MelCloud værinformasjon

kt9180

nykommer
  • Initiativtaker av samtalen
Hei,

Jeg har en Mitsu FH35 pumpe og MelCloud i den. Problemet er at det ikke vil være noen utetemperatur / værinformasjon for MelCloud.

Jeg har prøvd å endre informasjonen på bygningen "Adresse 1, by og postnummer" visste samt personopplysnings av adresseinnstillinger, men været ikke kommer noen.

Kan noen gi deg et hint om hvordan du skal handle? Og virker værinformasjon for andre?

jsalmika

Aktivt medlem
Vs: MelCloud værinformasjon

Jeg var i samme situasjon for et år siden, jeg spurte her også, men da måtte jeg prøve alt og endelig begynte å spille. Nå ser plasseringeninformasjonen til å ha en plassering og et postnummer.

PolyEsko

Aktivt medlem
Den samme feilen i Reinis. Jeg har prøvd det en gateadresse, en kartfunksjon så MELCloudin appell "Bygninger uidentifiserte adresser". Hvis du bare prøver å prøve navnet på en bygning med navn og postnummer, så "Bygninger uten adresse".

Dermed kjenner MELCloud ikke værinformasjonen.
Noen har en fornuftig idé om hvordan du får den aktuelle værinformasjonen?
Bare vent et par uker, ikke sant?

Oh, i går, Mitsun LN35 dukket opp i den gangen for å bli kjedelig.
Senest redigert:

Veijoko

medlem
Når du sender en melding, vil ikke Melcloud gjenkjenne adressen på et øyeblikk for å oppdatere.
[email protected]
Og det er faktisk ingen bruk for denne værinformasjonen. Energiforbrukerrapporten er også trukket fra hatten.

jrinnes

medlem
På den adressen vil Finland ikke bli forstått, det vil si på Svenska eller på engelsk disse meldingene. :)
Men hjelp er der for det trøbbel.

luft Dough

nykommer
I går annonserte jeg mangel på værinformasjon for Finlands tekniske støtte. Jeg skrev at værinformasjon ikke vises i MELCloud. Min adresse er Kotikatu 6, Sorvankylä :)

Om kvelden begynte værinformasjonen å vises, og e-posten hadde meldingen under.

Hei,

Byggadressen er plassert på kartet ved hjelp av en automatisk tjeneste, men noen ganger har denne tjenesten problemer med å finne den riktige adressen. Men jeg har nå funnet adressen din manuelt, så du bør begynne å se bygningen på kartet og også se været i appen
Sää.JPG
Teknisk support.JPG

PolyEsko

Aktivt medlem
Det samme her og den samme rytmen slag som forklarende tekst. Nå viser. Ikke den temperaturkurven er veldig nøyaktig, men gir den en liten retning.

Ellers prøvde jeg 20 adresser fra hjembyen, jeg kjente ikke igjen. Vel, ingen fra Helsingfors eller Tammerfors anerkjente selv Mannerheimintie, så de ville innrømme at Finlands adresser ikke ville bli anerkjent automatisk i det hele tatt.
Jeg legger den MelCloud opp i skjemaet som er vist på bildet i engelsk melding om at været ikke kommer opp, etterfulgt av adresse og plassering, om 14.30 i dag, og akkurat nå da jeg så Appia så var været synlig. Det var ikke noe svar på Mail.

Nå kom 23.07.

Hei,

Byggadressen er plassert på kartet ved hjelp av en automatisk tjeneste, men noen ganger har denne tjenesten problemer med å finne den riktige adressen. Men jeg har nå funnet adressen din manuelt, så du bør begynne å se bygningen på kartet og også se været i appen.
Senest redigert:

amatør

medlem
Den spådommen er ganske ubrukelig. Det har vært rundt 20 frost her, men melcloud ser ut som 10-15. Hvor mye spådommen graver.
Det samme kan ses i temperaturhistorien. Kurven går 5-10 grader varmere enn de faktiske avlesningene.

gismo2

nykommer
Ja, det energiforbruket er ganske nøyaktig. Jeg hadde en måneds måler på maskinen og en profesjonell stasjon på Fluke. I 28-dagers testen var forskjellen bare 0,15kw.

det

nykommer
Energiforbruket rapportert av Melcloud var 1-3 kWh om dagen for hele vinteren, det vil si ganske grei. Fortum belaster 10-40 kWh avhengig av frost (ilp praktisk talt 95% av forbruket, tomt feriehus). Melcloud-rapporten har imidlertid vært relativt grovt om skalaen, men det er også søket.
Nå, på den 15. dagen, hoppet skalaen opp, opp til 8kWh en dag på Melclouds rap, 17 kWh på Fortum. Har andre en lignende observasjon?

Juhanisto

medlem
Det er det. Det kommer til å skifte hver gang du tar av strømmen. Noen ganger skjer det ganske bra. Noen ganger er det bare et lite forbruk. Noen ganger så ta litt middels forbruk. Det er, jeg har egentlig ikke kreditt for disse lesingene. Ser ut som om det er en liten retning fordi forbruket stiger og faller. Og noen ganger er det bare riktig.

PolyEsko

Aktivt medlem
/foorumi/threads/msz-ln.26011/post-377931 viser forbruk.

Når en nåværende kniv flyves til den pumpen, begynner det energiforbruket å fungere. Det så ikke ut som om det var omtrent 1/5 i begynnelsen, men etter den nåværende knockouten viste det seg ganske riktige avlesninger.

Så, for å holde pumpen fra å være overladet, blir strømmen kuttet av og setter ørnen på, så det begynner å fungere. Mer av det samme gjort.

Juhanisto

medlem
Ja, den avskjæringen bør planlegges selv etter avfrosting, og det er nok å slå av den eksterne bryteren. Ikke rett fra det tøffeste tempoet :D

PolyEsko

Aktivt medlem
Ja, den avskjæringen bør planlegges selv etter avfrosting, og det er nok å slå av den eksterne bryteren. Ikke rett fra det tøffeste tempoet :D
Sikkert nok. Det var det du gjorde på det tidspunktet, det vil vente på en pause eller like etter avrimning.

Uansett hva som er enklere er det å kutte av strømmen. Sikkerhetsbryteren fra utsiden eller inne i sikringen. Hvor er noen rekvisitter da.

rot

medlem
Mitsu's EF35VEH viser ikke forbruksdata i Melcloud, er det for gammelt en modell som ikke støtter forbruksmåling?
opp Bunn