Flensforbindelser for tett passform

Peku 2012

Varmepumpe etc. energi hobby
Tilbakemelding Score
4
Vs: Flensforbindelser for tetthet

bien sa:
Selv vanlige bolter har et annet dreiemoment hvis overflaten er elektrisk eller varmforsinket eller rustfritt / hst.
Hva var grunnen til at de gule passene forsvant?

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
229

Peku 2012 sa:
Hva var grunnen til at de gule passene forsvant?
tør du vite, det gule passet har ikke kommet i høysetet nå, når du tenker på det. Hvis det var et dyrt belegg? Eller giftig?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

bien sa:
tør du vite, det gule passet har ikke kommet i høysetet nå, når du tenker på det. Hvis det var et dyrt belegg? Eller giftig?
Den gule overflaten var opprinnelig et kadmiumholdig belegg (forbudt) og deretter en giftig kromforbindelse for å få den galvaniserte overflaten til å se søtere / kadmiumlignende ut (jeg antar i dag)

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77

Rulle sa:
Gul passivering, eller gult krom, ga hexavalent krom til belegget. Sekskantet krom er en ganske forfallende ting, så det er sannsynligvis derfor det ble forbudt?
Det gikk ganske enkelt, antar jeg at det faktiske belegget på de gule overflatene er sink under.

PeteLaa

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg kan ikke finne noen verdier f.eks maksdiameter på 1/4 "og 3/8" rørflenser .. eller hvor mye rør skal være "ut" av verktøyet før spredning av kjeglen? 0,5 mm .. milli, 2 mm eller noe annet?

På forhånd takk for svarene dine!
T. PeteLaa

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
Jeg kan ikke finne noen verdier f.eks maksdiameter på 1/4 "og 3/8" rørflenser .. eller hvor mye rør skal være "ut" av verktøyet før spredning av kjeglen? 0,5 mm .. milli, 2 mm eller noe annet?

T. PeteLaa
Ut av verktøyet om rørets veggtykkelse. Sørg for å fjerne deburrs før du tapper. *

Edit: Neste, når du ber om øyeblikk, 1/4 20nm, 3/8 40nm / avføring ned til kobber.
Sist endret:

aldri kur

'Lenge er ødelagt, kort er lett å fortsette ...'
Tilbakemelding Score
11

T. PeteLaa
I hvert fall i de fleste tilfeller inkluderer installasjonsinstruksjonene for Green- og Gree-pumper et bord med min- og maksverdier for hvor mye av rørenden jeg vil passere gjennom formoverflaten på flensverktøyet før påføring. For eksempel 1/4 ”min 0,7 mm og maks 1,3 mm og 3/8” min 1,0 mm og maks 1,6 mm.

Jolberious tommelfingerregel er sannsynligvis gyldig. En liten stund heksa gjør, lærer hun å se hva som er et godt utgangspunkt, men når alle de andre tingene trenger hun å trene.

Kaitsu

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1
Så i begynnelsen av tråden til Toshiba (nå husker jeg ikke om de var Optimum- eller Premium-pumper) eller Mitsu AP-serien, det er to hull omtrent 1,5 mm boret fra kjeglen. Jeg liksom tillatt meg selv å innse at disse hullene er utformet for å hindre fremveksten av en syklus av trykk. eller EI påfør fugemasse på tråden til flensmutteren. Hvis den brukes i flenseforbindelse, er det bare i den kjeglen.

Ved at bruken av en momentnøkkel jeg noensinne har skrevet lateks her, men jeg kunne ikke finne den. Imidlertid i et nøtteskall:

Overflatetrykket som genereres i kjeglen påvirkes sterkt av hvor mye av det røret som er igjen i det kjegleverktøyet. Det ble skrevet tidligere at f.eks. "For eksempel 1/4 ”min 0,7 mm og maks 1,3 mm og 3/8” min 1,0 mm og maks 1,6 mmPå grunn av disse forskjellige lengdene kan kjeglets område doble seg, noe som resulterer i å tilnærmet halvere trykket på overflaten av 1 mm2 med samme dreiemoment.

Det vil si at momentnøkkelen går i søpla : Hmm:: Hmm:eller hvordan: Oops:var det for mye å si.

Jolberious

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
76
En momentnøkkel kan standardisere arbeidsmetodene, men det krever at avsmalningen alltid er den samme.

Informasjon om brystvorten, hva er galt med for stramming hvis mutteren fortsatt forblir intakt? ;)
opp Bunn