Mitsubishi forbruk

A

Åke

gjest
Et år har gått siden kjøpet av Mitsubishi. Huset er et -64 bygd hus med dårlig isolasjon og originale vinduer, dvs. to glass. En peis som varmes opp hver dag om vinteren. Lading av vannbasert radiatorvarme. Sted Kuopio. N.120 kvadratmeter. En 3-manns og en sakte filmhund som henger på ytterdøren hver gang han går ut - spesielt i iskaldt kulde. Om sommeren brukte jeg ikke pumpen til avkjøling. Dagsforbruk steg til 809 Kwh, nattforbruket falt til -3125 Kwh.
Det var en mild vinter. Pumpe rød Mitsubishi FA 35 VA. Totalforbruk 29. mai 2006 - 29. mai 2007 = 14890 kwh.
Vinteren var virkelig over før jeg lærte hvilke justeringer for å gjøre de beste besparelsene. Forbruksavlesninger tok jeg om morgenen og om kvelden.
Jeg har ikke beregnet når pumpen vil lønne seg eller om den vil lønne seg. Ekstra oppvarming i form Pumpen er god. Sprer varmen jevnt. Og ikke noe problem med Mitsu. (Jeg er ikke sikker på om forbruket vil rapporteres på omtrent-kwh.)

Hemmo

standard Naama
Vs: Mitsubishi-forbruk

Aake sa:
(Jeg er ikke sikker på om forbruket vil rapporteres på omtrent-kwh.)
kWh ;)

Historien din høres helt normal ut.
Ilppi gir komfort og også besparelser.
Og disse tingene var nok målet.

Vintrene er forskjellige.
Jeg tror at en frostig vinter vil gi enda bedre fordeler i forhold til førfrost.
opp Bunn