Mitsubishi I smelteområde

Å gjøre denne typen ting, vil se mer av hvor mange av disse smeltehullene som har problemer. Vis tilberedningstiden og avfrostingsintervallet til utendørsenhetens pumpe, det vil si tiden fra begynnelsen av avrimingen til begynnelsen av neste avrimning. Også informasjon om hvorvidt oppgradering av kretskortet har blitt gjort, og om det bidro til avfrosting, kunne gjøres synlig.

Informasjon om pumpen min:
Laget i september 2017
Avrimning av intervaller på mindre enn en time, vanligvis 40 minutter. Etter å ha startet noen lengre intervaller til du går tilbake til samme syklus.

Juhanisto

medlem
Etter 48 timer med omstart, har syklusen returnert til 40 minutter. Nedover, den intelligensen kan eksportere, men det er ingen retur uten å slå av strømmen. Vel, hvis du får et godt pluss, vil du vanligvis bli korrigert. Avrimning til enhver tid .. fra vifte stopp for å starte på nytt for en jevn 8min. Så godt under maksimumet. Det vil si at man bør øke kjøretiden i henhold til importørens teori.

Utendørsanlegg 06/2017 og kort erstattet våren 2018.

Det fungerer på samme måte etter kortbyttet. Bortsett fra i dag faller det sjelden i en 30 min periode den siste vinteren.

vkekkonen

nykommer
11. desember installerte LN25 for oss og min tante av samme firma, samme dag, fra importøren til dem samtidig.

Vi har innendørs og utendørs enheter 9/2018. Jeg har aldri en gang sett over i intervaller på 40 minutter fordøyelsen, selv om jeg har nøye kyttäillyt. Også, jeg har ikke engang fått en midlertidig endring ved å stenge ned.

På min tante i går hadde jeg tid til å lytte til bruken av maskinen. Utendørs enhet 8/2018. Minst 70 minutter fra starten av den første avfrostingen ble det oppsamlet til filteret ble kontrollert for renhet. Basert på det, ville jeg allerede gjette at det sikkert fungerer riktig.

I disse tilfellene synes utendørsenhetens produksjonstid i det minste ikke å gjøre de nyere bedre. Det var en forskjell i installasjonen når vi hadde sikkerhetsbryteren plassert ved siden av utendørsenheten. En kabel inn, en ut for maskinen. På et annet sted var det fire ledninger festet til sikkerhetsbryteren, tre jeg trodde jeg måtte gå inn i kanalen i midten, jeg gikk ikke inn i flere detaljer, men det var en forskjell.

I morgen skal jeg være i kontakt med installatøren, og nå har jeg tid til å se tante maskin også.

B12

medlem
Vi har to 8/2018 modeller installert i slutten av november. Utetemperaturen har seilt mellom null og -20, og jeg tror at avrimningsintervallene har vært mer eller mindre to timer i hver pumpe. Jeg har ikke tatt tiden, men blinket klokken da jeg la merke til at den smeltet.

Veijoko

medlem
Installert ln25 i begynnelsen av november, begge enhetene fullført. 8/2018
De første episodene var 2h 40min, nå for en uke 1h 30min. Været er sannsynligvis våtere nå som vannet bygger mye mer, jeg tømmer bare den ukentlige opphopningen på ca 30 liter. I god frost tømmes hele honningkassen i begynnelsen av avrimingsprosessen og smelter veldig godt
Sist endret:

Xartoja

medlem
Faktisk har jeg ikke lagt merke til noe bemerkelsesverdig med våre to ln25 (6/18/2018 ex.6 / 2017) pumper installert i september, bortsett fra at maksimum avfrostingsintervallet kunne være mye lengre enn det på ca. 2,5 timer under 5C.
Avrimning virker for oss i det minste avhengig av last og utetemperatur, det vil si jo mer arbeid pumpen har, jo mindre nedetid og opptining.

Nå har jeg null snøforhold av 24 ° fange avrimingen er litt mindre enn to timer, men hvis man setter de nedre klemmene som smelter først, umiddelbart etter endringen, og deretter den opprinnelige hyppigere, inntil lasten igjen normalisert.

Juhanisto

medlem
Jeg prøvde å øke kraften selv .. I dag var pumpen full i noen timer. I det minste hadde et slikt kort eksperiment ingen effekt på intervaller. Det kom til meg selv om delvis kraft smelter oftest når det føles at ingen varmekraft er nødvendig. Det selvet har vært praktisk talt heltid i høst.

poker

medlem
Hvordan følger du disse avrimningsintervallene? Ikke ved siden av det, bør du sitte med et klokke, som er den enkleste og billigste tingen å gjøre
Jeg har den billige temperaturen Loggerihvis sensor jeg justerer for å måle blåser luften hvert minutt. Etter måling, bare koble til datamaskinen og undersøke resultatene.

Massa-Time

nykommer
Ikke nå, men noen er forvirrende tinninger og nedetid ...?

Med 25 fanger og et tredje slag vil 6/2018 produsere 1-2h sykluser avhengig av LN25 produsert.
Ja, det er det som skiller det som tiner fra lyden. Den kommer med den boblende lyden, mens de intermittente besøkene bare involverer den flommen. Jeg har et slikt brøt hus at jeg ikke har en kald pause i det hele tatt. Det har imidlertid ikke vært mange andre kilder til varme nå. I går var det helt borte igjen i 40 minutters trinn.

prep

nykommer
Utendørs enhet laget 2/2017, kort endret ved årsskiftet og avrimningscykler endret fra 40 minutter til 2 timer.

Juhanisto

medlem
Nå her vtt-test forhold. -20 solfylt frodig dag. Uansett får jeg ganske forskjellige resultater fra Mitsu testere. 33min. og 15s. blåser med innendørs enhet og avriming med blåser 7min. og 54s. Jeg målte mengden avfrostingsvann riktig, til og med 0,4 dl av det.

Vtt-testen ble etter hvert skyllet med 2 timers perioder ... I tillegg er praksis og testresultater forskjellig :D

B12

medlem
Utendørsanlegg 06/2017 og kort erstattet våren 2018.

Det fungerer på samme måte etter kortbyttet. Bortsett fra i dag faller det sjelden i en 30 min periode den siste vinteren.
Vel, det nye kortet har et gammelt firma. Ikke mer, så kortet er tilsynelatende ikke nytt nok. Alt du trenger å gjøre er å oppgradere eller oppgradere bedriften din hvis du lykkes.

blobbo

Aktivt medlem
For noen mennesker, med det oppdaterte kortet, har avfrostingsintervallet ligget der i mer enn 2 timer, og mange ser ut til å kjøre pumper selv under frost. Har noen av dere prøvd hvordan det virkelig fungerer når du skal begynne å tine oftere? Du tror du kan gjøre det litt mer kraftig i vått vær. Under egnede forhold bør cellen imidlertid være helt blokkert på mindre enn en time.

Når alt kommer til alt, er jeg ikke bevegelig, jeg er interessert, men jeg følger denne debatten. Så jeg lurer på om det nå kan redusere den avrimingen, om nødvendig, og gå tilbake til det lange løp. Det faktum at pumpen nå ser ut til å rotere under 2 h driftsforhold (under visse forhold), indikerer ikke at logikken sin fungerer riktig. Generelt LN-kjeden, var en av en graf, hvor pumpen ble plutselig hoppet til den lange halvtimes mellomrom paniikkisulatuksiin.
Sist endret:

pumpe helper

Aktivt medlem
For noen mennesker, med det oppdaterte kortet, har avfrostingsintervallet ligget der i mer enn 2 timer, og mange ser ut til å kjøre pumper selv under frost. Har noen av dere prøvd hvordan det virkelig fungerer når du skal begynne å tine oftere? Du tror du kan gjøre det litt mer kraftig i vått vær. Under egnede forhold bør cellen imidlertid være helt blokkert på mindre enn en time.

Når alt kommer til alt, er jeg ikke bevegelig, jeg er interessert, men jeg følger denne debatten. Så jeg lurer på om det nå kan redusere den avrimingen, om nødvendig, og gå tilbake til det lange løp. Det faktum at pumpen nå ser ut til å rotere under 2 h driftsforhold (under visse forhold), indikerer ikke at logikken sin fungerer riktig. Generelt LN-kjeden, var en av en graf, hvor pumpen ble plutselig hoppet til den lange halvtimes mellomrom paniikkisulatuksiin.
Del av. Endrer kontinuerlig episoder i henhold til været. 60-70min i "dårlig" vær og så lenger i "godt" vær. Omformeren er kontinuerlig oppdatert og kan justere intervallet basert på opptøringsvarigheten. Det nye kortet fungerer fint.

MItsuMinä

nykommer
Har noen hatt et tinintervall større enn 2h 40min?
Min egen pumpe blir veldig ofte ikke avfrost mellom 0 og -10. Bare en gang mindre enn 2 timer. Må undersøke.
Det synes å være ganske forskjell mellom disse modellmodellene. Jeg har aldri, selv etter avslutningen, vært i de to timene.

PolyEsko

Aktivt medlem
käppyrä.PNG
Makeupkrøller den 4. januar 2019 fra 00-15. Rød blåstemperatur og blå luftfuktighet på toppen av innendørsenheten. Utendørs varme begynnelse -12 ende 0.
Avrimning i henhold til senket curling blåser temperaturer: 2:12, 4:32, 11:52, 14:44 og følgende var 17:12.
Sannsynligvis tintes også klokken 6:52 og 9:22 fordi det etter tøte oppvarmingstopp og fuktighetsstigning ville fornekte det, selv om blåstemperaturen nettopp har gått ned. Klokken 2:12 er det ingen topp etter tining.

Fordi det er en ødelagt en, er krøllen ikke veldig klar. Selv under en pause, faller temperaturen under temperaturen under romtemperaturen, selv om den ikke avfrostes. Det er fra stallet, så blir chillet til innendørsenheten litt. På den annen side er det noen ganger en klar avrimning, men blåstemperaturen minker ikke veldig mye.

@Veijoko : Hvor har du satt loggeren?

Jeg har en Inkbird TH1 Plus logger som jeg ikke kunne komme ut av datapakken først. Men til slutt lyktes det å fjerne enheten / elementnavnet jeg endret fra innstillingene, slik at det ikke var plass.

Veijoko

medlem
Loggeren ble tappet til ventilen.
Hvis loggerens krøllebilde ikke skiller seg ut, har episodene vært nøyaktig 2t 13min hele dagen.
I november, etter installasjonen, tok det en lang 2h 40min perioder og i juletiden, tilsynelatende på grunn av vått og isaktig vær, 1h 10min.
Oppvarming energi forbrukes 660kWh i november-desember.
Upovari produserer nå bare varmt vann og gir ventilasjon (sirkulasjon og avtrekksluft)
Ingen energibesparelser i huset er synlige, men pumpen ble først og fremst kjøpt for kjøling
Sist endret:

Juhanisto

medlem
Jeg senket senket i sirkulasjonssystemet litt og tok mer strøm ut av det .. Drizzle -5 .. Oppvarmingssyklusen har kommet ned til 30 minutter i løpet av natten.

PolyEsko

Aktivt medlem
Okay. Jeg studerte den MUH Airy LTO nærmere og fant termostaten under forsyningsluftsvarmerens frontdeksel. Den standard D-formede pin i den, bare svingarmen manglet når det ikke var plass under eller foran spjeldet.
Jeg senket ventilen litt og varmes ikke opp tilførselsluften. En halv dag etter det reiste jeg ILPs fangst med en grad fordi temperaturen i leiligheten avkjølte litt, så etter heisen, kom hyttemperaturen tilbake til sin tidligere tilstand med et par timer forsinkelse.
At LTO så syntes å ha den 500 watt varme hele tiden. Varmluftsventilene blåses opp med varmeren. Delvis luftvarme, derfor. Tidligere var det ikke viktig om varmen kom fra den elektriske radiatoren eller tilførselsluftsventilen, men det var en annen sak med varmepumpen, fordi varmepumpen leverer samme mengde varme til 2-3 deler av strømmen i forhold til bare en motstandsvarmer.

Ja, men så tittelen på kjeden selv:
ILP har nå vært på for en lengre periode, så ikke mye nedetid. Avrimning gjort ganske nøyaktig hver 2h40mins, varighet ca 8 min.

Legg merke til at få innlegg om loggeren jeg nevnte.
I gjennomsnitt mister det hver sjette måling. Dette forvrenger sin krumning fordi loggeren selv ikke har en klokke, men klokken er satt bare i api. Ts. Hvis klokken 12.00 er det en temperaturendring, så klokken 15.00 er data loggeren sugd inn synes å ha funnet sted om kl. 12.30 og klokka 18.00 suget inn data ser det ut til å være krøllet på om klokken 13.00. Ikke akkurat hver gang 1/6 av målene går seg vill, men det ser ut til å være noe riktig. Andre Inkbird korridorer likt?

PolyEsko

Aktivt medlem
Screenshot_20190110-115354.jpg

Den har en rask 7 timers bilde, skjønt tidsperiode virkelig om 1/6 mer, dvs. rask 8 timer. Så tine det ~ 2h40min.
Dette skyldes at denne Inkbird taper omtrent en sjette av måling, og fordi sensordataene ikke har tidsstemmer, men bare dataraser, som jeg sa tidligere. Sensoren er nå plassert litt bedre også.

Så nå at det er litt kjøligere og peisen ikke har blitt oppvarmet, og ettervarme ved disse temperaturene er fjernet fra LTO, er det ingen avbrudd, men LNen plager ut hele tiden og smelter av og til. Utendørsenheten er således 8/2018 og innendørsenheten 9/2018.

Men det er også episoder der enhetens inneluftstemperatur faller mye oftere til blå under intermittent drift, det vil si kaldere enn inneluften i leiligheten.

PolyEsko

Aktivt medlem
La oss fortsette med våre egne ting. Det er flere av disse tining mellomlag i LN kjeden, men la oss gå tilbake til høyre kjede.

I går avfrostet jeg en plastvannledning under utendørsenheten. Så jeg legger ILP bare for eksplosjonen for å stoppe utendørsenheten fra babbling. Så, inne i bilen, varmet jeg den tykke isen på plast slik at den delvis smeltet og den andre halvdelen av isen kom løs i ark. Avrimning for å forhindre ytterligere frostbit og ingen informasjon om når frostbit vil ende og dermed fryse opp. I går var bare -3 ° så lett å fordøye. På en liten frost samler ikke isen seg mye på den tallerkenen, men på en frostfri frost er noe av isen allerede frosset.

Bildet nedenfor viser ca. Etter trefoldig avrimning viser den oransje temperaturkurven en horisontal linje på 21 grader, som bare var luftcirkulasjon på. Når jeg slått på oppvarming (MELCloud er lettest å bytte), tines det 30 minutter etter den første tining. Fra det ble opptaksintervallet lengre og lengre og er nå tilbake til normen ~ 2,5 timer. Så, ved definisjonen, utvidet intervallet.

Den blå krøllen er den fuktige luftlinjen.

LN-tining-break-jälkeen.PNG

PolyEsko

Aktivt medlem
La oss skrive ned tining her, selv om det ikke er virkelig tining mellomrom.

Om en uke siden prøvde jeg LN-kjøling. Liten effekt. Ok, men da jeg byttet til oppvarming, kom pumpen med sin kule logikk for å tine pumpen rett etter noen minutter med oppvarming. Det er, etter like under 10 grader Celsius utenfor og etter den forrige 30-40 minutters avkjøling, var cellen fortsatt litt varmere og deretter avfrostet. -> hvordan ville du fordøye det hvis automaten hadde den pumpemodusen mellom oppvarming og kjøling? Sannsynligvis avfrostes etter endring?

I går i går var det minst 10 grader Celsius og pumpen løpende i noen uker, og det daglige forbruket var 4-6 kWh api.
Ikke å fordøye. Lyden ble hørt som utendørsenheten og innendørsenheten smeltet i vårvarmen i det varmeste øyeblikket. Det er ikke ofte tilfelle, men hva er meningen?

På en eller annen måte er følelsen at disse blir gjort helt for avkjøling, og etter noen dager med ettertanke, "tunet" sofaene til å arbeide i oppvarming også, noe som betyr at det nesten ikke er tenkt på en smeltedigel.
opp Bunn