Å holde flensforbindelser

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Hva slags "allergi" til mekaniske ledd gjør? Når tetthetene i leddene blir kontrollert i installasjonsfasen, lekker de ikke veldig fort (det kan oppnås en flameprodusert blanding i skoboksen. Den harde brazeren kan bli lurt, for eksempel at røret bryter ved siden av loddet, for ikke å nevne den feilgjorte loddetinningen (det er knapt krysset i leddene røntgen og kontrollert av ultralyd etc.). ikke begrenset?

Væskegass kan installeres permanent her med mekaniske ledd (selvfølgelig er det nødvendig med tillatelse). Ved LPG-gjennomtrengninger, inne i skapene, er det nødvendig med lukkede beskyttelsesrør, og et lignende konstruksjonsstykke kan påføres for å sikre installasjon av installasjonen, så lenge plassen er reservert for at dette skal lykkes. Minst dobbeltbeskyttelsesrør kan sikre at innløpet til dem ikke lekker inn i konstruksjonene under noen omstendigheter.

Separert som en start fra denne kjeden. / Janti
/foorumi/index.php/topic,26183.0.html

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19
Vs: Hold flensforbindelsene

Kotte sa:
Hva slags "allergi" til mekaniske ledd gjør? Når tetthetene på leddene kontrolleres i installasjonsfasen, lekker de ikke veldig raskt (kan en flammeaktig blanding opprettes selv i skoboksen).
Når et nytt glødet kobberrør brukes i installasjonsfasen og kjeglene strammes til dreiemomentet, har det ikke blitt mottatt noen lekkasje.

De gamle installasjonene der leddene har lekket, er nesten alltid ute i utendørsenheten. Den har større temperaturendringer enn innendørsenhetens tilkoblinger. Det eneste tilfellet som har blitt lekket i det indre av innendørsenheten, har vært tilfelle der leddene er laget med noe bremsepinneverktøy. Og installatørene hadde ingen forståelse av momentstramming.

En god innendørsenhet er også trygt med R32 kjølemiddel.

Hvis produsenten har spekulert den andre tilkoblingen eller kunden ønsker det, så legger jeg Lokring-leddet.

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Rauski sa:
Det eneste tilfellet som har blitt lekket i det indre av innendørsenheten, har vært tilfelle der leddene er laget med noe bremsepinneverktøy.
Tror du at bremsene kan settes på plass, men må rørene være "forsiktige"?

Rauska

Tilbakemelding Score
19

Jussi sa:
Tror du at bremsene kan settes på plass, men må rørene være "forsiktige"?
Du vil sannsynligvis innse at selv om bremsrørene antagelig har høyere trykk enn rørene, har bremseslangen høyere overflatespenning enn kjølemiddel eller kjølemiddeldamp. Det vil si at kjølemiddel lekker fra et mindre gap.

De kjeglene var virkelig riper, selv om alle riper var periferiske. De ble ikke strammet til dreiemomentet, så riper ble ikke "strengt", det vil si at de kollapset.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231

Rauski sa:
Når et nytt glødet kobberrør brukes i installasjonsfasen og kjeglene strammes til dreiemomentet, har det ikke blitt mottatt noen lekkasje.
Du kan være den eneste i din sport som ikke har kommet over en lekkasje.

Rauska

Tilbakemelding Score
19

pisken sa:
Du kan være den eneste i din sport som ikke har kommet over en lekkasje.
Du må slå på treet, men i det minste har dine egne installasjoner ikke lekket.

Rauska

Tilbakemelding Score
19

Scroll sa:
En del av den kalde ferdigheten er å visuelt sjekke støpt kjegle før du kvalifiserer det for skjøten. En skrapt kjegle bør ikke kvalifiseres som en felles.

Det er også fugemasse for kegler, som er veldig nyttige for kalde ledd. I Yankees er de ganske normale, av en eller annen grunn har vi tradisjoner og kunnskaper i den forbindelse.
Den installasjonen ble ikke laget av oss. Jeg kontrollerer alltid keglen visuelt.

På den tiden var det ingen tetningsmasse tilgjengelig fra Ahlsell.

En dårlig erfaring med å bruke et tetningsmiddel: En av kursstudentene satte materialet inn i installasjonen av sin egen maskin og kobberrøret begynte å rotere. Jeg sa at når du bygger en kegle, forlater du toneren.

En kollega sa at han begynte å bruke fugemasse for hver installasjon.

Hvis en strammet ledd skal åpnes en gang, og det ikke blir gjort nye kjegler, er forseglingsmaterialet forsvarlig i forbindelse med gjenfestingen, fordi kobberet allerede har mistet sin mykhet.

Jumary

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Rauski sa:
Den installasjonen ble ikke laget av oss. Jeg kontrollerer alltid keglen visuelt.

På den tiden var det ingen tetningsmasse tilgjengelig fra Ahlsell.

En dårlig erfaring med å bruke et tetningsmiddel: En av kursstudentene satte materialet inn i installasjonen av sin egen maskin og kobberrøret begynte å rotere. Jeg sa at når du bygger en kegle, forlater du toneren.

En kollega sa at han begynte å bruke fugemasse for hver installasjon.

Hvis en strammet ledd skal åpnes en gang, og det ikke blir gjort nye kjegler, er forseglingsmaterialet forsvarlig i forbindelse med gjenfestingen, fordi kobberet allerede har mistet sin mykhet.
Og hvis det gamle røret gjør en flensfeste, liker det ikke ... kobberrøret har allerede mistet sin mykhet over tid / temperatursvingninger ... Det har jo ikke vært i markedet før (nå er jeg ikke lenger ca 3 år gammel) ikke lenger ser slike lavkvalitetsrør som ikke engang anser nye. .. Pumpen kommer med disse ... noen ganger ...
Så at - flensmuttertrådene skal være forseglet? Litt rart? Jeg vil si at du ikke er søt, søt!

Rauska

Tilbakemelding Score
19

Jumary sa:
Og hvis det gamle røret gjør en flensfeste, liker det ikke ... kobberrøret har allerede mistet sin mykhet over tid / temperatursvingninger ... Det har jo ikke vært i markedet før (nå er jeg ikke lenger ca 3 år gammel) ikke lenger ser slike lavkvalitetsrør som ikke engang anser nye. .. Pumpen kommer med disse ... noen ganger ...
Så at - flensmuttertrådene skal være forseglet? Litt rart? Jeg vil si at du ikke er søt, søt!
Jeg ville forstå at formålet med denne tetningsmassen er å bidra til å redusere friksjon ved stramming og delvis forhindre tråden i å løsne. På samme måte reduserer en dråpe utenfor keglen friksjon. Selve tetningen er selvfølgelig et tetningsmiddel mellom kobber- og messingkegler.

https://refrigtech.com/nylog-blue/ demonstrasjonsvideo kan bli funnet ved å klikke på høyre side av siden.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Jumary sa:
Det er sant at det er en søt, søt ting, de har også bortskjemt noen av treveisventilen fra utendørsenheten

Jumary

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Rauski sa:
Jeg ville forstå at formålet med denne tetningsmassen er å bidra til å redusere friksjon ved stramming og delvis forhindre tråden i å løsne. På samme måte reduserer en dråpe utenfor keglen friksjon. Selve tetningen er selvfølgelig et tetningsmiddel mellom kobber- og messingkegler.

https://refrigtech.com/nylog-blue/ demonstrasjonsvideo kan bli funnet ved å klikke på høyre side av siden.
Del-en. Det kan være gode produkter ... Men ja, jeg faktisk gikk nesten 10 år uten en heks ... hva som er viktig er å bruke en god kvalitet flens kobberrør ...

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231

Ingen lim hører til disse leddene.
Derfor har leddene en konisk form som holder dem fri for knuter.
Sikkert er tilkoblingen også pålitelig nok til R32-kjølemiddelet, selv om noen produsent instruerer dem til å bli med i loddet.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Det er ikke noe problem her hvis du har brukt flensen eller ringen helt tett og innendørsenhetens celle vil lekke som den gjør i løpet av tiden. En passende blanding av luft er opprettet under ferien i Kanariøyene, og når du kommer hjem, vil brødristeren blåse opp leiligheten. Deretter betaler installatøren selv om cellen er årsaken til lekkasjen, og det er ingenting galt med leddene.

Nemlig, du kan ikke vise at det eksploderende innendørsenheten er årsaken til lekkasjen, og at forbindelsen som er advart mot installeringsinstruksjonene, blir advart separat. Det er ingenting CSI Miami kommer opp for å finne ut hva som virkelig skjedde.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
26

Designer75 sa:
Det er ikke noe problem her hvis du har brukt flensen eller ringen helt tett og innendørsenhetens celle vil lekke som den gjør i løpet av tiden. En passende blanding av luft er opprettet under ferien i Kanariøyene, og når du kommer hjem, vil brødristeren blåse opp leiligheten. Deretter betaler installatøren selv om cellen er årsaken til lekkasjen, og det er ingenting galt med leddene.

Nemlig, du kan ikke vise at det eksploderende innendørsenheten er årsaken til lekkasjen, og at forbindelsen som er advart mot installeringsinstruksjonene, blir advart separat. Det er ingenting CSI Miami kommer opp for å finne ut hva som virkelig skjedde.
Du trenger ikke å detonere 32 eller til og med brenne uten å brenne flammen over den.

Jumary

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

slpoy sa:
Du trenger ikke å detonere 32 eller til og med brenne uten å brenne flammen over den.
So!

R32 er "bare" brannfarlig - selvfølgelig er det klassifisert som brennende ... men antennes bare med en 14-30% blanding ...

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

Scroll sa:
Jeg er ikke Rauski, men bremsekegleverktøyet er ikke egnet for kalde ledd fordi konusvinkelen er forskjellig. Ikke bra.

Er det ikke engang bremsespissiden for å kunne håndtere kjeglene med kaldt verktøy?
Jeg skal nå svare på Rausk.
Åpenbart gir det samme verktøyet i hendene til en annen bruker et annet spor.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81

Scroll sa:
Jeg er ikke Rauski, men bremsekegleverktøyet er ikke egnet for kalde ledd fordi konusvinkelen er forskjellig.
Hva er den vinkelen? Her er en historie om emnet
/foorumi/index.php/topic,7695.msg96000.html#msg96000

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231

jan sa:
Hva er den vinkelen? Her er en historie om emnet
/foorumi/index.php/topic,7695.msg96000.html#msg96000
Det var en vinkel det jeg vil gjerne se Hermann, som gjør min juks med et bremseverktøy når røret er trebent eller 3/4 "og med nesten 19mm.
Nå, hvis bremsene er vridd her, hvor mange av dem har blitt gjort her, er jeg, og mye i tide. Nå kan du også kjøpe dem.

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13

pisken sa:
Det var en vinkel det jeg vil gjerne se Hermann, som gjør min juks med et bremseverktøy når røret er trebent eller 3/4 "og med nesten 19mm.
Nå, hvis bremsene er vridd her, hvor mange av dem har blitt gjort her, er jeg, og mye i tide. Nå kan du også kjøpe dem.
Vil jeg sende et bilde, eller er det nok å nevne det?
Rediger: Kanskje det er en god ide å avklare at en arbeidskegle gjør det uten å kjøpe et verktøy hvis du vet og vil ha det.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231

Jussi sa:
Vil jeg sende et bilde, eller er det nok å nevne det?
Rediger: Kanskje det er en god ide å avklare at en arbeidskegle gjør det uten å kjøpe et verktøy hvis du vet og vil ha det.
nevnen er nok, jeg tror ja.

Peku 2012

Varmepumpe og annen energiaktivitet
Tilbakemelding Score
4

pisken sa:
Ingen lim hører til disse leddene.
Derfor har leddene en konisk form som holder dem fri for knuter.
Sikkert er tilkoblingen også pålitelig nok til R32-kjølemiddelet, selv om noen produsent instruerer dem til å bli med i loddet.
Alt du trenger å gjøre er å sørge for at kjeglen er god nok og ripfri.
Hvis du tviler litt, blir røret ødelagt, og saken blir ny

S.mahone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, kursrommet må kunne lage koniske kjegler uten tetningsmidler, samt å stramme konusmøtrikken uten en momentnøkkel. Ellers vil det aldri bli lært. Før rørledningen ble fjernet, skal de nå brukes ved bruk av disse tetningsmidlene. I Vasa så lært, sa en ung kald installatør. Snakket gutten sin egen?

spire

moderator
Tilbakemelding Score
79

Momentnøkkelen vil sannsynligvis virkelig hjelpe på dårlige steder, men i utgangspunktet skal installatøren kunne føle når kobberet begynner å forme - og så vet hvordan man skal vende slik at kobberet flater riktig. En lignende følelse kommer fra omtrent om mutterrotasjonen, selv med myke kjedebolter - veldig tett inntrekkbare bolter separeres deretter.

Peku 2012

Tilbakemelding Score
4

S.mahone sa:
Ja, kursrommet må kunne lage koniske kjegler uten tetningsmidler, samt å stramme konusmøtrikken uten en momentnøkkel. Ellers vil det aldri bli lært. Før rørledningen ble fjernet, skal de nå brukes ved bruk av disse tetningsmidlene. I Vasa så lært, sa en ung kald installatør. Snakket gutten sin egen?
Ja, fjerner vanligvis cut-off som oppstår fra skraadin røret fra munnen.
På denne måten blir keglens påvirkning kjøligere

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

VesA sa:
Momentnøkkelen vil sannsynligvis virkelig hjelpe på dårlige steder, men i utgangspunktet skal installatøren kunne føle når kobberet begynner å forme - og så vet hvordan man skal vende slik at kobberet flater riktig. En lignende følelse kommer fra omtrent om mutterrotasjonen, selv med myke kjedebolter - veldig tett inntrekkbare bolter separeres deretter.
Momentnøkkelen bidrar til å standardisere arbeidsflyt ... og standard arbeid og standardstandarder er dagens ord.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Peku 2012 sa:
Ja, fjerner vanligvis cut-off som oppstår fra skraadin røret fra munnen.
På denne måten blir keglens påvirkning kjøligere
Hvis du ikke fjerner det, er det en stor fare for at du vil falle fra hverandre som tungen, selv etter kartlegging. Hvis for eksempel røret bryter ut når det passer inn i kontakten, er det ingen grunn til å hente det fra avstanden senere.

spire

moderator
Tilbakemelding Score
79

Espejot sanoi:
Momentnøkkelen bidrar til å standardisere arbeidsflyt ... og standard arbeid og standardstandarder er dagens ord.
Kanskje det vil hjelpe, men dreiemomentnøkkelen vil lett miste det dreiemomentet jeg føler, og på en eller annen måte vil den dårlige forbindelsen bli ubemerket hvis alt er gjort med det. Det vil si den siste delikatessen - den siste kobberflattingen skal standardiseres med et dreiemoment og deretter vri med en delikat hånd.

Rauska

Tilbakemelding Score
19

S.mahone sa:
Minst jeg beskjed om å fjerne grader.

Jeg har også i det siste året fortalte en kollega fortalte å ha begynt å bruke i en bestemt installasjon fugemasse. I henhold til en type selvfølgelig oppnås med røret for å rotere pakningsmaterialet, har jeg meg å advare pakningsmaterialet bruk av nye installasjoner.

I noen grupper er trening under kurset igjen å se. Sannheten kommer ut når enten den endelige avhandlingen eller det faktiske klientarbeidet er gjort. Noen ganger dine egne feil som du best kan lære må gjøres.

Øvelse gjør en mester.

Rauska

Tilbakemelding Score
19

VesA sa:
Kanskje det vil hjelpe, men dreiemomentnøkkelen vil lett miste det dreiemomentet jeg føler, og på en eller annen måte vil den dårlige forbindelsen bli ubemerket hvis alt er gjort med det. Det vil si den siste delikatessen - den siste kobberflattingen skal standardiseres med et dreiemoment og deretter vri med en delikat hånd.
Først har jeg blitt lært å bruke to skiftenøkkel mot hverandre og skyve dem mot hverandre med begge håndflatene.

Senere, da jeg kjøpte momentnøkkelene, kom jeg til den konklusjonen at armhullet kom for stramt og det trehodede benet var for løs.

Rauska

Tilbakemelding Score
19

Scroll sa:
Nå forstår jeg ikke hva slags kjegleforseglingsmidler får noen "spin" ledd?

Det er der kjeglen er ment å bli droppet, i intet fall ringer mutteren! (det er ingenting i gjengene som ville "kondensere")

Enden av røret kan bli ødelagt av en gutt, men det kan virkelig være ganske sløsing hvis og når en taper rulles til den enden?
Har du sett på denne tetningsmassen i en annonsevideo?

Bare en dråpe er ikke nok for kjeglen, den må legges i hele området av messingkeglen og samtidig spinner den litt. Jeg tror å redusere friksjonen av tråden. Samme formål er med en dråpe tetningsmasse på baksiden av kobberkeglen.

Når det ikke er noen tetningsmasse på ryggen, er det større friksjon mellom mutteren og kobberkeglen. Jeg trodde det hadde forårsaket den personen å gå om den kobbervridningen. Jeg vet ikke mer nøyaktig når jeg ikke var der. Jeg så den lekkende skjøten og spurte senere om nye kjegler uten tetningsmasse.

Også her er arbeidet og sluttresultatet av arbeidet å lede sin forfatter.

Peku 2012

Tilbakemelding Score
4

Rauski sa:
Først har jeg blitt lært å bruke to skiftenøkkel mot hverandre og skyve dem mot hverandre med begge håndflatene.

Senere, da jeg kjøpte momentnøkkelene, kom jeg til den konklusjonen at armhullet kom for stramt og det trehodede benet var for løs.
Denne tiltrekkingsmomentberegningen for hånd gjelder også for andre boltspenninger.
For eksempel, hvis størrelser M 8 og M 16 sammenlignes.
Den første er lett overstretched og sistnevnte er igjen under dreiemomentet. Men her lærer øvelsen også.
I flensmuttrene, hvor mye virker bruken av smøremiddel / tetningsmiddel i tråden teoretisk for å påvirke tiltrekkingsmomentet?
Selvfølgelig er vridningen som brukes i trådseksjonen ubrukelig siden tetningen er gjort i en kobberkegle og for eksempel i en messingventillegeme

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231

Når trådene og andre smøres med en momentnøkkel, kast vannfuglen. Eller er det et dreiemoment med limtrådspoler?

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

pisken sa:
Når trådene og andre smøres med en momentnøkkel, kast vannfuglen. Eller er det et dreiemoment med limtrådspoler?
Jeg forstår at dreiemoment kravet kommer fra kobber, ikke opposisjonen i tråden? Så basen er mer motstandsdyktig enn tråder. Men jeg kan gå galt, ikke første gang. Den samme typen momentum er også tilstede i sugekoblingene og smurt med gjenger. Og det er ikke dreiemomentnøkkelen å gjøre noe annet enn å fungere som en måler i forhold til en standardnøkkel.

Peku 2012

Tilbakemelding Score
4

pisken sa:
På samme måte endres kompresjonsmomentet vesentlig i disse tilfellene, og når det smøres, presses tråden tettere på samme moment

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231

Peku 2012 sa:
Det er akkurat slik kompresjonsmomentet endres vesentlig i disse tilfellene
På maskinens vedlikeholdsside har forskjellige fettstoffer sine egne dreiemomenter og skal følges.

Peku 2012

Tilbakemelding Score
4

pisken sa:
På maskinens vedlikeholdsside har forskjellige fettstoffer sine egne dreiemomenter og skal følges.
Dessverre er her den manglende funksjonen i maskeboken ;)

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
231

Selv de vanlige boltene har et annet dreiemoment hvis overflaten er elektrisk eller varmgalvanisert eller rst / hst.
opp Bunn