Mer-Air klimaanlegg / avtrekksvarmepumpe

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Vs: Mer-Air klimaanlegg / avtrekksvarmepumpe

Esme sanoi:
Innerluftfilterkontrollen, mens jeg åpnet maskinen, så ren ut.
Vifter eksosviften? Cellen kan være skitten selv om filtre er erstattet.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for tipsene! Det har jobbet i en time nå, forhåpentligvis har dette problemet blitt løst.

Jeg fikk et rengjøringsmiddel for klimaanlegg og satt noen celler i den. De var ikke tilstoppet, i det minste ingenting i laken. Innendørsluftfilteret var rent som jeg sa, men uteluftfilteret var litt skittent hver måned. Jeg lastet ned den og satte den på plass. Jeg vet ikke om en våt vei kan påvirke filteret slik at luften ikke flyter fritt?

Det er ingen erfaring med andre iv-maskiner, men denne enheten kan ikke være det verste eller det billigste å bruke.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Esme sanoi:
Takk for tipsene! Det har jobbet i en time nå, forhåpentligvis har dette problemet blitt løst.
Det kan også ha en effekt på blåsesatsen. Hva er prosentandelen?

"Varmepumpe er også dimensjonert for visse luftmengder, slik at vifteffekten stilles inn
For lite fører ikke til besparelser i energiforbruk, men til unødvendig overoppheting og det
via kompressorstoppavbrudd og uønskede filteralarmer. "

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

jan sa:

"Varmepumpe er også dimensjonert for visse luftmengder, slik at vifteffekten stilles inn
For lite fører ikke til besparelser i energiforbruk, men til unødvendig overoppheting og det
Så hva er overoppheting ... compura?

Hvis ja, hva er mekanismen som hever kompasset ... reduseres kondensasjonen?
I det minste i din egen Nibe, synes kun kondensasjonen å være påvirket av kompassens varme (50 ... 74C).

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

jan sa:

70% Jeg har normalt inntil den lille stabelen det, desto vanskeligere frost vil strømforbruket være falt 60% så fungerer bedre.

Nå kom filtermeldingen tilbake på skjermen, men det virket ikke i 3 timer. Forresten forblev varmen i normal Tao.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Esme sanoi:
Nå kom filtermeldingen tilbake på skjermen, men det virket ikke i 3 timer. Forresten forblev varmen i normal Tao.
Eikai i det, men det er et netting eller lignende i friskluftsinntaksgitteret? Fra et annet sted når du kan filtrere ut filteret ...

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Esme sanoi:
70% Jeg har normalt inntil den lille stabelen det, desto vanskeligere frost vil strømforbruket være falt 60% så fungerer bedre.

Kanskje må overvåkingstiden eller mengden avfrosting økes for å fungere skikkelig.
se. side 12 manual

Hva er observasjonstiden og antall avrimninger? Observasjonstiden til maksimum og antall avrimninger kunne holdes konstant. Eller hvis observasjonstiden er maksimalt, så 5 opptining.

Hvis disse gutta ikke hjelper, så er det sannsynligvis en liten lekkasje der.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kotte sa:
Eikai i det, men det er et netting eller lignende i friskluftsinntaksgitteret? Fra et annet sted når du kan filtrere ut filteret ...
Ingen rist, bare grille.

jan sa:
Kanskje må overvåkingstiden eller mengden avfrosting økes for å fungere skikkelig.
se. side 12 manual

Hva er observasjonstiden og antall avrimninger? Observasjonstiden til maksimum og antall avrimninger kunne holdes konstant. Eller hvis observasjonstiden er maksimalt, så 5 opptining.

Hvis disse gutta ikke hjelper, så er det sannsynligvis en liten lekkasje der.
Livstiden løfter nå 90 min til> 120 min og antall defroster endret fra 8 til> 10 (maks 20).

Om morgenen finner du feilmeldingene. Alt som forårsaker disse symptomene, har tidligere, bare sværere frost, kommet til denne filtermeldingen.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Du må begynne å jakte på en reparatør på enheten. I morgen kom filtermeldingen på igjen.

Har noen noen anbefalinger til en reparatør i et storbyområde som kan hjelpe? Ett alternativ ville være å erstatte den normale lto-maskinen + ILP. Pris for slike reparasjoner bare forferdelig ..

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Nå, se først på mer-Air-anstrengelsen, når det blir reparert og hjemmeforsikring også deltar.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

Esme sanoi:
Du må begynne å jakte på en reparatør på enheten. I morgen kom filtermeldingen på igjen.

Har noen noen anbefalinger til en reparatør i et storbyområde som kan hjelpe? Ett alternativ ville være å erstatte den normale lto-maskinen + ILP. Pris for slike reparasjoner bare forferdelig ..
Hva om du ringer til enhetsprodusenten / forhandleren. Du får et servicenettverk fra dem.
Det betyr ikke at hvis MerAir er i konkurransen, vil ingen sette et kryss på den.

Fra produsenten kan du starte med et frispark fra hva slags oppstyr kan være. Feilen kan for eksempel være en feil sensor eller lignende.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Espejot sanoi:
Hva om du ringer til enhetsprodusenten / forhandleren. Du får et servicenettverk fra dem.
Det betyr ikke at hvis MerAir er i konkurransen, vil ingen sette et kryss på den.
Det første du må gjøre er å kontakte leverandøren av enheten og bare hvis selgeren ikke gjør noe til neste trinn. Eller var enheten kjøpt direkte fra Mer-Air Oy. Faren for feil kan være 3-5 år med PILP. ;)

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

jan sa:
Det første du må gjøre er å kontakte leverandøren av enheten og bare hvis selgeren ikke gjør noe til neste trinn. Eller var enheten kjøpt direkte fra Mer-Air Oy. Faren for feil kan være 3-5 år med PILP. ;)
I Finland kan forbrukeren velge hvilket stadium som skal kontaktes ;) Jeg spilte meg direkte hos selgeren når PILP var feil. Der fikk jeg et servicefirma og da var jeg der. En kjøpmann kan snuse rundt, men hjelper vanligvis når man peker ut forbrukerens rett.

Med ingen feil, ville jeg ikke begynne å spille, men ville se på forsikringen først. Hvis kostnaden er stor da ... hvis du først begynner å snakke om feilansvaret, kan mottaket være ganske tett.

.... men ganske langt dette er smakproblemene. Det er mange måter å jobbe på.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Espejot sanoi:
I Finland kan forbrukeren velge hvilket stadium som skal kontaktes
Slik går det, det er blitt prøvd. Tidligere har jeg kontaktet importøren direkte i stedet for leverandøren og kontaktet firmaet for å ta vare på enheten. Homma jobbet også bra.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Enheten ble tatt direkte fra Mer-Air, noe som kompliserer annonseringen litt. Tidligere spurte jeg hvem som ville håndtere reparasjonene da det var (og fremdeles) et problem med den svingbare motoren som bytter mellom kjøling og oppvarming. Jeg fikk instruksjoner om hvordan jeg kunne fikse det selv, men det virket ikke når det ikke var tid, og enheten ville ellers jobbe. Selv da jeg spurte hverandre, var det ingen service senter som ble kontrollert. Jeg postet en e-post til Fineair denne uken om hvem som betjener utstyret, men ingenting har blitt inkludert. Knapt mye interesse for å finne ut.

Du kan prøve hjemmeforsikring, men det ville være fint å ha noe kostnadsoverslag for reparasjonen.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Det er åpenbart at mer / fin luft er noe som ikke eksisterer når kontakten (eller andre steder) ikke har noen navn synlig; ;D

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det var en slik observasjon da peisen var tent i dag. at det er et problem med tilførselsluftsiden. Selv om jeg satte peisen på, ble røyken tucked inn, selv om den hadde ligget i reiret en stund. Når jeg lukk ventilasjonen, begynte peisen å trekke ganske annerledes.

Filtre er erstattet, de bør ikke lukkes. Puhdistuksesn celler vil bli verdsatt tips, de jeg har hittil air-conditioning rengjøringsmiddel og en fille tørkes + trykkluft puhallellut.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Esme sanoi:
Det var en slik observasjon da peisen var tent i dag. at det er et problem med tilførselsluftsiden. Selv om jeg satte peisen på, ble røyken tucked inn, selv om den hadde ligget i reiret en stund. Når jeg lukk ventilasjonen, begynte peisen å trekke ganske annerledes.
Fungerer fansen normalt? For eksempel kan en innkommende fan ha en krølle.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kotte sa:
Fungerer fansen normalt? For eksempel kan en innkommende fan ha en krølle.
Det ville være min innsats. Neste uke vil industrien jakte på den reparatøren når sin egen ekspertise ender med å skifte filter og slippe enheten.

Esme

medlem
Tilbakemelding Score
0

For en tid siden kom jeg i kontakt med produsenten og enheten ble reparert i går, i hvert fall det skulle vare i løpet av ferien.

Tilluftsventilatoren virket ikke lenger, og avtrekksmotoren holder allerede lyd, som forutser motorutskifting. En motor var på farten, så enheten var ennå ikke fullstendig reparert, men nå forblir huset varmt i minst så lenge avtrekksmotoren varer. Selv kjølevæsken bør legges til ved samme besøk. Kjøling kan ikke lenger gjøres for hånd ved å dreie maskinen. Dette spiller ingen rolle for seg selv, luftvarmepumpen er allerede på tilbudslisten, som vil få den nødvendige kjølingen.

Det stemmer, jeg trengte ikke å sette hele enheten inn for en erstatning. Tiden går bare ut av motoren, hvert 5. år skal jeg sannsynligvis ikke være i bytte?

Takk for alle de gode tipsene, neste gang du vet hvor du skal begynne å lete etter problemet.

jukkaw

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Lansert våren 2012 stoppet Mer-Air avtrekksviften sin rotasjon høsten 2014. Da fikk jeg Fineair "som en garanti" i posten ved å laste ut og hente opp en ny fan og ganske ventilasjonsmaskin, jeg fikk den erstattet. Nå høsten 2018 sluttet tilluftsventilen roterende, og den nye er bestilt av Restacool (€ 339.90). Heldigvis er det lettere å endre når du bare trenger å demontere ventilatoren i samme mengde som gjort med filterendringen.

Den opprinnelige viften (EBM-PAPST G3G146ED2306) blir ikke lenger, men har blitt erstattet med en ny modell (EBM-PAPST G3G146ED1910). Ved sammenligning av viftedatabladene la jeg merke til det tillatt driftstemperaturområdet for den gamle modellen som endte ved 30 ° C og den nye 50 ° C, noe som er litt merkelig med tanke på lufttemperaturen som blåses av enheten. Jeg tror 30 C er for lavt.

Det er ingen merkelig mekanisk uttale, etc., i sammenbrudd av fansen.

Måtte du bytte ut de andre Mear-Air-fansen så ofte? Har noen åpnet og reparert fansen selv?
opp Bunn