MelCloud værinformasjon

kt9180

nykommer
Hei,

Jeg har en Mitsun FH35 pumpe med MelCloud i den. Problemet er at MelCloud ikke får noen utetemperatur / værinformasjon.

Jeg har prøvd å endre informasjonen på bygningen "Adresse 1, by og postnummer" visste samt personopplysnings av adresseinnstillinger, men været ikke kommer noen.

Kan noen gi deg et hint, ikke hvordan du får det til å fungere? Og fungerer det for andre?

jsalmika

Aktivt medlem
Vs: MelCloud Værmelding

Personlig var jeg i samme situasjon for et år siden, spurte her også, men da måtte jeg prøve alt selv og til slutt begynte spillet å spille. Nå ser plasseringeninformasjonen til å omfatte byen og postnummeret.

PolyEsko

Aktivt medlem
Den samme feilen med Reinikainen. Jeg har prøvd det en gateadresse, en kartfunksjon så MELCloudin appell "Bygninger uidentifiserte adresser". Hvis du bare prøver bynavnet og postnummeret, så "Bygninger uten adresse".

Dermed kan MELCloud ikke vise værinformasjonen.
Noen har noen fornuftig ide hvordan å få den værmeldingen?
Må du bare vente en uke for et par, ikke sant?

Oh yeah, i går syntes Mitsu LN35 i den gangen.
Sist endret:

jrinnes

medlem
På den adressen forstår du ikke Finland, det vil si på Svenska eller på engelsk disse meldingene. :)
Men hjelp er der for det trøbbel.

luft Dough

nykommer
I går har jeg lagt merke til mangel på værinformasjon i Finlands tekniske støtte. Jeg skrev at MELCloud ikke viser værdata. Min adresse er Kotikatu 6, Sorvankylä :)

Om kvelden begynte været å vise og e-posten nedenfor var kommet.

Hei,

Byggadressen er plassert på kartet ved hjelp av en automatisk tjeneste, men noen ganger har denne tjenesten problemer med å finne den riktige adressen. Men jeg har nå funnet adressen din manuelt, så du bør begynne å se bygningen på kartet og også se været i appen
Sää.JPG
Teknisk support.JPG

PolyEsko

Aktivt medlem
Samme ting her og samme slynge som forklaring. Nå ser du. Det er ikke en veldig nøyaktig temperaturkurve, men det gir en liten retning.

Forresten, prøvde jeg 20 hjembyadresser sannsynligvis ikke gjenkjente noen. Vel, ingen fra Helsingfors eller Tammerfors anerkjente selv Mannerheimintie, noe som betyr at de direkte vil innrømme at finske adresser ikke blir anerkjent automatisk.
Jeg legger en melding på engelsk med skjemaet vist på toppen av den MelCloud at værinformasjonen ikke er synlig, etterfulgt av adressen og byen, rundt kl. 14.30 i dag og nå da jeg tok en titt på App. Ingen svar ble mottatt til Mail.

Nå var det 23.07.

Hei,

Byggadressen er plassert på kartet ved hjelp av en automatisk tjeneste, men noen ganger har denne tjenesten problemer med å finne den riktige adressen. Men jeg har nå funnet adressen din manuelt, så du bør begynne å se bygningen på kartet og også se været i appen.
Sist endret:

amatør

medlem
Den spådommen er ganske ubrukelig. Det har vært over 20 frost her, men melcloud ser ut som noe mellom 10-15. Det er det de graver for den forutsigelsen.
Det samme kan ses i temperaturhistorikken. Kurven går 5-10 grader varmere enn de faktiske avlesningene.

gismo2

nykommer
Ja, det energiforbruket er ganske nøyaktig. Jeg hadde dager i måneden som stakk en meter til maskinen og en ganske profesjonell fluke. I 28-dagers testen var forskjellen bare 0,15kw.

det

nykommer
Vi har rapportert Melclouds energiforbruk på 1-3 kWh per dag gjennom vinteren, så rett på veien. Fortum belaster 10-40 kWh avhengig av frosten (nesten 95% av forbruket, tomt feriehus). Melclouds rapport har imidlertid vært relativt rett på skalaen, men i søk.
Nå fra dag 15 og framover, har skalaen hoppet oppover, opp til 8kWh om dagen med Melcloud rapsfrø, 17 kWh på Fortum. Har andre lignende oppfatninger?

Juhanisto

medlem
Det er det. Det svinger hver gang du tar strøm ut noen ganger. Noen ganger blir det ganske bra ... noen ganger forblir det i mini-forbruket .. Noen ganger tar det noen forbruk på mellomlang sikt. Så jeg har ikke minst kreditt for disse tallene. Det viser en liten retning som forbruket stiger og faller. Og noen ganger får jeg det riktig.

PolyEsko

Aktivt medlem
/foorumi/threads/msz-ln.26011/post-377931 viser forbruk.

Når du gir pumpen et kraftforsterkning på fluen, begynner strømmålingen å fungere. Først så det ikke ut til omtrent 1/5, men etter strømstartdet viste det seg ganske riktige avlesninger.

Så hold pumpen på toppen rå med en sikring for å slå av strømmen og slå på pannebåndet for å begynne å jobbe. Mer har gjort det samme.

Juhanisto

medlem
Ja, det er en god ide å planlegge den avskjæringen selv etter tining, og det er nok å slå av den eksterne bryteren. Ikke rett i det raskeste tempoet, selvfølgelig :D

PolyEsko

Aktivt medlem
Ja, det er en god ide å planlegge den avskjæringen selv etter tining, og det er nok å slå av den eksterne bryteren. Ikke rett i det raskeste tempoet, selvfølgelig :D
Jada, på denne måten. Det var bare da jeg selv gjorde det, dvs. ventet på en pause eller like etter tining.

Begge gjør det enklere å slå av strømmen. Sikkerhetsbryter på utsiden eller inne i sikringen. Hvor noen som helst er rekvisitter.

rot

medlem
Mitsun EF35VEH viser ikke forbruksinformasjon i Melcloud, er modellen for gammel til ikke å støtte forbruksmåling?
opp Bunn