MSZ-FD35VA i mold - Hvordan fjerne en vifte (eller trenger den enda?)

Jaanika

nykommer
Jeg lurte på etter den ferien da FD35 lukter rart etter å ha vært av i en uke.

Det er en hvit bakvegg full av svarte striper. Jeg ville ha tint det på en eller annen måte, men viften er helt dekket med mugg.

Så er den eneste måten å dekomponere hele dritten til atomer, eller går de varmepumprensene hjem? En dampskrubber ville også være tilgjengelig som et alternativ hvis du ikke ble tvunget til å demontere.

Håndverkerens frontplate var allerede fjernet med den guiden, og nå ser vifta bra ut, men kan den rengjøres uten å bli fjernet?
http://ilmalampopumput.fi/files/mitsubishi-msz-fd25-50va-s-service-manual-log.pdf

Jnti

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Vs: MSZ-FD35VA i mold - Hvordan fjerner du viften (eller trenger du det til og med?)

Bare still deg inn på brettet og bruk den damprenseren til å eksperimentere med viftetrommelen.
Rengjøring av innendørsenheten er sannsynligvis også på plass.

Om nødvendig kan viftetrommelen lett fjernes fra livmoren og celleenden løftes ut av stilling.
/foorumi/index.php/topic,16446.msg234130.html#msg234130

I fremtiden anbefales det å holde viften litt hardere ved å avkjøle, og til slutt heve temperaturgrensen ved å avkjøle, f.eks. 30C, og la cellen og viftetrommelen tørke, for eksempel i 30 minutter. Cleen bør gjøre det samme, men den blomsten er mer effektiv. ;)

Jaanika

nykommer
Vs: MSZ-FD35VA i mold - Hvordan fjerner du viften (eller trenger du det til og med?)

Takk Janti :) det er stoffer for rengjøring av cellen, uten først å prøve å fjerne den. Jeg har studert både strøm og rørleggerarbeid, men nå er rengjøringsrutinene nye for rørleggeren ...
opp Bunn