mitsubishi vil ikke varme opp

japapa

medlem
hei jeg kom til gruppen hytte mitsubishi msz-ge35va kommer ikke til å blåse i det hele tatt. hvordan å vekke enheten? gjør kjøling til full / oppvarming til full svingning hjelp. Mitsubishi våkner. hvor lenge skal pluggen være løs, slik at enheten tilbakestilles. er det noen overopphetingsbeskyttelse. utedelen fortsetter, men det føltes som om den lunkne varmen ble blåst av utendørsenheten. innedelen blåser bare inneluft.
pumpen har fungert feilfritt i noen år nå, og den blåste for en måned siden. ???

de to

Aktivt medlem
Vs: mitsubishi kommer ikke til å varme opp

Har det vært strømbrudd eller ledningsbrudd i området? Med en kollega ble strøm underlig kvalt, og ilp handlet også underlig inntil et brudd i den nøytrale lederen ble oppdaget et stykke fra polet. Dette er en livstruende funksjonsfeil og må øyeblikkelig repareres.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Fungerer kjøling? Blir det kaldt? Enhet for oppvarming og fangst full.
Har enheten vært i vedlikeholdsmodus?

Ja, noen få minutter uten strøm er nok til å "tilbakestille".

Det anbefales også å sjekke rørforbindelsene i bunnen av utendørshuset. Oljeaktige seksjoner snakker om en kjølemedielekkasje.

japapa

medlem

takk for svarene, det er ingen nullfeil. nå har blitt startet opp så mange ganger og vekket enheten. ikke bare begynne å jobbe. noe har tilsynelatende blitt ødelagt. trenger å bestille service

japapa

medlem

ikke blåser kaldt og fortsatt fungerer normalt på nyåret ???

koma

nykommer

japa, fant du ut hva det var? Dette er akkurat slik pumpen min oppfører seg for øyeblikket.

Litt av et tillegg: Jeg fikk pumpen i selvdiagnosemodus, men oppgir ingen feilkode. Det har ikke vært noen blackout i flere måneder. Enheten er SRK20.

slpoy

standard Naama

koma sa:
japa, fant du ut hva det var? Dette er akkurat slik pumpen min oppfører seg for øyeblikket.

Litt av et tillegg: Jeg fikk pumpen i selvdiagnosemodus, men oppgir ingen feilkode. Det har ikke vært noen blackout i flere måneder. Enheten er SRK20.
Enheten er tom, eller det er en lekkasje et sted

japapa

medlem

Jeg har ikke bestilt en vedlikeholdsmann ennå.

japapa

medlem

kom nå testet på at pumpekjøling fungerer .. oppvarming nr. Jeg satte så kald luft på oppvarmingen, men blåste

startet

standard Naama

Mitsu har en slik funksjon at den ikke umiddelbart vil fungere hvis maskinen er uten strøm på en stund.
Venter på ro i 30 minutter i oppvarmingsmodus.

TNT76

medlem

I dag løp jeg inn en mitsu-pumpe som varmet opp, men som ikke ble kjølig ... for første gang noensinne. Utedelen ga bare en pipete lyd, men til og med fliken begynte ikke å snurre ... bortsett fra med oppvarmingen ... Ingenting annet enn sikringene på en stund, og begynte å spille etterpå. Jeg lurer på hva som kunne ha vært galt ... det ville være fint å vite om interessen ... Ja og ingen feilkode flimret på innsiden eller utsiden ..

Dette er igjen disse "mystiske" helbredelsene :)

japapa

medlem

-Metu- sa:
Er de utendørs rørene på kretskortets glassrørsikringer intakte?
sikringer av glassrøret kontrollert.
det vil si at feilen ser ut til å gjøre med firveisventilen

japapa

medlem

Både sa:
Slå den over for eksempel en prank
hjalp ikke fireveisventilen med å banke. med en elektrisk penn mistet jeg den strømmen kom hele tiden med firesikringssikringsglassrørsikringene med fire veier. pumpen blåser alltid kaldt på alle måter

både

kaldt Master

Har du ikke løpt fra buljongen ... er det varme gassrøret til og med varmt ved båsen?

japapa

medlem

mikkoimp sa:
er det til og med mulig å sitte fast etter båsen + med været?
så begge rør som forlater utedelen fryser (går det andre røret direkte fra båsen?) ja varmemodellen og innendørsenheten blåste kaldt. Utedelen blåste varmere luft enn uteluften.
Jeg igjen kommer til hytta i morgen hvis noe tips kan bli funnet som jeg kunne mens du prøver å få pumpen til oppvarming

Ja sjel er 4 bånd fast i avriming / kjøling. strømmer av og på igjen. veksling mellom oppvarming og kjøling og 4-veis taping av Vena. vanligvis ja. Spenningen på båten kommer en gang som nevnt i en eller annen melding. spolen aktiveres spesifikt ved oppvarming og av strøm ved kjøling / tining ...

japapa

medlem

Jeg åpnet kummen i dag og så på rattet komme i spenningsoppvarmingsmodellen og gå ut av kjølemodellen som den skulle. Jeg banket på en fireveis ventil, og vekslet kjøle / oppvarmingsmodus fra innedelen. Fungerer ikke. Er det akkurat nå å si at varmen har sluppet unna maskinen og kulden nettopp har gått inne :D heh

japapa

medlem

Hilsen igjen .. nå er væskene sjekket er ok .. jeg har truffet 4-veisventilen ordentlig .. spolen jeg testet fungerer, men ser ikke ut til å varme opp. Skulle fjæren til selve firveisventilen være ødelagt, oppfant jeg ikke en annen erstatningstilstand

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Forsøk å sette kjøling / tørking på full, og slå den deretter på umiddelbart for oppvarming.

Vil spolen være påslått når enheten er i oppvarmingsposisjon og enheten prøver å starte?

ricochets

Aktivt medlem

Skulle det være en slik fiasko.
4-veisventilen endrer ikke retning selv om du trykker på.
og mangetventilen smeller.
det er veldig enkelt å plassere massevis av løse bolter på plass og husk å stramme den slik at den ikke kommer av igjen om en uke.
bolt fjernet ca. 1,5 år etter installasjon.
den store skruelåsen er allerede glemt.
den vil våres hvis den er ødelagt, er det sannsynlig at den vil varme seg opp. Men kjøler ikke eller gjør det som skjer med kjøling.

vedlegg

japapa

medlem

janti sa:
Forsøk å sette kjøling / tørking på full, og slå den deretter på umiddelbart for oppvarming.

Vil spolen være påslått når enheten er i oppvarmingsposisjon og enheten prøver å starte?
Spolen er spenningssatt ja, og jeg løsnet spolefikseringsbolten og jeg prøvde å trekke spenningen på slik at magneten trekker på en overraskende sterk magnet .... Så mye at blåsingen fortsetter å varme, men blåser kaldt og den ytre enheten varm
"Prøv å stille inn kjøling / tørking på fullt og slå den på umiddelbart for oppvarming" nå prøver jeg dette og ja, jeg har fått alt allerede

Poko

Stafett for stafett

Hvis du strekker spolen, er det lurt å sette en skrue eller en bolt gjennom den for å forhindre at den synker.
opp Bunn