Hvordan rengjør Mitsu Kirigamine innendørs enhet?

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Så jeg har en MSZ-EF35VE (Kirigamine Zen) innendørs med Mitsubishi Electric pumpe. Instruksjonsveiledningen anbefaler kun at du fjerner de to buede luftfiltrene og støvsug dem samt erstatte de to smale langsgående "nanopartikler" -filtrene i dem en gang i året. Som jeg har dermed avsluttet, og videre ned celle, så vidt jeg har tilgang til nå uten demontering.

Men her i kolonnen anbefales det alltid å spyle cellen / vasken. Men hvordan fungerer det i den Kirigamine innendørs enheten? Skal cellen på en eller annen måte løsne, eller kan den bare sprøyte f.eks. Mitsus eget rengjøringsmiddel og la det fungere en stund, så start den?

Det er litt komplisert av at innendørsenheten er i en høyde på ca 3 meter rett på taket (kun i kjølemodus)

Takk på forhånd veldig mye for ditt råd.
T. Magnuken

juhamv

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vs: Hvordan rengjør Mitsu Kirigamine innendørs enhet?

Faktisk, jeg utviklet en vane med en gang i året, om våren, rense ut innedel celler Tolulla (eller tilsvarende hjemme rengjøringsmiddel). Fra sprøyteflasken til Tolua-cellen, for et øyeblikk av handling, og deretter til skyllvannet. Vann forlater kondensert vannrør i gården.

Utfordringen er å ha baksiden av cellen på kanten av taket, noe som er litt vanskelig å komme til. Men kanskje jeg ikke har blitt tilfredsstillende rengjort.

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Juhamv sa:
Faktisk, jeg utviklet en vane med en gang i året, om våren, rense ut innedel celler Tolulla (eller tilsvarende hjemme rengjøringsmiddel). Fra sprøyteflasken til Tolua-cellen, for et øyeblikk av handling, og deretter til skyllvannet. Vann forlater kondensert vannrør i gården.

Utfordringen er å ha baksiden av cellen på kanten av taket, noe som er litt vanskelig å komme til. Men kanskje jeg ikke har blitt tilfredsstillende rengjort.
Ok, takk for råd! Så du har ikke prøvd å løsne cellen, men bare til Tolua-cellen og et lite vann bak.

Jeg lurte bare på når noen mennesker her har fortalt meg at de har fjernet cellen! I hvert fall fant jeg ikke ut hvordan det ville skje?

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
26

Jeg er også interessert. Kenos fjerning er at du trenger å fjerne kjølemiddelrørene, men har de fleste modeller en vifteutløsning for sprut- og lagerutskifting? (Jeg er interessert i Innova h121 eller grønn Hansol)

juhamv

medlem
Tilbakemelding Score
0

magnuken sa:
Ok, takk for råd! Så du har ikke prøvd å løsne cellen, men bare til Tolua-cellen og et lite vann bak.

Jeg lurte bare på når noen mennesker her har fortalt meg at de har fjernet cellen! I hvert fall fant jeg ikke ut hvordan det ville skje?
Jeg har ikke løsnet cellen og min lekers ferdigheter er kanskje ikke nok. Visuelt ren kommer slik. Rengjør vannet fra sprøyteflasken etter rengjøringsmiddelet. Kan også brukes til avkjøling, slik at cellen skylles.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

Juhamv sa:
Jeg har ikke løsnet cellen og min lekers ferdigheter er kanskje ikke nok. Visuelt ren kommer slik. Rengjør vannet fra sprøyteflasken etter rengjøringsmiddelet. Kan også brukes til avkjøling, slik at cellen skylles.
Celen trenger ikke å være helt frakoblet. Løsning av cellenes ende og løfting av cellen bidrar til å fjerne viftekammeret for vasking. ;)

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
236

Innenhetsskjellene skal fjernes og dekker en stor del av cellen. Vaskemiddel til cellen og varmt vann på en egnet enhet. Overraskende pent ting.

utelukkende

medlem
Tilbakemelding Score
0

I morgen måtte jeg bestille en full rengjøring (grisgris). I fremtiden hvis du gjør det selv.
Jorden i innendørsenheten brister vannet inni, så tvunget til å gjøre noe. :gal:

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for rådene. Jeg kjøpte Innoairs Frionett Aciv-cellefilter i en sprøyteflaske. Du må prøve det for å rengjøre cellen og viften når du ikke lett kan få tilgang til dem.

http://innoair.fi/Frionett-Activ-RTU-kennonpuhdistusaine-750ml

magnuken

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Juhamv sa:
^ Deilig dyrt :)
Ja, det er ikke billig, men røret vil vare i flere år. Hvis det er effektivt å bøye, kan det være litt dyrere.

Ja, og vi bør bite det i henhold til flaskenes tekst, samt kaste alle dowels fra Legionella til bakterien ;D Så i flasken, bare franske og tyske instruksjoner med ros.

En annen halvdel av elven

standard Naama
Tilbakemelding Score
9

Elektronikkrengjøringssprayet gjorde et faktisk inntrykk, selv om det allerede hadde blitt vasket først med klimaanleggets vaskesyklus.

utelukkende

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vel, ja, de tre hundre flasker er dyra hvis du sammenligner dem med prisen på rengjøring. ::)

TsR76

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Vet noen hvordan du får et utblåsbart metallskjold hvis du ønsker å støvsuge en vifte?
opp Bunn