Erstatning av MSZ-FD25VA med ny utendørs og innendørs enhet

JHS

medlem
Tilbakemelding Score
2
Hei,

Hjemmet som ble kjøpt i løpet av våren 2018, var utstyrt med mitsu MSZ-FD25VA innendørs enhet og tilhørende utendørsenhet installert på vegne av den forrige eieren (jeg har ikke sjekket modellen ennå). Installasjonsåret for ILP er litt uklart, men den forrige eieren bodde i huset 2011-2018, importert via scanoffice (i det minste kom manualen derfra).

Huset er elektrisk oppvarmet (gulv), bygget i 2008. Treverk.

Strømforbruk (oppvarming + bruk) var 40-60 kw / dag i mars, mens den månedlige temperaturen var -8,5 grader. I februar var det fortsatt tøffere forbruk, men det kan ikke sammenlignes når leiligheten ble renovert og tom. Den ønskede interne temperaturen er 21 grader. Gulvvarme er satt til 17 grader (lukt av rom og gulvtemperatur), unntatt ap + bad + badstue hvor gulvtemperaturen om kvelden økes til 22 grader (kun gulvføler). Om sommeren blir rommet avkjølt av ILP, etter behov, med enten avkjøling eller avfukting. Vedlagt er en planløsning som viser nåværende base og plasseringen av enhetene.

Nå er jeg i ferd med å finne ut om ny ILP å gjøre, og jeg har tenkt at det er verdt å produsere ILP skal endres før det utløses en gang for alle? Hvis jeg gjorde utvekslingen, hva slags pumpe ville det være verdt å kjøpe? Det handler ikke om å kjøpe noen design ting, men en pumpe som virkelig fungerer og er pålitelig. Jeg er ikke brandy, men på en eller annen måte savnet ideen om at Mitsu er den eneste rette ;)

Nå, i høst, har ILP vært på et øyeblikk fordi ladestolen har blitt gjort. Om morgenen, har jeg satt ILP er vist på hvis temperaturen faller under 20 grader.

ILP er om maintenance'm også interessert. Er det mulig å endre / legge til kjølemiddel når som helst? Innenheten er veldig stille, eller i det minste holder lagrene ikke lyden. Støvsugere og skiftende filtre. Jeg har ikke fått vite utendørsenheten ennå, men det kommer til helgen, jeg skal sjekke om det er noen lekkasjer.

Men summenummeret:

* Hva slags vedlikehold skal gjøres og i hvilken tidsramme?
* Har forumet noen retningslinjer for f.eks. Kjølemiddelbytte?
* Er ILP oppgradert til en ny modell? Er det så verdt å bytte ut? Hva er et kjølemiddel?

Med vennlig hilsen

-JHS-

vedlegg

Tehri

medlem
Tilbakemelding Score
5
Vs: Bytte MSZ-FD25VA med en ny utendørs og innendørs enhet

Det er verdt å blåse innendørsenheten, så vask den og også viften. Sannsynligvis ganske skitten. Det er ikke nok at filtene bare lastes ned fordi filtrene går gjennom støvet skjønt.
Imidlertid forbruker ILP 24/7 ikke mye strøm. Du trenger ikke å brenne peisen, men det er ikke kaldt.

Hvilke innstillinger skal jeg bruke?

lurer

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Tehari sa:
Det er verdt å blåse innendørsenheten, så vask den og også viften. Sannsynligvis ganske skitten. Det er ikke nok at filtene bare lastes ned fordi filtrene går gjennom støvet skjønt.
Imidlertid forbruker ILP 24/7 ikke mye strøm. Du trenger ikke å brenne peisen, men det er ikke kaldt.

Hvorfor kan det ikke bli oppvarmet med tre hvis det er billigere enn elektrisitet? Vi vet ikke hva spørsmålet betaler for trærne.
Jeg starter med wood chipping og når det ikke lenger er nok (med en rimelig innsats), legger jeg til elektrisk oppvarming, det vil si brannen begynner å åpne. For å spørre meg selv, er spørreskjemaets pumpe ganske bra, og hvis det ikke er noen symptomer i drift, og varmen har følt seg bra, ville det ikke være fornuftig å bytte det til noe.

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

Åpne dekselet på innendørsenheten og fjern filtrene. Ta et godt bilde av innendørsenhetens mobiltelefon med en god mobiltelefon. Forstørre bildet godt for å se om det er noen urenheter mellom cellelamellene. Du kan få en enkel vask instruksjon ved å be om en enkelt melding.

FD gjør det enkelt å åpne produksjonsvingene, og så se og rengjør vifteknivene om nødvendig.

Utendørsenhetens celle rengjøring er gjort på en lignende måte. Det ville imidlertid være bra å åpne skallet. Og selvfølgelig er elektrisitet alltid ute av sikkerhetsbryteren.

Legge til kjølemiddel, selvfølgelig, hvis enheten er lav. Kjølemidlet må først legges på skalaene og settes som det var der. Samme tilbake og innføring. En fullstendig redesign er et kostbart mål når prisen er rundt 8 ganger for noen år siden.

Ved å bytte til en ny Mitsu, kan du få en høyere innendørsenhetens blåstemperatur, det vil si en mer effektiv enhet, i hard frost. Faktisk, jeg følger i hovedsak 3,5 kW, dvs. boliger utstyr suorittelen å tilegne neste størrelse av utstyr, hvis du ender opp med nylige oppkjøp. Gir neppe ett kilowatt mer varme enn hardt 2,5kW, akkurat når det trengs, og du trenger ikke å brenne peisen så mye, spesielt hvis du er borte fra hjemmet.

JHS

medlem
Tilbakemelding Score
2

Lurkus sa:
Hvorfor kan det ikke bli oppvarmet med tre hvis det er billigere enn elektrisitet? Vi vet ikke hva spørsmålet betaler for trærne.
Jeg starter med wood chipping og når det ikke lenger er nok (med en rimelig innsats), legger jeg til elektrisk oppvarming, det vil si brannen begynner å åpne. For å spørre meg selv, er spørreskjemaets pumpe ganske bra, og hvis det ikke er noen symptomer i drift, og varmen har følt seg bra, ville det ikke være fornuftig å bytte det til noe.
Tehari sa:

Trær kommer med drivstoffkostnader fra skogen, så her er grunnen til å varme opp trærne.

Innedel honeycomb, jeg lastet ned et par ganger, jeg ville ikke engang ha vasket det. Går det av på en enkel måte? Jeg har ikke rørt fanen ennå ...

ILP er på med følgende innstillinger
Jeg-se = på
Temperatur = 22-23 grader (avhenger av hvem som sist besøkte fjernkontrollen)
Sprøytekraft = 2-4, ingen automatisk bruk

Har forskriften en betydelig innvirkning på effektiviteten til innendørsenheten?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
83

JHS sa:
Har forskriften en betydelig innvirkning på effektiviteten til innendørsenheten?
COP for bedre blåsekraft. Full varmekraft frigis ved 3 eller 4 hastigheter.

Her er noen bilder og ting om stupet på enheten
/foorumi/index.php/topic,16446.0.html

JHS

medlem
Tilbakemelding Score
2

jan sa:
COP for bedre blåsekraft. Full varmekraft frigis ved 3 eller 4 hastigheter.

Her er noen bilder og ting om stupet på enheten
/foorumi/index.php/topic,16446.0.html
Takk for den linken, jeg kom over det tidligere da jeg så på forumet.

Vasken av cellen ser ut til å være relativt lett så lenge skjoldene er i orden :) Men her er de spørsmålene som opprettholdt vedlikeholdet av strykene
* Om FD innendørs og utendørs enheter eksploderes, ville det være lettere å bli kjent med enheten på forhånd.
* Erstatning av filtre? Hvor har du bestilt utskiftningsfiltre? Hva er valutakursen vurdert som rimelig i forumpersonalet?
* Rengjøringsmidler: Elixair vaskemiddel og støvsuger, etc. Hva ville være riktig? Service / installasjonsselskapet ble anbefalt å bruke rengjøringsskum + trykkluft / vannrengjøring.
* Utendørsanlegg: Jeg pleide å ringe ILP service / installasjonsfirma og ble informert om at utendørsenheten ikke trenger å bli spilt. Trenger du?

Jeg hever den viftehastigheten til 3 for å få strømmen på. Jeg la merke til at i dette forumet har kraften til ILP blitt overvåket ved å logge. Hvilken programvare og maskinvare trenger du for dette?

Tehri

medlem
Tilbakemelding Score
5

Jeg antar at når innsiden og innsiden av innersålen starter, blåser det ut blåsingen og varmen. Det samme skjedde for et år siden. Den forrige innbygger var sannsynligvis aldri sølt.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

JHS sa:
Men her er de spørsmålene som opprettholdt vedlikeholdet av strykene
* Om FD innendørs og utendørs enheter eksploderes, ville det være lettere å bli kjent med enheten på forhånd.
Service manual og deler Cataloque. Du kan finne bilder av den signerte enheten i galleriet.

* Erstatning av filtre? Hvor har du bestilt utskiftningsfiltre? Hva er valutakursen vurdert som rimelig i forumpersonalet?
Jeg bruker ikke de små filtre, jeg tror de er unødvendige og jord løs. Plasma i bruk bare ved avkjøling.

* Rengjøringsmidler: Elixair vaskemiddel og støvsuger, etc. Hva ville være riktig? Service / installasjonsselskapet ble anbefalt å bruke rengjøringsskum + trykkluft / vannrengjøring.
Støvsuger med korte børster er sikrere enn trykkluft. Elixair vaskemiddel OK, skylle med varmt vann. Et eget AC-vaskeskum er også bra.

* Utendørsanlegg: Jeg pleide å ringe ILP service / installasjonsfirma og ble informert om at utendørsenheten ikke trenger å bli spilt. Trenger du?
Bust ut av cellen og blokkere smeltehullene. Det krever ikke noe annet sprut.

Jeg la merke til at i dette forumet har kraften til ILP blitt overvåket ved å logge. Hvilken programvare og maskinvare trenger du for dette?
For Anteho: temperatur logger (2 sensorer) + Excel beregning.
Inngangseffekt: energimåler (stikkontakt eller strømforsyning)

JHS

medlem
Tilbakemelding Score
2

Takk for alle svarene!

Så la oss gå gamle til det virker ... forhåpentligvis vil utendørsenheten ikke begynne å lekke :)

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
83

JHS sa:
Så la oss gå gamle til det virker ... forhåpentligvis vil utendørsenheten ikke begynne å lekke :)
Det ville være verdt å sjekke strømledningen over kompressoren. ;)
Det er et nytt stykke utstyr som nesten ikke har noen problemer.

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

Rauski sa:
Ved å bytte til en ny Mitsu, kan du få en høyere innendørsenhetens blåstemperatur, det vil si en mer effektiv enhet, i hard frost. Faktisk, jeg følger i hovedsak 3,5 kW, dvs. boliger utstyr suorittelen å tilegne neste størrelse av utstyr, hvis du ender opp med nylige oppkjøp. Gir neppe ett kilowatt mer varme enn hardt 2,5kW, akkurat når det trengs, og du trenger ikke å brenne peisen så mye, spesielt hvis du er borte fra hjemmet.
Effekten på 2,5kW og 3,5kW bare fortelle enheten kjølevæsken under normale forhold. Ingenting forteller oss hvor mye enheten produserer varme i kaldt vær.

For starteren av kjeden selv, er det ikke anbefalt å erstatte luftvarmepumpen med en ny i håp om å spare, men å bruke den til slutten av livssyklusen.

Renser bare cellene sine riktig og ser på hvordan man skal begynne å jobbe. See.

/foorumi/index.php?topic=22729.0

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

hyrde sa:
Effekten på 2,5kW og 3,5kW bare fortelle enheten kjølevæsken under normale forhold. Ingenting forteller oss hvor mye enheten produserer varme i kaldt vær.
Det var ingen FD målinger i denne sammenligningen, men sammenlign FH25 og FH35 krefter ved 25 grader.

/foorumi/index.php/topic,26722.msg348650.html#msg348650

jiikoo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
14

Rauski sa:
Det var ingen FD målinger i denne sammenligningen, men sammenlign FH25 og FH35 krefter ved 25 grader.

/foorumi/index.php/topic,26722.msg348650.html#msg348650
I en del av "25-serien" gir pumpen fortsatt -25C i kald 2 COP med et par kilowatt kilowatt inntakskraft og i noen av "35-serien" gir det ikke ved samme temperatur som du tar varme eller muligens slukker allerede på grunn av forkjølelsen i mye mindre frost.

I stedet forteller den "serialiteten" av kjølekraft deg direkte.

Selvfølgelig gir en større pumpe vanligvis mer varme i frosten hvis det er samme sett med mønstre. Og forskjellen kan vanligvis være et sted i kulde der i en kilowatt-klasse.

Når du kjøper en pumpe, kan du også se på de tekniske dataene ved hvilken temperatur som gir varme ved hvilken effekt og bli kjent med testene som VTT og andre har gjort, om noen.
opp Bunn