Hvilken type lader er VILPs venn?

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Hvilken type lader er VILPs venn?

Takk for svarene dine på Killi10 og Espejot. Så legg de doble kulene og kulen på riktig sted.

Jeg lurte på om jeg fortsatt trenger en ved eller ikke? Ouman EH80 kunne allerede finnes. Hvordan virker varmekontroll uten det? I tilfelle en feil kjører ikke laderen motstander, i det minste på noen måte. Termostaten kan justeres manuelt til 30-60 grader. Kanskje det er ok.

Killi10

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
24

Påfyllingsventilen er sannsynligvis den rette tingen å hai.

På det tidspunktet bør du i det minste spørre en rørlegger å konsultere på jobben.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Hvis Ouman allerede er klar, bør du knapt fjerne den.
Med utendørs varmekompensasjon kan du komme nær vannet for å varme det du vil ha.
Når reservoaret er innimellom, overhopper pumpens rush ikke / unødvendig oppvarmer hytta, men Ouman tar vare på den faktiske varmefordelingen.
Justerer, men kurver nær hverandre.

Jada, jeg kunne ikke forstå ting väärinkin ...

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

olli_tr sa:
Jeg lurte på om jeg fortsatt trenger en ved eller ikke? Ouman EH80 kunne allerede finnes. Hvordan virker varmekontroll uten det? I tilfelle en feil kjører ikke laderen motstander, i det minste på noen måte. Termostaten kan justeres manuelt til 30-60 grader. Kanskje det er ok.
Funksjonell om? Det spiller ingen rolle hvilken temperatur laderen har å tilby.

vedlegg

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

han sa:
Hvis Ouman allerede er klar, bør du knapt fjerne den.
Med utendørs varmekompensasjon kan du komme nær vannet for å varme det du vil ha.
Når reservoaret er innimellom, overhopper pumpens rush ikke / unødvendig oppvarmer hytta, men Ouman tar vare på den faktiske varmefordelingen.
Justerer, men kurver nær hverandre.

Jada, jeg kunne ikke forstå ting väärinkin ...
Slik fungerer det, det er erfaring.

Ismo67

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
31

pisken sa:
Slik fungerer det, det er erfaring.
Ja det samme her. Først da fikk vi fullstendig varmekontroll når jeg la den interne kompensasjonsenheten til Oumanni og ned i nedstrømsindustrien.
I tillegg er Oumanns venn Ouman EXU-800, bak hvilke nødhjelpsmotstander i akkumulatoren, hvis åpningen eller termisk energi ikke er nok for akkumulatoren.

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0

Ja, jeg nå tenker at hvordan disse tilkoblingene gå. Jeg har allerede den lader og VILP kommer bare neste år. I praksis er det derfor behov for en shunt med motstander når det varmes opp akkumulatoren, og når det allerede er, er det ikke et stort problem. Her er et sketchy koblingsskjema som samtidig prøver å vise deg hvor rørene skal gå.

Mites som paisari, kan det bli plassert et annet sted? For eksempel i hjørner av lufturet ...

vedlegg

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77

olli_tr sa:
Mites som paisari, kan det bli plassert et annet sted? For eksempel i hjørner av lufturet ...
Paisari kan være nesten hvor som helst, så lenge det alltid er i åpen kontakt med stedet som blir varmt. Så det er ikke bra å være bak linjeskiftet.

Pretor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå venter i hjørnene på Jäspi GTV500 hybridladeren + 6kW motstand, da det med fordel ble brukt. Selv om installasjonen og montering av installasjonsmateriellene er forlatt utenfor sommersesongen.
Jeg er selv bekymret for å få tilkoblinger. Det er et foringsrør med flens, så i det minste skal stratifiseringen gjøres ganske riktig i forhold til den nåværende oljekjelekretsen.
I kjelen Ouman RH-80 og jeg trodde jeg ville bruke den med hybrid. Disse forbindelsene er mest opptatt av at det er mange alternativer.
Egen pisking:
Fra summen til den varme toppen av laderen (4A) og den andre til enten 4B eller 4C (hvilken som helst best for layering, over skottet eller bunnsiden?). Mellom den manuelt betjente treveisventilen for å velge mellom øvre og nedre ledd.
Fra kjøler til Vilp, kjøler fra abonnent delmengde (blå 4)
Utgang fra toppen av varmekretsen (4-1) og gå tilbake til bunnen av laderen (blå 4).
Hovedsakelig er det mulig å bruke en potensiell motstand, for eksempel i hardfrost, dvs. at den øvre delen av ovnen blander seg i toppen av laderen når du bruker en motstand? Ville det være smartere å bruke den nederste i motstands bruk?
Hvis det er nødvendig, kan den øvre koblingen til akkumulatoren også brukes manuelt, for eksempel for å varme varmt vann om sommeren (når varmesyklusen er lukket).

Hvis det kunne få oljespirene i den første sommeren, kryp på bakken.

vedlegg

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Skyll vannet fra 4C-hullet i vannet slik at det ikke blir kaldt vann rundt motstanden i oppstartsfasen og trykk på den.

4-veis bi-valent ventiler som vexbe abv 4112, som tar varme under baffelen så lenge det er nok og først da blir varmeapparatet oppvarmet og lukket til toppen.
Alt returvann til bunnen av varmeren.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

Det er tre forskjellige høyder for retur til reservoaret med braketter. Veien å gå, selvsagt.

Motstandsadferden vil avhenge av hvilken som er styrt og hvilken algoritme. Pumpen vil trolig diktere noe mot motstand og høyden som laderen blir slått på.

Mun ctc forventer nå 2 timer (justerbar) før du setter motstander i tilfelle varmen ikke stiger.
Det er algoritmen som følger, utendørs varmekurven vs varmegenvinning mot ly for å endre varme ...

Jouma distribuerer to kretser som trengs for oppvarming, dvs. ctc og ouman. Ctc håndterer nå motstanden som var før oumann.

Så legg rørene / parentesene / tms hver høyde og prøv / måle / justere når klokken er. Ikke mange titalls lever ...

Pretor

medlem
Tilbakemelding Score
0

pisken sa:
Skyll vannet fra 4C-hullet i vannet slik at det ikke blir kaldt vann rundt motstanden i oppstartsfasen og trykk på den.
Alt returvann til bunnen av varmeren.
Jeg må ikke sette motstanden med en dåre bak den samme sikringen, så jeg kan ikke kontrollere det med en dåre. Derfor trodde jeg at varmt vann ville kjøre til toppen av laderen, og da det kom til at motstanden måtte åpnes, ville motstanden slå på hånden og vri ventilen og kjøre det varme vannet ned under motstands bruk, bare for å unngå at det blandes.
I hvert fall i oljekjelen er vannet ikke svimlende, så jeg lurer på hvor hard virvelen på bunnen av tanken vil løpe hvis det er varmt vann under skottet. Vel, det anbefales sannsynligvis at hver hybridstansguide skal koble til.
Kopens "oppdeling" kan være omtrent den øvre delen 300l og den nedre delen 200l.

pisken sa:
4-veis bi-valent ventiler som vexbe abv 4112 for oppvarming-sunt
Så alle 4-veis ventiler virker ikke på samme måte? Hovedsakelig når den billigste 4-veis er 40e klasse ??

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94

Pretor sa:
Jeg må ikke sette motstanden med en dåre bak den samme sikringen, så jeg kan ikke kontrollere det med en dåre.
Det ville fortsatt være enkelt med et relé. Elektrikeren viser de aktuelle delene, huset og koblingen.

Pretor

medlem
Tilbakemelding Score
0

Kotte sa:
Det ville fortsatt være enkelt med et relé. Elektrikeren viser de aktuelle delene, huset og koblingen.
Det ville være et alternativ å kontrollere motstanden i henhold til utetemperaturen. Så jeg skulle koble oljebrenneren til denne oljepanna stakken.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

Pretor sa:
Så alle 4-veis ventiler virker ikke på samme måte? Hovedsakelig når den billigste 4-veis er 40e klasse ??
Det finnes 4-veisventiler for to varmekilder separat. Betaler nesten 100e.

Hvis du krymper nedre delen til 40 grader, er den øvre delen 40 grader med en forsinkelse.

jalittam

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2

For motstander er en kontaktor uansett, sikringer er forskjellige når enden av en annen kabel er slutt. Sikringer i brettet er ledningsskjermer. Enhetsbeskyttelse er forskjellig.
Overspenningsbeskyttelse mot motstander.

Kontrollen av kontaktoren kan blinke eller automatiseringen styrer nå.
Følelsen som en mann med en dåre.

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0
Nei, den opprinnelige forfatteren her igjen. OSO EPCI 360M ble installert og huset varmer med motstander. Det tar bare strøm, så jeg ble tvunget til å ta vare på finansieringen og deretter pumpen til å bestille. Jeg kan bestille Panasonic Aquarea høy ytelse 9kW (WH-SDC09H3E8 + WH-UD09HE8) i stedet for den T-CAP når jeg får mindre enn fire tonn ... Bedre COP enn T-CAP, men kan ikke skyve full strøm når det er kaldt virkelig (Utilsiktet er det nå enfaset T-CAP-verdier, men identiske med trefaset):

1543406474869.png

Selv om det anbefales i Kauko-brosjyren for et ikke-vaskbart hippie-samfunn:

1543405155607.png
Senest redigert:

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0
Uh, jeg bestilte den til 9kW T-CAP nå, men da. Du bør nok åpne en ny kjede for installasjon og brukeropplevelse ...

olli_tr

medlem
Tilbakemelding Score
0
Jeg tok også CZ-TK1, en termisk sensor og CZ-TAW1, dens WiFI-blokk for den pumpen. Vanligvis har disse nettverksfunksjonene vært ganske besværlige i disse, og arbeider hovedsakelig gjennom produsentens egen skygtjeneste. Jeg lever ikke opp til håp om at dette ville gi noe mer, selv om det ville være flott for hjemmeautomatisering hvis enheten kunne lese sin status ...

Hva er den brosjyren?
"7 Undressed", "9 Blessed", Naantali "Moomin Family"?
her https://lampotilamestarit.fi/esitteet/esite_monoblock.pdf Det er en ikke-absolutt endelig versjon av brosjyren som var på nettsiden ...

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Ser ut som det er. Hvordan kan du ende opp med de tingene ...

Fra det samme synspunkt ble også selgerens syn på problemet som ble kastet her, også tatt i betraktning.

"3) Betydningen av full kraft øker i nord
Når norden stiger, øker antallet harde dager med frost. Når frosten blir strammere slik at energibehovet til huset overskrider pumpens varmeeffekt, er det nødvendig å ty til innkjøpsenergi. Dette laster også pumpen. Det kan hende at det må arbeide lange perioder med full frost ved full kraft, noe som forkorter levetiden til enheten. "

Tross alt er det sannsynligvis annerledes å kjøre to hundre motorveier eller kjøre rundt åtte dusin motorveier - spesielt - hvis timene blir brukt.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Tross alt er det klart med stetson Harris-metoden at hvis et hjul spinner litt vanskeligere, må det bryte ned raskt, spesielt hvis det kan rettferdiggjøre å selge en stor dyrkemølle.:)

Men det er ikke noe faktum. Jeg vil si at brudd skyldes en produksjonsfeil (designf.) Eller mangel på smøring (kjølemediumfeilfeil er trolig den vanligste synderen). Fra drikkevanns synspunkt er mindre enn 8kw karneemelk tid å løpe, og hvis det er mer enn 200L, vil det være så håpløst. Gulvvarme kan imidlertid gi deg mer tid til å male, men hvis innstillingene er gitt, er det ganske dårlig å finne dem på batteriene i 30 minutter.

MKN

medlem
Tilbakemelding Score
2
Jeg har selv en IVT jordkilde varmepumpe lansert i 1998, som jeg forventer å komme til slutten snart :) Selv presset på landsbygda har begynt å falle år etter år, så jeg forventer at det skal være noe ut av spørsmålet og sannsynligvis ikke bare en liten ting. Så reparasjoner er nødvendig.

Jeg tenker på MLP i stedet for luft-vann varmepumpe, som de må helt klart billigere enn bergvarmepumper. Det IVT i en innebygd i laderen 180 liter og jeg lurt om det kan benyttes med svindel. Det ville også ha en elektrisk kassett, så backup-systemet ville være klart.

I tillegg ville det være en forferdelig operasjon å flytte sin sjakkel fra kjelleren, og samtidig måtte alle HVAC-rørene fornyes.

Hva er verdien sporet?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Vel, den IVT har spilt om den har vært tjue år gammel og fortsatt jobber. Er det oppvarmet vann der oppe ved å pumpe?

Hva med strukturen til landgrensen? En vanlig feil er knekkingen av mutrene på terminaler. Mutrene er sprukket når vann som kommer inn i rørmutrene, er frosset mens maskinen går. Hvis du ønsket å reparere landkretsen, ville det være en god hjelp å vite hvor disse kontaktene er, hvis messingmutrene brukes. Som reparasjon kan skjøten gjøres ved hjelp av plast sveisemetoder eller ved å fylle tråden på den nye kontakten med vannfast fett.

Overkommeligheten til VILP-maskiner kan baseres på å erklære effekten under omstendighetene. Det bør forstås hva kraften er i en -10 grader eller -15 grader, og nettoeffekten, med tanke på avfrostingen. Prisen på VILP er hovedsakelig basert på fraværet av den kollektorkretsen. Her er det nå, men åpenbart krever det litt reparasjon.

Etter min mening burde den gamle IVT bli pustløs og alle justeringer gjort forresten. Ganske en risiko for å forlate den der og justere den hvis varmen kommer fra andre steder. Siden ingen har våget å svare, ser det ut til at det ikke finnes noen trivial løsning, men man bør gjøre det. egne melodier. Profesjonelle på den typen er sannsynligvis ikke veldig interessert i å gi en generell garanti for jobben.

Det som er viktig for VILP er også hvor huset ditt ligger. I sør er forskjellen mellom VILP og MLPs strømforbruk ikke veldig høy, men en riktig implementert MLP er alltid et bedre år.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
77
Det faktum at samlingskretsen er litt lekker, er ikke nødvendigvis en stor avtale. Det er ikke behov for trykk der, og en liten lekkasje vil tilbakestilles med en og annen tilsetning av væske. Lekkasjen er knapt andre steder enn i leddene, reparasjonen er ikke for vanskelig. Ja, jeg vil fortsatt sette MLP der når samlingen allerede eksisterer - en slik VILP som ikke trenger å bekymre seg mer om å betale de virkelige pengene og må være "nominelt" klart over MLP.

MKN

medlem
Tilbakemelding Score
2
Jeg lisäillyt til at i løpet av de 20 årene av væsken er nå anslått til tre eller fire ganger, og i nyere tid er behovet for hyppigere. Jeg er ikke bekymret for det ennå. Varmt vann har blitt varmt med en kompressor, som nå hver annen uke har blitt den ekstra varmebestandigheten som kreves av Legionella-programmet.

Selvfølgelig ville den nye MLP gjøre det, men prisene på 8 kW-enheten er det verste. Det er ingen penger i det hele tatt. Ellers ligger huset i Øst-Finland, så vinteren er ganske kald her. Det er en 90-graders hjørnesamling utenfor bakken, og jeg har ikke lagt merke til noen lekkasjer.

Hvis VILP ville kombinere den MLP med skyggen, måtte tuning gjøres i tide. Men ifølge minnet har IVT muligheten "Bare tillläggvärme", det vil si, bruk bare med en ekstra patron. På den tiden, sannsynligvis, ville det ikke skade selv om kompressoren ville vært så full. Men det er også sant at hvis en bestemt temperaturinformasjon er nødvendig for å kontrollere IVLP fra lyet, må informasjonen være i nøyaktig riktig format. Kan være en umulig oppgave.

De eneste feilene har hele tiden vært sprekker av messingskjøtene - selv om varmtvannsuttaket og det kalde vannet kommer. Den profesjonelle har aldri vært nødvendig hele tiden når jeg ikke teller meg selv i kaste. Det eneste problemet inne i pumpen har vært å utløse skjermen til tilleggsvarmepatronen en gang på en gang, og det var klart ved å trykke på knappen.

Vel, denne vinteren vil trolig gå med den gamle pumpen med tommelen. Hvis noe kommer opp med noen få tonn overraskende penger, kan neste måned MLP bytte til en ny, kanskje mindre eller brukt, og deretter en venn av luftvarmepumpen eller to. Området og volumet som skal oppvarmes er nok i denne hytta.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Selvfølgelig ville den nye MLP gjøre det, men prisene på 8 kW-enheten er det verste. Det er ingen penger i det hele tatt. Ellers ligger huset i Øst-Finland, så vinteren er ganske kald her.
Vel, prisene på de 8kW jordkilde-varmepumper synes å være roterende på begge sider av 6kuro. Hvis du kjøper en tilsvarende 15kW luft-til-vann-varmepumpe i vintersesongen, klarer du ikke å gjøre det samme, men du må betale mer. Når rørene er klare for jordvarmepumpen, er installasjonen av luft-til-vann-varmepumpen mer bortkastet, og det samme er i driftskostnadene i den harde vinteren.
opp Bunn