Mitsubishi ln smelteintervaller

Sephadex®

medlem
Tilbakemelding Score
3
La oss lage et emne som dette, og se hvor mange av disse smelteområdene har problemer. Vis produksjonstiden og avfrostingsintervallet til utendørsenheten til pumpen din, dvs. tiden fra starten av avrimingen til begynnelsen av neste avrimning. Det er også informasjon om hvorvidt en mulig chipkortoppdatering har blitt gjort, og om det har hjulpet smelteområdene å være synlige.

Mine pumpe detaljer:
Laget i september 2017
Avrimning av intervaller på mindre enn en time, vanligvis 40 minutter. Etter omstart, noen lengre intervaller til du kommer tilbake til samme syklus.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Etter 48 timer omstart, har den returnert til 40 minutters kjøretid. Der nede kan intelligens eksportere, men det er ingen retur derfra uten å bryte strømmen. Vel, hvis du går bra med pluss, så blir det korrigert oftest. Defrosting med alle tider. Viften stopper igjen for å starte på nytt 8 min. Det vil si, godt under maksimumet. Det vil si at du bør øke kjøretiden i henhold til importørens teori.

Utendørsanlegg 06/2017 og kort erstattet våren 2018.

Det fungerer akkurat som kortutskifting ... unntatt i dag sjelden dråper der i en 30 min periode som varte hele vinteren.

vkekkonen

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Den 11. desember ble LN25 installert for oss og min tante av samme firma, samme dag, fra importøren til dem samtidig.

Vi har innendørs og utendørs enheter 9/2018. Jeg har aldri en gang sett over i intervaller på 40 minutter fordøyelsen, selv om jeg har nøye kyttäillyt. Jeg har heller ikke hatt en midlertidig endring selv ved å slå den av.

Etter min tid fikk jeg sjansen til å lytte til maskinen i går. Utendørs enhet 8/2018. Ved begynnelsen av den første detekterte avrimingen ble minst 70 minutter svekket til filteret ble kontrollert for renhet. På det grunnlag vil jeg allerede gjette at det fungerer riktig.

Produksjonstiden til utendørsenheten vil ikke synes å være minst på den måten at den nyere ville være bedre. Det var en forskjell i installasjonen når vi satte sikkerhetsbryteren ved siden av utendørsenheten. En ledning, en ut til maskinen. For det andre var det fire ledninger i sikkerhetsbryteren, tre gikk til midten av kanalen, jeg kunne ikke se nærmere, men det var en forskjell.

I morgen vil jeg være i kontakt med installatøren når jeg nå har muligheten til å besøke den tetinian-maskinen mens jeg observerer.

B12

medlem
Tilbakemelding Score
3
Vi har to 8/2018 modeller installert i slutten av november. Utetemperaturen har slashed mellom null og -20, og jeg tror smelteintervallene var mer eller mindre de samme i to timer i hver pumpe. Jeg har ikke tatt deg tid, men klokken kikket da du la merke til at den smeltet.

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
I begynnelsen av november ln25 fullførte begge enhetene. 8/2018
Begynnelsen episoder ble klokket på 2h 40min, nå for en uke på 1h 30min. Sannsynligvis er spolene spjeld når vannet samler seg mye raskere, jeg tømmer bare 30 liter i uken. I en god frost er det en hel celle ved starten av avrimningen og er meget smeltet
Senest redigert:

Xartoja

medlem
Tilbakemelding Score
6
Faktisk har jeg ikke lagt merke til noen av de to ln25s som ble installert i september (se artikkel 6/2018 ex.6 / 2017) i pumpen, bortsett fra at maksimal rekkevidde kunne være mye lengre enn det på ca. 2,5 timer ved mindre enn 5C.
I det minste føler vi avrimningen i henhold til last og utetemperatur som vi styrer, dvs. jo mer arbeid pumpen har, desto mindre stopper og smelter.

Nå har jeg null snøforhold av 24 ° fange avrimingen er litt mindre enn to timer, men hvis man setter de nedre klemmene som smelter først, umiddelbart etter endringen, og deretter den opprinnelige hyppigere, inntil lasten igjen normalisert.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Jeg prøvde selv å øke kraften selv. Det var ingen effekt på intervaller, i hvert fall for et så kort eksperiment. Det kom også til rette for at partiell kraft smelter oftest når det gjelder det faktum at det ikke er nødvendig med varmekraft. Faktisk har dette vært praktisk talt deltid i høst.

poker

medlem
Tilbakemelding Score
4
Hva følger du med smelteområdene? Ikke det neste tegnet setet på klokken, som er den enkleste og billigste tingen å gjøre

Sephadex®

medlem
Tilbakemelding Score
3
Jeg har denne billige temperaturen Loggerihvilken sensor jeg er tuning for å måle blåser luft hvert minutt. Etter måling men koble til datamaskinen og undersøke resultatene.

Massa-Time

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Ikke at noen av thaws og stunts kommer til å rote opp nå ...?

Med 25 feller og et tredje slag produserte 6-2018 LN25 avhengig av 1-2h syklusene.

Sephadex®

medlem
Tilbakemelding Score
3
Ja, den avrimingen skiller stemmen. Den kommer med en boblende stemme, mens utbruddene bare er fladder. Så mye til huset at det ikke er frost i kulde. Det har imidlertid ikke vært mange andre kilder til varme nå. I går gikk det igjen i 40 minutter.

prep

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Utendørsenheten ble laget 2/2017, kortet ble endret ved årsskiftet og smeltesyklusene endret fra 40 minutter til 2 timer.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Nå er det testbetingelsene. -20 solskinnsdag. Uansett hva jeg får, får jeg ganske forskjellige resultater fra Mitsu's testere. 33min. og 15s. blåser på innendørsenheten og avrimer resten med et slag på 7 minutter. og 54s. Jeg målte mengden smeltevann 0,4 dl samtidig.

Vtts test utførte 2 timers episoder ... Øvelses- og testresultatene avvike :D

B12

medlem
Tilbakemelding Score
3
Utendørsanlegg 06/2017 og kort erstattet våren 2018.

Det fungerer akkurat som kortutskifting ... unntatt i dag sjelden dråper der i en 30 min periode som varte hele vinteren.
Vel i det nye kortet er et gammelt selskap. Ikke så rart, det vil si at kortet er åpenbart ikke nytt nok. Det kan kun endres eller oppgraderes til et annet selskap hvis det lykkes.

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4
Med noen oppgraderte kort har smelteområdet ligget der i mer enn 2 timer, og mange føler at pumper fortsatt kjører i kaldt vær. Har noen av dere prøvd hvordan det virkelig fungerer da når du skal begynne å tine tettere? Du tror det ville være mulig å injisere litt tungere på fuktige veier. Under egnede forhold bør cellen imidlertid være helt blokkert på mindre enn en time.

Jeg er ikke i bevegelse i det hele tatt, med interesse, men jeg følger denne debatten. Så jeg lurer på om det nå virkelig reduserer smelteområdet hvis det er nødvendig og tilbake til det lange løp. Det faktum at pumpen nå føles under (under visse forhold) roterende 2h løpssykluser, forteller ikke at logikken sin fungerer riktig. Generelt LN-kjeden, var en av en graf, hvor pumpen ble plutselig hoppet til den lange halvtimes mellomrom paniikkisulatuksiin.
Senest redigert:

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
Med noen oppgraderte kort har smelteområdet ligget der i mer enn 2 timer, og mange føler at pumper fortsatt kjører i kaldt vær. Har noen av dere prøvd hvordan det virkelig fungerer da når du skal begynne å tine tettere? Du tror det ville være mulig å injisere litt tungere på fuktige veier. Under egnede forhold bør cellen imidlertid være helt blokkert på mindre enn en time.

Jeg er ikke i bevegelse i det hele tatt, med interesse, men jeg følger denne debatten. Så jeg lurer på om det nå virkelig reduserer smelteområdet hvis det er nødvendig og tilbake til det lange løp. Det faktum at pumpen nå føles under (under visse forhold) roterende 2h løpssykluser, forteller ikke at logikken sin fungerer riktig. Generelt LN-kjeden, var en av en graf, hvor pumpen ble plutselig hoppet til den lange halvtimes mellomrom paniikkisulatuksiin.
Del av. Konstant skiftende sykluser i henhold til hjulene. "dårlig" på hjulet 60-70min og på den "gode" kappen så et lengre stykke. Monteringsmaskinen er oppdatert og kan justere intervallet basert på varigheten av avrimningen. Det nye kortet fungerer bra for deg.

MItsuMinä

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Har noen hatt et tineområde større enn 2h 40min?
Pumpen min er ikke veldig ofte minst mellom 0 og -10. Flammen er aldri under 2 timer. Jeg må studere.

Sephadex®

medlem
Tilbakemelding Score
3
Tidlige forskjeller mellom disse maskinene av samme modell synes å være. Jeg har aldri, selv etter avslutning, vært i de to timene.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
käppyrä.PNG
Det er sminkekrullene den 4. januar 2016 klokken 00-15. Rød blåstemperatur og blå luftfuktighet på toppen av innendørsenheten. Utenfor varmen i begynnelsen -12 slutten 0.
Avrimning i henhold til kalkens reduserte blåstemperaturer: 2:12, 4:32, 11:52, 14:44 og neste var 17:12.
Sannsynligvis smeltet også klokka 6:52 og 9:22, fordi den etter-tinte varmetoppen og økningen i fuktighet ville fornekte det, selv om blåstemperaturen bare gikk ned. Klokken 2:12 etter avfrosting er det ingen varmespiss.

Fordi det er et stoppested, er krøllen ikke veldig tydelig. Selv under pauser, faller temperaturen under temperaturen under romtemperatur, selv om den ikke tines opp. Det vil si kompresjon fra kompostet vil da komme litt til innendørsenheten. På den annen side er det en tydelig avrimning, men blåstemperaturen faller ikke mye.

@Veijoko : Hvor plasserte du loggeren din?

Jeg har en Inkbird TH1 Plus logger, som jeg ikke kunne få fra datapakken i utgangspunktet. Men til slutt lyktes det å fjerne navnet på enheten / elementet jeg endret fra innstillingene, slik at det ikke var plass mellom dem.

Veijoko

medlem
Tilbakemelding Score
5
Loggeren ble tapet til blæren.
Hvis loggerens krøllebilde ikke skiller seg, har episodene vært nøyaktig 2t 13min hele dagen.
I november, etter installasjon, tok det lang tid i ca 2h til 40mins og på julaften, tilsynelatende på grunn av vått og isaktig vær i ca 1 time 10 minutter.
Oppvarmingsenergi forbruker 660kWh i november-desember.
Brooker produserer nå bare varmt vann og tar seg av ventilasjon (sirkulasjon og avtrekksluft)
Ingen besparelser i husets energiforbruk kan ses, men pumpen ble først og fremst kjøpt for kjøling
Senest redigert:

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
En liten kalkulator av varmen i vannsirkulasjonssystemet og jeg tok mer strøm ut av den. Tørr frost -5 .. Syklusen kom ned 30 minutter over natten.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Vel, så. Jeg undersøkte at MUH Airy LTO nærmere og fant en termostat under forsyningsluftsvarmerens frontpanel. Normal D-formet pinne i den, bare svivelhåndtaket manglet når det ikke var under spjeldet og kunne ikke passe.
Jeg reduserte gulvet noe, og nå oppvarmer ikke tilførselsluften. En halv dag etter det løftet jeg ILP-fangsten med en grad, fordi temperaturen i leiligheten var litt treg, så etter å ha løftet, kom hyttemperaturen tilbake til det første med noen timer forsinkelse.
At LTO syntes å ha den 500-watt varmeplaten hele tiden. Moderat varm blåst fra tilførselsluftsventilene med varmeren. En del av luftvarmen da. Tidligere var det liten betydning i varmen fra den elektriske radiatoren eller tilførselsluftsventilen, men med varmepumpen er forskjellig, fordi varmepumpen gir samme mengde termisk energi med 2-3 deler av den innkjøpte strømmen, i stedet for motstandsovnerne.

Jeps, men så tittelen på kjeden selv:
ILP har nå vært på for en lengre periode, det vil si ikke så mye av en sammenbrudd. Avrimning gjøres veldig nøyaktig hver 2h40min, varigheten er ca 8 min.

Merk så noen meldinger fra loggeren jeg nevnte.
Det etterlater gjennomsnittlig hver sjette måling uten innskudd. På denne måten er krøllen forvrengt fordi loggeren selv ikke har en klokke, men tiden er bare satt i apen. Ts. Hvis en temperaturendring skjer klokken 12.00, vil den bli vist kl 12:30 og kl 18:00 når den blir absorbert fra dataloggeren, og den vil vises i kurven klokka 13:00. Ikke akkurat hver gang 1/6 forsvinner fra målingene, men rimelig nøyaktig om hva som skjer. Andre Inkbird korridorer likt?

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Screenshot_20190110-115354.jpg

Det er imidlertid et bra 7-timers bilde tidsperiode virkelig om 1/6 mer, dvs. rask i 8 timer. Så smelter det ~ 2h40min.
Dette skyldes at denne Inkbird taper omtrent en sjette måle måling, og fordi det ikke er noen tidsstempler i sensordataene, men bare datalinjer som det pleide å være. Sensoren er nå plassert litt bedre også.

Så nå, når kjøleren og peisen ikke er oppvarmet og ettervarmen av disse temperaturene er fjernet fra LTO, er det ingen stoppavstand, men LN snakker jevnt hele tiden og smelter noen ganger i seg selv. Så utendørsenheten er 8/2018 og innendørsenheten 9/2018.

Men det er også episoder der inneluftstemperaturen faller mye dypere under den blå turen, dvs. kaldere enn inneluften i leiligheten.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
La oss fortsette vår egen historie. Det er flere tining bilder i den LN kjeden, men gå tilbake til høyre kjede.

Jeg smeltet plastrørledningen under utendørsenheten i går. Det er, jeg legger ILP på eksplosjonen bare for å stoppe utendørsenheten fra å glide. Deretter varmet jeg den varme isen over bilen med bilen i huset varmere, slik at noen av smeltet og den andre halvdelen av isen kom ut som plater. Avrimning fordi den kalde frosten fryser mer og vet ikke når frostene vil ende og vil ikke bli frosset. I går var bare -3 ° så lett å fordøye. Med litt frost samler ikke is på den platen, men frosten i alternativet gjør allerede litt is.

Figuren under viser datoen for dagen. Etter tre avrimning viser den horisontale temperaturkurven i oransjen en horisontal linje ved 21 grader, noe som gjør luft resirkulering alene. Når jeg legger oppvarming på (den enkleste måten å bytte med MELCloud), tines den 30 minutter etter opptining. Det var hvor smelteintervallet var og utvidet, og nå er det omtrent 2,5 timer. Det er, i henhold til definisjonene, utvidet gapet.

Den blå krøllen er luftens fuktighetslinje.

LN-tining-break-jälkeen.PNG

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
La oss skrive ned her om avriming, selv om det ikke handler om smelteområdet.

For en uke siden prøvde jeg å kjøle med LN. Liten effekt. Ok, men da jeg byttet til oppvarming, fant pumpen sin fine logikk for å smelte pumpen rett etter noen minutter med oppvarming. Så utenfor, bare under 10 grader varm, og etter avkjøling i de neste 30-40 minutter, var cellen fortsatt litt varmere og deretter avfrostet. -> Hva ville du lukte hvis du hadde en automatisk maskin for å få pumpemodusen mellom oppvarming og kjøling? Sannsynligvis alltid etter avrimningen?

I går i går minst +10 grader ute og pumpen gikk av i noen uker, og det daglige forbruket var 4-6 kWh etter apen.
Jeg fordøyer ikke. Lyden ble hørt når utendørsenheten og innendørsenheten tint i det varmeste været på våren. Ikke gjør det ofte, men hva er poenget?

På en eller annen måte følelsen av at disse ble laget for en fullstendig avkjøling og deretter et par dager å tenke på "tuned" for å arbeide med oppvarmingen, det vil si, smeltingen er egentlig ikke tenkt på.
opp Bunn