Oppvarming er nytt?

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Vs: Re-heating?

Kurre ekorn sa:
Og det er ingen måte å hjelpe med oppvarming, varme opp nær kabelen, men isdekselet er over og beholderen er full.
Fordi motstanden holder ruten åpen .. helst så går vannet langs det fra begynnelsen. Det vil si at det i beste fall skal starte fra under cellen og fortsette gjennom bunnhullene i bassenget og deretter inn i røret, så vil det ikke være en jevn overflate som kan fryse, men det vil alltid være et hull. Vann bør samles i så tett et oppvarmet spor som mulig så tidlig som mulig.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Våren nærmer seg og sinnet stiger ... Mop sesongen er åpnet med hell på søndag.

Spørsmålet for de klokt. Jeg tror at 12 kW Pana vil sannsynligvis fylle varmebehovet til hytta ganske mye. Hvor ofte. Er det noen fordel for den overdimensjonerte pumpen eller mer? At Pana 16 kW-enheten kan være akkurat det samme med jern (?), Men med litt vanskeligere kompassrunder eller noe? Dimensjoner og vekter matcher ... Pris, men mindre enn 1,5 elver mer.

Meninger? ???

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Mamma begynte endelig å flytte. 12 kW Panasonic kom til gården i fredags. Betongplaten på utendørsenheten er støpt og rekken er montert og festet. 110 mm hull i stengulvet i garasjen. I morgen vil moped-venner plukke opp enhetene i vester. På fredag ​​prøver jeg å få (høyre?) Pipe lokker fra Onninen og sette vannrørene i helgen. SaaS ser ...

De kjente kjøletekniker vil på et tidspunkt å sette strøm og kjølemiddelsiden i rekkefølge. Jeg gleder meg til det øyeblikket da Pana begynner å brøle.

Spørsmålet om vannrør. Jeg lager rør med 28 milligram kobber. Klemhjørnene er veldig bratte. Hva med strømmen? Eller det er verdt å ta en mild strøk med svart svart og sette klemmene i begge ender. Dyrere og mer arbeidskrevende, men dårskapet ville være en kurve. Er det en lignende fordel?

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Da endte jeg med å optimalisere strømmen, det vil si, jeg valgte dem å lage hjørnene og klemmene i enden. En liten skuffelse kom umiddelbart med Panans utendørsenhet når den var på plass. Det er 4 stykker av smeltevannsuttaket i bunnpellet, kanskje et par millimeter i diameter. Tre bakre kanter og en front. En form for vannoppsamling der må ordnes for å få alt i ett rør og avløp. Dette er trolig noe vi allerede har behandlet, men jeg har ikke prøvd å finne den igjen når jeg trykker på disse rørhalsene. Nå, det gamle systemet trengte å gjøre nedrivningsarbeidet gjort, og den nye installasjonen kan starte ...

Rediger søndag: Vannrørene er nå drenert og vannet forblir der det skal være. Kaldt installatør kommer neste lørdag ...

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, så. Den kalde installatøren (kollega) avsluttet sitt arbeid og potten kom. Introduksjonen var veldig instruert og enkel. Parameterinnstillinger, Klokkeinnstilling og Temperaturinnstillinger og Ingen Booming ... Vel i det, droppet det 35 grader vann på bare under et par timer, ganske moderat avkjølt til den kule 2-kuben. Jeg dro til en matbit, og for en stund hadde reisen stoppet uten tilsynelatende grunn. Vel, med en liten temperatur innstilling, slått på kryptering igjen. Det var bare det han gjorde ... under disse omstendighetene.

Innendørsenhetens sirkulasjonspumpe er ganske støyende, holder det i en stille tilstand. Men det tilhører heller ikke den garasjen. Utendørsenheten er selv stille med disse partielle kreftene og stemningen. Begynnelsen virker ganske bra. Kom ikke nabo å klage. Kanskje da om vinteren ??

Deretter er vannrørisoleringen i garasjen og behandlingen av smeltevannet i kloakken. Den kalde installatøren donerte meg en liten brukt Scanoffice oppvarmbar oppsamlingsbasseng. Det var en passende størrelse under pumpen og festet til stativet. Det er en avgang for 32 avløp ... Saas ser hva som foregår her ??

Rediger: I morgen var laderen varm på balansen. 35 grader og pumpen går ned. Ikke mye varme ennå. Det ser ut til å ha brukt 5 kWh ved den 10 graders løft. 2000 liters lader og hus radiator nettverk. Størrelsen på temperaturforskjellen er ganske usikker. I opprinnelig situasjon var laderen på toppen ca 30 grader og i bunnen og i radiatornettverket 20 grader.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er der Pana blåser uforstyrret. Vel, selvfølgelig, med en tøff gate tur på disse veiene. Heldigvis strekker den store laderen gode sykluser. Hvil er i timen. Men oppvarming av systemet som huset er nå gjort. Energien har gått siden mandag til nå 37 kWh. Hvis jeg hadde gjort samme operasjon med det gamle systemet (direkte kraft 18 kW) ville det ha tatt ti timer å nå denne balansen, så langt lovende å se.

Fjernelsen av smeltet smelte i denne strukturen. Rørisolasjon har ennå ikke kommet til tross for løftene ... Så langt, en veldig positiv hobby.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

En liten oppdatering.

Byggematerialer fra denne batch ble ferdigstilt. Den 32 millimeter kloakken er nå trukket inn i byens kloakk garasje. Den helveteformede kransen med en diamant går inn i garasjehallen og røret skjuler. 19 millimeter tykt skum for utendørs og vegg gjennomtrenging som isolasjon. Varmekabel i 10W / m rør. Jeg lurer på om Scanoffices samling. Ved måling fra støpselet er motstanden til varmemotstanden uendelig. Er det noen termisk bryter (forhåpentligvis)? Er det noen erfaring? Når lommene fortsatt er nær null, er miraket fortsatt i gang. Ingen pan er modusen som holder bunnplaten på avfrostingstråden i 10 minutter hvis utetemperaturen er under fem grader. Vel, fra den grunnleggende smeltekabelen, røvet jeg kontrollen til gruppesenteret til en kontaktor som forsyner en dobbelstikkontakt som vannvarmerforvarmet oppvarming er koblet til og dreneringsvarmen er koblet til. Tid til å stille inn og se hvordan alt fungerer når du kommer til lavere temperaturer og handling.

Det er nå 15 dager igjen uten noen forstyrrelser, og selve fyren følger innstillingene. Hvis kurveinnstillingstemperaturen for eksempel er 38 grader, vil innkommende vann falle til 34 grader før pumpen starter. Vel, det driver varmen til det utgående vannet til 40 grader og forlater fløyten. Den syklusen er omtrent en time og har en 2000-liters akkumulator og en 4-graders temperaturforskjell. Innendørsenhetens sirkulasjonspumpe er for tiden fabrikkinnstilt. Kan pumpen senke eller er det 4 grader i orden?

Begrepet ser ut til å være bra for denne typen anti-bindestrek. Da jeg gjorde det selv med unntak av en kald drink var kostnaden seks tonn. Jeg tror det er ikke dårlig :)

Rediger: 15 d og 122 kWh. Det ville vært en gammel panne å være på for 6,8 timer ... Og speideren har vært varm nok hele tiden. Jess. Jeg vet at drepene nå er ganske optimale, men likevel. Smile.

Edit2: Det var rutinemessig i kolonnene om den dårlige utformingen av varmekurven fra layoutalternativet. Det stemmer. Men jeg tenkte å følge langsiktig værinformasjon med litt presisjon. Og hvis det kommer en forferdelig frostsyklus opp, vender skiftkurven fem opp. Vel, en fattig manns løsning, men det virker opp til en viss grense. Men ferdig om fem sekunder. Det har blitt prøvd. Alt kan ikke være billig for de fattige. Hmmm.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Forstyrret pumping 21d. Nå, i går kveld, da fikk jeg feilkoden. Pumpen fortsatte imidlertid å fungere uten forstyrrelse. H98, utendørs overtrykksbeskyttelse. Vel i sjekklisten, er den første vannkredsen til varmeveksleren. Og det er noen spiker i slamsjiktet. Når strømningsmonitoren sitter fast en gang, siktens sikte og den eneste koden på null. Vi får se ...

Fra den vannstrømmen. Forskjellen mellom kommer og utgående er 3-4 grader. Bare start opptil 5 sekunder fra hverandre. Er det et område eller bør kurven til sirkulasjonspumpen justeres i en retning. Håndboken tar ingen holdning til saken. Snakker om minimale strømningshastigheter. Med den kjæresten kjenner du ikke hölkänens torn.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Og i går kveld samme kode. Jeg tilbakestiller det om morgenen og har ikke kommet igjen ennå. Ble med på natten med kjølig og kjølig vær. Vel, jeg dro til pumpesuppene. Innstilling av sirkulasjonspumpens strømkurve er mulig fra 1-7. Fabrikkstandard 3. Jeg hevet foursomen. Nå er temperaturforskjellen mellom 2-3 grader innkommende og utgående. Den begrensede plassen gir kompresjonens kompresjon til en økning i Ultimate startups eller noe. Dette burde få noen meningsfylt kommentar. Jeg vet ingenting om disse. Så ble han fanget.

Rediger morgen. Nå har koden ikke dukket opp om natten og pannen er varm. Vi overvåker situasjonen.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, at feilkoden begynte å bli forsinket med regelen 1-3 ganger om dagen. Det har imidlertid aldri vært en feil i enheten. Kaukomarkkinat teknisk støtte kunne ikke si noe ...

For uken siden oppdaget jeg at mens kompasset stod og sirkulasjonspumpen roterte, var det noe ujevn i vannstrømmen til tross for instruksjonene i instruksjonene. Nyt innendørsenhetens sikkerhetsventil (30 sekunder) og med Force-knappen Air Purge i litt over 10 minutter. Vannstrømmelyden hører ikke lenger til. To dager uten kode og så kom det en gang igjen, grrr. Tilbakestill og nå er den borte 5 dager uten ny kode. Kan se men hvor lenge ...

Jeg var også vitne til nederlaget om natten. litt over seks minutter med kennel smelting og vannet gikk forsiktig inn i kloakken. Oppvarmingen var på i nøyaktig 10 minutter etter at avrimningen var fullført og kontaktorbladet jeg nevnte tidligere arbeidet som planlagt.

Pumpen har nå kjørt kontinuerlig og den eneste varmekilden for huset i 52 dager. Det totale forbruket hittil har vært 680 kWh, eller at antall direkte elektriske motstander i reservoaret ville ha vært på i mindre enn 38 timer. Det ville være en hytte ganske kul.

Rediger: 8 dager uten den koden. Begynner å se bra ut Enheten opererer nå i toget.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det er et poeng her i tre måneder bak Pana, og i gjennomsnitt går det bra. På en eller annen måte oppsamler innendørsenheten luft sakte, og feilkoden vil dukke opp hvert par uker. Men uttrykket hjelper. Men det er ingen luft i laderen eller radiator nettverket ??

Vel i går installerte jeg nye automatiske detektorer for laderen og nettverket, de gamle var over 30 år gamle. La oss se om de hjelper.

Som sådan har ikke denne koden forårsaket at enheten slutter å operere en gang, men problemet er på sin åndelige side. Det bør ikke være koder på den nye enheten. Dette er imidlertid ikke nødvendigvis en feil i det hele tatt ...

Den tekniske støtten til importøren er helt perfekt i radio-retardasjonen. Motto Kaukot: Betalende kunde løser sitt problem. Det ville være fint for Pihtipudas å være her. Vel, han kan ikke få koder når enheten på en pålitelig måte griner opp varmen ...

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

saku57 sa:
Det er et poeng her i tre måneder bak Pana, og i gjennomsnitt går det bra. På en eller annen måte oppsamler innendørsenheten luft sakte, og feilkoden vil dukke opp hvert par uker. Men uttrykket hjelper. Men det er ingen luft i laderen eller radiator nettverket ??

Vel i går installerte jeg nye automatiske detektorer for laderen og nettverket, de gamle var over 30 år gamle. La oss se om de hjelper.

Som sådan har ikke denne koden forårsaket at enheten slutter å operere en gang, men problemet er på sin åndelige side. Det bør ikke være koder på den nye enheten. Dette er imidlertid ikke nødvendigvis en feil i det hele tatt ...

Den tekniske støtten til importøren er helt perfekt i radio-retardasjonen. Motto Kaukot: Betalende kunde løser sitt problem. Det ville være fint for Pihtipudas å være her. Vel, han kan ikke få koder når enheten på en pålitelig måte griner opp varmen ...
Automatiske indikatorer, nye 30 år gamle. er ganske dårlige skudd - hvis luften ikke lenger burde være, bør brakettene under være lukket. Det kan være mange temperaturforskjeller i en slik krets, og hvis spjeldet ikke spiller riktig / fortrykket ikke er nok, vil systemet briste seg gjennom sin detektor i feil retning. Så se på trykkmåleren med det øye på tidspunktet for avrimningen.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Situasjonen roet seg og kodene skinner med deres fravær. Jeg stoppet hele systemet i går for sikkerhets skyld, jeg ga noen tid til å stå og sjekket uttrykket for alle radiatorene. Ingen luft funnet hvor som helst. Vel, dette går. Varme er nok. Null eller lav frost bryter ikke ned. Avrimning sjelden og vannet godt inn i kloakken. Begynner å føle kraften i systemet :)

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Pek 5 måneder med gledelig pumping bak. Feilkodtilstanden har tydeligvis roet seg ned med fornyelsen av de automatiske detektorer, og det har ikke vært noe annet problem eller behov for justering. Ved disse tøffere frostene har smelting og avrimning fungert bra.

Det er pumpen som lagret noe på strøm. Enheten har nå tatt over 3600 kWh på nettet. Tross alt er det en stor mengde, men det pleide å være nesten kaldt i vintermånedene. Huusholl har hatt et par grader varmere enn før, og Sanyos natt har stått ...

Jeg er fornøyd med enheten. Etter min mening kan ikke en total investering på seks tonn være mer krevende.

Rediger 26.2.2018:
Få ganger i et par dusinvis og over. Enheten fungerer fortsatt bra. Og ingen koder har blitt vist. Carefree spill.

saku57

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, la oss sette litt erfaring etter litt over et år. Pumpen har aldri hatt noen feil. I forrige måned måtte jeg bytte dusjrom radiator og jeg kunne få litt luft inn i nettverket da feilkoden igjen ble satt på. Nå er kodene tynnet, så de automatiske indikatorene har nesten gjort jobben sin.

Barking Control Curve (justerbar med +/- 15 grader) har ikke vist seg å være et problem. Det gjorde det bra med enda vanskeligere frost. Vel, kanskje 15-graders innstillingen var litt over toppen.

Og best av alt når det gjelder forbruk. Om natten var forbruket av direkte strøm ca 35.000 kWh. Sanyon 123 ilppi på optimal installasjonssted og avlesning var ca 25.000 kWh. Nå var det ingen varme og ingen motstand, og Pana snudde hele varmen i huset (varmt vann fortsatt direkte strøm) og årets totale forbruk var 15750 kWh. Pana så på ca 8150 kWh for eget forbruk. Vinterbaren var ikke spesielt varm.

Så dine egne opplevelser er veldig positive om Panas. Forhåpentligvis vil enheten fortsette å betjene den samme påliteligheten i fremtiden.
opp Bunn