Mitsubishi EF35VEH ute av drift

Juffe1

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg har en Mitsubishi EF35VEH, som ble kjøpt i 2011 og gikk til feil på lørdag 27. oktober 2018.

På frontpanelet blinkte venstre lys, og maskinen ble helt avstengt.

Jeg prøvde å løse problemet ved å ta ut strømmen utenfor bryteren i en halv time, og resultatet var at utendørsenheten prøvde å rotere med merkelige lyder og deretter slått av. Jeg kunne ikke blåse varm eller kald, men luften blåste i luften::)

Jeg ringte til mange fagfolk og selgeren ble en fyr å se på mandag, målt presset fra utendørsenheten (snakket mer enn 6 kg, hvis jeg husket) og til og med kjølemediet. Han fortalte meg at kompuraen hadde gått (som ville koste € 1200) og fortsatt være en gammel enhet. En annen "profesjonell" fortalte meg at han ikke trodde kompasset hadde gått, men fortalte ikke hva som skulle være problemet.

Basert på frontpanelets blinkende, kan det ha vært mulig å vurdere hvilken enhet som plaget, men nå får jeg ikke noe feilstatus igjen : Eek: Utendørsenheten vindes opp, men det varme eller det kalde kommer ikke fra innendørsenheten.

Er det kjent hva slags koder å gi når minnet sier at lyset ville ha blinket 3 ganger og deretter kortstengt og igjen 3 blinker og en liten pause? Eller hvis det er noen forklaringer på blitsen, så vil andre være interessert :)

Har det vært lignende problemer i andre Mitsu? Hva med kompursen borte?

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Vs: Mitsubishi EF35VEH ute av drift

Får du ikke noe fra hjemmeforsikring? Hvis butikkeren har tjent godt (Lørdagens feil blir korrigert på mandag, presset i høysesongen), vil håndsettet gripe og reparere Mars?

Jeg vil gjerne vite om det er noen nye utendørsenheter på den tiden, kompassskiftet er litt av et hoh for å holde disse mennene i disse kjøleskapene.

Juffe1

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg er sikker på at jeg kan få hjemmeforsikring, men jeg har ikke vært i kontakt med forsikringsselskapet ennå.

Jeg må først få en mening fra selgeren jeg nevnte, som jeg forventer.

Det eneste problemet er at jeg ikke er sikker på hvor feilen er, dvs. hvis feilen er et annet sted enn i kompasset og reparasjon det kan komme seg gjennom uten kjøp av en ny enhet. Det er derfor jeg vil spørre om disse lysdiodene.
Erstatter en Compur på € 1.200 synes minst dyrt ...

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

Juffe1 sa:
Jeg er sikker på at jeg kan få hjemmeforsikring, men jeg har ikke vært i kontakt med forsikringsselskapet ennå.

Jeg må først få en mening fra selgeren jeg nevnte, som jeg forventer.

Det eneste problemet er at jeg ikke er sikker på hvor feilen er, dvs. hvis feilen er et annet sted enn i kompasset og reparasjon det kan komme seg gjennom uten kjøp av en ny enhet. Det er derfor jeg vil spørre om disse lysdiodene.
Erstatter en Compur på € 1.200 synes minst dyrt ...
Utendørsenhetskortet er ødelagt rundt 400 € i bytte

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

I følge dette ville tre blinker trolig være kjølemidler i låven.
https://planetaklimata.com.ua/instr/Mitsubishi_Electric/Mitsubishi_Electric_MUZ-EF_SERVICE_MANUAL_ENG.pdf

Hvis det oppstod en feilkode i notatet 11.2. FEIL MODE RECALL FUNKSJON

Juffe1

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Jeg har nå den såkalte enheten. Det er 5 feil og blinker og deretter pause.

Som svar fant jeg side 32 i følgende servicehåndbok:

Temperaturen på temperaturen for utladningstemperatur overstiger 116 ° C, kompressoren stopper.
Kompressoren kan startes om temperaturen for utladningstemperaturen leser 100 ° C eller mindre 3 minutter senere.
Sjekk kjølemiddelkrets og kjølemiddelbeløp.
Se 11-5. "Kontroll av LEV".

Det vil si, kontroller mengden kjølemiddel og kjølemiddelkretsen.

Derfor ville kompressoren ikke være feil, eller hvordan ville du tolke den?

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
79

Juffe1 sa:
Jeg har nå den såkalte enheten. Det er 5 feil og blinker og deretter pause.

Som svar fant jeg side 32 i følgende servicehåndbok:

Temperaturen på temperaturen for utladningstemperatur overstiger 116 ° C, kompressoren stopper.
Kompressoren kan startes om temperaturen for utladningstemperaturen leser 100 ° C eller mindre 3 minutter senere.
Sjekk kjølemiddelkrets og kjølemiddelbeløp.
Se 11-5. "Kontroll av LEV".

Det vil si, kontroller mengden kjølemiddel og kjølemiddelkretsen.

Derfor ville kompressoren ikke være feil, eller hvordan ville du tolke den?
I disse feilstilfeller er det ikke noe stort intellekt bakover - ved at det tolker mottar spenningen fra sensoren, noe som betyr at temperaturen er over 116C. Resten må undersøkes av deg selv. Hvis kompuraen ikke bare roterer, vil du sannsynligvis ikke en gang få varmen til å varme opp - stedene vil varme opp av en annen grunn, eller sensoren vil vise flyene. Hvis nerveen opprettholder åpningen av maskinen, ja, du kan fortsatt prøve fingeren for å se om sensoren er der.
opp Bunn