MelCloud?

Pumpen-Pekka

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Er det en god håndbok? Tømmer ikke meg forhåndsinnstillingene. De er knapt guidet. Jeg satte grunnvarmeinnstillingen til 15 grader, men widgeten hevet (i seg selv) 7 grader om noen dager og senket viftehastigheten - det var også en overraskelse at jeg slått av alt da jeg lukket mobiltelefonprogrammet.
Wf installasjon lyktes etter 5 dagers virksomhet. Krever 7-8 tilbakestillinger! Ellers spiller og bobler ...

Xartoja

medlem
Tilbakemelding Score
6
Hvis noen knapp på fjernkontrollen trykkes, endres alle pumpeinnstillingene til fjernkontrollinnstillingene. Hvis du vil bruke melcloud for kontroll, bør du ikke berøre bøtta og holde den vekk fra pumpen. Så min gjetning om å endre innstillingene er fjernkontrollen.

Melcloud oppdaterer sine data fra pumpen når vi går til kontrollmenyen, slik at den fungerer smartere.

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Hva jeg har tre pump i to forskjellige sette opp hytta, er så wi-fi-innstillinger alltid gått til den såkalte. kaste uten problemer. Men jeg har brukt WPS. Jeg tror at instruksjonene på det (og på det) var veldig klare, både billedlig og på engelsk.

Hva mener du med "forhåndsinnstillinger"? Hvis noen timere tjsp. Ingen programmering, MelCloud fungerer akkurat som en vanlig fjernkontroll; Du endrer temperaturen - temperaturen endres. I hvert fall har jeg aldri hatt noen "haunting" skje. Det kan hende du har programmert en timer der, noe som kan forklare hvorfor innstillingene endres "av seg selv"?

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Du kan bare justere fangstemperaturen med en grad av nøyaktighet. MELCloud lykkes med 0,5 grader.
På grunn av det gjør jeg alltid mer eller mindre av en telefonsamtale. På samme måte er viftehastigheten raskere å justere med en sving, når normen to må skyve større og større og deretter inn i automatisk modus og deretter starte over.

Jeg har ikke gjort noen MELCloud-visninger.

rot

medlem
Tilbakemelding Score
13
Melcloud oppdaterer sine data fra pumpen når vi går til kontrollmenyen, slik at den fungerer smartere.
På den annen side vil innstillingen få virkning så snart Melcloud kan ha maksimal forsinkelse på 5 minutter (oppdatert kl. 11.00, 11.05, ...)

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Er det lik 5min fakta eller gjetning / erfaring? Min egen observasjon er enda mer støttende for det faktum at det bare tar et øyeblikk for informasjonen å nå serveren fra mobilen og fra serveren til pumpen etter ulike forsinkelser. Vanligvis går relativ. raskt (på mindre enn et minutt).

rot

medlem
Tilbakemelding Score
13
Er det lik 5min fakta eller gjetning / erfaring? Min egen observasjon er enda mer støttende for det faktum at det bare tar et øyeblikk for informasjonen å nå serveren fra mobilen og fra serveren til pumpen etter ulike forsinkelser. Vanligvis går rel. raskt (på mindre enn et minutt).
Faktisk vil søknaden se noe som "Dine endringer trer i kraft ca: 12:20:05". Absolutt hvis du skaper en endring kl 12:19, tar det et minutt

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Jeg har hatt en maksimal forsinkelse på 1,5 min. Vanligvis mindre enn et minutt. Han endret dusinvis av ganger og stod ved siden av seg selv mange ganger.
Og tiden for noe minutt / sekund, ikke knyttet til noen 5 minutters periode, bringer kunngjøringen i Aps bunnlinje. Han gjorde flere endringer på rad, og avstanden mellom dem var ikke så stor, det var minimum i gjennomsnitt.

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Faktisk vil søknaden se noe som "Dine endringer trer i kraft ca: 12:20:05". Absolutt hvis du skaper en endring kl 12:19, tar det et minutt
Det er ikke noe faktum, ellers har du MelCloud på en helt annen måte. Hadde et forsøk:
Komento sisään n. klo: 12:49:15 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:49:23
Komento sisään n. klo: 12:49:30 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:50:23
Komento sisään n. klo: 12:55:15 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:55:22
Komento sisään n. klo: 12:55:30 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:56:22
Komento sisään n. klo: 13:01:00 -> Dine endringer trer i kraft kl. 13:01:46

Fra disse kan det konkluderes med at
A) Hvis det var noen fast "replikasjons syklus" ville det være 1min, ikke 5min.
B) Siden siste sekund endres når du åpner et program, eller når du bytter til en annen enhet, kan det for eksempel være et estimat av hva programmet gjetter på en eller annen måte. Sannsynligvis låser sekunder på den, som den siste kommunikasjonen i den ene. har vært på enheten siden den tiden. enheten blir åpnet i søknaden.

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34
Hvis det virker ved å ha en server i skyen for å sende kontrollforespørsler og deretter pumpen kjører med intervaller for å spørre om det er noen kommandoer som venter, er det naturlig at det blir noe forsinkelse. Tilsynelatende poller pollen hvert minutt, og en tidsstempel lagres et sted siden den sist ble spurt. Da, når softa sender neste kommando, er svaret en tidsstempel / gjetning.

(FWIW, Green fjerner fjernkontrollen pumpe så snart du trykker på en knapp på mobiltelefonen din, og hører umiddelbart et pip hvis det er i earshot)

rot

medlem
Tilbakemelding Score
13
Det er ikke noe faktum, ellers har du MelCloud på en helt annen måte. Hadde et forsøk:
Komento sisään n. klo: 12:49:15 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:49:23
Komento sisään n. klo: 12:49:30 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:50:23
Komento sisään n. klo: 12:55:15 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:55:22
Komento sisään n. klo: 12:55:30 -> Dine endringer trer i kraft ved appr .: 12:56:22
Komento sisään n. klo: 13:01:00 -> Dine endringer trer i kraft kl. 13:01:46

Fra disse kan det konkluderes med at
A) Hvis det var noen fast "replikasjons syklus" ville det være 1min, ikke 5min.
B) Siden siste sekund endres når du åpner et program, eller når du bytter til en annen enhet, kan det for eksempel være et estimat av hva programmet gjetter på en eller annen måte. Sannsynligvis låser sekunder på den, som den siste kommunikasjonen i den ene. har vært på enheten siden den tiden. enheten blir åpnet i søknaden.
Vel, av en eller annen grunn, har jeg den 5 min-syklusen

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34
Vel, av en eller annen grunn, har jeg den 5 min-syklusen
Ulike myke versjoner på pumpen? (eller pollingsintervall kan settes)

e: og heller fungerer google igjen ("melcloud poll interval", hit 1): https://google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwi08Kz-2aTgAhXGlCwKHecJBpQQFjAAegQIChAC&url=https://library.mitsubishielectric.co.uk/pdf/download_full/1008&usg=AOvVaw1U1JZgYM14bIc826JiIIug

se. Kapittel 12 (FAQ), Side 37, Spørsmål 9 og Svar (også Spørsmål 8 er relatert til dette)

rot

medlem
Tilbakemelding Score
13
Ulike myke versjoner på pumpen? (eller pollingsintervall kan settes)

e: og heller fungerer google igjen ("melcloud poll interval", hit 1): https://google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwi08Kz-2aTgAhXGlCwKHecJBpQQFjAAegQIChAC&url=https://library.mitsubishielectric.co.uk/pdf/download_full/1008&usg=AOvVaw1U1JZgYM14bIc826JiIIug

se. Kapittel 12 (FAQ), Side 37, Spørsmål 9 og Svar (også Spørsmål 8 er relatert til dette)
Takk, så var begge rett med dumon ;D

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Kappas. Vel, da var alle rett, det er bare av en eller annen grunn med forskjellige innstillinger. Jeg har FH35, GE25 og SF35 pumper. Alle ser ut til å reagere med en rask syklus (hvert minutt, da tilsynelatende).

Pumpen-Pekka

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hva jeg har tre pump i to forskjellige sette opp hytta, er så wi-fi-innstillinger alltid gått til den såkalte. kaste uten problemer. Men jeg har brukt WPS. Jeg tror at instruksjonene på det (og på det) var veldig klare, både billedlig og på engelsk.

Hva mener du med "forhåndsinnstillinger"? Hvis noen timere tjsp. Ingen programmering, MelCloud fungerer akkurat som en vanlig fjernkontroll; Du endrer temperaturen - temperaturen endres. I hvert fall har jeg aldri hatt noen "haunting" skje. Det kan hende du har programmert en timer der, noe som kan forklare hvorfor innstillingene endres "av seg selv"?
SVAR TIL DUMO: Jeg brukte WPS, men koblet ikke bare til. En gang ble jeg forvirret da håndboken truet behovet for en profesjonell installatør, og fortalte meg ikke hvilke strømmer som måtte åpnes under kabinettet, og må være i installasjonsfasen. Men jeg slått på strømmen (på / av vesken).
Lommeboken og mobiltelefonen er mer enn 100 km fra hverandre, så det er ingen duplisering. Jeg har ikke kommet inn i tidsinnstillingene. Jeg ringer forhåndsinnstillingene de justeringer jeg laget i begynnelsen for varme- og vingekontroll; en for vanlig vinter sesong vedlikehold og en annen for redusert grunnvarme. Varmestigehalen jeg nevnte skjedde da "objektet" byttet fra grunnvarme til vedlikeholdsinnstillinger uten at mobiltelefonen var åpen. Et annet tilfelle var når jeg sluttet programmet fra mobilskjermen da jeg vanligvis avslutter programmer og "objektet" slår av hele systemet - jeg åpnet forbindelsen for å sjekke situasjonen og øvre venstre pimple ikke lenger var i "på" -posisjonen. Og 99 proffers tillit er mistillit! Trv P-P

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
SVAR TIL DUMO: Jeg brukte WPS, men koblet ikke bare til. En gang ble jeg forvirret da håndboken truet behovet for en profesjonell installatør, og fortalte meg ikke hvilke strømmer som måtte åpnes under kabinettet og måtte installeres. Men jeg slått på strømmen (på / av vesken).
Lommeboken og mobiltelefonen er mer enn 100 km fra hverandre, så det er ingen duplisering. Jeg har ikke kommet inn i tidsinnstillingene. Jeg ringer forhåndsinnstillingene de justeringer jeg laget i begynnelsen for varme- og vingekontroll; en for vanlig vinter sesong vedlikehold og en annen for redusert grunnvarme. Varmestigehalen jeg nevnte skjedde da "objektet" byttet fra grunnvarme til vedlikeholdsinnstillinger uten at mobiltelefonen var åpen. Et annet tilfelle var når jeg sluttet programmet fra mobilskjermen da jeg vanligvis avslutter programmer og "objektet" slår av hele systemet - jeg åpnet forbindelsen for å sjekke situasjonen og øvre venstre pimple ikke lenger var i "på" -posisjonen. Og 99 proffers tillit er mistillit! Trv P-P
Det er ikke tilrådelig å ta erter på nesen, men en veldig gyldig generell instruksjon for å åpne alle elektriske apparater og / eller de tilhørende interne tilkoblingene er å ta av strømmen i det minste gjennom en sikkerhetsbryter eller -plugg (+ strømkopiering). Enda viktigere er ikke å gjøre det hvis du ikke er 100% sikker på hva du gjør. Innenheten får 230V, uansett hva skuffen er av. Behovet for en profesjonell installatør er trolig truet av instruksjonene, fordi det ikke er ment for selvinstallasjon, og fordi det er strengt tatt at installasjonen av den mursteinen er lovlig liten i den og her - men åpningen av hetten er utsatt for levende deler. I tillegg til risikoen for elektrisk støt kan enheter bli skadet hvis de gjør tilkoblinger. på fly.

Hvis du har problemer med MelCloud, kan du kontakte brukerstøtte. Det vil bli besvart raskt. Slike haunting har ikke blitt sett av andre her, og hvis de oppgitte tankene ikke hjelper, så kan brukerstøtten kanskje fortelle noe. Det dårlige ved applikasjonen er at hvis du berører hvor som helst, går innstillingen direkte til enheten, slik at du for eksempel lett kan forbrenne temperaturen, for eksempel. For meg selv har "haunting" vært rent sin egen klage.

Pumpen-Pekka

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Takk for sikkerhetsinstruksjonene. Den LN-modellen har en Wi-Fi-blokk klar på enden av stangen, men du må trekke den ut for å se lysdiodene. Disse lysene er elektriske, så du må komme til poenget. Eller en kostnadseffektiv installatør: nesten 200 km, et par timer og kostnader. Kontakt support, takk ...

kondensatoren

medlem
Tilbakemelding Score
2
Rapia et halvt år melcloud fungerte feilfritt, men nå følger ikke lenger veiledning på mobilen. Til tider ser kommandoene fram til apen, men går faktisk ikke. Innstillingene endres ikke. Av og til vil du bli fornærmet at enheten er frakoblet. Men du finner routerens trådløse klientliste.
WLANs blokk fra pumpen tilbakestilles flere ganger og slås sammen, men etter en stund blinker feilen. Er det stykket nå ødelagt?

Xartoja

medlem
Tilbakemelding Score
6
Melcloud stoppet også her i går kveld. Les innstillingene fra pumpene, men kontrollen virker ikke for heller, hvert sekund forsøk på å indikere at endringene vil tre i kraft snart. I morges krevde melcloud installasjonen å logge på igjen for første gang, men vil ikke fungere etter det.

amatør

medlem
Tilbakemelding Score
5
Apilla så på wifi-signalet i noen minutter og jobbet.
I går startet problemene og en gang rundt 17:00 begynte det å jobbe igjen.

Xartoja

medlem
Tilbakemelding Score
6
Her viser intensiteten til Wif også en ødelagt graf til 5 pm, hvorpå noen pauser er fremdeles synlige.
Pump kontroll via melcloud virker fortsatt ikke.

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
Igjen etter strømbrudd 10.3. MelCloud begynte å vise for lave forbrukstall. Pumpestyring via applikasjonen fungerer normalt.
Screenshot_20190316-134015.jpg
Sist endret:

kondensatoren

medlem
Tilbakemelding Score
2
Jeg startet Melcloud-tilkoblingen i går klokken 17.00 og har jobbet siden da. Før dette hadde jeg imidlertid tid til Oppdater ruteren programvare. Under tilkoblingsproblemer tilbakestiller jeg pumpens wlan-probe 5-6 ganger. Forbindelsen ble alltid funnet, men etter en stund forsvant den.

Jeg fikk inntrykk av at problemene var utenfor hjemmenettverket mitt.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Ivo reset og "måling" av energiforbruk vil begynne å fungere igjen. Nå falt til 1/4 - 1/5 deler.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Hva er en Ivo reset?
Ivo-støvelen kan være mer kjent og korrekt, det vil si uten å slå av enheten, slår strømmen av en stund og så videre.
Det er en god ide å gjøre dette i stallmodus når stallet ikke virker, om mulig. Ikke når hingsten er full.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Her siste dag forbruk 1.7kWh. Hele dagen blåste uten avbrudd. Finansiell forelskelse :D

Noen ganger slår du vanligvis av fjernkontrollen og setter den på igjen. Det er at melcloudi virkelig gjør opp for det forbruket av hvordan det ser ut. Ingenting bør selvfølgelig skifte uten å slå sikringen eller bryteren.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Ja, at Melcloud kan slippe den energien av seg selv, for ingenting.
I det minste hvis du tar en pause eller bare et pust noen ganger for en stund.
Jeg vil huske noen som nevner den periodiske oppvarmingen, selv i tider med forvirring.
Selvborte forbi dager 5-6 kWh / dag.
opp Bunn