Mitsu FA35 Vah bestilte.

M

mr_case

gjest
Nå, nå ble nøttene (4 uker) slutt, og jeg beordret k-Kotka-guttene å bestille ting (1150 €). Det billigste tilbudet i Lahti var 1350 € og det dyreste 1600 €!

Valget var påvirket av det "elektriske filteret", det allergiske når jeg er, den roligere lyden enn i srk25 og det generelle kvalitetsinntrykket (sammenlignet med Pan og sanyot osv.) Som jeg fikk da jeg hoppet inne i bukta.
Til syvende og sist lurte jeg på, men alle installatørene i Lahti var på tå med den holdningen "vel, jeg har sagt det, og jeg kan legge det på deg, men men ..."

Jeg pleide å sette installasjonen på plass slik at jeg lager hullene i veggene og ellers gjør jeg meg klar til installatøren (stativet til utedelen, etc.) for et installatør som koster € 44 i timen for å fullføre installasjonen.

Hvis jeg har tid her, vil jeg også legge en slags fotofortelling om min egen installasjon og funksjonalitet i 1 1/2 etasje 136m2 alvsbytalo, åpen plan trapp.

Ps. Er det noen gode tips for drift / inaktivitet av boreriggen?

K-rauta Kotka

Aktivt medlem
Vs: Mitsu FA35 Vah bestilte.

Du tok et godt valg .. både når det gjelder maskinen og hvor du kjøpte den ;)
For seg selv har FA35 rullet i et par år, og i høst ble FA25 flyttet til en annen leilighet som leies.
F

fa35

gjest

I et par måneder har den samme enheten oppvarmet rommene ovenpå gjennom den andre trappen til huset. Jeg har observert at det I-ser-er ikke utformet for passasje, med en flerhet av dører, fordi varmen ikke blir jevnt fordelt. Kanskje du trenger å lukke
Jeg ser drift og bytter til manuell kontroll.

volvo0

medlem

K-rauta Kotka sa:
For seg selv har FA35 rullet i et par år, og i høst ble FA25 flyttet til en annen leilighet som leies.

Hvordan har du avrimingssykluser? Er det en fast tid, eller varierer smeltetiden? Mitsu Fa-35.
Kan du få informasjonen til tider.

K-rauta Kotka

Aktivt medlem

volvo0 sa:
K-rauta Kotka sa:

Hvordan har du avrimingssykluser? Er det en fast tid, eller varierer smeltetiden? Mitsu Fa-35.
Kan du få informasjonen til tider.
Har ikke kommet så nært med hva tinen vil ta ..

Jeg har den samme maskinen og avrimingssyklusen er omtrent 6 min.
Er forbruket omtrent 20 kg / dag normalt nå med + 5-0 og fuktig luft?
Om våren var forbruket maks 10 kWh / dag.
F

fa35

gjest

For å varme opp cirka 65m2, forbrukte den samme enheten 20kw / h i løpet av det foregående døgnet. gjennomsnittlig varme ca.
Det forbruket ser ut til å være påvirket ganske mye av temperaturen og vinden i det minste i "magpie's nest"

volvo0

medlem

jeg-se 35 sa:
Jeg har den samme maskinen og avrimingssyklusen er omtrent 6 min.
Er forbruket omtrent 20 kg / dag normalt nå med + 5-0 og fuktig luft?
Om våren var forbruket maks 10 kWh / dag.
Hva om? Hvor lang tid har du på før du tiner?
M

mr_case

gjest

Nå har det gått en uke med jubel på veggen og lekt godt.
Regningen kom fra et frostbusting selskap (Kylmämies Koivunen, Hollola) for hele 393 €; 7 timers arbeid 3m. rør og veggfeste. Elektrisk arbeid, noe bryterboks. Etc ... Så det er ikke dårlig. Den totale kostnaden for prosjektet var € 1543 inkludert pumpen (€ 1150 fra Kotka).
Jeg initialiserte personlig arbeidet med å lage hull osv. Og skru pumpeveggfeste.

Veldig bra og ryddig hubby gjorde jobben!

På et tidspunkt prøver jeg å legge ut bilder av trappen.

Noen få poeng. Pumpen er på andre siden om natten og den tredje på dagen. Fang 23 dag og natt 21. Varmt varmer nede (22c) og oppe (20c) selv ved -10 grader. Å blåse er rettet oppover, men ikke horisontalt. og den åpne trappen kommer godt gjennom, og spretter / reiser seg litt opp. En peis brukes omtrent annenhver dag.

Det har vært resonans i smeltefasen, men små kiler har kvittet seg med dem, og om sommeren lager jeg et anstendig rack ....
opp Bunn