Kjøper en Monoblock VILP

Aulin

nykommer
Tilbakemelding Score
0
helhet,

det vil si planer om å oppgradere varmeanlegget i løpet av sommeren.
- 175m² i to etasjer, bygget på 50-tallet og renovert / utvidet / ytterligere isolert i 2007 i New Town
- Vannbasert gulvvarme med to Team3000 shunt, 1500l medlemslading og 12Kw motstander er dagens varmesystem. Varmt vann med eget stort reservoar.
- Omkring 17000 kW har elektrisitet blitt brukt et år og i tillegg ca. 6 mots av tre i peisen.

Så jeg tenkte å kjøpe Monoblock VILP 9-12kw og koble den til å varme den 1500l lemmer. Samtidig er det ment å installere en spole i en stor varmeovn for forvarming av varmt vann, slik at jeg kan bytte varmtvannsbeholderen til en mye mindre. Jeg trodde monoblokmodellen var hovedsakelig fordi jeg kan lage vann og strømforbindelser selv, så da var investeringen bare prisen på enheten, og på en måte trodde jeg det var en enklere løsning.

Så de faktiske spørsmålene:
- Er den 1500l lader for stor til oppvarming med VILP?
- Det ville være tre sett med topp, mid-range tilgjengelig. Hvordan skal jeg koble VILP?
- Er det en forskjell i effektivitet med monoblok vs Split?
- Er det en generell oppfatning av forventet levetid for lavprisvilp på rundt 10v?
- Gir du anbefalinger for billigere sluttutstyr? For eksempel er Energy Save AW11-V5 noe?

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Størrelsen på laderen er ikke noe problem. Snarere store enn små og bytte til en mindre er ikke til nytte. Tapene på en stor akkumulator er bare større, men hvis varmen forblir inne, er det liten betydning. I alle fall er tap ved VILP-temperaturer lavere, og om sommeren vil VILP varme opp med en så god COP at små tap ikke vil ha noen betydning når det gjelder elektrisk energi dersom varmen ellers ikke er veldig dårlig. En stor lader kan litt forbedre den daglige pumpingen dersom den tillater temperaturen til å falle, for eksempel under nattens VILP-operasjon. Med en 5 ° Δt vil den ha en ladekapasitet på ca 9 kWh. Det er imidlertid ikke en god ide å øke avkastningstemperaturen på VILP fordi den spiser fordelene ved daglig pumping.

Det er bare i nærvær av koblinger at motstanden (motstandene) over forbindelsene bedre kan oppvarmes av både VILP og motstand. Hva vil forvarmingsspolen komme til? Hvis spolen var på toppen av laderen og varmeren var oppvarmet av motstander av en eller annen grunn, ville vannet bare fade med direkte strøm. Dette bør unngås. På den andre siden vanner ikke vannet riktig riktig når maskinen står. Jeg antar at akkumulatoren tenkes som nattelektrisk elektrisitet og da vil motstandene trolig være på bunnen. De kan også hjelpe VILP til å hjelpe deg hvis maskinen ikke klarer å håndtere det, men da vil de konkurrere mer med VILP. Når bare VILP er oppvarmet, er det irrelevant. Hvis VILP tar og går helt ned, kan blanderen blande og aldri nå VILPs retur temperatur. Med en tilstrekkelig stor VILP som kan varme huset et sted mellom -15 eller -20, ville jeg sette meg tilbake fra VILP og ta VILP ned. Dette ville gjøre VILP så kaldt som mulig og full kapasitet på laderen ville bli utnyttet. Så med en stor nok VILP setter jeg spolen opp og VILP kom også tilbake til laderen. Gå alltid til VILP så lavt som mulig.

Det er ingen forskjell i effektivitet mellom Split eller Monoblock. Installasjonen er imidlertid vellykket. Her er mange eksempler på hvordan spillte installasjoner har blitt presset og gass rømt snart etter distribusjon.

At 10-års levetid kan være bra for budsjettet.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Fremfor alt var det så mye feil informasjon å beholde riktig.

Det anbefales å bringe vannet som er oppvarmet av fløyten til midten av reservoaret, ikke høyere. Dermed vil vannet i toppen av reservoaret alltid forbli varmt når varmen bygger seg opp.
Hvis den føres til toppen av akkumulatoren, skjer blandingen allerede i nuller en gang i timen når maskinen smelter og suspenderer kaldt vann på toppen av reservoaret med høy hastighet.
Dette er et spørsmål om livet, ikke gjetning.

Ellers er nybegynner en god base for å begynne med. Spolen på taket av reservoaret, hvis det ennå ikke er, kanskje til og med på bunnen, og i samme rutenett beveger motstanden til toppen av reservoaret under varmtvannsspolen, vil det sikkert være 2 "en i den.
Vil være bra.

Kellarinlämmittäjä

standard Naama
Tilbakemelding Score
93
Det kan være god oppmerksomhet. I prinsippet oppvarmer toppen av laderen opp til VILP-utetemperaturen selv om det varme returvannet kommer fra midten. Innholdet i reservoaret, men ikke vannstrømmen.

Under avfrostningen av VILP kan vann sirkulere rundt 100-200 liter, avhengig av maskinens størrelse og rotasjonshastigheten.

Poko

Relé epoke
Tilbakemelding Score
229
Det kan være god oppmerksomhet. I prinsippet oppvarmer toppen av laderen opp til VILP-utetemperaturen selv om det varme returvannet kommer fra midten. Innholdet i reservoaret, men ikke vannstrømmen.

Under avfrostningen av VILP kan vann sirkulere rundt 100-200 liter, avhengig av maskinens størrelse og rotasjonshastigheten.
Ikke bare i prinsippet, men også i praksis.
Øverst på reservoaret blir det varmeste stedet med litt forsinkelse.
opp Bunn