Ny Mitsubishi Electric Collection

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
  • Diskusjonsinitiator
  • veileder
Vs: Mitsubishi lineup fornyer ??

Basert på den svenske prisinformasjonen, vil den nye FD25 være rundt 100-150 euro dyrere enn FA25.
Ser ut som Sanyon Shiki Sai Kaita 94 er billigere (FD35 ville være samme pris som 94) :D
M

mitsu68

gjest

ja du har janti rett, modellen er i ferd med å bli fornyet, men det vil ta litt tid før de er i salg i sverige og andre nordiske land. COP lover ganske bra - over fem går, men den vet også at innendørsenheten vil vokse og gå opp i vekt.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
  • Diskusjonsinitiator
  • veileder

Jeg slettet tre meldinger som ikke ga noen tilleggsinformasjon for diskusjonen. / Janti

Her er en diskusjon av FD-modellen i Sverige http://varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=15516.0
M

Moikkari

gjest

??? Lørdag (25.8) deltok jeg på en presentasjon av luftvarmepumpe.
Flere modeller fra forskjellige produsenter var utstilt, inkludert Mirsubishi.
Jeg ble overrasket av Mitsubishis "toppmoderne" modellbetegnelse, SRK20ZFX-S / SRC20ZFX-S (innendørs / utendørs). Brosjyren inneholdt også tabeller for de større enhetene SRK25 ... og SRK35 ...!
COP for denne 20 modellen ble rapportert som 5.45! Da jeg påpekte f.eks. Scanoffice advarer mot Mitsubishi-modeller som er uegnet for vårt klima. Selgeren uttalte at de er Mitsubichi Electric-serien. Denne topplinjenheten er (i følge brosjyren) produsert av Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
Prospektet omtalte Scanoffice som en importør og annonserte også Scanofices "forsyningssikkerhet".
Hva handler denne Mitsu-forvirringen egentlig om?
Jeg sendte e-post til Scanoffinen om dette for et par dager siden. I det minste er det ennå ikke gitt noe svar.
Vet noen noe som tydeliggjør dette?

redigering: Jeg fikset smiley utdatert. / tet

Late

Aktivt medlem
Vs: Mitsubishi Electric lineup fornyet ??

Mitsubishi Electric og Mitsubishi Heavies er forskjellige maskiner !!

Og Mitsubishi Electric beveger seg rundt ved å modellere en haug med maskiner som ikke er kompatible med Norden. Elektriske modeller som passer for de nordiske landene har VAH-bokstaver på slutten av modellnummeret og sørmodellene har ingen VA.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
  • Diskusjonsinitiator
  • veileder

Sent har helt rett. Begge samlingene finner du her /forum/index.php/topic,1274.0.html
M

mitsu68

gjest

Sent har helt rett, her ser vi igjen at enhetsimportørens uhøflighet rir på bekostning av andre merker når mitsubishielectric er godt kjent i Finland, og bringer et helt annet produkt og sier at det tilhører samme familie. Sannheten er at i markedet og hittil har mitsubishielectric vært et godt og sterkt produkt, og mitsupishiheavy har prøvd å holde tritt med den dårlige suksessen.
Det vanlige navnet på Mitsubishi kommer fra da mitsubishi ble solgt for deler og hver kjøper kunne bruke en mitsubishi, men alle måtte komme med et annet navn.
Og Pauli skriver bare ikke igjen at jeg ikke tåler konkurrenter i markedet
M

Moikkari

gjest
Hva er nytt med Mitsu

Takk janti!
Fra koblingen over ble det noen få spørsmål om Mitsubish Electric-oppstillingen.
GA- og FA-modeller er på salg (?)! MSZ-FD-oppstillingen ser ut til å erstatte den. I følge lenkelisten ser de ut til å være ganske kraftige og kraftige enheter. Krafteffekt for oppvarming er 6,3 og 7,7 kW med COP-verdier på henholdsvis 5,3 og 4,7 !!!!
Dessverre var det ingen lenke til en mer detaljert presentasjon av MSZ-FD-enheter. Jeg venter på informasjon om når de vil bli utgitt på det finske markedet. Forhåpentligvis vil det være mer informasjon om disse enhetene i fremtiden enn den "ordrelinjen" på koblingssiden.
Kunne Jananti stikke lenker for å finne ut mer om FD-er?
Mest interessant er spørsmålet jeg stilte over: "Vil disse enhetene bli solgt i Finland?"
Prisen er selvfølgelig også av stor interesse, siden disse enhetene ser ut til å være en stor utfordring for Toshiba Daisekais nye produkt, som har nesten samme ytelse.
M

mitsu68

gjest
Hva er nytt med Mitsu

sue garantert, men det var bare i oktober om en halvmåne rundt.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
  • Diskusjonsinitiator
  • veileder

Som en oppfølging flyttet jeg et par meldinger når de var i slekt. Moikkari kunne lese den begynnelsen av denne kjeden. GA erstattes av en ny evolusjonsmodell, GC, på samme måte som FA erstattes av FD.

markusj

Aktivt medlem

mitsu68 sa:
..... Sannheten er at mitsubishielectric og mitsubishiheavy er hverandre som røde klær og konkurrerer blodig i markedet, og hittil har mitsubishielectric vært det gode og sterke produktet og mitsupishiheavy har prøvd å holde tritt med den dårlige suksessen.
Det vanlige navnet på Mitsubishi kommer fra da mitsubishi ble solgt for deler og hver kjøper kunne bruke en mitsubishi, men alle måtte komme med et annet navn. .....
Denne uttalelsen ble inngravert, og i det minste http://www.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi uttaler at alle Mitsubishi-selskaper tilhører den samme "Keiretsuu" -gruppen, og jeg har ikke funnet noe annet sted å støtte din påstand. Jeg forstår at i Japan er disse keirettene, selv om de er børsnoterte selskaper, så tverrseide at de i praksis er den samme gruppen, selv om de ikke er formelt.

At Electric og Hevy konkurrerer med hverandre, kan antagelig være sant. Det er også viktig at produktene kommer fra en helt annen organisasjon, så antagelig er de basert på helt annen produktutvikling og forskning, eller er de det?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem

I tillegg er disse keirettene tett i nettverk med enorme underleverandørkjeder. Så de gjør faktisk ikke noe selv. Så det kan være at M-Electric pumper er designet av samme underleverandør som Toshiba og M-Heavy av samme produsent som Sanyo ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
  • Diskusjonsinitiator
  • veileder

I det minste ser produksjonen ut til å være atskilt, ME- og MHI-fabrikkene ser i det minste ut til å være på forskjellige steder.
http://global.mitsubishielectric.com/bu/air/overview/factories.html
http://mhi.co.jp/aircon/english/introduction/01_03.html
http://mhi.co.jp/aircon/english/introduction/01_05.html

Ingen mer detaljert informasjon ble funnet om plasseringen av produktutviklingen eller samarbeidet i disse områdene.

Joppe112

"I dag er husets ILPpi det beste stedet å henge med - muahh!"

VesA sa:
I tillegg er disse keirettene tett i nettverk med enorme underleverandørkjeder. Så de gjør faktisk ikke noe selv. Så det kan være at M-Electric pumper er designet av samme underleverandør som Toshiba og M-Heavy av samme produsent som Sanyo ...
En slik avskåret forretningsmodell er veldig typisk for de mest sofistikerte høyteknologiske produktene: "hjernen", dvs. vertsselskapet, er alene ansvarlig for for eksempel sin egen produktutvikling og merkevaresalg / distribusjonsavtaler. Alt annet er outsourcet og tilbudt: fysisk produksjon og importører for det lokale markedet. Vanligvis i denne situasjonen vil den lokale importøren prøve å aske etter de best mulige merkevarene i sin egen "stall" (jf. ScanOffice og Ahlsell) i det lokale markedet.

Også her kan man ta et skritt videre i hypereffektiv produktutvikling: vertsbedriften konsentrerer all sin innsats bare om produktutvikling, som er lisensiert til et sett passende utvalgte eksterne salgsmerker, som igjen gjør sine egne valg av passende importører og markedsområder. Et slikt konsept har lenge vært utbredt i produksjonen av PC-komponenter. Resultatene av prosessen er drastiske som alle har lagt merke til de siste årene i utviklingen innen forbrukerelektronikk. :kul:

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Store selskaper konsentrerer seg om produktutvikling, men bare produktutvikling som kan patenteres. Annen produktutvikling er outsourcet og desentralisert slik at helheten ikke kan bli stjålet.

Disse varmepumpene er en så enkel skapning at de ikke vil bli utviklet av virvelvindene til Keiretsu-hovedkvarteret, med mulig unntak av CO2-pumper. Ja, det er de, men blir trukket sammen så billig som mulig fra komponentene til underleverandørene.
opp Bunn