MSZ-FH25 Ruthless Noiser

Har kjøpt tidlig på året 1 slik en hovedenhet i leiligheten og SF-modellen i garasjen. Umiddelbart etter installasjonen i februar var oppmerksomheten fokusert på den nådeløse PAINT, hva holder enheten under opptaksfasen på omtrent hvert tredje kvartal? Det var en vedlikeholdsmann som så på og satte noen pricks inn og ut, og banget ble bare verre!
Scanoffice sendte en annen enhet som ble erstattet ... og sluttresultatet er at PAUKE er større enn to, og faktisk merket jeg bare på merkeskiltet at det allerede er 2 år siden.

Ja, min egen erfaring sier at gode mennesker ikke kjøper tittelmaskinen, i hvert fall ikke i leiligheten din!

dumo

Aktivt medlem
Vi fikk FH35 oppe og kjører så hardt under tiningene og nedetid som vi måtte ha en installatør, kom for å se den. Det regulerte litt festing (skruer, etc.) og, så vidt jeg husker, var litt slakk. Det ser ut til å være en funksjon av disse modellene som på grunn av termisk ekspansjon, vil plastdelene poppe, flamme for tett montering eller hva som helst. Først var det mekkaet slik at det var mulig å våkne om natten, selv om døråpningen var lukket.

På den positive siden har den nå bremset betydelig. Fortsatt klikk, men det vanvittige bang er borte. Sannsynligvis er delene på plass og de tetteste passene er litt slitte.

Nesten noen av disse vil bli solgt lenger, hovedsakelig på grunn av at nye R32-modeller allerede er til salgs.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Mengden låse er ganske fast på installasjonen, plastdelen har en ganske flat plastskuff. Hvis fjæringsspjeldet er dårlig, vil plasten følge sin form - og ekspansjonsleddene på varmeveksleren vil stramme. Så, for eksempel, en pumpe som er tett skrudd inn i en litt skrå steinmur, vil sikkert slamme.

dumo

Aktivt medlem
Dette er absolutt tilfelle, selv om den modellen ville føles spesielt følsom for "banging" (?). Vi har virkelig en veggmontert stein (ingen andre vegger i dette huset) - som absolutt ikke er helt rett / flatt som ingen ingotsvegg noensinne.

Nå, spesielt, fokuserte jeg på å lytte til hvor mye lyd under opptining, og lyden er for det meste normal klikk, ikke forstyrrende eller noe å være oppmerksom på. Så enten å sette seg ned på egen hånd eller litt tuning i løpet av installasjonen hjalp, kjenne ham når han ikke har forstyrret deg tidligere.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Dette er absolutt tilfelle, selv om den modellen ville føles spesielt følsom for "banging" (?). Vi har virkelig en veggmontert stein (ingen andre vegger i dette huset) - som absolutt ikke er helt rett / flatt som ingen ingotsvegg noensinne.

Nå, spesielt, fokuserte jeg på å lytte til hvor mye det høres under tining, og lyden er for det meste normalt, ikke forstyrrende eller noe å være oppmerksom på. Så enten å sette seg ned på egen hånd eller litt tuning i løpet av installasjonen hjalp, kjenne ham når han ikke har forstyrret deg tidligere.
Vi har en -54 hus, og jeg antar at vi ikke har forsøkt å rette veggene på den måten. Det er noe i underetasjen innendørs enhet klemt mellom nedre venstre hjørne og veggen, fordi kilen er rett? twisting en gang gjort en lyd ut.
Mengden låse er ganske fast på installasjonen, plastdelen har en ganske flat plastskuff. Hvis fjæringsspjeldet er dårlig, vil plasten følge sin form - og ekspansjonsleddene på varmeveksleren vil stramme. Så, for eksempel, en pumpe som er tett skrudd inn i en litt skrå steinmur, vil sikkert slamme.
Dette er akkurat slik, og når innendørsenheten er bred, er den enda mer følsom for å "bøye" til veggen.
opp Bunn