Justeringer og innstillinger for MLP

Anonyymi2

Avsluttet bruker
Tilbakemelding Score
0
Nei, det ville være en god ide å banke ILP over på en tordenfryst vinter. Fred i bakken og varme fra bakken, og deretter kjøle ned med ILP om sommeren, er det nok stille blåsing, og kompasset blir mindre når du ikke trenger en så stor temperaturforskjell.

Med terrestrisk varme kan romvarme kompenseres av en urteoppfinnelse som en romtermostat. De hevder at termorene ikke fungerer bra med bakkenvarmen, men jeg tror det er mer av et designproblem, og spiller med ok i det første året. Det kan være et problem med onoff-maskinen hvis det er for mange termiske kretser eller roterende justeringer på kinnene sine.
Så dette var et sitat fra den forrige. På en eller annen måte kom et annet tilbud, en funksjon av forumet?

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47
Dette er helt annerledes. Så jeg prøvde en uke med bare mlpla og var stille, men trakk seg ut av vinduene og gulvene var kalde (radiatorer i bruk). En gammel "pustende" bunkhouse med en gammel 1950-tallet. Det var da jeg kom på vei, så jeg kjøpte en energimåler fra motonetten. Fordi strømforsyningen er ute, så fikk jeg det ikke før. Omkring -5, bruker Ilpo 6 kWh / d og -19 Ilpo tok 8kWh / d. Så jeg bestemte meg for å MLP egen kurve som gjør Ilpo de to siste grader når temperaturen er over 10 grader Celsius og under når så å gjøre bare én grad. Lukt og mlp fungerer bra sammen, selv om dette alltid kritiseres. Dette tillater meg å holde mlp mindre enn 4 grader nedstrøms for strømmen, og temperaturen er alltid nøyaktig 22,5 grader. På samme måte er nattdags komfortdråper / timings sanne, og bevegelsesdetektoren kan brukes til å slippe et par varmer av hytta når folk er borte. Som jeg sa før, er det totale forbruket det samme med eller uten vrangforestilling. Med Ilpo, men det er alt hyggeligere.
Sove ting, si. Vi har gulvvarme og et hus av det 21. århundre, som ikke trekker ut av vinduene, og ved bruk av ILP vil det si motbydelig kaldgulv, støy og uønskede nattetemperaturer når du ikke hører på lyden av ILP. Så dørene ville være enda sikrere enn nå.

Moderne grunnkildevarmepumper har de mulighetene for nattfall hvis det nå er en funksjon nær hjertet av en eller annen grunn. Sannsynligvis kan rommet termostater ofte finne den innstillingen. Jeg er en nattsenking ubrukt.

En fordel ved å bruke ILP til oppvarming selv i mitt eget hus, og det er at hvis byttepumpen tar lang tid for varmt vann, begynner hytta å kjøle seg ned. ILP hjelper, i hvert fall i området det påvirker.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
232
En fordel ved å bruke ILP til oppvarming selv i mitt eget hus, og det er at hvis byttepumpen tar lang tid for varmt vann, begynner hytta å kjøle seg ned. ILP hjelper, i hvert fall i området det påvirker.
Hvor lang tid tar det å få varmtvannet til å kjøle seg ned?

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47
Vel, det avhenger av størrelsen på badstuen og på badstuen. Jordkildevarmepumpen fungerer også, og har meget lavt strømvann, som starter med fire kilowatt og slutter med to kilowatt. Tidligere trakk sin egen MLP fremdeles en kjernefysisk hystereslengde over varmtvannssyklusen, som med fabrikkinnstillinger og direkte gulvvarme betydde flere timer. Heldigvis, i det siste selskapet, det har blitt løst. Kombiner disse egenskapene med hard frost så jeg la merke til det. Da jeg skrudde på innstillingene og skrek litt, reduserte problemet og pumpen slo ikke lenger i flere timer, men det blir fortsatt ikke varm når det gjør varmt vann fordi det ikke er noen skytepistol.

spire

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
79
Sove ting, si. Vi har gulvvarme og et hus av det 21. århundre, som ikke trekker ut av vinduene, og ved bruk av ILP vil det si motbydelig kaldgulv, støy og uønskede nattetemperaturer når du ikke hører på lyden av ILP. Så dørene ville være enda sikrere enn nå.

Moderne grunnkildevarmepumper har de mulighetene for nattfall hvis det nå er en funksjon nær hjertet av en eller annen grunn. Sannsynligvis kan rommet termostater ofte finne den innstillingen. Jeg er en nattsenking ubrukt.

Vel jeg igjen gjort snarere tvert imot - jeg har brukt i løpet av dagen og i løpet av uken MLP fiske 15C, når ingen er hjemme - huset vil ikke ha tid til å kjøle seg ned, og strømmen er billigere om natten. Vaillant har kalendere for ferie + ukentlig oppvarming og en tilsvarende rytme av varmt vann, hver syklus kan defineres minst tre varmesykluser.

Vi har ikke kaldhet i gulvene (tre) i ILP-perioden. Og nei, nei. I byen når bebodd blir stemmen hørt.

Utskiftningsventilen har hatt en periode på 15 minutter oppvarming / 10 varmt vann når begge er nødvendig. Hovedsakelig på grunn av banging av radiatorer, dette huset ikke plutselig kult.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47
En slik kort rotasjon mangler fra AIT-programmet. Her er bare prioriteter og hysterese. I tillegg kan planlegging og blokkering gjøres, men med dem vil knepet av den saken være ganske vanskelig i praksis. Det vil si at du kan sette en barriere på varmt vann hver 2. time, og hysteresen vil være liten, så det bør følges at under tungt vannforbruk vil oppvarming ikke stoppe. I praksis vil det imidlertid virke på en mindre alvorlig frost, fordi AIT sakte øker den anemiske omformeren omdreininger etter varmtvannssyklusen. Det betyr at det ikke fungerer riktig med AIT-omformeren.

juhanahm

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
9
Faktisk bygget jeg en piskepumpe til oppvarming, det vil si når man lager varmtvann fra akkumulatoren til huset. Væren gjør varmtvannet igjen relativt raskt, så jeg har ikke plaget meg til å holde piskepumpen på, men jeg har gjort en brann.

poser

Hyper Active
Tilbakemelding Score
94
Så jeg bestemte meg for å MLP egen kurve som gjør Ilpo de to siste grader når temperaturen er over 10 grader Celsius og under når så å gjøre bare én grad. Lukt og mlp fungerer bra sammen, selv om dette alltid kritiseres. Dette tillater meg å holde mlp mindre enn 4 grader nedstrøms for strømmen, og temperaturen er alltid nøyaktig 22,5 grader. På samme måte er nattdags komfortdråper / timings sanne, og bevegelsesdetektoren kan brukes til å slippe et par varmer av hytta når folk er borte. Som jeg sa før, er det totale forbruket det samme med eller uten vrangforestilling. Med Ilpo, men det er alt hyggeligere.
Ingen ville ha hevdet at luften ikke ville sette romluftemperaturen til målnivået raskere enn andre varmekilder i tilfelle av spillvarmekilder og lignende. Hvis det er problemer med radiatorer spesielt, vil den elektroniske radiatortermostaten, ifølge opplevelsen, bli nesten det samme. Noihinhan kan også bli justert for hver ukentlige kalender for eksempel med en halv-times periode, og for lengre perioder for endringer i avstand, f.eks. Gulvvarme kontrollen virker så hardt at hvis du foretrekker en temperatur som varierer til og med noen få grader i henhold til tidspunktet på dagen, trenger du en luftvifte eller en viftspole for å justere. Jeg ville velge en fan med alternativer til bakken varme (som det kan bli tavlet av selvkontrollerte kontroll melodier, dvs. å finne et optimalt kompromiss mellom varmekraft og lydnivå, det er ikke mulig om natten).

Anonyymi2

Avsluttet bruker
Tilbakemelding Score
0
Ingen ville ha hevdet at luften ikke ville sette romluftemperaturen til målnivået raskere enn andre varmekilder i tilfelle av spillvarmekilder og lignende. Hvis det er problemer med radiatorer spesielt, vil den elektroniske radiatortermostaten, ifølge opplevelsen, bli nesten det samme. Noihinhan kan også bli justert for hver ukentlige kalender for eksempel med en halv-times periode, og for lengre perioder for endringer i avstand, f.eks. Gulvvarme kontrollen virker så hardt at hvis du foretrekker en temperatur som varierer til og med noen få grader i henhold til tidspunktet på dagen, trenger du en luftvifte eller en viftspole for å justere. Jeg ville velge en fan med alternativer til bakken varme (som det kan bli tavlet av selvkontrollerte kontroll melodier, dvs. å finne et optimalt kompromiss mellom varmekraft og lydnivå, det er ikke mulig om natten).
Du har helt rett noen har ikke hevdet det.

Mitt selv var forbauset over hvor pen ilk brydde seg om sin lille jobb og kjørte ganske lite om 400 W med forbruk og liten bil blåser nesten ubemerket. Også, vårens soler og vindfulle dager vriker ikke innetemperaturen når Ilpo bryr seg.

Opprinnelig var jeg interessert i hvilken slags politimann som jobber når barberet med en flat, lav overflate gass, og når den nesten ikke er lastet selv utendørs -20 grader?

Jeg kan gjette at coppi av stansen nærmer seg mlpn når det totale forbruket er det samme med eller uten (her kan jeg være feil)?

Sannsynligvis det samme og kanskje et bedre resultat kan nås på en rekke måter, men når det, vil vi bringe på veggen ilppi henger seg så jeg har vært fornøyd med å samarbeide med det mlpn ...

Anonyymi2

Avsluttet bruker
Tilbakemelding Score
0
Jeg dro til utlandet for å tilbakestille energimåleren på grunn av nye målinger, så Ilpo forbruket 12W dette er sannsynligvis greit med oppvarming. Samtidig begynte jeg å varme og ble overrasket da det begynte å gjøre det med 190-200 Wat?

Visste jeg ikke at den mitsu fh25 ville bøye seg? Dette var en positiv overraskelse ...

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Jeg kan gjette at coppi av stansen nærmer seg mlpn når det totale forbruket er det samme med eller uten (her kan jeg være feil)?
Vel, hva skjer hvis mlp-kabinene er noe bedre hvis den utgående vanntemperaturen senkes, men hva kan være "total effektivitet" og er husforholdene forskjellige? Selvfølgelig, hvis huset ditt trenger eksepsjonelt varmt vann til radiatorer, så er mlp-kabinen også dårlig. Med ILP og VILP er effektiviteten tydelig svekket i kulde og kan fortsatt avfrostes. På samme måte vil effektiviteten selvsagt også reduseres med en jordkilde varmepumpe hvis løsningen som kommer fra samlingen avkjøles for mye.

Anonyymi2

Avsluttet bruker
Tilbakemelding Score
0
Hvilken negativ tilnærming når nesten alt skal være dårlig og alle coppies men telle ...

Jeg vil nærme seg saken positivt, det vil si at mlp blir kjøligere til radiatorene, og Ilpo blåser mye kjøligere, det vil si 30 til 35 grader Celsius ved en utetemperatur på 10-20 grader C. Hvis pumpene ikke virker, skal Ilpo blåse ut mer enn 10K høyere utblåsning ...

Når de brukes sammen, med 6 kWh / d forbruk, får mlplle mindre oppmøte, lavere varme og lavere varme og leverer 200-400 watt uten noen tur.

Ikke så mye av politiet faller nå og ingenting går tapt i totalt forbruk.

Lurer på at ingen her har testet hva slags coppi ilp er i for eksempel -10 frost når det barberes med andre varmesystemer med 200 Watt kontinuerlig kraft (eller hvis jeg ville være veldig takknemlig for disse dataene), ikke for mye av vannet i vannet og for kort av tining neppe noen skade ... Faktisk tror jeg ikke coppin kan se direkte på prøve i henhold til utetemperaturen, hvor pisken er nesten full og varmen fra avtrekksluften er noe annet ...

Mikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
95
Dette er et godt tegn på at COPene til ILPene med lavblåsende frost har blitt forsømt.

I denne sammenheng har jeg skrevet at hvis huset har en moderne ILP, så holder det hele fyringssesongen på pikkupuhalluksella og selv om fiske er 25 grader kan være en god idé, selv om huset kan du finne noen andre til varmepumpen päälämmitysjärjestelmänä.

ILP ville nesten ikke "skade noe" (støy, luftstrøm, opptining), men ville det være til nytte for det. COP skal være minst bedre enn hovedvarmen som gir mening. Eller den såkalte. lavpower varmepumpe (for eksempel PILP eller svak VILP). Andre indirekte fordeler kan være belastningsreduksjon fra overoppheting, noe som kan ha en positiv innvirkning på enhetens levetid i kalenderår.
Senest redigert:

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
232
Mullah Fujitsu blåst i mange år med lav hastighet, og i noen utendørs varme begynte Oumanni å la varmen til radiatorene, slik at de -20 kaldere radiatorene var 30-35 grader. Vannet oppvarmet deretter med elektrisitet og nådde 12MWh.
Godt arbeid, smelteintervall på 4 timer, selv i kaldt vær.

repomies

Hyper Active
Tilbakemelding Score
47
I denne økonomien var anleggets samlede effektivitet 4,3, da årets strømforbruk for hele geotermisk pumpe ble målt og energien generert av pumpekalorimeteret ble talt. Jeg synes det er ganske realistisk lesing i et gulvvarmer hvor lite vann forbrukes. Jeg vet om ON / OFF menn som har tilgang til høyere år COPs.

Unødvendig å si, bør du varme opp med en luftvarmepumpe for å forbedre denne lesingen. Bytt til konstant temperatur gulv retur temperatur. Hvis da faller igjen i varmetekven for å skifte.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
61
Jeg installerte programvareoppdateringen, Nibe F1255 @ 9172R2.

Gulvvarme sirkulasjonspumpe er tydelig stor, og gulvene varmes opp bedre enn jeg gjør. Jeg løftet minimumstrømstemperaturen 28C og gasspaken på de andre modiene 1/3 åpen, så jeg prøvde det. La dette være såkalt. sommer innstilling. På høsten, så hvis du ikke har noe fra automaten, finner du det. Hvis du virkelig vil at dusjrom skal varme opp så min. kan være et par flere grader. Noen intermitterende økning kunne komme til spørsmålet, den såkalte saunainnstillingen.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
61
Det er et nytt selskap interessant .... gulv sirkulerende pumpe 100% i lang tid en rolig praksis bare fuktige rom blir oppvarmet.

Siikki

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
12
Selv gjorde det samme ved første, det var snakk i et annet forum som konfigurerte noe og derfor bringer 100%, men skal telle. En annen grunn er at hvis forskjellen mellom gå og retur er svært høy, vil sirkulasjonspumpen øke antall runder.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
61
Selv gjorde det samme ved første, det var snakk i et annet forum som konfigurerte noe og derfor bringer 100%, men skal telle. En annen grunn er at hvis forskjellen mellom gå og retur er svært høy, vil sirkulasjonspumpen øke antall runder.
Falt ikke over en uke. Jeg legger 60% på håndboken. La oss bare varme opp fuktige rom. Den forbruker omtrent 200 kWh om sommeren hvis du oppvarmer våte rom.

Nå trenger jeg ikke å sette noen timing ... pengeboksen hadde ingenting ennå.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
61
Nå, mens måneden endret seg så liten ... lanseringen for 117 ganger / måned i mai. 28 C vann går inn i fuktige rom og en del av tiden gikk inn i salongene, men det var så varmt at det måtte lukkes. Kanskje det ville være et par våpen å bli varmere hvis bare varme områder blir oppvarmet. Nyutdannede 200 ... kan prøve å øke.

Rediger: Fast antall start

fraatti

standard Naama
Tilbakemelding Score
72
Nå, mens måneden ble endret så liten en anmeldelse ... lanserer 114 ganger per måned i mai. 28 C vann går inn i fuktige rom og en del av tiden gikk inn i salongene, men det var så varmt at det måtte lukkes. Kanskje det ville være et par våpen å bli varmere hvis bare varme områder blir oppvarmet. Nyutdannede 200 ... kan prøve å øke.
Noen av varmen i det våte rommet kommer da tilbake til leiligheten hvis lto er på. Du har bedre kontroll enn det på den iv-maskinen, så det er sannsynligvis flere kontrollalternativer. Jeg trodde alltid at det var på. Selvfølgelig, med kjøling, er dette ønskelig, eller hvis inneluften er ute.

Espejot

moderator
Tilbakemelding Score
61
Noen av varmen i det våte rommet kommer da tilbake til leiligheten hvis lto er på. Du har bedre kontroll enn det på den iv-maskinen, så det er sannsynligvis flere kontrollalternativer. Jeg trodde alltid at det var på. Selvfølgelig, med kjøling, er dette ønskelig, eller hvis inneluften er ute.
Ja, det er varmen som kryper andre steder i huset, det er klart.

30C vann har gått til gulvene i 2 dager, og forskjellen er overraskende høy som følelsen av varme i beina hvis du sammenligner 28C. Lanseringene tar noen 7-8 dager og forbruk noen 2,8 kWh / dag med varmt vann.
opp Bunn