Melcloud og overvåkning av strømforbruket

PupuTupuna

medlem
Tilbakemelding Score
1
Hva er forumets beslutning om sporing av forbruk? Kan du stole på det i det hele tatt? Jeg har ingen annen måte å måle, så jeg kan ikke sammenligne lesingene selv. I en annen kjede ble ting berørt, og tilsynelatende var lesingene ikke i samsvar med virkeligheten. Har du noen erfaring med om tallene skal kaste inn så mye frost som harde frost? Melcloudihan sier det er bare et estimert forbruk, så åpenbart det faktisk ikke måler forbruk, men bare estimer det. Har du glipp av anslagene? Bare husket da jeg la merke til at det ikke var noen HZ-end-modell på utendørsenhetens modellliste.

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
MelClouds energiforbruksrapport er trukket ut av hatten. I to uker har Ln25 spilt på veggen og MelCloud viser et forbruk på 18,5 kWh. Strømforbrukermåleren på stikkontakten ser ut til å være 77 kWh, eller ca 5,5 kWh per dag. Jeg vet ikke hva kraften til min billige meter er, men knapt mye forskjellig fra den virkelige.
Senest redigert:

PupuTupuna

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ok, takk for svarene. Jeg la merke til fra min LN25 at kjøretøyet ikke rapporteres for tiden når nettet er slått av. Så hvis for eksempel nettet er slått av for natten, vil en stor del av det estimerte forbruket av dagen bli savnet fra rapporten. Det ser ut til å være ingen reminisens i det hele tatt når det gjelder nettbrudd. Var du online hele tiden du så på rapporten?

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
Ja WIFI er på 24/7 og Melcloud ser bra ut. Ifølge rapporten har det daglige forbruket vært mellom 1 -1,5 kWh

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Med Meikko viser MelCloud alltid det månedlige nivået av totalt forbruk for å velge en tidsperiode som er rett og slett ned til bunnen. Du vil heller vite hvordan du skal beregne og, fremfor alt, handle selv på de forskjellige tidsskjermer.

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
Med Meikko viser MelCloud alltid det månedlige nivået av totalt forbruk for å velge en tidsperiode som er rett og slett ned til bunnen. Du vil heller vite hvordan du skal beregne og, fremfor alt, handle selv på de forskjellige tidsskjermer.
Har du lagt merke til en endring i startdato til 2018? Som standard vil det være 2017 når bare månedlige utgifter vil bli vist.
Jord viser MelCloud nå med en lav frost på 2-3,5 kWh per dag når min lavprismåler viser 10-15 kWh / dag
Senest redigert:

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Vel takknemmene. Nå ser du bedre. Nå har du lagt merke til at du prøver å spille tilbake for et år siden. Kanskje okularene skal byttes eller i det minste sprutes. :kul:

Sminken, ifølge apen, var under 1 kWh / dag hele tiden. En dag var det neppe i det hele tatt. Fiske ved 19 ° C, indre temperatur 20-21 ° C, helg for resten av 21-22 ° C. Gulvvarme og der 21-22 ° C. Toalett og vindus gulvvarme er ganske liten. Gulvvarme i peisrommet med en gulvtemperatur på 20,5 grader i henhold til termometeret, dvs. nesten av. Peisen har ikke blitt oppvarmet lenger, så strømforbruket har økt noe fra normen, det vil si om det hovedsakelig var oppvarmet ved peisen.
Senest redigert:

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Ukentlig forbruk med 12,6 kWh etter ape :D Lur på kilen, 1,5 ECU av penger gått en uke .. vel ikke alene for å varme hele huset. Støtte for vedvarme. Still inn slik at fangsten fanger høyere enn radiatorene. Når du går forbi så varmt det ser ut til å blåse. Strømforbruket økte med 7-12 kWh om dagen, tid før daggry. Imidlertid kan en reduksjon i vedforbruk og oppvarmingskoeffisienter bli observert. Fungerer som planlagt ... Observasjon .. om dagen jeg plukket opp fiske på en grad. Ifølge Api sprang forbruket 0,5kWh om dagen :D

Koelli

medlem
Tilbakemelding Score
0
Ukentlig forbruk med 12,6 kWh etter ape :D Lur på kilen, 1,5 ECU av penger gått en uke .. vel ikke alene for å varme hele huset. Støtte for vedvarme. Still inn slik at fangsten fanger høyere enn radiatorene. Når du går forbi så varmt det ser ut til å blåse. Strømforbruket økte med 7-12 kWh om dagen, tid før daggry. Imidlertid kan en reduksjon i vedforbruk og oppvarmingskoeffisienter bli observert. Fungerer som planlagt ... Observasjon .. om dagen jeg plukket opp fiske på en grad. Ifølge Api sprang forbruket 0,5kWh om dagen :D
Hvis forbruket øker med 7-12kwh per dag, ville det da være at det også er ILPpisis daglige forbruk? Nemlig ligger MELCloud i overflodens tid.

PupuTupuna

medlem
Tilbakemelding Score
1
Jeg har en forbruksmåler. Bare en dag med data, men basert på det, er melcloud ganske nøyaktig. I går sier meter 13 kWh og melcloud 14 kWh. Fra desember sier melcloud 10-15 kWh daglig. Høres rimelig ut, ikke sant?

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Dette er akkurat hva jeg har kommet til den konklusjon .. Jeg har ikke noen tro på at appiin i at forbruket. God fjernkontroll for fjernkontroll.

Bumppu

medlem
Tilbakemelding Score
9
For noen dager siden installert ILP hytte, forbruk 13-14 kWh / dag, fangst 16 grader. Høres ganske spesielt om 1 kWh / forbrukstid.

PupuTupuna

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ikke mer irriterende enn å få en meter forgjeves, fordi jeg trodde at melcloud var upålitelig etter å ha lest denne kolonnen. Forhåpentligvis lærer jeg endelig at den mest pålitelige informasjonen IKKE er funnet på Internett-diskusjonsfora. :)

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34
Forhåpentligvis lærer jeg endelig at den mest pålitelige informasjonen IKKE er funnet på Internett-diskusjonsfora. :)
Skal defineres som pålitelig. Hvis bruker X sier at han viser Melcloud feil, er det tre alternativer:
- dette er tilfelle, og brukeren X MelCloud viser virkelig feil avlesninger (dataene er pålitelige)
- MelCloud viser lesing riktig, men bruker X selv har feilfortolket situasjonen (dataene kan være pålitelige eller upålitelige avhengig av hvordan det presenteres)
- Bruker X ligger (informasjonen er tydelig upålitelig)

Nå, hvis flere sier det samme, øker sannsynligheten for alternativ 1, og det er sannsynlig at minst noen av brukerne vil vise MelCloud feil. Jo mer du hevder dette, desto mer sannsynlig er informasjonen å være pålitelig.

Så kommer det til den mest kritiske scenen, det vil si hvis minst noen av brukerne viser MelCloud feil, enten:
- MelCloud ser feil ut med deg
- MelCloud ser rett på deg, selv om det virker galt med mange andre
Av disse alternativene kan du ikke vite hvilken som er rett før du har bekreftet det på en måte (f.eks. En forbruksmåler).

Nå er spørsmålet om hva som er sagt i diskusjonsforumene, om det har vært pålitelig informasjon eller ikke, og hva du har konkludert med det, og om konklusjonen har vært riktig eller ikke.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Vel, det gjør ikke vondt i bønnen :D

Som jeg har lagt merke til at når du tar av flyter mellom forbrukstallene vil endres. Ja, jeg så noen ganger til og med over natten på 20kWh. Nå var gjennomsnittlig kostnad per dag 1,5kWh. Jeg tror ikke det. Så ganske upålitelig bildet jeg har fått det. Men dette er basert på min erfaring. Og jeg har ingen grunn til å få forbruk overvåking i dårlig lys. Men mange andre viser hva som skjer. Ville det være fint å ligne meg også ..

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
Hvis ordet ikke er klarert i bildet. Plassering og værinformasjon er korrekt i MelCloud. Det faktiske forbruket er omtrent fem ganger høyere
Rediger: Nedlastet bedre bilde
Screenshot_2018-12-14-21-15-17.png
Senest redigert:

PupuTupuna

medlem
Tilbakemelding Score
1
Ja, nå tror jeg det kan se feil ut. Jeg selv har fortsatt vist fornuftige avlesninger, men kanskje det kan fortsatt gå tilbake hit noen ganger.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Det er LN som busted måneden og snakket.
MelCloud så også på og fant at brøkdelen ser ut til å være riktig tallverdi. Variasjon på forskjellige dager virker ganske fornuftig, dvs. forbruket har økt når behovet for varme har økt, etc.
Jeg prøvde det @PupuTupuna Brukerens kikkakolmo, det vil si at jeg laget et krafttåg på en sikring på ettermiddagen 1. januar 2019. Så elektrisitet ble eliminert uten ILP-slukking (jeg ventet på det øyeblikket compuraen var ute og "i ro"). Etter dette steg forbruket veldig bra, selv om det er vanskelig å si om vi fortsatt er i riktig lesing. Men mye nærmere allerede. Og hvis jeg mediterer riktig, kan du ikke kaste, for eksempel 6.1. for Mitsu riktig forbruk, så mye som 1-2 kWh fra det MelCloud. (Mitsu i et solid band, så ikke få en måler lett.)
Hvorfor endrer forbruksovervåkingen på den tiden? Synes ikke ossoo at forskjellen mellom enheten og livet til enheten tjmv. Men forskjellen er stor.
melcloud-kulutus.PNG

5 til 6. mellom midnatt og midnatt tok jeg ekstra varme fra tilførselsluften fra LTO og tilsatt 6.1. ved middagstid oppvarming Mitsu (fangst 19 -> 20). Forbruket vokste 6. juli, selv om det totale strømforbruket falt kraftig.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Jeg selv bringer feilen inn imellom, slik at den viser om en femtedel av det jeg burde. IVO-tilbakestillingen korrigeres deretter.

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
Jeg har også omtrent en femtedel av det faktiske forbruket. I går, etter avrimningen, kuttet jeg av kraften et øyeblikk, og det var hvordan det begynte å vise om ekte verdi. Tids spesiell!
Jeg spurte denne feilen tidligere om svensk støtte, men det var ikke noe svar

vedlegg

Senest redigert:
opp Bunn