Hvilken type lader er VILPs venn?

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0
Hus 80-tallet bygget, oljeoppvarmet, 1-etasjes, gulvvarme + 1 stk Toshiba Arctic 25 ILP, plassering i Sør-Finland.

VILPiksi Jeg lurer på 9 kW Panasonic Aquarea T-CAP-modell, men det ville savne akkumulatoren som en venn. Jeg tror at huset skal være ganske enkelt, men på en eller annen måte ser ikke referanseløsningene ut av produsentene (eller jeg kan ikke søke etter dem). Hvilken type lader ville være optimal med en slik VILP? Selvfølgelig kan du gå til den alt-i-ett-modellen som følger med akkumulatoren, men a) er det teknisk den beste løsningen, og b) AIO er et par tonn dyrere - det føles mye lading ...

Forslag til en lader?

Eller er pumpeløsningen helt annerledes?

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Vs: Hvilken type lader er VILPs venn?

olli_tr sa:
Hus 80-tallet bygget, oljeoppvarmet, 1-etasjes, gulvvarme + 1 stk Toshiba Arctic 25 ILP, plassering i Sør-Finland.

VILPiksi Jeg lurer på 9 kW Panasonic Aquarea T-CAP-modell, men det ville savne akkumulatoren som en venn. Jeg tror at huset skal være ganske enkelt, men på en eller annen måte ser ikke referanseløsningene ut av produsentene (eller jeg kan ikke søke etter dem). Hvilken type lader ville være optimal med en slik VILP? Selvfølgelig kan du gå til den alt-i-ett-modellen som følger med akkumulatoren, men a) er det teknisk den beste løsningen, og b) AIO er et par tonn dyrere - det føles mye lading ...

Forslag til en lader?

Eller er pumpeløsningen helt annerledes?
Egentlig trenger alle varmepumper noe slags akkumulator / oppvarmet masse for å få temperaturkontrollen til å fungere skikkelig, selv om du kan installere den hvis du vet nøyaktig hva du gjør.
Varmt vann er en annen ting - det krever også en lader på en eller annen måte. Reservene er dumme når de kjøpes separat - i hvert fall hvis de har noe bra.

Så dette er ikke en enkel ting igjen. Av naturlige grunner er integrerte ladere ofte små, spesielt hvis varmtvann og oppvarmingsakkumulatorer er installert i samme bøtte.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Mellomliggende skott med en motstand på toppen og en varmtvannsspole. Og i bunnen er forvarmingsspolen Plus

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0

pisken sa:
Mellomliggende skott med en motstand på toppen og en varmtvannsspole. Og i bunnen er forvarmingsspolen Plus
Takk for svarene på begge! På en eller annen måte tenkte jeg at en gulvtemperatur på en etasje med VILP skulle være en enkel løsning. Men kanskje ikke.

Kan Pökö kaste noen konkrete eksempler på egnede produkter? Kanskje ikke å nevne at dagens kjele rom er veldig lite, så det store reservoaret av grunn passer ikke der ...

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

olli_tr sa:
Takk for svarene på begge! På en eller annen måte tenkte jeg at en gulvtemperatur på en etasje med VILP skulle være en enkel løsning. Men kanskje ikke.

Kan Pökö kaste noen konkrete eksempler på egnede produkter? Kanskje ikke å nevne at dagens kjele rom er veldig lite, så det store reservoaret av grunn passer ikke der ...
Hvis det er betong på gulvet med massevis av varer og pumpen kan dispensere varmeenergi med mengden vann, er vannbeholderen ikke lenger nødvendig for oppvarming - hvis gulvstrømmen er tilstrekkelig for pumpens spesifikasjoner.
Hvis vannet ikke blir hardt nok, blir VILP nervøs for høy temperaturforskjell og arbeider med lavere effektivitet. Det vil si at gulvmatterne kan overraske deg hvis de lukker kretsene.

Andres

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5

Installasjonsmønsteret for T-CAP-splitmodellen er på side 7-40. https://panasonicproclub.com/uploads/GB/catalogues/A2W_IM_monobloc+split_EN_final_2014-05-15.pdf
Dette er en annen formel enn det forrige VILP + reservoaret.
Formelen inneholder to beholdere, "Lagertank for minimumsvolum" og "varmtvannstank". VV.

Lagertank for minimumsvolum er min. Min. 50l.
Vanntanken er full av varmt vann.

Denne formelen er god fordi noen ganger VILP gulvvannet 35C og så hvis 3-veisventilen endres til varmtvannstanken, gjør 50C varmt vann.

Denne formelen er dårlig hvis romtermostatene setter strømmen av gulvvann over.
Hva er Olli tr-formelen? Er formelen anbefalt av fabrikken eller Pökö formel, som er ganske annerledes?

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jeg så på prisene på pumper i den sørlige naboen.

For eksempel:
https://kliimamarket.ee/toode/panasonic-aquarea-9-kw-koos-200l-tarbeveeboileriga/

Ingen tilleggsinformasjon om denne Aquavec-laderen ble funnet ...

Alternativt, med en integrert lader:
https://bestair.ee/toode/ohk-vesi-soojuspumbad/kit-axc9he8/

Installasjonskostnadene vil sikkert være lavere med den integrerte laderen, så prisen ligger nær hverandre, men er det nok å få varmt vann fra det integrerte?

spire

moderator
Tilbakemelding Score
77

olli_tr sa:
Installasjonskostnadene vil sikkert være lavere med den integrerte laderen, så prisen ligger nær hverandre, men er det nok å få varmt vann fra det integrerte?
Det er mange ting som påvirker bookingens tilstrekkelighet

- temperatur (den faktiske avstanden går mindre, men varmepumpen når ikke 60 grader Celsius)
- Oppvarmingsforhold: Begynner systemet å bruke vann umiddelbart etter bruk for å øke eller øke varmeovnen bare i de varmeste dagene av dagen, under godt COP eller om natten om natten.
- kar / munnstykke. Fylling av badet krever liter av størrelse, hvis det er en dolk i familien som kan stå i 2h dusjen - og deretter lindre det: 10 minutter i dusjen er helt fint.

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for diskusjonen. Det er 3 personer i økonomien (inkludert tenåringsjente = lange dusjer) og ingen ammunisjon. Huset har kun gulvvarme, to manifolds (fuktige rom og tørrrom i forskjellige logger).

Hvis jeg nå får OSO EPC 300 eller 360 (litt annerledes) for hybrid laderen stil, er det verdt det å koble det vedlagte første bildet eller et annet? Det høres ofte at bytteventilen ikke er egnet til å produsere varmt vann.

Det er fortsatt et par spørsmål knyttet til dette emnet:

- Hvis en hybrid lader brukes med en motstand på toppen av varmtvannet, hvorfor skal det være en separat brannvarsler? Fungerer toppen ikke som varmtvannsbereder som er oppvarmet med motstander, f.eks. 35 til 55 grader?
- Hvis en hybrid lader brukes, hvorfor skal varmepumpen bare varme opp underdelen, og bruk ikke treveisventilen for å få varmt vann?
- Er det behov for en separat sirkulasjonspumpe for oppvarming i disse tilfellene, eller er varmepumpen tilstrekkelig?
- Fungerer den nedre delen av hybridladeren som bufferbasseng, så det er ikke behov for det separat?

vedlegg

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Avhengig av utjevning, etc., i undergulvstemperaturen, anbefales det å koble støtfangerdelen parallelt. Så gå opp og gå tilbake til laderen. Og tar over støtfangeren og vender tilbake til bunnen av støtfangeren (krever din egen sirkulasjonspumpe). I batterisyklusen eller hvis rotasjonen er ellers nok, gå ned pumpen og ta syklusen til toppen av støtfangeren. Gå tilbake fra pumpen direkte til pumpen, og alt fungerer med en sirkulerende sirkulasjonspumpe. Men hvis feilen oppstår, vil huset ikke varme. Derfor bør du sette en separat sirkulasjonspumpe. Seksjonen har elektriske motstander nederst, som skal kobles til en bryter eller et termometer. På denne måten oppvarmer huset seg med direkte elektrisk kraft. I svært kaldt vær, støtter motstandene motsatt pumpen om nødvendig, så det er verdt å bruke reservedeler som reservedeler.

Aldri trenger en brannmann i begge tilfeller. I mange tilfeller er motstanden bare tidsbestemt for sikkerhet.
- Varme oppbygges. I hvert bilde oppvarmer den nedre delen den øvre delen. Når det gjelder gulvvarmesystemer, kan det være lurt å bruke en omstillingsventil. Ofte forårsaker oppvarming i radiatorhuset med bytteventilen for mye temperaturvariasjon. Gulvvarme har et gulv allerede stor støtfanger. I tillegg sparer sommeren om lag ti når maskinen varmes opp varmtvannet direkte.
Behovet for en sirkulasjonspumpe kan ikke bli kjent med denne informasjonen.
- Basen fungerer som et bufferbasseng.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

At klimamarkedspumpen ser ut som WH-UD09E8 og WH-UX09E8 er solgt i Finland. Hva er forskjellen? Klimaet markedsfører imidlertid det samme opp til -27 grader av overlevelse.

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0

Killi10 sa:
Avhengig av utjevning, etc., i undergulvstemperaturen, anbefales det å koble støtfangerdelen parallelt. Så gå opp og gå tilbake til laderen. Og tar over støtfangeren og vender tilbake til bunnen av støtfangeren (krever din egen sirkulasjonspumpe). I batterisyklusen eller hvis rotasjonen er ellers nok, gå ned pumpen og ta syklusen til toppen av støtfangeren. Gå tilbake fra pumpen direkte til pumpen, og alt fungerer med en sirkulerende sirkulasjonspumpe. Men hvis feilen oppstår, vil huset ikke varme. Derfor bør du sette en separat sirkulasjonspumpe. Seksjonen har elektriske motstander nederst, som skal kobles til en bryter eller et termometer. På denne måten oppvarmer huset seg med direkte elektrisk kraft. I svært kaldt vær, støtter motstandene motsatt pumpen om nødvendig, så det er verdt å bruke reservedeler som reservedeler.

Aldri trenger en brannmann i begge tilfeller. I mange tilfeller er motstanden bare tidsbestemt for sikkerhet.
- Varme oppbygges. I hvert bilde oppvarmer den nedre delen den øvre delen. Når det gjelder gulvvarmesystemer, kan det være lurt å bruke en omstillingsventil. Ofte forårsaker oppvarming i radiatorhuset med bytteventilen for mye temperaturvariasjon. Gulvvarme har et gulv allerede stor støtfanger. I tillegg sparer sommeren om lag ti når maskinen varmes opp varmtvannet direkte.
Behovet for en sirkulasjonspumpe kan ikke bli kjent med denne informasjonen.
- Basen fungerer som et bufferbasseng.
Stort svar, takk for dette!

Så, hvis jeg nå kjøper OSO EPCI 360 og koble den som vist i vedlagte bilde, men med følgende kommentarer:

- tilbake til gulvvarme er koblet direkte til bufferakkumulatoren og ikke til varmepumpen
- Grundfos Alpha 2 25-40 pumpe (funnet tidligere) mellom bufferbuffer og gulvvarme
- Den øvre tanken har 3 kW motstander for varmtvann, som kun brukes hvis det er tvunget (termostat)
- Undertanken har 7,5 kW motstander for oppvarming av vann som kan slås på manuelt (eller med termostat)

Ville det være nær høyre? Produsenten ser ut til å anbefale en tilkobling fra varmesystemet direkte til pumpen (se vedlegg), men da når varmepumpen bryter ned, fryser huset ...

vedlegg

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Det er ikke noe problem med det. Den samme returen deles bare. Ikke monter kontraventil på feil posisjon. Det vil si at evnen er parallell. Monter sifonen til suggen i returventilen før dem + trykk. du sparer 50 euro. :D

Jeg tror at det er utbrudd i pannen som kan få en legionella på en bakteriemorder en gang i uken på søndag kveld.

Og dersom pumpen bryter ned, blir undertelleren aktivert via bryteren.

Og det er det beste installasjonsalternativet, som returnerer direkte til pumpen, og mindre støter støtfangeren. Hvis pumpen ønsker mer, fungerer rotasjonen i bufferen og omvendt. Det vil si, hvis det ikke er behov for en pumpe, er det hyggelig å få varmen fra bufferen til sirkulasjonen.

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0

pjr sa:
At klimamarkedspumpen ser ut som WH-UD09E8 og WH-UX09E8 er solgt i Finland. Hva er forskjellen? Klimaet markedsfører imidlertid det samme opp til -27 grader av overlevelse.
Den D-modellen er en enfase Aquarea High Performance og X-modell trefaset T-CAP.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Noe kom opp derfra:
https://xn--lmppumppuhuolto-0kb22a.com/images/tuotteet/ilma-vesilampopumput/panasonic/Panasonic_vilp_tuotekuvasto.pdf

Sider 15 og 19, 3-trinns høy ytelse i henhold til denne katalogen.
Ois morsomt å vite hva forskjellen i praktisk ytelse High Performance vs T-Cap ??

Vennen har blitt dekket med denne enheten og rapportert at denne ekstra tonen av t-cap-levering er noe fornuftig. Sannsynligvis ikke ..

rediger: det er forskjellene fra slutten av samme pdf på sidene 29 og 30. Høy ytelse -15c med 35 graders vann 5.9kW og T-Cap 9kW.

Ismaskinen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg kom over samme pumpe og plass før jeg la merke til dette forumet.
Jeg fant ut at det var en god pumpe. Toi 3-fase 9kw høypresterende seriepumpe leverer over 8kw ved 35-38 grader, som jeg selv sannsynligvis vil fange (500L lader for gulvvarme med forvarming uansett pistol som temperaturen er).

Du har kanskje ved et uhell sett på dataene for en annen pumpe. Den 9kw en-underkastede enheten med en mindre 1-propell utendørs enhet har sannsynligvis en høyere effektforskjell i forhold til T-CAP.

Omfattende teknisk informasjon, for eksempel her

https://aircon.panasonic.eu/uploads/RO/clima_catalogues/aquarea_en_web_06.15.pdf

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

James sa:
Du har kanskje ved et uhell sett på dataene for en annen pumpe. Den 9kw en-underkastede enheten med en mindre 1-propell utendørs enhet har sannsynligvis en høyere effektforskjell i forhold til T-CAP.
Det er selve problemet. Klima Markedet ser ut til å ha fjernet generasjonsbrevet helt fra pumpetypekoden:
WH-UD09E8 -> skal jeg være WH-UD09HE8?

WH-UD09E8 vs. WH-UD09HE8

Ismaskinen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

pjr sa:
Det er selve problemet. Klima Markedet ser ut til å ha fjernet generasjonsbrevet helt fra pumpetypekoden:
WH-UD09E8 -> skal jeg være WH-UD09HE8?

WH-UD09E8 vs. WH-UD09HE8
Tilsynelatende. Jeg merket ikke og koderne var akkurat på produktsiden til pumpen (jeg tenkte ikke engang på kombinasjoner som inneholder laderen).
https://kliimamarket.ee/toode/panasonic-aquarea-9kw/

Jeg tror jeg skal sette 9kw pumpen der inne. Fortsatt ha et øyeblikk til å ta T-CAP litt dyrere eller fornøyd med den høyytende serien. Pistin kommuniserer med selskapet og er klar til å levere til Finland, og T-CAP-versjonen er også tilgjengelig som en delt enhet når det blir spurt. ;D

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Servicehåndbok

HP WH-UD09HE8 https://climamarket.bg/wp-content/uploads/SM-WH-SDC09-16HE8_UD09-12HE8.pdf

T-CAP WH-UX09HE8 https://climamarket.bg/wp-content/uploads/SM-WH-SXC09-12H9E8_UX09-12HE8.pdf

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Hadde T-CAP vært dyrere enn det?

Falt du ikke sammen med prisen på det HT? Ta med R407c som kjølevæske når det er enkelt å erstatte det senere med R290.

vwg4

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
44

https://tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Panasonic_ilma_vesi_lampopumppu_9kw_49322200.htm?ca=18&w=102

Hva er dette ...

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

vwg4 sa:
Hva er dette ...
Ikke det du vet, men Svh er Svh. :)

Her T-CAP splitt 9 kW 4790 €
https://maalampotukku.fi/product/2993/panasonic-9-kw-aquarea-t-cap

Det er prisen for den samme enheten i Estland
https://bestair.ee/toode/ohk-vesi-soojuspumbad/kit-wxc09h3e8/
https://hemeltron.ee/panasonic-aquarea-ohk-vesi-soojuspump-9-kw

Ismaskinen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

pjr sa:
Hadde T-CAP vært dyrere enn det?

Falt du ikke sammen med prisen på det HT? Ta med R407c som kjølevæske når det er enkelt å erstatte det senere med R290.
Ca 10-15% dyrere enn høyytelsesminne, og mye billigere enn i Finland, som betaler et klart lite spørsmål og ekstra timer for å kjøpe en pumpe fra utlandet. Sammenlignet med de andre estiske butikkene, anbefaler jeg å be om din egen pris på Kliimamarket.ee butikken. Det er imidlertid billigere å endre prisen på pumpen med ekstra sensorer og leveringskostnader enn i de konkurrerende estiske butikkene.

Jeg spurte ikke HT. Det er ikke behov for meg selv. Og hvis så ærlig, føler jeg at hvis T-CAP egenskaper er ikke tilstrekkelig til å plassere neste rapport er en implementering av systemet / krets og varmefordeling siden av forbedring, det vil si i praksis, større batterier ved å endre / øke. Når det gjelder varmepumper, er det kjent at de store potensielle fordelene av dem kan bli bortkastet dersom varmen som produseres av varmefordelingssiden eller annen systemimplementering blir for høy.

Oljevarmesystemet i god stand, planlegger jeg det. Varmen etterspørsel av huset og garasjen er estimert å være mellom 8-9 kW på ca -25 grader og til tross for det eksisterende systemet, ideen om en nesten full strømforsyning og dermed en T-CAP-pumpen ønsker. Fra det nihilistiske synspunktet på euroen, ville høy ytelse sikkert bli billigere med sitt eget system, men de oljedyrkede oljedager med mer enn 15-20 grader olje vil ikke bli mye oljet.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Her var en rapport hvis du koblet innpumpen til pumpe for å varme oljepannavannet og en liten ~ 100-150L elektrisk akkumulator etter varmtvannsspolen på kjelen for mulig priming.

Kjelen er strømmet i vann til gulvvarme og radiatorer av Ouman EH800B. Den håndterer også startolje ved kaldere temperaturer.

Hvordan påvirker en endeløs ide?

Andres

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5

jan sa:
Servicehåndbok

HP WH-UD09HE8 https://climamarket.bg/wp-content/uploads/SM-WH-SDC09-16HE8_UD09-12HE8.pdf

T-CAP WH-UX09HE8 https://climamarket.bg/wp-content/uploads/SM-WH-SXC09-12H9E8_UX09-12HE8.pdf
Se side 238 i HP WH-UDO9HE8-håndboken for en illustrasjon av utendørsenhetens kaldrør. Ifølge tegningen forlater den varme gassen kompressoren til filteret, og rørene er delt inn i to. Et av rørene forlater 2-veisventilen direkte til akkumulatoren. Det er ingen varmeveksler i denne linjen. Som et resultat vender den varme gassen tilbake til kompressoren dersom 2-veisventilen er åpen. Hvis været er kaldt, kan det bli sprøytet ?? varm gass, men hva med mer kraft?
Som et resultat, fungerer maskinen i kaldt vær fordi sugegassen fortsatt er under trykk.
Manuell side 214 har formelen: Strøm 30/35 med vanntemperatur vs utetemperatur. Denne formelen er ikke kompatibel med annonsen som -20C opp til en utetemperatur på 35C ved vanntemperatur, maskinens kraft ikke faller.

vedlegg

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Andres sa:
Denne formelen er ikke kompatibel med annonsen som -20C opp til en utetemperatur på 35C ved vanntemperatur, maskinens kraft ikke faller.
Var det HP-annonsen i barnet eller T-CAP?

Andres

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5

Dette er en historie fra Jaakones Panasonic New Aquarea Range 2017-2018 på side 17:

Aquarea T-CAP. For ekstremt lave temperaturer, oppussing
og innovasjon
Ideell for å sikre at varmekapasiteten opprettholdes selv ved svært lavt
temperaturer. Denne oppstillingen er i stand til å opprettholde varmepumpens utgang
kapasitet til -20 ° C utetemperatur uten hjelp av en elektrisk
boostervarmer.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Andres sa:
Dette er en historie fra Jaakones Panasonic New Aquarea Range 2017-2018 på side 17:
Det bildet (PDF) var på toppen av den HP-maskinen, den annonseteksten handlet om T-CAP. :)

Side 219
https://climamarket.bg/wp-content/uploads/SM-WH-SXC09-12H9E8_UX09-12HE8.pdf

Andres

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5

jan sa:
Det bildet var på toppen av den HP-maskinen, den annonseteksten handlet om T-CAP. :)

Side 219
https://climamarket.bg/wp-content/uploads/SM-WH-SXC09-12H9E8_UX09-12HE8.pdf
Takk!
Kompressoren i T-Cap-modellen er større, men rørformelen er den samme.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Andres sa:
Kompressoren i T-Cap-modellen er større, men rørformelen er den samme.
Vet ikke hva du mener med "rørformel"? ???

Ja, det er enda større forskjeller når du ser side 44 fra hver av Servicehåndbøkene.

Her er en liten historie om den T-CAP-modellen implementering http://neuroeducationquebec.org/forum/index.php/topic,15959.msg201356.html#msg201356.html#msg201356

vedlegg

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

En betydelig forskjell jeg ikke ville si. Takket være noen teknologi er det i stand til å lukte flytende kjølemiddeldamp for suging.

Den samme effekten kan gjøres med normal EEV, men prosessen er ikke nøyaktig kontrollerbar, det er mange tilbakemeldinger og forsinkelser.

Ismaskinen

nykommer
Tilbakemelding Score
0

pjr sa:
Her var en rapport hvis du koblet innpumpen til pumpe for å varme oljepannavannet og en liten ~ 100-150L elektrisk akkumulator etter varmtvannsspolen på kjelen for mulig priming.

Kjelen er strømmet i vann til gulvvarme og radiatorer av Ouman EH800B. Den håndterer også startolje ved kaldere temperaturer.

Hvordan påvirker en endeløs ide?
God ide og rimeligst å implementere. Med den kombinasjonen ser jeg ingen grunn til å kjøpe Hp og enda mer varmt vann for smash.

Jeg pleide å tenke på samme måte, men jeg endte opp med å installere et større energilagringssystem. Tanken om at det er mulig å ta kjelen helt ut av systemet, og at varmtvannet sikkert vil være tilstrekkelig på grunn av forvarming også for eksepsjonell bruk (boblebad). Tung implementering i forhold til prisen, men laget av det som ble gjort. :) Uten sporadisk boblebad ville jeg nok ha gått uten å få en ny lader.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Designer75 sa:
En betydelig forskjell jeg ikke ville si. Takket være noen teknologi er det i stand til å lukte flytende kjølemiddeldamp for suging.
Underkjøleren vil fordampe kjølemediet for å passe til kompressoren

Øk dampkapasiteten i henhold til Panasonic-dokker

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

Effekten av underkjøleren i en slik type er bare en ekstra fordampning, men den kan gjøres med noen få pennier fra Kina ved å plassere bare en større fordamper. Effektiviteten øker bare på Coolpack-skjermen og utgangseffekten også. Jeg ser ikke noe i det som vil gi T-CAP de verdiene det har, med mindre det egentlig brukes til å dryppe sugingen (det vil være en feil etter separatoren).

Er det ikke bare et merkelig større kompass som støttes av den ekstra fordamperen for å holde det større skallet ut?

Andres

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
5

Kompressoren er bare større i T-Cap 16-modellen.

I rørformelen tenkte jeg på utendørsrøringen til utendørsenheten. Imidlertid forlater en elektrisk styrt ventil direkte fra den varme gassen for å suge.
Subcooler var ganske vanskelig å finne i Manual's bilde.

Men .... Amitime har en lignende enhet som heter heatFUL. Det er også en test av driften av enheten uten EVI-drift og med den kalde EVI. Det er forskjeller i handling, men forskjellskategorien er 0, ...

vedlegg

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

PH-diagrammet gir deg et inntrykk av for mye innvirkning på parallelle fordamperen. Også underkjølingsenergi krever ekstra kapasitet fra den opprinnelige fordamperen, som er + -0. Noen markedsføringssjef har nettopp oppfunnet en salgsverdi for den gitterdriveren.:)

Fordelen med underkjøling kan oppnås enten ved å øke fordamperen eller sugegassen (som ikke er tilfelle her).

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kom igjen, jeg er så på det ende opp i EPCI 360 OSO akkumulator, anbefales det at de eksterne sider og prisen er ganske passende.

Tilkoblingsskjemaet fra Kauko er vedlagt. Det ville være ganske klart kaninkjøtt, men jeg lurte på hvordan jeg skal fylle oppvarmesystemet i det? Så er det bare enkelt eller er det ingen braketter mellom varmeanlegget og varmtvannet?

vedlegg

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Fylling av varmesystemet mangler fra bildet. Det vil si det kalde vannet i grenen og dobbeltklikk.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
57

olli_tr sa:
Kom igjen, jeg er så på det ende opp i EPCI 360 OSO akkumulator, anbefales det at de eksterne sider og prisen er ganske passende.

Tilkoblingsskjemaet fra Kauko er vedlagt. Det ville være ganske tydelig kaninekjøtt, men jeg dro til å tenke ...
Ikke bruk ekspansjonstanken til å suge pumpens innløp

Killi10 sa:
Fylling av varmesystemet mangler fra bildet. Det vil si det kalde vannet i grenen og dobbeltklikk.
Heksen er vanligvis ikke trukket inn i generiske bilder. Det er heller ingen varmtvannsgeneratorinnløp / eventyrventil.
opp Bunn