mitsubishi vil ikke varme opp

japapa

medlem
hei jeg kom til gruppen hytte mitsubishi msz-ge35va kommer ikke til å blåse varmt i det hele tatt. hvordan å vekke enheten opp? gjør kjøling til full / oppvarming til full svingningshjelp. Mitsubishi oppvåkning. Hvor lenge skal pluggen være løs, slik at enheten er nullstilt. Er det noen overopphetingsbeskyttelse. Utendørsenheten går videre, men det føltes som den lunkne varmen ble blåst av utendørsenheten. Innendørsenheten blåser bare inneluft.
pumpen har jobbet feilfritt i noen år nå, og det var en varm en blåser for en måned siden. ???

de to

Aktivt medlem
Vs: mitsubishi kommer ikke til å varme opp

Har det vært strømbrudd eller linjeskift i området? Med en kollega ble elektrisitet stramt, og ilp virket også merkelig før en pause i den nøytrale lederen ble oppdaget litt avstand fra polen. Det er en livstruende feil og trenger umiddelbar reparasjon.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren

Fungerer kjøling? Vil det bli kaldt? Enhet for oppvarming og fange full.
Har enheten vært i vedlikeholdsmodus?

Ja, noen få minutter uten strøm er nok til å "tilbakestille".

Det er også tilrådelig å sjekke rørforbindelsene nederst på utendørshuset. Oljeavsnitt snakker om et kjølemiddellekkasje.

japapa

medlem

takk for svarene er det ingen null feil. Nå har det blitt startet så mange ganger og vekket enheten. ikke bare begynn å jobbe. noe har tilsynelatende blitt ødelagt. trenger å bestille service

japapa

medlem

ikke blåser kaldt og fortsatt fungerer normalt i det nye året ??

koma

nykommer

Japa, fant du ut hva det var? Dette er akkurat hva pumpen min oppfører seg som for øyeblikket.

En liten bit av et tillegg: Jeg har pumpen i selvdiagnostiseringsmodus, men skriver ingen feilkode. Det har ikke vært noen nedbrudd i flere måneder. Enheten er SRK20.

slpoy

standard Naama

koma sa:
Japa, fant du ut hva det var? Dette er akkurat hva pumpen min oppfører seg som for øyeblikket.

En liten bit av et tillegg: Jeg har pumpen i selvdiagnostiseringsmodus, men skriver ingen feilkode. Det har ikke vært noen nedbrudd i flere måneder. Enheten er SRK20.
Enheten er tom, eller det er en lekkasje et sted

japapa

medlem

Jeg har ikke bestilt en vedlikeholdsmann ennå.

japapa

medlem

kom nå testet på den pumpen kjøleverk .. oppvarming nr. Jeg setter så kald luft på oppvarming, men blåste

startet ut

standard Naama

Mitsu har en slik funksjon at det ikke umiddelbart vil fungere hvis maskinen er uten strøm for en stund.
Venter på hvile i fred ~ 30 min i varmetilstand.

TNT76

medlem

I dag kjørte jeg inn i en mitsu-pumpe som oppvarmet, men ble ikke kult ... for første gang noensinne. Utendørsenheten gjorde bare en pipete lyd, men selv flippen begynte ikke å snurre ... unntatt med oppvarmingen ... Ingenting annet enn sikringen en stund begynte å spille etterpå. Jeg lurer på hva som kunne ha vært galt ... det ville vært fint å vite om interessen ... Ja og ingen feilkode flimret innvendig eller utvendig ..

Dette er igjen disse "mystiske" helbredelsene :)

japapa

medlem

-Metu- sa:
Er glassrørsikringene i utendørsrøret kretskort intakt?
Kontroller glassrør sikret.
det vil si at feilen synes å være å gjøre med fyrveisventilen

japapa

medlem

Både sa:
Knock den over, for eksempel en prank
hjalp ikke fyrveisventilen banker. med en elektrisk penn jeg mistet at strømmen kom hele tiden med fireveisventilens styrespole glassrør sikringer intakt. pumpen blåser alltid kaldt på alle måter

både

kaldt Master

Har du ikke løpt bort fra buljongene ... er det varme gassrøret enda varmt på stallen?

japapa

medlem

mikkoimp sa:
er det enda mulig å bli sittende fast etter stallet + med været?
så begge rørene forlater utendørsenheten fryser (gjør det andre røret direkte fra stallen?) Ja, varmemodellen og innendørsenheten blåste kaldt. Utendørsenheten blåste varmere luft enn uteluften.
Jeg igjen kommer til hytta i morgen hvis noe tips kan bli funnet som jeg kunne mens du prøver å få pumpen til oppvarming

Ja sjelen er 4tie båt fast i avfrost / kjølestilling. Strømmer av og tilbake på. veksling mellom oppvarming og kjøling og 4-veis taping av Vena. vanligvis ja. Spenningen på båten en gang kommer som nevnt i en melding. spolen er aktivert spesielt ved oppvarming og avkjøling av kjøling / opptining ...

japapa

medlem

Jeg åpnet kappen i dag og så på styrespolen kom i spenningsvarmemodellen og avslutt kjølemodellen som den burde. Jeg banket på en fireveisventil, som skifter kjøle / oppvarmingsmodus fra innendørsenheten. Fungerer ikke. Er det bare nå å si at varmen har rømt fra maskinen og at forkjølingen nettopp har gått inn :D heh

japapa

medlem

Hilsen igjen .. nå væskene er sjekket er ok .. Jeg har slått 4-veis ventilen riktig .. spolen jeg testet virker, men synes ikke å være oppvarming. Ville fjæren på fireveisventilen selv bli ødelagt, fant jeg ikke ut en annen erstatningstilstand

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren

Prøv å sette kjøling / tørking til full og slå den på umiddelbart for oppvarming.

Vil spolen bli aktivert når enheten er i oppvarmingsposisjonen og enheten forsøker å starte?

ricochets

Aktivt medlem

Ville det være en slik feil.
4-veisventilen endrer ikke retningen selv om du trykker på.
og mangetventilen snaps.
det er veldig enkelt å sette massevis av løs bolt tilbake på plass og husk å stramme den slik at den ikke kommer igjen igjen om en uke.
Bolten fjernes ca. 1,5 år etter installasjonen.
Den store skruelåsen har allerede blitt glemt.
det vil våren hvis den er ødelagt, så det er sannsynlig at det vil varme opp. Men kjøler ikke eller gjør hva som skjer med kjøling.

vedlegg

japapa

medlem

janti sa:
Prøv å sette kjøling / tørking til full og slå den på umiddelbart for oppvarming.

Vil spolen bli aktivert når enheten er i oppvarmingsposisjonen og enheten forsøker å starte?
Spolen er aktivert ja, og jeg åpnet spiralfiksebolten, og jeg prøvde å trekke på strømmen, slik at magneten trekker på en overraskende sterk magnet .... Svært så går blåsingen på oppvarming, men blåser kaldt og utvendig enheten varm
"Prøv å sette kjøling / tørking til full og slå den på umiddelbart for oppvarming" nå prøver jeg dette og ja jeg har fått alt allerede

Poko

Relay era stump

Hvis du spenner på spolen, er det en god ide å sette inn en skrue eller noe bolt gjennom den for å hindre at den synker.
opp Bunn