Problemer med Mitsubishi

Pumpen drives av Mitsun Fa-35 jord. Nå som frysetemperaturene startet for godt over en uke siden, krympet oppvarmingsperioden til en halv time. Jeg leste de gamle emnene og sa at hvis avrimingssyklusen er tidskontrollert, har pumpen gått i svikt. Rådene er å slå av en stund. I går så gikk renholderen gjennom filtrene og pumpen var slått av i et par timer, jeg slo også av sikringsplaten, fortsatt den samme 30 minutters oppvarmingssyklusen og 10-15 minutters avriming ble gjentatt da jeg startet pumpen på nytt. Den lille skriker. Så igjen i morges la jeg merke til en funksjon som den vertikale luftavlederen blåste horisontalt gjennom hele varmesyklusen! Ikke en gang blåste jeg ned, selv om fangsten er en sving. Det vil si at cellen tilsynelatende ikke når tilstrekkelig temperatur for å tillate blåsingens retning. Høres det normalt ut?
M

Mitsu

gjest
Vs: Mitsubishi-problemer

Kalle-mannen sa:
Pumpen drives av Mitsun Fa-35 jord. Nå som frysetemperaturene startet for godt over en uke siden, krympet oppvarmingsperioden til en halv time. Jeg leste de gamle emnene og sa at hvis avrimingssyklusen er tidskontrollert, har pumpen gått i svikt. Rådene er å slå av en stund. I går så gikk renholderen gjennom filtrene og pumpen var slått av i et par timer, jeg slo også av sikringsplaten, fortsatt den samme 30 minutters oppvarmingssyklusen og 10-15 minutters avriming ble gjentatt da jeg startet pumpen på nytt. Den lille skriker. Så igjen i morges la jeg merke til en funksjon som den vertikale luftavlederen blåste horisontalt gjennom hele varmesyklusen! Ikke en gang blåste jeg ned, selv om fangsten er en sving. Det vil si at cellen tilsynelatende ikke når tilstrekkelig temperatur for å tillate blåsingens retning. Høres det normalt ut?
Det høres ikke normalt ut. Vi har den FA-25, og jeg vet ikke forskjellene mellom programmene deres, men jeg vil anta stort sett det samme.
Erfaring fra forrige vinter ned til -32C. Avrimingsintervaller varierer i henhold til mange faktorer, så det er vanskelig å si om dens normalitet, selv om det virker kort, men det at temperaturen i cellen forblir så lav antyder en tydelig mangel. Ikke at 25 av oss i iskaldt mange minutter etter tining, går når eksplosjonen svinger.

Nylig holdt blåsetrenden seg horisontalt i 26 minutter og skiftet deretter nedover i 4 minutter, for deretter å tine igjen. Nå igjen, rett etter tining, begynte han å blåse normalt ned, virkelig rart.

petljakov

medlem

Se side 25, avsnitt 5, Avriming ... for å definere seksjoner krever høyere matematikk :)

http://bdt.co.nz/comfortmaster/data/manuals/r410a/MSZ-FA-GA_MFZ-KA_MXZ-A_OBT14A.pdf

Selvfølgelig designer disse enhetsprodusentene alltid disse enhetene så fine, den andre tingen er hvordan ting fungerer i praksis. Jeg måtte måle stoppuret med det stoppeklokken = 28 min i 4 sekunder. Ganske patetisk varmesyklus etter min mening.

petljakov

medlem

I følge den dokkeren er resonnementet som brukes f.eks. to sensorer, frostvæske sensor og en utetemperatur sensor. Er en eller begge av dem på en eller annen måte feil? Eller kan det være at avrimingen ikke fungerer, med enheten smelter så ofte som logikken tillater det?

I går gjorde jeg det "tilbakestillingen" ved å følge denne instruksjonen (svar 5) /forum/index.php/topic,376.0.html
Da økte intervallet mellom oppvarmingsperiodene til omtrent 40 minutter. Da jeg økte fangsten til 23 grader og endret innstillinger for blåseretningen etter min smak, ble varmesyklusen forkortet igjen til magiske 28 minutter. Man må se på når været kjøler seg ned for å se om den tiden endrer seg.

Trmsti

medlem

Den første tingen å si er at jeg ikke er en ekspert på dette (re) feltet, så jeg er kanskje på jakt etter det, men: FA-25 vår gjorde det samme tidlig på vinteren med null hjul, snudde varebilen hver halvtime og sluttet å varme. Først trodde jeg at enheten tiste da, men det var det ikke. Etterpå tror jeg at årsaken var at ventilasjonen var for lav (manuell 1) og fordi innedelen er litt for tett (en slags ildsted i avføringen), sirkulerte den den samme varme luften, og la merke til at den ikke skulle varmes lenger. Nå i frost når blåsingen er høyere (manuell 2-3), vil du ikke føle behov for å lufte unødvendig, bare under avrimingsoperasjoner en gang hver 1-1,5 time.

petljakov

medlem

Ja, jeg antar at enheten virkelig smelter på det tidspunktet, det vil si knusing, knirk, surr, surr eller surr på innendørsenheten eller alle disse (ble det tydelig nok beskrevet?) Og blåser stoppet? Hvis klaffen vender til horisontal stilling og blåser fortsetter, er det ikke å tine.

petljakov

medlem

Jeg har FA-35 blåst med manual-2, fangst

a) 23 grader når du er utenfor -5
b) 24 grader når du er ute til omtrent -10
c) 25 grader når de blir utsatt for ca. -15 grader celsius eller mer

Fane med en fei og veldig feiende, men noen ganger blåser du horisontalt når enheten føler at den ikke holder betydelig mer varme nå.

Ikke noe problem med å tine. Vel varmer opp :)

Det eneste jeg har FA-35: miss igjen med enten

a) mer omfattende programmering, hvorved ovennevnte fangstsekvens kan programmeres inn i enheten
b) en lpt-sensor på fjernkontrollen, som ikke tillater det håndholdte spillet å justere fisket til utetemperaturen,
fjernkontrollen med sine sensorer kunne svinge lenger fra enheten til de faktiske boområdene, og enheten ville bestemme
i henhold til deres oppvarmingsbehov.

Ja, det fordøyer seg, utpust er ganske tydelig. Nå som frosten har kjølet seg ned, har vingen fungert normalt. Imidlertid er varmesyklusen fortsatt de 28 minuttene: - [
K

avstand

gjest

Når det gjelder hva du skal lure på og vente på at den begynner å fungere, ring strømmen som installerte pumpen.
M

mitsu68

gjest

Fortell Kalle mannen om den installasjonen, hvor lange rørløpene er, og om det er mye plass igjen mellom utedelen og veggen / om utendørsenheten er fri til å blåse luft fremover. I går ble en maskin funnet foret med tarps i frykt for å fryse :gal: det gjorde det samme trikset og bare fjerning av presenningen eliminerte problemet med maskinen. Ps, ikke irriterende 300 km unødvendig kjøring, fikk meg til å le av magesmerter og dessuten ponget et flott bilde på veggen ;D

Utedelen er montert på Mitsus egen veggbrakett, noe som betyr at luften kan sirkulere normalt. Jeg har ikke noen tarps innstilt. ;) Rørtegninger vil antagelig være noe 3-4 meter.
M

mitsu68

gjest

Så vidt jeg vet har ikke Mitsu sin egen bøtte ;D) Jeg vil be om en servicestasjon av den grunn at det er en maskin under garanti.

petljakov

medlem

Jeg hadde også ganske mye tining i helgen. Avkjølt sakte ned til -2 -> -10 ute, og fanget en innetemperatur på 23. Imidlertid var innetemperaturen høy nok til å blåse i taket. Er tross alt disse tette tinene på en eller annen måte knyttet til den delvise maktsituasjonen?
K

avstand

gjest

Personlig la jeg merke til at når frostkondensasjonen gjorde to tiner på rad. Tineprosessen har ikke kommet til å bli fulgt.
I det minste kan jeg ikke måle avrimingsintervallet pålitelig når jeg kanskje savner en tining.

petljakov

medlem

Avrimingsintervaller er normale. Så forbanna kule (-32). Jeg satte kjøretøyet på tomgang for å sputter (fangst 20, for ikke å slå av når kaldstartlyden likner starten på en gammel dieselmotor, som jeg hører), faktisk oppvarming med bakerovn og radiatorer.

volvo0

medlem

fjernkontrollen sa:
Personlig la jeg merke til at når frostkondensasjonen gjorde to tiner på rad. Tineprosessen har ikke kommet til å bli fulgt.
I det minste kan jeg ikke måle avrimingsintervallet pålitelig når jeg kanskje savner en tining.
Hvordan tine intervallet! Mitsuhan slår seg helt av når den smelter!
K

avstand

gjest

Nå, for eksempel når jeg skriver dette innlegget i stuen og på kjøkkenet, er det ingen mitsu i innedelen. Det er ingen andre kilder til lyd i stuen for øyeblikket annet enn en datamaskinvifte og sprengning 2 ...
Det er ikke for lang tid å begynne å tine for å måle ;)

volvo0

medlem

fjernkontrollen sa:
Nå, for eksempel når jeg skriver dette innlegget i stuen og på kjøkkenet, er det ingen mitsu i innedelen. Det er ingen andre kilder til lyd i stuen for øyeblikket annet enn en datamaskinvifte og sprengning 2 ...
Det er ikke for lang tid å begynne å tine for å måle ;)
Du bør tenke på å tine!

jeg skjønner

Aktivt medlem

Selv har jeg ikke fulgt de avrimingssyklusene, men bare sjekket isnivået under bøtta under utedelen og tømt den om nødvendig. Så lenge varmen kommer inn og vannet bygger seg opp under utedelen, synes jeg det er OK.

Ved temperaturer over 20 ° C er disse tinene ganske ubrukelige - i det minste ikke i utekanalens underbasseng, samlet ikke vann seg under frysekulden. Kan frysen tine mer om å holde utendørsen varm enn å fjerne frosten fra cellen?

volvo0

medlem

En Veikkola-mann sa:
Er det en klar grunn til at du ikke bør kontakte din forhandler eller importør? Ja, det burde være en viss klarhet rundt denne rare aktiviteten.

Det er absolutt ingen klarhet, enheten er i perfekt stand, sier importøren.
Snakker dritt !!!!!! Dette har blitt sagt til meg når jeg kjempet Fund tine syklus mer enn et år.
Hvis du skal kjøpe en Mitsu Fa-35, husk å spørre hvordan avrimingen spiller, er det 30 minutter på avturen på 8 minutter, hvis du påstår noe annet, vær veldig forsiktig !!!!!!!!

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Dette er normal drift av enheten. Det støttes også av VTTs målinger.
/foorumi/index.php/topic,1308.msg12661.html
Vist best i "Innenhetstemperatur og temperaturendring"
http://scanoffice.fi/pdf/VTT/VTT-S-09972-06e.pdf

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem

jeg-se sa:
Ved temperaturer over 20 ° C er disse tinene ganske ubrukelige - i det minste ikke i utekanalens underbasseng, samlet ikke vann seg under frysekulden. Kan frysen tine mer om å holde utendørsen varm enn å fjerne frosten fra cellen?
Det ble uttalt i en annen tråd at kjøretøyene faktisk smeltet stinkoljen tilstoppet i fordamperen og ikke utsiden isen ... men ingen endelige vitnesbyrd hadde blitt gitt. Imidlertid ser denne tåpelige avrimingsfunksjonen ut til å være til stede i nesten alle pumper, så noe kan være riktig. Så vi gleder oss til å se hva som skjer med disse tine tunerne i frosten neste vinter.

Kari

Aktivt medlem

En slik ide, men ikke smeltingen av det som er på maskinene i dag, forhindrer at fordamperens temperatur faller betydelig under temperaturen i den smeltede fordamperen i et tørt -15C vær. feil hvis du tenker på optimalisert COP. Med andre ord, utstyret er ikke opprinnelig designet for å fungere her i Sibir. Ide når jeg bor på sørkysten så noen kjøligere tider ville gå gjennom et par batterier eller trær i ovnen, men for prinsipp og hobby er det fint å trosse skjebnen ;-)

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Kari sa:
En slik ide, men ikke smeltingen av det som er på maskinene i dag, forhindrer at fordamperens temperatur faller betydelig under temperaturen i den smeltede fordamperen i et tørt -15C vær. feil hvis du tenker på optimalisert COP. Med andre ord, utstyret er ikke opprinnelig designet for å fungere her i Sibir. Ide når jeg bor på sørkysten så noen kjøligere tider ville gå gjennom et par batterier eller trær i ovnen, men for prinsipp og hobby er det fint å trosse skjebnen ;-)
Selvfølgelig, hvis noen skulle spørre produsentene av disse nordiske modellene om årsakene til endringene, ville dette ordnet seg. Mens du gjør modellen, kan du selvfølgelig legge noen vinteroljer på den, hvis det er tilfelle.

Du skulle tro at et slikt konkurransefortrinn ville bli forklart litt tydeligere hvis de var i stand til å love en lengre levetid, selv om de er basert på noe forskning. Med andre ord, til og med disse nordiske modellene vil til slutt bli forkrøplet hvis du ikke tør å rettferdiggjøre det på noen måte.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem

Jeg gikk for å studere fryseegenskapene til båseoljer. Det er helt klart mange å gå.

Esmes Atlas-Copco olje har en hellbarhet på bare -31C. Best i den studien var -55C

http://bestsynthetic.com/whitepaper7.pdf

Jeg lurer på hvilken buljong som er satt i kompasset i Kina .. fordamperskinnene er ikke ekstremt åpne.

og i tillegg kan denne boble-saken .. kulde også føre til klumper av skum hvis kjølemedium absorberes i den koagulerte oljen ..

volvo0

medlem

janti sa:
Dette er normal drift av enheten. Det støttes også av VTTs målinger.
/foorumi/index.php/topic,1308.msg12661.html
Vist best i "Innenhetstemperatur og temperaturendring"
http://scanoffice.fi/pdf/VTT/VTT-S-09972-06e.pdf
Mitsu 35
Hvordan forklarer du dette, når varmesyklusen alltid er 30min tining i 8 minutter selv om utetemperaturen er -1/20 grader, tror du at den vil variere med utetemperaturen?
I Mitsu 25 varierer disse episodene.

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem

volvo0 sa:
Mitsu 35
Hvordan forklarer du dette, når varmesyklusen alltid er 30min tining i 8 minutter selv om utetemperaturen er -1/20 grader, tror du at den vil variere med utetemperaturen?
I Mitsu 25 varierer disse episodene.
Ikke det FA25: i det minste tenker jeg ikke mye (17–23 t) i hvert fall i følge dette bildet "Innendørstemperaturer og temperaturendring". Kanskje ~ 10min er det forskjeller i sykluser. Tilsynelatende er det mer variasjon i normal bruk.

petljakov

medlem

Det er dilemmaet, da disse målingene ikke korrelerer med å leve livet med et konstant opptiningsintervall, i alle fall ikke når det gjelder FA-35.
S

Semisensei

gjest

Jeg har en Mitsu 25 og en rundt 80 kvadratmeter stor hytte for oppvarming i Espoo.

Ilppi ble installert i forrige uke, og jeg har satt den opp automatisk for å holde temperaturen på 24 grader.
Imorgen er hytta omtrent 19-20 grader celsius. :gal:
Av en eller annen grunn er oppvarmingssyklusene bare 10-15 minutter, hvoretter klaffen svinger for å sprenge.

Nå tror jeg ikke det har vært noen alvorlige frost om natten.

Er det noen som har lignende opplevelser?

petljakov

medlem

Kan luften sirkulere fritt i leiligheten din, så det er ingen hindringer foran innedelen? Enheten begynner å blåse i taket når den innkommende lufttemperaturen stemmer overens med fangsten. Av en eller annen grunn sprer ikke den varme luften som blåses av enheten til hele leiligheten din? Har enheten automatiske eller manuelle innstillinger?

Personlig har jeg opplevd et lignende problem da enheten var i automatisk konfigurering. I dette tilfellet blåste enheten vanligvis med den laveste hastigheten der enheten faktisk varmet opp, men bare fra hallene der innendørsenheten ble installert. Gangen ble mer detaljert, resten gjorde det ikke. Da jeg endret innstillingene for manuell, det vil si fast 2-trinns og høydesving, begynte varm luft å spre seg til resten av leiligheten, lenger vekk fra innendørsenheten enn de automatiske innstillingene ved lave blåsehastigheter.

De automatiske innstillingene vil sikkert fungere bra hvis plassen som skal varmes opp er jevn og uhindret. Ellers bør du sannsynligvis bruke de manuelle innstillingene.

Dette problemet ville ikke eksistere hvis Mitsu hadde fjerntemperaturmåling, dvs. at den for eksempel kunne være i stand til å måle romtemperaturen fra ønsket sted via en fjernkontrolltermostat.
S

Semisensei

gjest

looping sanoi:
Kan luften sirkulere fritt i leiligheten din, så det er ingen hindringer foran innedelen? Enheten begynner å blåse i taket når den innkommende lufttemperaturen stemmer overens med fangsten. Av en eller annen grunn sprer ikke den varme luften som blåses av enheten til hele leiligheten din? Har enheten automatiske eller manuelle innstillinger?

Personlig har jeg opplevd et lignende problem da enheten var i automatisk konfigurering. I dette tilfellet blåste enheten vanligvis med den laveste hastigheten der enheten faktisk varmet opp, men bare fra hallene der innendørsenheten ble installert. Gangen ble mer detaljert, resten gjorde det ikke. Da jeg endret innstillingene for manuell, det vil si fast 2-trinns og høyde for å feie, begynte varm luft å spre seg til resten av leiligheten, lenger vekk fra innendørsenheten enn de automatiske innstillingene i lave blåsehastigheter.

De automatiske innstillingene vil sikkert fungere bra hvis plassen som skal varmes opp er jevn og uhindret. Ellers bør du sannsynligvis bruke de manuelle innstillingene.

Dette problemet ville ikke eksistere hvis Mitsu hadde fjerntemperaturmåling, dvs. at den for eksempel kunne være i stand til å måle romtemperaturen fra ønsket sted via en fjernkontrolltermostat.
Jeg har innstillingene på automaten, og enheten varmer gangen ganske godt. Du må prøve den manuelle faste 2-trinns eksplosjonen hvis du skulle jobbe bedre og bredere.

Takk for raskt svar.

Noen kunne utvikle en slik fjerntermostat som tilbehør .... kunne bytte.
opp Bunn