Rengjøring av Mitsu-filtre

V

vmoi73

gjest
Moro!

Så jeg vil spørre følgende:
Hvor ofte har du rengjort FA-25s plasma og aktivert karbonfilter?
Faktisk når maskinen har minnet meg på det, men en installatør sa at det bare var nødvendig hvis "grove filtre" eller hva de nå er foran dem er støvete.

Så hvordan har du handlet?
Og er regelmessig rengjøring potensielt skadelig, hovedsakelig med tanke på filterets levetid?

På forhånd takk for svarene ;D

K-rauta Kotka

Aktivt medlem
Vs: Rengjøring av Mitsu-filtre

Karbonfilteret skiftes ut hvert tredje år, slik jeg husker i manualen. Grovstøvsuging av filtre annenhver uke eller når indikatorlampen begynner å blinke, dvs. etter 330 timers drift. Plasmafilteret kan skylles (skylles) i vann, senkes ned i bassenget og vannes / flytes der. La det så tørke og fest igjen.
F

fa35

gjest

De hardeste nervene vasker den bare når "elektrisitet begynner å lukte" eller når filteret begynner å lage lyd :)
Selve filteret er ikke slått på. Tre måneder var nok til å støvsuge de grove filtrene med lyset blinkende.

Tussi

Aktivt medlem

fa35 sa:
Tre måneder var nok til å støvsuge de grove filtrene med lyset blinkende.
Samme praksis her - når indikatorlampen begynner å blinke, støvsuger de øverste grove filtrene. Imidlertid, med samme klatreinnsats, støvsugte jeg imidlertid også de luftrensende og deodoriserende enhetene og den synlige bikakestrukturen. Jeg gadd ikke vaske trærne.
I henhold til bruksanvisningen, bør plasma-deodoriseringsfilteret (dvs. smalere) byttes hvert 6. år. Vi har brukt luftrensingsfunksjonen, men lukten er ikke (vertinnen er mer fokusert enn oss, og hevder at lukten av og til produserer lukt - som selvfølgelig er logisk der den skal fjernes et sted) ;) )
opp Bunn