MelCloud værinformasjon

kt9180

nykommer
Hei,

Jeg har en Mitsun FH35 pumpe med MelCloud i den. Problemet er at MelCloud ikke har noen utetemperatur / værinformasjon.

Jeg har prøvd å endre informasjonen på bygningen "Adresse 1, by og postnummer" visste samt personopplysnings av adresseinnstillinger, men været ikke kommer noen.

Kunne noen gi deg et hint, ikke hvordan du får det til å fungere? Og fungerer været for andre?

jsalmika

Aktivt medlem
Vs: MelCloud værvarsel

Jeg var i samme situasjon for et år siden, spurte også her, men da måtte jeg prøve alle slags ting selv og etter hvert begynte jeg å spille. Nå ser posisjonsinformasjonen ut til å inkludere by og postnummer.

PolyEsko

Aktivt medlem
Den samme feilen med Reinikainen. Jeg har prøvd det en gateadresse, en kartfunksjon så MELCloudin appell "Bygninger uidentifiserte adresser". Hvis du bare prøver bynavnet og postnummeret, så "Bygninger uten adresse".

Dermed kan MELCloud ikke vise værinformasjonen.
Noen som har noen rimelig ide om hvordan du får den værinformasjonen?
Må du bare vente en uke på et par, ikke sant?

Å ja, i går dukket Mitsu LN35 opp i gangen.
Sist endret:

Veijoko

medlem
Der, når du sender en melding om at Melcloud ikke gjenkjenner adressen, vil den oppdatere snart.
[email protected]
Og det er virkelig ikke bruk for den værinformasjonen. Rapporten om energiforbruk er trukket av hatten.

jrinnes

medlem
På den adressen forstår du da ikke Finland, dvs. på Svenska eller på engelsk disse meldingene. :)
Men hjelpen er der for den vanskeligheten.

luft Dough

nykommer
I går la jeg inn et varsel om mangelen på værinformasjon til teknisk støtte fra Finland. Jeg skrev at MELCloud ikke viser værdata. Adressen min er Kotikatu 6, Sorvankylä :)

Om kvelden begynte været å vise seg, og e-posten nedenfor hadde kommet.

Hei,

Bygningsadressen er plassert på kartet ved hjelp av en automatisk tjeneste, men noen ganger har denne tjenesten problemer med å finne riktig adresse. Men jeg har nå identifisert adressen din manuelt, så du bør begynne å se bygningen på kartet og også se været i appen
Sää.JPG
Teknisk support.JPG

PolyEsko

Aktivt medlem
Samme ting her og samme slynge som forklaring. Nå skjønner du. Det er ikke en veldig nøyaktig temperaturkurve, men det gir litt retning.

Jeg prøvde forresten 20 hjembyadresser nok ikke. Vel, ingen fra Helsingfors eller Tammerfors anerkjente selv Mannerheimintie, noe som betyr at de direkte vil innrømme at finske adresser ikke automatisk blir gjenkjent i det hele tatt.
Jeg la en melding på engelsk, med skjemaet som vises øverst på MelCloud, om at værinformasjonen ikke ville være synlig, etterfulgt av adresse og byen, rundt 14:30 i dag, og nå da jeg så på appen. Ingen svar ble mottatt til Mail.

Nå var klokka 23.07.

Hei,

Bygningsadressen er plassert på kartet ved hjelp av en automatisk tjeneste, men noen ganger har denne tjenesten problemer med å finne riktig adresse. Men jeg har nå identifisert adressen din manuelt, så du bør begynne å se bygningen på kartet og også se været i appen.
Sist endret:

amatør

medlem
Denne spådommen er ganske ubrukelig. Det har vært over 20 frost her, men melcloud ser ut som noe mellom 10-15. Det er det de graver etter den spådommen.
Det samme kan sees i temperaturhistorien. Kurven blir 5-10 grader varmere enn den faktiske avlesningen.

gismo2

nykommer
Ja, det energiforbruket er ganske nøyaktig. Jeg hadde dager i måneden som klistret en meter til maskinen og en ganske profesjonell fluke. I 28-dagers testen var forskjellen bare 0,15kw.

det

nykommer
Vi har rapportert Melclouds energiforbruk på 1-3 kWh per dag gjennom vinteren, så rett på veien. Fortum lader 10-40 kWh avhengig av frosten (nesten 95% av forbruket, tomt fritidshus). Melclouds rapport har imidlertid handlet relativt om rett på skalaen, men på leting.
Nå fra dag 15 og utover har skalaen hoppet oppover, opptil 8 kWh om dagen med Melcloud raps, 17 kWh på Fortum. Har andre lignende oppfatninger?

Juhanisto

medlem
Det er det. Det svinger hver gang du tar ut strøm noen ganger. Noen ganger blir det ganske bra ... noen ganger holder det seg i minikonsumet .. noen ganger tar det noen sitt midtveisforbruk. Så i det minste krediterer jeg ikke de tallene. Det viser litt retning når forbruket stiger og synker. Og noen ganger får jeg det til.

PolyEsko

Aktivt medlem
/foorumi/threads/msz-ln.26011/post-377931 viser forbruk.

Når du gir den pumpen et kraftøkning på flyet, vil den effektmåling begynne å virke. Først så det ikke ut som om 1/5, men etter strømstarteren viste den ganske riktige avlesninger.

Så hold pumpen på topp råolje med en sikring for å slå av strømmen og slå på pannebåndet for å begynne å fungere. Flere har gjort det samme.

Juhanisto

medlem
Ja, det er en god idé å planlegge den avskjæringen selv etter tining, og det er nok å slå av den eksterne strømbryteren. Ikke riktig i det raskeste tempoet, selvfølgelig :D

PolyEsko

Aktivt medlem
Ja, det er en god idé å planlegge den avskjæringen selv etter tining, og det er nok å slå av den eksterne strømbryteren. Ikke riktig i det raskeste tempoet, selvfølgelig :D
Jada, på denne måten. Det var akkurat da jeg selv gjorde det, dvs ventet på en pause eller like etter tining.

Begge gjør det lettere å slå av strømmen. Sikkerhetsbryter på utsiden eller inne i sikringen. Hvor noensinne noens rekvisitter er.

rot

medlem
Mitsun EF35VEH viser ikke forbruksinformasjon i Melcloud, er modellen for gammel til å ikke støtte forbruksmåling?
opp Bunn