Mitsubishi FH35 blåser seil automatisk

utendørs

medlem
Tilbakemelding Score
0
Etter normal månedlig rengjøring av filtrene, når du starter FH35 for avkjøling, vil den automatiske blåseren holde blåseintensiteten tilfeldig endre seg hele tiden. Muligens som i "naturlig flyt" -modus som jeg ikke har brukt selv. Å slå av pumpen eller slå av strømmen fullstendig gjenoppretter ikke normal drift. Hva kan være der, og hvilken reparasjon bør du prøve videre?

Moderat irriterende med denne stadig skiftende eksplosjonen. Kjøling På Jeg har så langt alltid brukt bilen blåser og har fungert veldig bra så langt

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27
Vs: Mitsubishi FH35 autoinnstillende eksplosjonsseil

trz sa:
Etter normal månedlig rengjøring av filtrene, når du starter FH35 for avkjøling, vil den automatiske blåseren holde blåseintensiteten tilfeldig endre seg hele tiden. Muligens som i "naturlig flyt" -modus som jeg ikke har brukt selv. Å slå av pumpen eller slå av strømmen fullstendig gjenoppretter ikke normal drift. Hva kan være der, og hvilken reparasjon bør du prøve videre?

Moderat irriterende med denne stadig skiftende eksplosjonen. Kjøling På Jeg har så langt alltid brukt bilen blåser og har fungert veldig bra så langt
Tross alt skal den endres i auto-modus, legg den i manuell

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

Det samme fh25 la merke til, det vil si som om det hadde dukket opp naturlig flyt et sted i blåsekontrollen.

Så i flere uker er det avkjølt i røret med sprengning av bilen ok, og nå i mindre enn en uke, endre den blåsehastigheten med noen sekunder ...

Jeg tror ikke at automatisk eksplosjon er i ferd med å fungere.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

Fungerer enheten normalt med valgt manuell blåsehastighet?

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

Fungerer ikke, dvs. gjør det samme med manualen.

Selv lurte jeg på om den fuktige innendørsenheten ville ha klart å samle støvet ordentlig inn i viften over en lang avkjølingstid?

Tidligere har ikke slike lange og effektive kjøleperioder, i det minste for denne maskinen, måttet bearbeide. Plata har også vært tørr. pollen har vært på rekordnivåer når ikke mye regn har renset luften.

Pumpen blir 6 år om høsten.

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Har du fortsatt den temperatursensoren i matchstick-vesken?

slpoy

standard Naama
Tilbakemelding Score
27

Angivelig er det så mye vann i cellen at det ikke er nok luft til å passere gjennom

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

Det er den sannsynlige årsaken, siden det nå er 40 minutter. bare en full sprengning så symptomet nesten forsvant.

Jeg fortsetter å blåse hvis det roer seg / tørker ...

Takk for ekspertkommentarene dine.

utendørs

medlem
Tilbakemelding Score
0

Min FH35 er over tre år gammel, ingen modifikasjoner er gjort. Symptomer dukket opp umiddelbart etter at du endrer filtrene når maskinen ble slått av i flere timer, så det var absolutt ikke cellen fuktighet og mekanisk likevel IV må være ja også uansett vær disse bekymringene at inneluften er ikke for mye fuktighet.

Så jeg tror egentlig ikke at for mye fuktighet i celleteorien, spesielt siden det føles som om maskinen selv endrer viftehastighet med noen få sekunder. Etter en kort test oppfører manuell modus det samme bortsett fra full blåsing, som blåser riktig og jevnt

utendørs

medlem
Tilbakemelding Score
0

slpoy sa:
Tross alt skal den endres i auto-modus, legg den i manuell
Klart å endre, men ikke hvert andre og noen få sekund. Det samme fenomenet, ifølge en kort test, er også til stede i manuell modus, bortsett fra når blåsingen er full, noe som betyr at blåseren hele tiden er på full sprengning.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

Ble celle- og viftetrommelen vasket sist?

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

Den blåstørking korrigerte da situasjonen pent.

Filtrene og cellen støvsuges regelmessig og viser ikke støv / skitt på dekslene. I det minste ser kraften ut til å være god og trygg.

En del av grunnen er nok at jeg stoppet pumpen ganske raskt da lynfronten så ut til å komme rett på og jeg ikke tørket cellen. Så etter det tror jeg at symptomene startet og ikke så ut til å komme seg på egen hånd med disse været og automatiske innstillinger.

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

Så over helgen, og jeg kunne tenke meg å finne den perfekte vaskereguiden på dette forumet ;D

Inntil da tror jeg manuell blåsing med full avkjøling sannsynligvis er overlevelsesstrategien, fordi den jevne, harde blåsten er en mye finere lyd enn den ganske høye blåsen på automaten.

Forhåpentligvis, selv etter denne vaskingen, vil denne pumpen fortsatt kunne kjøle seg ned i løpet av levetiden, det gjenstår å se ...

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
236

trz sa:
Klart å endre, men ikke hvert andre og noen få sekund. Det samme fenomenet, ifølge en kort test, er også til stede i manuell modus, bortsett fra når blåsingen er full, noe som betyr at blåseren hele tiden er på full sprengning.
Dette er fordi den indre cellen er støvete og er "full" av vann under avkjøling. Blåsende luft blåses deretter gjennom når den må fortrenge vann. Derfor, etter tørking av cellen, fungerer den bra et øyeblikk og fungerer alltid bra med oppvarming. Slik er det her selv om det er blitt slått ut.

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
236

Bumbpaskarna sa:
Så over helgen, og jeg kunne tenke meg å finne den perfekte vaskereguiden på dette forumet ;D
kan bli funnet. Med litt sprøytevaskemiddel først og deretter varmt vann med samme enhet gjennom cellen. Alt kommer ut av drypprøret ganske pent

utendørs

medlem
Tilbakemelding Score
0

bien sa:
Dette er fordi den indre cellen er støvete og er "full" av vann under avkjøling. Blåsende luft blåses deretter gjennom når den må fortrenge vann. Derfor, etter tørking av cellen, fungerer den bra et øyeblikk og fungerer alltid bra med oppvarming. Slik er det her selv om det er blitt slått ut.
Dette ser ut til å være tilfelle, dvs. at fuktigheten til cellen påvirkes her. Jeg satte maskinen inn i cirka 30 minutter for oppvarming og blåser jevnet ut betydelig, nå er den i tørkemodus med blåserhastighet 3. Så cellevask er kjent her. Mitsu FHs instruksjoner her kan lenke direkte til denne kjeden hvis mulig.

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

Vel, jeg har tid til en innendørs cellevask i dag.

Det var en enkel operasjon, og jeg vil gjøre det oftere i fremtiden ... de vanlige rotete tingene var helt gale selv, det vil si at noen dråper vaskeri ble samlet utenfor dryppslangen.

Jeg fikk ikke nok tid til Motonet, så jeg fant en Tolu universalrengjøringsmiddel i rengjøringsskapet som kunne påføres som skum og spray. Jeg skyller / sprayer med varmt vann i ca 1 liter og antok at cellen i dette været ville skylle godt av seg selv. Etter vasking målte jeg mengden vann som kom fra kjøle-drypprøret, og det dryppet egentlig ikke, men lorot 1,95 liter / t. Jeg holdt med vilje vinduet åpent ganske mye for å få den automatiske skyllingen ...

Samtidig ble denne avkjølingstesten utført i 1 time (fangst 16 og maksimal slag), dvs. en innetemperatur på 23,4 i begynnelsen og 22,4 ved slutten. Utetemperatur ca 29. Fuktighet ute og inne 61 ved start og 59 ved slutt. Eksos 23.4 ved start og 9.2 ved slutt.

Jeg måler ikke strømforbruk, det vil si at jeg ikke får politi der; Imidlertid forventer jeg at det skal være rimelig, og viktigst av alt, det ser ut til å fungere bedre igjen, og etter min mening, i denne hytta og i slike krevende forhold.

Dette er en anbefaling til alle andre nybegynnere at det lønner seg å bruke fritiden på vask av den indre cellen, da det rene og enkle blodet ditt handler om å bli overrasket ;D

utendørs

medlem
Tilbakemelding Score
0

Undersøker du fremdeles viftetrommelvask, er det kanskje ikke så lett å gjøre?

Anonyymi2

Logget ut bruker
Tilbakemelding Score
0

Jeg så ikke på det, og det er vanskeligere, eller hvis du bare kaster inn vaskemidlene på det og viften starter, kan det være ganske rotete ...

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
83

Bumbpaskarna sa:
Jeg så ikke på det, og det er vanskeligere, eller hvis du bare kaster inn vaskemidlene på det og viften starter, kan det være ganske rotete ...
Personlig vasker jeg det på plass med barna våre og litt beskyttelse under enheten. Så presset jeg først vaskevæskene og deretter skyllingsvannet direkte inn i trommelen med en trykkspray.
Vel, det virket som en suksess. I det siste vasket jeg trommelen ved å fjerne den fra anordningen, men EMPA i stand til å bry lenger på den. :kul:

utendørs

medlem
Tilbakemelding Score
0

Også her er cellevaskingen nå gjort. Jeg dro til K-Rauta for å kjøpe følgende lenkerensere og trakk et tykt lag med skum på cellen og lot den virke i 15 minutter i den første vasken, omtrent 5 minutter i den andre omgangen og sprayet deretter varmt vann på cellen. Vasket to ganger, og nå ser det ut til å fungere bra når du bruker FH35 i manuell modus.

https://k-rauta.fi/rautakauppa/puhdistusvaahto-teho-foaming-coil-400ml

Jeg antar at jeg vil bruke manuell avkjøling med en tredje, så cellen kan ikke kondensere så mye og dermed samle romstøv. Selvfølgelig er det så enkelt å rengjøre cellen at det er verdt å gjøre det en gang i året.

utendørs

medlem
Tilbakemelding Score
0

Å vaske cellen med en boks med den renseren hjalp bare et øyeblikk, så seilblåseren i manuell eller automatisk modus kom raskt tilbake. Hva er de neste trinnene du kan prøve?

Ved forrige rengjøring var det imidlertid ikke så mye vaskemiddel på baksiden av cellen som foran, fordi det ikke er nok plass mellom innedelen og taket.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
79

trz sa:
Å vaske cellen med en boks med den renseren hjalp bare et øyeblikk, så seilblåseren i manuell eller automatisk modus kom raskt tilbake. Hva er de neste trinnene du kan prøve?

Ved forrige rengjøring var det imidlertid ikke så mye vaskemiddel på baksiden av cellen som foran, fordi det ikke er nok plass mellom innedelen og taket.
Tross alt blåser den seilingen av seg selv når været blir kaldt - jeg antar at cellen blir trakassert av kondensvann.

P306

medlem
Tilbakemelding Score
3

Jeg vedder på at enheten vil gå av hvis og når eksplosjonen seiler. Det kan sees fra den elektriske kraften som enheten har tatt, men også fra svingningen i blåste-temperaturen. Vi ser det begge grafisk. På dette tidspunktet kan enheten stilles til manuell blåsemodus for å la cellen tørke.
Du kan bruke Melcloud-tidtakeren på denne enheten, basert på eller basert på en utetemperaturprognose.

Poko

Stafett for stafett
Tilbakemelding Score
236

VesA sa:
Tross alt blåser den seilingen av seg selv når været blir kaldt - jeg antar at cellen blir trakassert av kondensvann.
ja, cellen er full av vann, og derfor er blåsten gal. Lamellavstanden skal være større, men disse husholdningsapparater er avveininger med tanke på plass, pris og alt.

PSTK

medlem
Tilbakemelding Score
0

Selv startet jeg kjeden her fordi jeg la merke til for et par uker siden at FH35 blåste ujevnt i COOL og DRY-modus. Kanskje det hadde vært gjort en stund lenger. Jeg var skeptisk til Natural flow med det første, men stemmen er regelmessig. Svingningene i blåsingen var mye mer naturlig, det vil si at det hørtes ut som vinden blåste sterkere og noen ganger roligere.

Vannet i cellen forårsaket det. Å blåse i FAN-modus i noen timer, tørket cellen, og blåsingen stabiliserte seg til normal.
opp Bunn