MerAir18C

max vaktor

medlem
Tilbakemelding Score
0
Merair har plaget seg til å finne ut effektiviteten og COP i Finlands (Helsinki) stabilitetskurve:

http://merair.fi/upload/taulukot/MerAir18C.pdf

Det er en veldig god verdi for samme hektar, dvs. varmegenvinningseffektiviteten på 1,5 / 1,43. Ifølge denne telleren, 1.36.

tijuma

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: MerAir18C

max vaktor sanoi:
Merair har plaget seg til å finne ut effektiviteten og COP i Finlands (Helsinki) stabilitetskurve:

http://merair.fi/upload/taulukot/MerAir18C.pdf

Det er en veldig god verdi for samme hektar, dvs. varmegenvinningseffektiviteten på 1,5 / 1,43. Ifølge denne telleren, 1.36.
Betyr dette at hvis husets strømforbruk er for eksempel 20.000 kWh per år (2000 € / år), vil PILP falle med rundt € 500 per år til dagens strømpriser?

Raksaaja

standard Naama
Tilbakemelding Score
2

knep sa:
Betyr dette at hvis husets strømforbruk er for eksempel 20.000 kWh per år (2000 € / år), vil PILP falle med rundt € 500 per år til dagens strømpriser?
PILP 20 000 kWh * 0,1...0,2 * 1,36 = 2720 - 5440 kWh
Kubisk LTO 20 000 kWh * 0,1 ... 0,2 * 0,5 = 1000-2000 kWh
Rotor LTO 20 000 kWh * 0,1 ... 0,2 * 0,75 = 1500 - 3000 kWh

Så Pilp ville spare 1720 - 3440 kWh per år sammenlignet med de billigste kubene.
I alle penger vil dagens strømpriser være 200 - 500 € per år.

Det vil si, Pilp ville redde rotoren LTO sammenlignet med 1220 - 2440 kWh per år.
I alle penger vil dagens strømpriser være mellom € 150 og € 350 per år.

startet ut

standard Naama
Tilbakemelding Score
1

knep sa:
Besparelsene er helt avhengig av hvor mye av denne 20000kWh er ventilasjon.

tijuma

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Servitør sa:
PILP 20 000 kWh * 0,1...0,2 * 1,36 = 2720 - 5440 kWh
Kubisk LTO 20 000 kWh * 0,1 ... 0,2 * 0,5 = 1000-2000 kWh
Rotor LTO 20 000 kWh * 0,1 ... 0,2 * 0,75 = 1500 - 3000 kWh

Så Pilp ville spare 1720 - 3440 kWh per år sammenlignet med de billigste kubene.
I alle penger vil dagens strømpriser være 200 - 500 € per år.

Det vil si, Pilp ville redde rotoren LTO sammenlignet med 1220 - 2440 kWh per år.
I alle penger vil dagens strømpriser være mellom € 150 og € 350 per år.
Joo-nr. Så når du tenker på:
(a) investeringskostnader
(b) reparasjonskostnader
(c) vedlikeholdskostnader
(d) kjørekostnad
(e) Fortsatt rulling av skinner
(f) mulig støy
etc.
vs selv direkte strøm (vann sirkulasjon?), peis og intervenende komfyr.
så jeg vil gjerne betale 500 € i året mer jevn som direkte elektrisk oppvarming når jeg går til PILP-souv. Kanskje VILP for vår-sommer-høst. PILP er tuning melodier og solgt godt til finske teknokrater.
Ventilasjonen styres deretter på en kontrollert måte, selv når det trengs av motoren.

tuokki

medlem
Tilbakemelding Score
0

knep sa:
Joo-nr. Så når du tenker på:
(a) investeringskostnader
(b) reparasjonskostnader
(c) vedlikeholdskostnader
(d) kjørekostnad
(e) Fortsatt rulling av skinner
(f) mulig støy
etc.
vs selv direkte strøm (vann sirkulasjon?), peis og intervenende komfyr.
så jeg vil gjerne betale 500 € i året mer jevn som direkte elektrisk oppvarming når jeg går til PILP-souv. Kanskje VILP for vår-sommer-høst. PILP er tuning melodier og solgt godt til finske teknokrater.
Ventilasjonen styres deretter på en kontrollert måte, selv når det trengs av motoren.
Dette avhenger nå av det du leter etter hvis du bare er ute etter besparelser, og mekanisk klimakontroll er allerede en dårlig (kostbar) løsning. Gravity ventilasjon gjør det bare vanskelig å komme til "normal" (eller til og med nær) ventilasjon. Det er resultatet av en annen diskusjon om normer er feil. Den menneskelige nesen blir raskt vant til diffusjonen av hjemmet. På den måten kan dårlig innendørsluft ikke luktes (unntatt for en og annen besøkende).

Mitt kriterium for ventilasjon er:

- Ventilasjon
- Energibesparende (varmegenvinning)
- Kjøling

Jeg tror ikke engang det er rimelig å telle enheten tilbake om tre eller fem år og hva den første investeringen og vedlikeholdet vil koste. Det er en helhet, ikke bare summen av en del som betaler eller ikke betaler.

Som en enhet har vi ILP (Fujitsu AWYZ14LB) og den siste aktøren er MerAir 15C. Jeg tror at disse utfyller hverandre godt fordi MerAir tar resirkulert luft fra stuen med ILP innendørs enhet og peis. På denne måten kan PILP (MerAir) gjenvinne den varme luften av ILP / Taka over boligen gjennom klimaanlegg. Om sommeren, hvis du bruker kjøling av ILP, blir den fordelt på samme måte i hele leiligheten. I tillegg, når MerAir er PILP, kan det også kjøle seg selv.

Tuokki

Ps. Som svar på disse

(a) investeringskostnader Svært nær kostnadene for klimaanlegg og ventilasjon
(b) reparasjonskostnader Vel, disse kom likevel da jeg holdt det nye taket og oppe. Air condition kom med en "vinge"
(c) vedlikeholdskostnader Filterpris og feie med 5 intervaller som du kan gjøre selv. Vel ikke dårlig for frisk luft
(d) kjørekostnad Natt hva er dette?
e) kontinuerlig rulling av skinner Jeg svarte tidligere. Vallox Blue Sky er enkel å installere og rengjøre
(f) mulig støy ILP holder mer støy enn ventilasjon. Selvfølgelig, PILP som maskin er noisier når en maskin med en tradisjonell LTO-celle. Lyden må selvfølgelig bli tatt hensyn til når du installerer og investerer

Ventilasjonsrørene jeg brukte i prosjektet: http://vallox.com/blue-sky og PILP http://merair.fi/fi/etusivu.html
opp Bunn