Mitsubishi FD 25 utendørsenhet lekkasje

Toka78

nykommer
Jeg har en 5 år gammel mitsu FD 25 luftvarmepumpe i garasjen. Nå var det en lekkasje i utendørsenheten. Vet du om du kan erstatte en mitsu med en annen utendørs enhet? Importøren har ikke lenger denne modellen på lager og hevder at de andre modellene ikke diskuterer med innendørsenheten. Imidlertid tvilte jeg og installasjonsfirmaet som installerte pumpen på det tidspunktet tvil om importørens erklæring. Har noen hatt lignende erfaringer og har noen forandret utendørsenheten eller innendørsenheten til en annen?

S.mahone

Aktivt medlem
Vs: Mitsubishi FD 25 utendørsenhet lekkasje

Hvis du sitter fast i en stall, får du en ny stall, du betaler for arbeidet selv.

truncheon

standard Naama

I liknende tilfelle var det billigste å kaste mitsuet ut av skrap og sette inn en ny, forsikringen betalte ganske bra, med den årlige rabatt på bare 6%, og det vil heller ikke starte til andre år. Reparere det er for dyrt og arbeidskrevende, og tross alt kan man ikke være sikker på hvor lenge det vil vare.

Så, forutsatt at forsikringen din dekker husvarmeutstyr, etc. Omfattende boligforsikring eller lignende.

Peku 2012

Varmepumpe etc. energi hobby

Toka78 sa:
Jeg har en 5 år gammel mitsu FD 25 luftvarmepumpe i garasjen. Nå var det en lekkasje i utendørsenheten. Vet du om du kan erstatte en mitsu med en annen utendørs enhet? Importøren har ikke lenger denne modellen på lager og hevder at de andre modellene ikke diskuterer med innendørsenheten. Imidlertid tvilte jeg og installasjonsfirmaet som installerte pumpen på det tidspunktet tvil om importørens erklæring. Har noen hatt lignende erfaringer og har noen forandret utendørsenheten eller innendørsenheten til en annen?
. Ganske dårlig, snakker enhetene i den forskjellige modellserien til hverandre.
FD FH er i det minste ubrukelig å prøve å knulle, det kan du ikke. Andre merker, Panasonic og andre, har samme situasjon.

Hvis stallet lekker, kan du prøve å argumentere for en ny ...
Selvfølgelig er reparasjon alltid en reparasjon, og sluttresultatet er ikke alltid sikkert

Toka78

nykommer

Du må begynne å demontere veggen og se hvor lekkasjen kan bli funnet. Det er trolig å lekke fra stallens elektriske kontakter. Dessverre dekker ikke boligforsikring når det ikke er en helhjertet hjemmeforsikring i garasjen, og da jeg ringte forsikringsselskapet, visste jeg ikke omfanget av forsikringen. Eller jeg trodde jeg visste at det ville være bredt. Det hjelper ikke, men bekjemper garantiene. Takk for svarene.

K

medlem

FD35 er lekker. 10 år eller mindre. Merkeskiltet er ikke på plass nå. Kompressor på 2006-09-03.
Er det klissete stoffet på sternen en fluss eller en olje? Som om det startet fra den siden av det vertikale røret, ser det fra siden, kan det være at det er olje på toppen og fluss på bunnen av røret og de ser jevne ut.
I morgen vil vi sannsynligvis sette inn nytt trykk igjen, og så antar vi at vi kan såpe igjen.

https://drive.google.com/file/d/0B2GcdpJiNGfKS1BOSnFLMXZQeE0/view?usp=sharing

Er det samme feil i suz-ka25 eller bare i blikket på øyet?
Suz-ka25 i samme aldersgruppe i bruk. Det er derfor jeg spør.

Morjens_1

Aktivt medlem

Den elektriske inngangen er isolert med et glassaktig materiale hvis termisk ekspansjonskoeffisient er sannsynligvis forskjellig fra lederens. Jeg tror det er der rotenes kaos er for å lekke på det stedet.

Og ja, inne i den beskyttende koppen var det den oljelignende klissete tingen som hadde lekket. Den beskyttende koppen hadde også sine vinger fra olje, så plasten var litt smeltet / korrodert.

Importøren slengte virkelig stallen og skiftet / testen (jeg tror om 200 €) gikk til sin egen topp. Utendørsenheten ble hentet til "laboratoriet" av servicefirmaet og installert etter reparasjon / langtidstesting. Nå ta det til Vishsi i tre år, og det fungerte bra.

Jeg vil vurdere å reparere når enheten er ganske bra bortsett fra terrengbruk under milde værforhold.

K

medlem

Høres bra ut, så ille.
Hvor lenge vil en importør gi den en ny fri kompressor?

Morjens_1

Aktivt medlem

Del-en. Da min sak var ferdig, var garantien på 5 år allerede utløpt.

Så det er verdt å prøve å spørre om du vil snuble på deres feilansvar ...
opp Bunn