mitsubishi Fd25 innendørs enhet og fd35 utendørs enhet

Magu83

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Hei, bare det første innlegget på dette forumet. Så spørsmålet er at det ville være en $ 100 fd25 til salgs, som tilsynelatende lekker kjølemidler ut av en av compuraens elektriske kontakter. Er det som en stor stropp for å sette den i orden eller er det engang verdt å reparere. Så jeg selv kan sannsynligvis ikke sette de mest fantastiske skruene som det er. Men så er et annet spørsmål at foreldrene ville ha en ganske ny fd35 utendørs enhet hvorfra lynet forstyrret innendørsenheten, så er det mulig å krysse dem? Så her er ideen om å få en billig pumpe til garasjen som for tiden trener i varmen til mesteren.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83
Vs: mitsubishi Fd25 innendørs enhet og fd35 utendørs enhet

Magu83 sa:
Hei, bare det første innlegget på dette forumet. Så spørsmålet er at det ville være en $ 100 fd25 til salgs, som tilsynelatende lekker kjølemidler ut av en av compuraens elektriske kontakter. Er det som en stor stropp for å sette den i orden eller er det engang verdt å reparere. Så jeg selv kan sannsynligvis ikke sette de mest fantastiske skruene som det er. Men så er et annet spørsmål at foreldrene ville ha en ganske ny fd35 utendørs enhet hvorfra lynet forstyrret innendørsenheten, så er det mulig å krysse dem? Så her er ideen om å få en billig pumpe til garasjen som for tiden trener i varmen til mesteren.
Ja, minst FD25 ville få en. Utendørsenheten FD35 kan koble FD25 til innendørsenheten. Hvis du får FD35 innendørs enhet intakt kort et sted (erstatter FD25 innendørs enhet kort), har du den "ekte" FD35. :)

https://scanoffice.fi/sites/default/files/liitetiedostot/lomakkeet/msz-fd_partsmanual.pdf
https://mitsubishi-les.info/database/servicemanual/files/OBB519A_MUZ_FD25..50VABH_E1_PARTS_Jun_2010.pdf
https://mitsubishi-les.info/database/servicemanual/files/OBB489A_MUZ_FD25.35VA_E1_VAH_E1_E2_Parts_2007.pdf

Rauska

Vedlikehold av kjøle- og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

Magu83 sa:
fd25 som tilsynelatende lekker kjølemidler ut av en av stallets elektriske kontakter.
Så vidt jeg vet, har den elektriske lekkasjen ikke blitt enkelt reparert ennå. Kompressoren koster minst € 300 + frakt + moms 24%. Kompressoren er koblet ved lodding og en skjermgass må brukes i rørene for fjerning og lodding. Du kan noen ganger prøve å bruke Lokring-metoden for å koble en stall. :)

Magu83

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Er det en umulig ide å prøve å lodde den sølv? Det er ganske bra med alle ting. Hvor mye press er det på det systemet? Hvor bra er de kretskortene i disse kretsene og kommer du inn i stempelarbeid når du bytter ut eller lurer på kontakten?
Da er spørsmålet hva slags frakoblet seg det, er det noen ventiler i disse pumper som fanger alle kjølemediet ikke rømmer, eller drenerer maskinen alltid helt når rørene er fjernet. Og til hvilke priser kommer disse fyllingene vanligvis inn?

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

Magu83 sa:
Er det en umulig ide å prøve å lodde den sølv? Det er ganske bra med alle ting. Hvor mye press er det på det systemet? Hvor bra er de kretskortene i disse kretsene og kommer du inn i stempelarbeid når du bytter ut eller lurer på kontakten?
Da er spørsmålet hva slags frakoblet seg det, er det noen ventiler i disse pumper som fanger alle kjølemediet ikke rømmer, eller drenerer maskinen alltid helt når rørene er fjernet. Og til hvilke priser kommer disse fyllingene vanligvis inn?
Hva ville den fd35 utendørs enheten gjøre hvis det skulle sette inn et kort fra en lekkende FD25. Først vil jeg komme rett til FD35.

Peku 2012

Varmepumpe etc. energi hobby
Tilbakemelding Score
4

Magu83 sa:
Det har vært noen diskusjon her om å reparere lekkasjen til Compura Penetration Capsule, men det virker som et umulig kryss.
På samme måte er endring av stallet selv en forsiktig prosedyre, og dermed et fagarbeid
Sikker nok er lønnsomheten til hele greia på en gammel maskin forskjellig fordi resten er begge eldre.
Og som Scrolli nevnte i historien, skjer det ofte noe annet på en tordenblåsingsmaskin som kanskje ikke vises før senere

Magu83

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Så mye reparere at denne pumpen ikke hadde blitt rammet av lyn, men nå blitt erstattet på grunn av en lekkende innendørs enhet. Så, sannsynligvis bør dette være intakt med mindre stående tomt i noen år har sittende fast eller ødelagt noen andre deler.

Men ja, hensikten her er nå å få pumpen til rundt € 150 så ny nå, jeg kommer ikke til å kjøpe en. Pumpen kommer til inngangsdøren, hvor bilene er slede og motorsykler, og i samme rom er malingen jerking og sveising, så det er ikke veldig pekende å investere i alt støv og skitt.

Så jeg er ikke kjent med disse pumper i det hele tatt, og jeg forstår dem nesten ikke, men når jeg kjenner håndverkeren som setter pumpen i huset mitt og installerer det på daglig basis, tenkte jeg bare at installasjonen kanskje ikke var veldig krevende: - \

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

Magu83 sa:
Så jeg er ikke kjent med disse pumper i det hele tatt, og jeg forstår dem nesten ikke, men når jeg kjenner håndverkeren som setter pumpen i huset mitt og installerer det på daglig basis, tenkte jeg bare at installasjonen kanskje ikke var veldig krevende: - \
Dette er akkurat det som trengs for å være et håndverk - du må vite hvordan du lager stramme ledd i rør, og du kan gjøre det dårlig hvis du ikke vet hvordan du skal strekke og deretter stram kobberet ordentlig. Resten er så mye mer om å bore et hull og koble ledningen. Og så må du være hette som suger feil gasser ut av rørene. HVIS det har vært hull i den reserveenheten i mange år, kan oljen ha absorbert skittent vann. Det er da en dårlig ting.

Sannsynligvis spiller et par forskjellige FD-kombinasjoner, men det kan tilpasse seg på en eller annen måte merkelig. Det er ikke nødvendigvis viktig i stallen.

Magu83

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Du må prøve dem på tvers, ingenting går i det minste ikke bort :) Ja, vel, hvis noen foreninger prøver å lodde en gammel pumpe for å tenke på det, trodde du at jeg virkelig skulle få kjøleskudd nå? Jeg forstår om du er profesjonell, slik at vesken din er ute av veien hvis de humpete begynner å få disse tingene riktig. Men jeg forsto at dette er hvor spørsmål blir spurt og gitt tips og ikke nillies.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

Magu83 sa:
Så mye reparere at denne pumpen ikke hadde blitt rammet av lyn, men nå blitt erstattet på grunn av en lekkende innendørs enhet. Så, sannsynligvis bør dette være intakt med mindre stående tomt i noen år har sittende fast eller ødelagt noen andre deler.
Deretter fjerner du kortet fra den innendørs enheten og bytter ut FD25-kortet + FD35 utendørsenheten, slik at du har FD35. Det er ikke noe poeng i å prøve lodding på den gamle stallen.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

janti sa:
Deretter fjerner du kortet fra den innendørs enheten og bytter ut FD25-kortet + FD35 utendørsenheten, slik at du har FD35. Det er ikke noe poeng i å prøve lodding på den gamle stallen.
Det krever også elektriske tillatelser

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

slpoy sa:
Det krever også elektriske tillatelser
Ja, det hele ville være jobben til en kald / elektriker, hvis du vil gå i henhold til artiklene. :)

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

janti sa:
Ja, det hele ville være jobben til en kald / elektriker, hvis du vil gå i henhold til artiklene. :)
Og hva hindrer deg fra å gå?

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

slpoy sa:
Og hva hindrer deg fra å gå?
Kanskje en nybegynner er bedre til å svare på dette. :)

Magu83

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Så nå har jeg pumper som venter på å bli installert og ja jeg var imot alle lover og forskrifter i verden jeg måtte installere meg selv. Spørsmålet er, til hvilke priser koster det par rør vanligvis per meter? Størrelsen skal være 3/8 "og 1/4" i møtene. Med rask Google fant jeg en pris på 15e per meter. Denne møllen koster omtrent et pund kjølemiddel og påfyller det koster en lokal installatør rundt € 100 for det du tror disse prisene høres ut som.

Også, jeg lurte på her når pumpen ikke kom med noe rack at jeg enten ville sveise møbelrøret til stativet eller vanligvis rotere dem hvor som helst med alle gummipadsene.

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

Magu83 sa:
Så nå har jeg pumper som venter på å bli installert og ja jeg var imot alle lover og forskrifter i verden jeg måtte installere meg selv. Spørsmålet er, til hvilke priser koster det par rør vanligvis per meter? Størrelsen skal være 3/8 "og 1/4" i møtene. Med rask Google fant jeg en pris på 15e per meter. Denne møllen koster omtrent et pund kjølemiddel og påfyller det koster en lokal installatør rundt € 100 for det du tror disse prisene høres ut som.

Også, jeg lurte på her når pumpen ikke kom med noe rack at jeg enten ville sveise møbelrøret til stativet eller vanligvis rotere dem hvor som helst med alle gummipadsene.
Det ville bli brukt stativer og et rør for € 10 per meter. Prisen på kjøleren ved utgangen av fjoråret er ca 69 € / men den har allerede steget og vil øke ytterligere mot sommeren

Magu83

nykommer
Tilbakemelding Score
0

Takk for svarene! Ja, jeg antar at jeg har laget itte-rack når jeg spurte dem om den slags rynkeveggbrakett koster nesten 50 €. Den lokale kaldinstallatøren hadde i utgangspunktet en ganske arrogant holdning til posisjoneringen, men det viste seg å være en god holdning etter vår tid. Denne hadde over et par meter rør ferdig laget og solgt dem for 20 €. Påfylling av Mitsu vil koste 140 € som høres ganske dyrt for meg nå, men tilsynelatende er prisen på det R410a kjølemediet kommet ganske hardt opp i nær fremtid.

Installatøren sa at min innendørs enhet er verdt innsatsen før du setter inn ting og innsatsen koster 20 €. Bare at jeg ikke fortalte ham at pumpen allerede var selvdiagnostisert, så la oss se om han har riktig diagnostisert sin klient at utendørsenheten var pasienten :)

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

Scroll sa:
Sveise ite. Bli mer robust og bli høyere. Ønsker å ha de asiatiske guttemodellene her inne i snødukken. Spesielt i Nord-Finland, kan denne høyden være på rekken og det skader ikke sør. Det er mer behagelig å "jobbe" på pumpen enn på ergonomisk høyde.

Noen har gjort trykket impregnerte andre quad rack. Det fungerer også.
Nesten alle landstativ som kommer til Finland, er laget i Italia
opp Bunn