Mer luft luftkondisjonering / eksos varmepumpe

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81
Vs: Luftkondisjonering / Varmepumpe

Her var noen tidligere ting om denne roterende enheten
/foorumi/index.php?topic=2394.0

brann

medlem
Tilbakemelding Score
0

Du vil også være interessert i å vite prisen på den enheten.
T

tk

gjest

Kartsu sa:
Du vil også være interessert i å vite prisen på den enheten.
Jeg ba om priser via e-post. Svaret var:
Takk for din interesse for vårt produkt! Utstyrsskattbare priser er:
15 C 100 3 150 Euro
18 C 160 3 700 Euro

Macau

medlem
Tilbakemelding Score
0

Har du allerede praktisk erfaring med denne Mer-Air? Jeg tok en nærmere titt på spesifikasjonene på produsentens nettsted og ble litt overrasket over kurven som beskriver forholdet mellom tilluft, avtrekk og uteluft. Som vist, selv ved -10c, er enheten i stand til å holde tilførselsluften på + 20c. Men da, til og med i -20c frost, er tilførselsluften ned til + 10c. Er det da oppvarmet med +10 -> +20 elektrisk motstand? På samme måte, når du er nær -30c, kollapserer tilførselsluften rundt null, .. tilsynelatende blir 0 -> +20 gjort med ekstra strøm? Moderat bra, ifølge spesifikasjoner, selv i en roterende celle kan gjøre det bra i frost.

Og når prisforskjellen, for eksempel til Enervents LTR-3 eller noe sånn, ikke er hundre, skal det være et lønnsomt kjøp? Og det er fortsatt noe kjøling og avfukting om sommeren.

lmfmis

standard Naama
Tilbakemelding Score
17

mikaora sa:
Har du allerede praktisk erfaring med denne Mer-Air?
Jeg dro til landsbyen huset der verten hadde satt en.

Gjør hva løfter varme opp OK.

Hva lover da ikke:
- Varmen reflekterer mye avhengig av om pumpen kjører eller ikke
- høyt - så virkelig

Juze

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Jeg prøvde å lese kolonnen her, og fant egentlig ikke en anstendig brukeropplevelse. Er enheten så god at den ikke forårsaker noen diskusjon eller har noen disse ??

Ovennevnte er egentlig den eneste kommentaren. Sannsynligvis propaganda av noen rivaliserende firma ..

Jeg er hovedsakelig fascinert av enkelhet av enheten og muligheten til å bruke kjøling også.

Huset er ca 200m2 og 500m3, så behovet for ventilasjon er ca 70dm3 / s. Enheten vil trolig bli en MerAir 21 C.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Juze sa:
Jeg prøvde å lese kolonnen her, og fant egentlig ikke en anstendig brukeropplevelse. Er enheten så god at den ikke forårsaker noen diskusjon eller har noen disse ??

Ovennevnte er egentlig den eneste kommentaren. Sannsynligvis propaganda av noen rivaliserende firma ..

Jeg er hovedsakelig fascinert av enkelhet av enheten og muligheten til å bruke kjøling også.

Huset er ca 200m2 og 500m3, så behovet for ventilasjon er ca 70dm3 / s. Enheten vil trolig bli en MerAir 21 C.
Jeg vil hevde at maskinen er en vakker ulv fordi ingen har installert disse.
Eksosluftvarmepumpen er helt røykfri i det finske klimaet.
Det begynner bare å fungere når det er mer enn 5 grader ute, så du trenger ikke mye energi lenger.
Det du sparer om sommeren er mange ganger mer om vinteren.

Vedlagte bilde sier mer enn 1000 ord.
Avfallsluften blir aldri kald. Roterende celler har en luftluftstemperatur på -15 til -25 grader Celsius.

I det andre bildet er den tilsvarende "THERMAL FACTOR" på en roterende celle maskin opp til COP 10! Med den tilsvarende PILPs termiske faktor på ~ 4.
http://enervent.fi/data/fi/datasheets/VTT_sertifikaatti_Pingvin_ecoED.pdf

vedlegg

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

ekis sa:
Avfallsluften blir aldri kald. Roterende celler har en luftluftstemperatur på -15 til -25 grader Celsius.
Er det noen kurve som multipliserer oppførselen til roterende tilførselsluft og avtrekksluft ved ulike utetemperaturer?

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Espejot sanoi:
ekis sa:
Er det noen kurve som multipliserer oppførselen til roterende tilførselsluft ved forskjellige temperaturer?
Jeg kunne ikke finne det, men det er lett å telle.
Roterende har ~ 80% varmegenvinning.
Det vil si hvis det er 25 grader inne og 25 grader ute er 50 grader
80% av temperaturforskjellen gjenvinnes og 20% ​​av temperaturforskjellen går tapt.
Det oppnås at avløpsluften er 10 grader varmere enn uteluften, dvs. ~ 15 grader Celsius.

Hvis en pilp skulle blåse 0 grader Celsius luft i for eksempel -25 frost, ville en 50 liter / sek roterende celle ta ~ 1kW mer varme og spare 24kWh / dag i forhold til en sky.

Med denne 24kWh luftbesparende, produserer ILP ~ 40kW varme i -25 grader Celsius.

pust

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

For eksosluftvarmepumper er det en god ide å se på / be om avfallsluft, som virkelig forteller deg alt om pumpen. Markedsprang kan gi sin egen verdi.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

zadah sa:
For eksosluftvarmepumper er det en god ide å se på / be om avfallsluft, som virkelig forteller deg alt om pumpen. Markedsprang kan gi sin egen verdi.
Ja, vel, PILP-eierne begynner å innse at de har kjøpt en gris i et kjepp når strømregningen kommer.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

ekis sa:
Espejot sanoi:
ekis sa:
Er det noen kurve som multipliserer oppførselen til roterende tilførselsluft ved forskjellige temperaturer?
Jeg kunne ikke finne det, men det er lett å telle.
Roterende har ~ 80% varmegenvinning.
Det vil si hvis det er 25 grader inne og 25 grader ute er 50 grader
80% av temperaturforskjellen gjenvinnes og 20% ​​av temperaturforskjellen går tapt.
Det oppnås at avløpsluften er 10 grader varmere enn uteluften, dvs. ~ 15 grader Celsius.

Hvis en pilp skulle blåse 0 grader Celsius luft i for eksempel -25 frost, ville en 50 liter / sek roterende celle ta ~ 1kW mer varme og spare 24kWh / dag i forhold til en sky.

Med denne 24kWh luftbesparende, produserer ILP ~ 40kW varme i -25 grader Celsius.
Telling er like enkelt som å plukke rosiner fra en bolle :kul:
I Enervents annonser går eksosluften til frostsiden ved ca. -10 ° C og samtidig begynner enheten å gjenopprette fuktighet. Uansett hvor mye denne fuktighetsgjenoppretting påvirker lufttemperaturen fra nå av ... på den annen side er disse temperaturer under -10 ° C ikke så forferdelige nå, og dette er det du ser når du sammenligner årlige effektiviteten til forskjellige enheter.

ekis sa:
zadah sa:
Ja, vel, PILP-eierne begynner å innse at de har kjøpt en gris i et poke da strømregningen kommer
Konkurranse og markinavoimat ta vare på den dårlige dø av enheten ... Jeg lurer på hvor lenge vi kan forvente at dette vil skje.

Kallu

medlem
Tilbakemelding Score
0

zadah sa:
Avfallsluft er selvfølgelig viktig, men det må tas hensyn til kumulativt på årsbasis. Faktum er, i hard frost, den roterende platen er bedre enn pilp, men la oss se på året i gjennomsnitt. Hvilken slags sirkulerende avfallsluft er for eksempel +15 grader mot Pilp, som gjør varmt vann. Det er alltid to sider til ting ;) Jo kaldere avfallsluften, jo bedre er pilpinnen imidlertid ikke korrekt, siden opptiningstidene må også tas i betraktning. Ganske mye spiser opp effektivitet i de tineperioder.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Espejot sanoi:
Konkurranse og markinavoimat ta vare på den dårlige dø av enheten ... Jeg lurer på hvor lenge vi kan forvente at dette vil skje.
Så lenge folk kjøper enheten så lenge den selges. Nesten noen selgere vil ikke selge enheten hvis kunden ønsker det.

Det ser ut til at trikset er lett å markedsføre, "ta vare på alt med samme enhet", en "effektivitetsfaktor på opptil 7" "varme opp med eksosluft" og så videre.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47

Jeg antar at i fremtiden vil et av disse hybridmerkene ta markedet. Imidlertid er inokulering av sin roterende celle i ruten ikke rakettvitenskap, og det øker heller ikke prisen uvanlig. Om vinteren svirrer cellen, om sommeren kryper cellen. De beste prøver på samme tid.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Kallu sa:
Avfallsluft er selvfølgelig viktig, men det må tas hensyn til kumulativt på årsbasis. Faktum er, i hard frost, den roterende platen er bedre enn pilp, men la oss se på året i gjennomsnitt. Hvilken slags sirkulerende avfallsluft er for eksempel +15 grader mot Pilp, som gjør varmt vann. Det er alltid to sider til ting ;) Jo kaldere avfallsluften, jo bedre er pilpinnen imidlertid ikke korrekt, siden opptiningstidene må også tas i betraktning. Ganske mye spiser opp effektivitet i de tineperioder.
Her er fakta

Utetemperatur +15
Innetemperatur +25

Oppvarming av leiligheten krever ikke mye energi ved +15 utetemperatur.

Med en roterende celle er tilførselsluften 23 grader hvis varmegenvinding er på og eksosluften er +17.

Med PILP er avløpsluften på 50 liter / sek +5 grader Celsius, denne varmen gjenvinnes ved 1200W, men kompressoren trekker 400-500W, og sparer 700-800W.

Så om sommeren får du "gratis" 16-20kWh / dag.
Hvorfor trenger vi så mye varme om sommeren?
Igjen kommer det kjente uttrykket i tankene, som i sommer sparer deg mange ganger om vinteren.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

ekis sa:
Igjen kommer det kjente uttrykket i tankene, som i sommer sparer deg mange ganger om vinteren.
Alt avhenger av alt ... dette har blitt beregnet på mange måter, og avhengig av mengden av ventilasjon / vannforbruk, krymper kraften til revolusjonen til nivået av vousoo som det gjør før verdens ende.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Reporteren sa:
Jeg antar at i fremtiden vil et av disse hybridmerkene ta markedet. Imidlertid er inokulering av sin roterende celle i ruten ikke rakettvitenskap, og det øker heller ikke prisen uvanlig. Om vinteren svirrer cellen, om sommeren kryper cellen. De beste prøver på samme tid.
Ellers ganske bra, men praktisk talt umulig.
Avtrekksluft inneholder 80% ikke-eksisterende energi etter varmegenvinning, spesielt ved 50 liter / sek.
Du bør komme opp med et kjøretøy som kjøler avfallsluften til -50 grader.

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

ekis sa:
Reporteren sa:
Jeg antar at i fremtiden vil et av disse hybridmerkene ta markedet. Imidlertid er inokulering av sin roterende celle i ruten ikke rakettvitenskap, og det øker heller ikke prisen uvanlig. Om vinteren svirger cellen om sommeren, og cellen kryper. De beste prøver på samme tid.
Ellers ganske bra, men praktisk talt umulig.
Avtrekksluft inneholder 80% ikke-eksisterende energi etter varmegenvinning, spesielt ved 50 liter / sek.
Du bør komme opp med et kjøretøy som kjøler avfallsluften til -50 grader.
Men årlig effektivitet kan trekkes opp ... men teknisk overlegenhet er ikke alt, prisen er også viktig.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

Espejot sanoi:
Alt avhenger av alt ... dette har blitt beregnet på mange måter, og avhengig av mengden av ventilasjon / vannforbruk, krymper kraften til revolusjonen til nivået av vousoo som det gjør før verdens ende.
Ventilasjonen er dimensjonert på begge maskinene, dvs. luften i hele boligen endres hver 2. time.
Selvfølgelig er det en forskjell i vannforbruket, men i noen få husstander vil mer enn 10 personer bli vannet ut og bare en pilp vil være lønnsom. (normalt forbruk er 800kWh / a / person).

Espejot

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
57

ekis sa:
Espejot sanoi:
Ventilasjonen er dimensjonert på begge maskinene, dvs. luften i hele boligen endres hver 2. time.
Selvfølgelig er det en forskjell i vannforbruket, men i noen få husstander vil mer enn 10 personer bli vannet ut og bare en pilp er lønnsom. (normalt forbruk er 800kWh / a / person).
Høyre ... og jo større huset er, jo gunstigere er situasjonen for en roterende celle.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Dette Mer-Air-kjøretøyet har lyktes i å kombinere de svakeste driftsforholdene til PILP. Hvis PILP skal påføres, først for gulvvarme på varmt vann og våtrom. For renoveringsprosjekter (der det ikke er mulig å implementere en tilførselsluftløsning til en rimelig pris), kan en PILP direkte oppvarming av inneluften også brukes.

På den annen side virker en konvensjonell kubemaskin eller en motstrøms celle ikke noe bedre med direkte elektrisk oppvarming (vær oppmerksom på før eller etter oppvarming av tilluften!). Hvis derimot er det andre varmepumper eller rotorer (også) som returnerer luktene, er situasjonen mer plagsom for PILP når det gjelder energibruk.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi kom inn i en Merair 15C-enhet som ble fullført for noen år siden. Her er noen personlige erfaringer med enheten.

Huset vårt er 120m2, med litt over 300 kubikkmeter oppvarming. Direkte elektrisk oppvarming + peis, som er oppvarmet med mindre enn 5 klokker om 3 ganger i uken og over 10 grader Celsius nesten daglig. Vi oppvarmer den elektriske badstuen omtrent 300 ganger i året, nesten hver dag. Samlet forbruk i dobbelt økonomi i 2009 var 15000kwh. Beliggenhet i hovedstadsområdet.

Pros:

- Det ser ut til å virkelig spare på oppvarmingskostnadene.
- Hvis det er over +5 grader ute, kan tilførselsluften varme opp hele kroken. Bare i fuktige områder er gulvvarme på.
- Kjøling fungerer med disse klossene. Utenfor +30, Soverom +24. I andre rom med flere vinduer har temperaturen økt til 26 grader.
- Service og støtte fra produsenten.

Cons:

- Kompressor gjør støy. Ellers ikke forstyrrende, men enheten ligger ved siden av soverommet. Dette burde vært tatt i betraktning i konstruksjonsfasen og bedre isolert fra chassiset.
- På / av kompressoren fungerer dårlig når nettene er kalde, men inneluften bør ikke varmes opp. Alternativt kan du stille temperaturen ned slik at kompressoren går i trinn eller sett temperaturen opp slik at kopimaskinen kjører hele tiden, men spesielt soverommet blir for varmt.
- Det kan være bedre veiledning om hvordan man skal håndtere et problem.
- Avfrosting forekommer ganske ofte under alvorlig frost (over -15). Slik hjelper du med å redusere fanekraften.
- Vanskelighetsgrad ved å bytte filtre og koster filtre (38 € / par)

Når vi valgte en IV, tok vi en liten risiko da ingen erfaring med enheten ble funnet. Men vi har vært helt fornøyd med enheten, og vi ville helt sikkert ende opp med det samme hvis vi måtte velge nå. Hensikten var å arbeide med luftvarmepumpen senere, men i det minste ikke nødvendigvis.

Kallu

medlem
Tilbakemelding Score
0

Esme sanoi:
Vi kom inn i en Merair 15C-enhet som ble fullført for noen år siden. Her er noen personlige erfaringer med enheten.

Huset vårt er 120m2, med litt over 300 kubikkmeter oppvarming. Direkte elektrisk oppvarming + peis, som er oppvarmet med mindre enn 5 klokker om 3 ganger i uken og over 10 grader Celsius nesten daglig. Vi oppvarmer den elektriske badstuen omtrent 300 ganger i året, nesten hver dag. Samlet forbruk i dobbelt økonomi i 2009 var 15000kwh. Beliggenhet i hovedstadsområdet.

Pros:

- Hvis det er over +5 grader ute, kan tilførselsluften varme opp hele kroken. Bare i fuktige områder er gulvvarme på.
- Kjøling fungerer med disse klossene. Utenfor +30, Soverom +24. I andre rom med flere vinduer har temperaturen økt til 26 grader.

Cons:

- Kompressor gjør støy. Ellers ikke forstyrrende, men enheten ligger ved siden av soverommet. Dette burde vært tatt i betraktning i konstruksjonsfasen og bedre isolert fra chassiset.
- På / av kompressoren fungerer dårlig når nettene er kalde, men inneluften bør ikke varmes opp. Alternativt kan du stille temperaturen ned slik at kompressoren går i trinn eller sett temperaturen opp slik at kopimaskinen kjører hele tiden, men spesielt soverommet blir for varmt.
- Avfrosting forekommer ganske ofte under alvorlig frost (over -15). Slik hjelper du med å redusere fanekraften.

Når vi valgte en IV, tok vi en liten risiko da ingen erfaring med enheten ble funnet. Men vi har vært helt fornøyd med enheten, og vi ville helt sikkert ende opp med det samme hvis vi måtte velge nå. Hensikten var å arbeide med luftvarmepumpen senere, men i det minste ikke nødvendigvis.

Det er der god skjult reklame er :) Jeg kunne bare hevde at med den forsyningsluften oppvarming, for eksempel når uteluften er pluss, er huset enda overopphetet et sted til +25 +26 grader fordi kompasset er på / av. Dette er et veldig irriterende problem med denne typen dysterhet. Det samme problemet er funnet i Nilanes f.eks. 15c. Forresten, Kappas er samme navn for de konkurrerende enhetene :) Hvilket plagiariserte du? ;)

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kallu sa:
Det er der god skjult reklame er :) Jeg kunne bare hevde at med den forsyningsluften oppvarming, for eksempel når uteluften er pluss, er huset enda overopphetet et sted til +25 +26 grader fordi kompasset er på / av. Dette er et veldig irriterende problem med denne typen dysterhet. Det samme problemet er funnet i Nilanes f.eks. 15c. Forresten, Kappas er samme navn for de konkurrerende enhetene :) Hvilket plagiariserte du? ;)
Det var ingen hensikt særlig å annonsere enheten, jeg prøvde å sette ting riktig som jeg havainnoinut. Mutua er bare et estimat for å spare på strøm, andre tall er direkte fra en strømregning eller et termometer. Jeg ville sikkert ha vært fornøyd med en hvilken som helst enhet som fungerer, fordi det ikke er noen referanse, og jeg er ikke kjent med driften av varmepumper. Det bare irritert meg da jeg måtte velge enheten, slik at det ikke var noen kommentarer til enhetens ytelse. Bare hver produsent har sine egne kurver på effektivitet, som modellen ikke kan sammenligne. Jeg trodde at disse erfaringene kan være nyttige på en eller annen måte.

Nå har temperaturen ikke nådd 25-26 grader Celsius når enheten varmes opp. Moderate temperaturer på 19-20 om vinteren, og på vår / høst, problemer med overoppheting, kan varmen stige over 23 grader, noe som er for mye for usheren minst i soverommet i varmesesongen. Dette er det største problemet vi har møtt med enheten.

Juze

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

Kallu sa:
Esme sanoi:

Hvem er du igjen, når dette ikke er et godt system?

Hva om du vil ha et enkelt system som kanskje ikke er den økologiske løsningen, men fortsatt:
-Rester moderat varme
-cools hot
-bytter luft
- Ikke mumlende og blåser mot nebbet

Hvilken annen enhet gjør disse med en enkel løsning når du ikke vil at vann skal sirkulere i samme bolle?
Tilbakemelding Score
0

Esme sanoi:

Pros:

Cons:

Sunt!

Jeg har 154,4 m2 ny olje og direkte elektrisk oppvarming og ca 530m3 volum.

Jeg valgte et par år siden Merair 21c i her, og jeg har nå funnet at enheten skal oppfylle løftene.

kan ikke håndtere vridd krøller akkurat nå, men minusene er litt bare det høres og så roper mer ...

I det minste nå, når det er over 10 grader Celsius, har tilførselsluften alltid vært mye høyere enn ønsket romtemperatur, og selvfølgelig er avrimningen pågår, men det har ikke plaget meg så mye.

det spiller ingen rolle for meg hva du velger for maskinen din så lenge du er fornøyd med ditt valg og maskinen vil utføre som forventet. Personlig endte jeg med denne sjøbrisen da den følte så høy kvalitet og enkel i en elektrikeres øyne, og nå som jeg har den her, ser den fremdeles ut som den.

jarip

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Esme sanoi:
Vi kom opp med en Merair 15C for noen år siden til vårt ferdige frittliggende hus. Her er noen personlige erfaringer med enheten.

Huset vårt er 120m2, med oppvarmede terninger litt over 300. Direkte elektrisk oppvarming + peis oppvarmet mindre enn +5 klokker omtrent 3 ganger i uken og over 10 grader Celsius nesten daglig. Vi oppvarmer den elektriske badstuen omtrent 300 ganger i året, nesten hver dag. Totalt forbruk i dobbelt økonomi var i 2009 15000kwh. plassering hovedstadsområdet.

Pros:

Hensikten var å arbeide med luftvarmepumpen senere, men i det minste ikke nødvendigvis.
Jeg vil si at ganske liten sparing har kommet. 2009 var et veldig mildt år, og her i norge forbrukte det eldre huset med lav isolerende kraft 12.400 kWh direkte strøm med ILP og 2 m3 logger. Sannsynligvis vil huset som ble gjort i dagens forskrifter her bære uten pumper med den 15 000 kWh peisen. Enda mindre i sør, i det minste med det trebrennende.

Vanligvis kan disse besparelsene ikke bli kjent med mindre det er en sammenligning uten disse oksydene. Men hvis huset barket til 15.000 kWh i 2009, vil jeg fortsatt anbefale å kjøpe en ILP. Minst 4000 kWh kunne skrapes av og det ville fungere ganske bra.

Juze

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
1

jarip sa:
Jeg vil si at ganske liten sparing har kommet. 2009 var et veldig mildt år, og her i norge forbrukte det eldre huset med lav isolerende kraft 12.400 kWh direkte strøm med ILP og 2 m3 logger. Sannsynligvis vil huset som ble gjort i dagens forskrifter her bære uten pumper med den 15 000 kWh peisen. Enda mindre i sør, i det minste med det trebrennende.

Vanligvis kan disse besparelsene ikke bli kjent med mindre det er en sammenligning uten disse oksydene. Men hvis huset barket til 15.000 kWh i 2009, vil jeg fortsatt anbefale å kjøpe en ILP. Minst 4000 kWh kunne skrapes av og det ville fungere ganske bra.
Ved 15000kWh er de badstuene ikke rart.

Også, PILP er ikke eksklusivt for ILP, men enhetene jobber sammen ok.

Jeg ville ikke engang få ILP med disse besparelsene fordi besparelsene er minimal, og vedlikehold av enheten og lignende er et problem.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Beklager å ta opp et gammelt tema, men har noen en anelse om hvem som betjener Merair i Stor-Helsinki-området? Enheten virker ikke som den burde, blåser inn i ikke mer enn 20 grader Celsius.

Merair er tilsynelatende konkurs, så jeg kan ikke hjelpe deg med å komme inn på problemet lenger.

hals tone

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, de samme menneskene ser ut til å ha startet et nytt selskap i 2010: http://fineair.fi/

Gjør deg bekvemt av garantiproblemer :)

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Esme sanoi:
Merair er tilsynelatende konkurs, så jeg kan ikke hjelpe deg med å komme inn på problemet lenger.
Juu ser ut til å ha gått konkurs om sommeren
http://ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2055166&kielikoodi=1&tarkiste=4C98B3C7C435AFAD2C64ECD43EC45345B7A07DBC&path=1547;1631;1678

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Esme sanoi:
Beklager å ta opp et gammelt tema, men har noen en anelse om hvem som betjener Merair i Stor-Helsinki-området? Enheten virker ikke som den burde, blåser inn i ikke mer enn 20 grader Celsius.
Hvor mye er temperaturopptak? Er du sikker på at kompressoren kjører?

Jeg kan ikke hjelpe dette
http://taloon.info/pdf/merair_kayttoohje_ja_asennusohje.pdf

Hvis det oppstår feil i kaldkretsen, kan en vanlig kaldt husholdningsapparat gjøre det.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

janti sa:
Hvor mye er temperaturopptak? Er du sikker på at kompressoren kjører?

Jeg kan ikke hjelpe dette
http://taloon.info/pdf/merair_kayttoohje_ja_asennusohje.pdf

Hvis det oppstår feil i kaldkretsen, kan en vanlig kaldt husholdningsapparat gjøre det.
Ingen hjelp ble funnet i hjelpen til dette problemet, i hvert fall ikke i min leseferdighet.

Kompressoren starter når strømmen påføres enheten, men slår seg av etter ca. 30 sekunder. Strømforbruket faller fra 650w til 150w når kompressoren slår av. Forhindre også filteret, som gjøres selv i ekstreme frost ved avfrosting av enheten og redusering av luftmengden. Eksterne temperaturer +7, +19.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
81

Esme sanoi:
Kompressoren starter når strømmen påføres enheten, men slår seg av etter ca. 30 sekunder.
Fungerer filteret lenger? Er cellene rent?

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

janti sa:
Fungerer filteret lenger? Er cellene rent?

Takk for disse tipsene, må teste imorgen uten et filter. Jeg ryddet cellene i. Måned siden, og samtidig endret filtrene.

lmfmis

standard Naama
Tilbakemelding Score
17

... ja vi vil gå inn i filteret ganske overbelastet allerede en måned. Endring?

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg sjekket inneluftfilteret da jeg åpnet maskinen, det så rent ut. Utendørsfilteret er da i en litt mer utfordrende stilling, og må skru av motoren for denne operasjonen.
opp Bunn