Hvor er Anodi?

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0
En hot idiot spørsmål ... Hvor er anoden?

Jeg tok av forsiden av Nilan. Da så jeg på bunnen av laderen, men fant jeg ikke umiddelbart anoden til? Må du ta den hvite tallerkenen ut av bunnen av laderen som minner om anodens inspeksjon? Er det mulig å fange opp noen torokser?

Takk for hjelpen ... Begynneren tar litt oppmuntring.

Ny anode venter på installasjon. Det er litt vanskelig for det å bli skrudd ned fra den bunnen, men jeg tror det kommer til å gå dit. Forhåpentligvis er det så mye igjen fra den gamle at du kan ta det med et stykke jern skåret av.

vedlegg

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Hvor er Anodi?

La oss finne den. Det vil si at 18C-modellen har et kaldt vanninntak på høyre side.

Jeg gjorde følgende, og det gikk bra: (denne typen ikke-rørledning er fornøyd med sin ekspertise og mot ... :))
* Strømmer av
* Varmt vann i karet om tjue liter -> Bunnen av reservoaret er kult.
* Kaldt vannforsyning lukket -> trykket fjernet
* Jeg testet både den kalde og den varme siden at det ikke var noe trykk
* Slå deretter anoden med en krukke. Det var stramt, men åpnet
* Anode var dekket med et slikt steinete. Jeg talt anoden maksimalt ned, og jeg ødela den av toppen av den.
* Anoden var i samme tykkelse som anoden. Jeg kunne ikke sjekke lengden når gulvet kom opp.
* Anode lukket.
* Lukk åpen
* Kranen tømmes ut av reservoaret
* Slå på

Jeg kan gå dit igjen et år. Anoden har sikkert vært på plass siden 2007, så det er sannsynligvis ikke så lett å bruke på denne typen vann. Bra så ...

RAP

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Anode endret, det var så mye igjen, det var på tide å endre. Pumpen har vært i bruk i 5,5 år og vann til grunnvann. Bunnfallet kom noe.

vedlegg

A-P.K

standard Naama
Tilbakemelding Score
0

Noen rynker gir allerede opp - kanskje kortet har beskyttet anoden ;D

Jype

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Hei,

Jeg har brukt VP18C i Helsingfors for sommeren 2007, som er litt over 3,5 år siden - jeg sjekket anoden i dag (instruksjoner i denne kjeden for videre hjelp!).
Verktøyet 27 mm kontakten og en halv meter rør jatkovartena - var ganske stramt. Plaststokken på anodens underside (5 cm) måtte også slå nøkkelen ut, så tykk den var. Sokken var (eller gikk) litt ødelagt - jeg var redd for at jeg ikke ville få den tilbake, men til slutt gikk det ganske enkelt. Når jeg sitter fast, legger jeg litt forsegling / Teflon tape på tråden slik at den ikke vil lekke.

Anodens tykkelse var over 20 mm, men overflaten var ganske korrodert. Jeg anslår at neste inspeksjon / utveksling kan gå i ytterligere 3,5 år - det vil si 7 år fra introduksjonen.

Speilet av den anodebutikkbrosjyren, er lengden 80 cm, men fra gulv til hull er det plass til opptil 30 cm.
RAP - eller noen annen anode endret - er den nye anoden noe fleksibel, eller er anoden fast i en 30cm bump? Kan en anode legges i laderen i et stykke (et par stykker på bunnen av laderen)?

Her er et bilde av anoden:

vedlegg

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0

Jype sa:
RAP - eller noen annen anode endret - er den nye anoden noe fleksibel, eller er anoden fast i en 30cm bump? Kan en anode legges i laderen i et stykke (et par stykker på bunnen av laderen)?
Substituttnoden er laget av to materialer. Ætsende på overflaten, og kjedelig i midten. Deretter er det bøyepunkter laget for å bøye det. Sannsynligvis 50 cent lang.

Så jeg antar at det burde bøye det opp .... Nei, det er ikke lett. Her er et ekstra andod som venter på den originale korrosjonen der. Tempoet er trolig omtrent det samme som for verten.

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0

Nå, nå har anoden begynt å slites ut.

Den eneste utfordringen er hvordan det blir gammelt.

Nilan står på gulvet, så det er ikke noe rom under.
Hva har du trukket ut av drømmer?

Hva med å få det nytt? Den ekstra anoden har slike 2 foldpunkter - den vil brette seg så krøllet at den ville komme inn. Har noen noen erfaring?

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229

En jernsåg over og et stykke ut og et nytt stykke inn? Tid for dum design.

PJR

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
6

Huugo sa:
Hva med å få det nytt? Den ekstra anoden har slike 2 foldpunkter - den vil brette seg så krøllet at den ville komme inn. Har noen noen erfaring?
Jeg hadde tre sammenleggingspunkter i den nye anoden, og jeg kan gjøre mye bøying inne. Den gamle kan faktisk bli kuttet i stykker, selv med en jernsag, stifter osv.

huugo

medlem
Tilbakemelding Score
0

pjr sa:
Jeg hadde tre sammenleggingspunkter i den nye anoden, og jeg kan gjøre mye bøying inne. Den gamle kan faktisk bli kuttet i stykker, selv med en jernsag, stifter osv.
Det gamle hodet med pinnene gikk bra.
Den nye gikk i midten av å bøye seg over, så jeg slo stykkene ut av hullet og kort på plass.

Det var 7 år og var ikke over. Det er den typen ting jeg gjør for amatøren, så jeg kan se neste gang om 5 år.
Og forbruket er ikke avhengig av vannkvalitet og har allerede blitt testet med en anode - det ville nok ha vært 10 år.

Pigmikey

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Sunt!
Han ville ha en inspeksjon av anodene til Nilaneiden, hele bygningsfirmaet. Ohjehan sier at hvert 2 år. Så det er 7 leiligheter og vil du ha anodvarighet i Åbo-området? Har du noen erfaringer? Jeg vil redde deg fra å vite at anoden skulle vare minst 5 år.

visning

standard Naama
Tilbakemelding Score
6

Nå, selv om denne kjeden er satt opp, er disse anodediskusjonene litt der ute. På den tiden krever Nilans instruksjoner ikke at jernsagen minst skal ha nye anodestykker ;)

https://youtube.com/watch?v=84PkOxWERTs

Lapetsi

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Nå, selv om denne kjeden er satt opp, er disse anodediskusjonene litt der ute. På den tiden krever Nilans instruksjoner ikke at jernsagen minst skal ha nye anodestykker ;)

Hilsener! Hvorvidt verdsførerne ville plage noen nå å vri disse instruksjonene til første gangs jerntråd, da jeg leser kjedene og ser på videoene, kan jeg fortsatt si at jeg er sikker på hvordan jeg skal jobbe med anodenes endring / inspeksjon.

1. Etter at du har slått av strømmen, ta av varmtvannet i omtrent tjue liter. Hvor skjer denne utgivelsen?

2. Når kranen er åpen, kutt av vannforsyningen fra ventilen på akkumulatoren? Hva betyr denne ventilen nå?

2.JPG

Magirus

medlem
Tilbakemelding Score
1
Dessverre er innlegget mitt ikke relevant for den forrige brukerens spørsmål, men temaet minnet meg om plasseringen av den beskyttende anoden.

Er det en del av den anoden på et litt lettere sted å bytte ut? Det er i figuren under, nei. 24?

1549551022064.png

EDIT: Eller er det tilfelle at hvis EF-modellen er (ikke gulvvarme), er det en beskyttende anode på det tidspunktet på bildet.

Lapetsi

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Kom til rørleggeren i forbindelse med renoveringen, så anoden ble erstattet av ham. Tid i dårlig stand, men sist endret for 1,5 år siden. Ja det er, men hvert år kan du gå for å bytte her i Moskva.

vedlegg

opp Bunn