret som jeg ikke trenger å snakke sammen. ???
Jeg tror du kan. Kan få litt bedre COP. Et av spenningsbesøkene måtte gjøres av CTC for å hedre kondens fra karet. Det er andre, Mitsua, Panasonic, Samsunging, Nibe. Det faktum at jeg mittaillut, betyr ikke at det ville være et problem.

http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=24381.msg327234;topicseen#msg327234

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Vs: Re-heating?

Kjellervarmer sa:
Jeg tror du kan. Kan få litt bedre COP. Et av spenningsbesøkene måtte gjøres av CTC for å hedre kondens fra karet. Det er andre, Mitsua, Panasonic, Samsunging, Nibe. Det faktum at jeg mittaillut, betyr ikke at det ville være et problem.

http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=24381.msg327234;topicseen#msg327234
Det er akkurat det. Å gå til meg selv, Nibe monoblocken for fjerde vinter og selve enheten har ikke forårsaket den minste hikke, og det er ikke nødvendig å justere det. Jeg smeltet de smeltevannene da min dovenskap ikke ble drenert i fjor sommer. 90 liter mørtel tømmes hver 4. dag. Maskinen som ble brukt var fortsatt der, så det vil starte arbeidstid rundt ti tonn.

Med funksjonell drenering, ville det vært en komplett installasjon og glemme en type maskin som MLP. En årlig scop her i øygruppen med like under tre overflater.
Stooria: http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=21084.0

burmanm

standard Naama
Tilbakemelding Score
62
Vs: Re-heating?

bump sa:
Det er akkurat det. Å gå til meg selv, Nibe monoblocken for fjerde vinter og selve enheten har ikke forårsaket den minste hikke, og det er ikke nødvendig å justere det. Jeg smeltet de smeltevannene da min dovenskap ikke ble drenert i fjor sommer. 90 liter mørtel tømmes hver 4. dag. Maskinen som ble brukt var fortsatt der, så det vil starte arbeidstid rundt ti tonn.

Med funksjonell drenering, ville det vært en komplett installasjon og glemme en type maskin som MLP. En årlig scop her i øygruppen med like under tre overflater.
Stooria: http://neuroeducationquebec.org/foorumi/index.php?topic=21084.0
Den kjeden kan også få et lite falskt bilde av Technibels voldtekt. Enheten i seg selv må holde leiren varm uten å gjøre noe, de tinevannene er selvfølgelig sin egen historie, men de er alle.

Jeg liker ikke å savne noen tuning eller uutforsket.

Alle enheter kan ha noen feil, som forumet, kan du merke, dyrt eller ikke. På samme måte kan MLP være et problem hvis det skjer nå. Disse tråder kan bli funnet [emoji6]

JukkaI

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Vel, jeg leste gjennom historien. Jeg kan ikke gjøre den slags hobby som den. Men jeg har mer av utstyret som jeg ikke trenger å snakke sammen. ???
Ja, det var et par uker for meg å snike meg. Nå spiller det uten tilpasninger, og det er nok når noen ganger sirkulerer vannet. Denne kontrollenheten i gangen forteller deg om noe må gjøres med en gang.
Sikkert, med litt penger blir du bedre og installert, men sparer deretter bruken av sorg.

På den annen side er dette en hobby for meg, slik at Magic Mirror kan være et nødvendig og nesten nødvendig tilbehør ..... Det er klart at du ikke kan overleve uten kontroll og overvåkning av Raspberry PI ....... Den optimale bakre brannkoker vil også være et svært nødvendig tilbehør. ....

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Vs: Re-heating?

JukkaI sa:
På den annen side er dette en hobby for meg, slik at Magic Mirror kan være et nødvendig og nesten nødvendig tilbehør ..... Det er klart at du ikke kan overleve uten kontroll og overvåkning av Raspberry PI ....... Den optimale bakre brannkoker vil også være et svært nødvendig tilbehør. ....
Jeg har også noen rare enheter som krever alle slags fett, wemose, z-wavea, sensorer, domoticzia. Men det er ikke feilen til enheten, men brukeren ;D

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

Det er ikke en dårlig ting å bli begeistret for noe. Nå har mine hobbyer vært mer av en tohjuling og litt av en båthaste. Men når regjeringen slår punktet med sin misunnelsesblod, vet du selv om jeg var lunefull.

Videre, jeg er en konservativ harmaapartana liksom i favør av splitten. Det er virkelig en halv lisensiert kald installatør som sannsynligvis kunne sette kjølemiddelrøret opp til 3 meter, tømme systemet og riste maskinen i brann. Ellers ville jeg gjøre ting selv; vannrør og elektrisitet, etc. Hva ville være penny penger for den halv full service? Selvfølgelig forteller fyren deg selv, men er det noen synspunkter?

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

Omtrent spøkelset.

Hvis noen har en gammeldags (uten lamell) en-bladsvann radiator i hjørnene (høyde 600 svart, lengde 800-1200), ville det være interessant å ta vare på det. Dusjrommet radiator har blitt honeed og malt i år. Tuokin begynner å impregnere som en hobby på en lang vei. Nye Purmon C11 modeller er tilgjengelige, men konvektorlameller er ikke egnet for de gamle rørene ... så for tykke til veggen.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Re-heating?

Nå har ting nesten ikke kommet hvor som helst. Jeg var allerede veldig glad i 12 kW monoblock-pana (Maalämpötukku 3950e som nå har et slikt behov), men selskapets daglig leder har overraskende overrasket over at partnerens nervestruktur ikke tåler noe ute og langt hjemmefravær. Jeg ble veldig overrasket da jeg, som teknisk mann, en gang fikk en skarp kommentar fra en fast humanist. Vel, så gå da, ydmyke når jeg er. Så legger jeg en 12 kW splitt i pannen. Det var 4900e i samme nettbutikk, men Kaukomarkkinat lageret er nå tomt. Uansett hva det er, når splittet var midlertidig ut av Europa, og monoblokkene kommer rett ut av lager .... \ t

Jeg intervjuet min halvveis kjøleinstallatørvenn, og han lovet å gjøre noe. ta deg tid til prisen. Det vil si at marsordren begynner å være ganske tydelig. Nå venter vi på snøen til å smelte og sjansen til å ta tak i tommelen.

Jeg prøver å bygge smeltevannet direkte i avløpet. Ville det være et 32 ​​mm dreneringsrør med isolasjon på utsiden og en smeltingskabel for røret eller hvordan? Utendørsenheten skal imidlertid settes på et rack som er for høyt. at i tilfelle et mulig uttømmingssystem i tilfelle en frysekatastrofe, ville en plov eller mur falle under?

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Vs: Re-heating?

saku57 sa:
Jeg prøver å bygge smeltevannet direkte i avløpet. Ville det være et 32 ​​mm dreneringsrør med isolasjon på utsiden og en smeltingskabel for røret eller hvordan? Utendørsenheten skal imidlertid settes på et rack som er for høyt. at i tilfelle et mulig uttømmingssystem i tilfelle en frysekatastrofe, ville en plov eller mur falle under?
Hvis du får en fornuftig utførelse med et litt tyngre rør, som er nesten 50 eller 75 millimeter, er det alltid bedre. Du kan designe en helhet slik at en krasj kan bli funnet på rørseksjonen minst nok, slik at jeg kan få det til å fungere.

Og hvis det er mulig, er det tilrådelig å designe kondensatet og dreneringssystemet som om de blir isete og rykke av og erstatte en beholder. I det minste gjorde jeg det selv, jeg har ikke vært nødt til å ty til det ennå, men det er en sjanse.

Og det er enda mer behagelig og jevnere når du monterer kondensatbunt og avløpsrør hvis pumpen er litt oppdratt, slik at det ikke er nødvendig å bygge en flaskebåt. Det er omtrent en halv meter opp fra bakken, mer kunne ha vært, men da hadde det vært nødvendig å flytte stigen som førte til taket.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231
Vs: Re-heating?

Ingen større pipeA er nyttig, mer enn fryseplass. Omani-kloakken med 25 mm slange, med motstand i og 19 mm isolasjon på, virker under alle forhold, selv om den går 3 meter over bakkenivå.

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Vs: Re-heating?

Vet du om denne rørdiameterpåvirkningen har blitt studert i den forbindelse? :)

Ved å vite mudderet, ville du tro at den store ikke ville bli verre, selv om sidene ble frosset, så ville det være et hull åpent fra midten og på et tidspunkt ville det bli isolert. Men jeg hevder ikke at jeg vil ha noen støtte til det.

Hovedtallet i dem, i alle fall, er at det er nok å hell, så lenge vannet renner bort så tregt, vil det ikke bli frosset. Hvis du må ta et langt horisontalt slag på et kaldt sted, trenger du en brukbar varmeapparat. Det er sannsynligvis godt å installere kjelen på en annen måte og faktisk nok isolasjon i rørene.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
94
Vs: Re-heating?

Det er en betydelig mengde lagringskapasitet i isen, og det fører også til varme. Det iskalde vannet som kommer i kontakt med kald isbunken, begynner lett å vokse mer is. Jo mindre røret er, desto mindre blir overflaten og jo mer fusjonert.

Et stort rør kan fungere i frost, da isen kan akkumulere mye, og fordi frysende varme krever betydelig varmetap, vil frysing ikke skje over natten. Generelt er det dager eller uker med frysing, og bare isolasjons- og boosteroppvarming vil hjelpe. Jeg legger meg selv en plastslange med et hull på ca 22 mm, og en solid støtte og et 10 W / m kabel innvendig. Ikke det minste problemet med kondensatet hele vinteren. Slangen var lett å tråkke og isolere, og den droppet fra flyet til kjelegulvet. Biltema solgte noe "sugeslange" som fortsatt hadde riktig mutterfeste for Seta kondensat. Kom tiden Nasu kondensatslange ..

alltid ekorn

"Litt ødelagt, den korte er lett å fortsette ..."
Tilbakemelding Score
11
Vs: Re-heating?

Vel, som jeg sa før, er det ikke et spørsmål om å kaste de faktiske fakta som ville støtte den egen tankegang.

Det ble imidlertid først i fjor oppdaget at hvis det var for lite kondens i kondensatbadet, og i tillegg gikk et lite dreneringsrør i den kaldt nok overflaten av smeltevannet inn i isen før alt vannet kom ut av gryten og det var der. Selv da gikk ikke røret inn i is når som helst, men parabolen gikk naturligvis til blokken da overflaten ble frosset. Og det er ingen måte å hjelpe med oppvarming, varme opp nær kabelen, men isdekselet er over og beholderen er full.

Den nye versjonen har nå mye mer krasj i selve beholderen og et rør med større diameter, du vet hva det påvirker, men i år har det aldri vært frosset uansett. Selvfølgelig har jeg bare ca 15 cm over toppen av jorden, og det er også rimelig isolert slik at rørets størrelse er helt sekundær.
opp Bunn