MSZ-FH35VE Kjøling

Jamo70

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
28
helhet,

Det første ILP-huset (109,5m²) kom fra mitt liv, og nå etter noen dager med bruk har det hevet spørsmål.

Nå som mai har vært usedvanlig varm hele veien til varmen, i går kveld slått jeg på innendørsenheten kjøling klokken 21 for å få leiligheten litt kulere for natten.
Ineffektiviteten til enheten var litt forvirrende som COOL-modus og innstilling 16C syntes å senke kjøling av leiligheten. Jeg satte selv blast til full og hånd sensing at luftstrømmen var for det meste lunken / kul. Utetemperaturen hadde falt til rundt 16-17C på dette tidspunktet, og det føltes som om det blåste samme temperatur som utsiden.

Så hvor kald skal det være?
Ifølge installatøren / leverandøren, lever bare 16C luft på kaldeste?
Så hadde jeg helt misforstått, levd i troen på at det ville kjøle seg ned til romtemperatur opptil 16 grader (ikke i ekstrem varme, selvfølgelig) ...?
Ganske dyr plante for bare en elektrisk vifte ;)

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Vs: MSZ-FH35VE Kjøling

Ja, den monteringen skal ganske lett avkjøle hytta din (i hvert fall den plass der den er installert) ved disse temperaturene, med mindre veggene er papir og / eller varmesystemet oppvarmes samtidig. Visst, det går øyeblikkelig at det kjøler seg ned hvis strukturene har oppvarmet seg, men hvis det har rullet i et par dager, skal det være ganske kult.

Du må ha sjekket at enheten er fullt innstilt til "manuelle innstillinger", dvs. Econo Cool, iSave, NaturalFlow, i-See og så videre, er borte. Driftsmodus "Cool", vifte med f.eks. Fjerde og fiske +16?

Korrigere noe hvis jeg beregner feil, men med maksimal blåsing (ca. 190l / s), må denne enheten "avkjøle" luften med ca. 17 grader (= 4kW kjølekraft) under "standardforhold". Det vil si at hvis innetemperaturen er i størrelsesorden 25C, vil enheten være omtrent 8C luft ved full kraft og blåse, som i sin tur burde føles rett og slett ubehagelig kul.

Og ja, avhengig av forholdene, må enheten kjøle det omkringliggende rommet til + 16C, slik at luften som kommer ut av enheten, bør være naturlig under 16C på grunn av den konstante varmelasten rundt den.

Jamo70

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
28

dumo sa:
Ja, den monteringen skal ganske lett avkjøle hytta din (i hvert fall den plass der den er installert) ved disse temperaturene, med mindre veggene er papir og / eller varmesystemet oppvarmes samtidig. Visst, det går øyeblikkelig at det kjøler seg ned hvis strukturene har oppvarmet seg, men hvis det har rullet i et par dager, skal det være ganske kult.

Du må ha sjekket at enheten er fullt innstilt til "manuelle innstillinger", dvs. Econo Cool, iSave, NaturalFlow, i-See og så videre, er borte. Driftsmodus "Cool", vifte med f.eks. Fjerde og fiske +16?

Korrigere noe hvis jeg beregner feil, men med maksimal blåsing (ca. 190l / s), må denne enheten "avkjøle" luften med ca. 17 grader (= 4kW kjølekraft) under "standardforhold". Det vil si at hvis innetemperaturen er i størrelsesorden 25C, vil enheten være omtrent 8C luft ved full kraft og blåse, som i sin tur burde føles rett og slett ubehagelig kul.

Og ja, avhengig av forholdene, må enheten kjøle det omkringliggende rommet til + 16C, slik at luften som kommer ut av enheten, bør være naturlig under 16C på grunn av den konstante varmelasten rundt den.
Huset er godt isolert og ganske stramt. Oppvarming / vann sirkulasjon er ikke aktiv bortsett fra våtrom.
iSee kan være standard på den ene, så hold den av i dag. Hvordan slår du vanligvis av?
Ellers var alt av med Econo Cool, iSave, NaturalFlow og så videre, og jeg prøvde å avkjøles med COOL-innstilling når fangsten var 16C. Det som kom derfra, var etter min mening ikke noe kjøligere enn utetemperaturen (~ 16-17C).

Mine foreldre har en FH25, og jeg har også minnet om å presse selv den mest ubehagelig kalde luften på det kaldeste, bare spør etter det.
Skal vitne hos eldre i å sjekke funksjonen.

Jamo70

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
28

Hmm ... Jeg slått av i-se-funksjonen, og nå tror jeg det virker annerledes enn forrige natt.
Kan det virkelig påvirke så mye?
Nå når jeg tenker på den aktiviteten og installasjonen av innendørsenheten, kanskje det jeg har fått litt feilinformasjon, kommer fra foajéen til kjøkkenet og stuen er en egen øy med ovner, mikrobølger, kjøleskap, fryser og skapplass. Høyden på den "øya" er 230cm og er dermed åpen ovenfra (stor stue i kjøkken og stue).
Det vil si at det hadde skjedd at blåse / luftstrømmen til FH35 innendørsenheten hadde rammet slutten av den øya (godt over 4 m fra innendørsenheten) og i-see hadde tolket kjølekravet som tilstrekkelig for overflatenes varme?
Så nå uten den i-se-funksjonen finner jeg den kule luften mye bedre fordelt i det store åpne rommet i stue og kjøkken!

Her er et bilde av gangen for å avklare problemet hvor innendørsenheten er installert.

https://photos.app.goo.gl/IoRPYH40EY9rHGek1

Jnti

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
83

Hva er avstanden fra innendørsenheten til øya?

Tross alt er blåsetningen rett fram og AREA også rett frem / midt.
Til ingen nytte ser det på i-see-sidene hvis innendørsenheten er i gangen. Det kan forstås at den venstre side av speilet temperatur "feil". :)

Apparatet lukter nå romtemperaturen (uten ipannen) bak den lille grillen på høyre side av apparatet.

Jamo70

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
28

janti sa:

Til ingen nytte ser det på i-see-sidene hvis innendørsenheten er i gangen. Det kan forstås at den venstre side av speilet temperatur "feil". :)

Apparatet lukter nå romtemperaturen (uten ipannen) bak den lille grillen på høyre side av apparatet.
Avstanden er kanskje over 4m til en øy.
Trenden er vinger horisontale og senter blåser.

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18

Eller har iSee vært i stand til å gå såkalt. Fraværsmodus, det vil si at det bare avkjøles når det oppdager bevegelse. Vær det som mulig, ser jeg ingen grunn til at det spesielt ville være nødvendig å holde iSee eller andre "spesialfunksjoner" på et spesielt sted. Catch ~ 22 (eller hva du vil), vinger opp og senter, kan blåse sannsynligvis være i bilen, selv om jeg sannsynligvis ville sette 2 eller 3 meg selv.

Hvis du er i tvil om kjøleytelsen måler du hvor kaldt du blåser med maksimal kjøling og blåse.

Jamo70

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
28

janti sa:

Nå, når vi beveger oss litt stille inn i varmesesongen, lurer vi igjen.
For noen dager siden hadde jeg satt fjernkontrollen til 21C og satt til oppvarming. Om natten og når jeg våkner om morgenen viser stuetermometeret 22,6 ° C og enheten blåser enda mer varme inn i kroken.

Jeg hører disse fjernkontrollverdiene er kun veiledende og normalavviket vil være + - 2 grader.
Så, disse henvendelsene må bare brukes av erfaring?

Hvordan får jeg det OMRÅDET valgt her og iSee bare for å se fremover? Nå blir det noen ganger til sidene på gangen. Men jeg har også prøvd uten iSee funksjon og minst sommervarmen syntes å fungere litt bedre uten.

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
53

Jamo70 sa:
For noen dager siden hadde jeg satt fjernkontrollen til 21C og satt til oppvarming. Om natten og når jeg våkner om morgenen viser stuetermometeret 22,6 ° C og enheten blåser enda mer varme inn i kroken.

Jeg hører disse fjernkontrollverdiene er kun veiledende og normalavviket vil være + - 2 grader.
Mitsu kan måle temperaturen på innendørsenhetens inntaksluft. Dermed kan det avvike noe fra den faktiske temperaturen i leiligheten.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Tilbakemelding Score
79

Brannmannen sa:
Mitsu kan måle temperaturen på innendørsenhetens inntaksluft. Dermed kan det avvike noe fra den faktiske temperaturen i leiligheten.
Ja, de fleste modeller har en menneskelig termostat fordi måling fra siden av innendørsenheten ikke forteller romtemperaturen litt lenger unna. Så smalere brukes i henhold til været for å rette opp situasjonen, ja det lærer. Jo lenger luften kommer tilbake til pumpen, jo mer stabil er justeringen - det vil si blåser hardt rett fram, ikke for lavt. Ingen automatiske justeringer, de klarer å lure selve pumpen.

lomme

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Jamo70 sa:
Det handler om det, du får verdien du får for å få innvendig temperatur til høyre.

Jamo70

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
28

Capsa sa:
Det handler om det, du får verdien du får for å få innvendig temperatur til høyre.
Takk for svarene dine!
Nå er det satt som under og romtemperaturen har holdt seg kaldt høstvær mellom 21.5-22.00:

fiske 19
er på
område rett fram / ingen pisking
Vinger fra toppposisjon en ned
Blowing med automatisk

Kanskje må sprengningen skiftes til manuell og økes i volum når luften avkjøles her? Tid til å vise og litt læring å gjøre med Nibe F470 krever en god balanse.
Så, jeg har ikke slått på Nibe F470 oppvarming ennå, unntatt i våtrom.
Strømforbruket Jeg har fulgt og nå synes de å variere 18-22kwh / dag ILP er på. I tillegg kjøpte vi et 750W elektrisk batteri og det er nå på. Den manuelle termostaten er nå satt til 13-14 grader.

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
53

Ganske mye om det allerede er 22kwh. Jo, om huset er et sted på Utsjoki-elven, så forstår jeg. Vi går på hjørner av PK-regionen denne måneden med et gjennomsnitt på 11,5kwh / dag. F470 står for 7kwh. I øyeblikket kan Ilp ikke gjøre mer enn å gjenvinne den oppvarmede luften inne i peisen. Jeg husker at vi hadde hus av samme størrelse.

Jamo70

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
28

Brannmannen sa:
Ganske mye om det allerede er 22kwh. Jo, om huset er et sted på Utsjoki-elven, så forstår jeg. Vi går på hjørner av PK-regionen denne måneden med et gjennomsnitt på 11,5kwh / dag. F470 står for 7kwh. I øyeblikket kan Ilp ikke gjøre mer enn å gjenvinne den oppvarmede luften inne i peisen. Jeg husker at vi hadde hus av samme størrelse.
Hmm ... Åh mye? : Eek:
Huset i Øst-Uusimaa er også en Meika og 110m ² har også mange torg.
Økningen er stanset på 8 og kanskje siden da har den brukt elektrisk motstand kort tid siden et par dager har nettene i vårt område allerede vært nær null ...

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Brannmannen sa:
Vel, det er ikke verdt å betrakte noen enkelt rekord av nastiness som en referanse av noe slag. 4,5 kWh elektrisitet er ekstremt lav.

kom til Ham

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
53

blobbo sa:
4,5 kWh elektrisitet er ekstremt lav.
Det kommer til å være litt av en høydepunkt nå, men ... Det går egentlig ikke hvor som helst på hverdager. Alle hvitevarer er nye høyteknologiske, med LED-belysning og biler som varmes opp på nettet. Mat er ikke veldig ofte gjort, fordi på hverdager bare barn spiser et varmt måltid hjemme. Så er maten hovedsakelig laget i helgene og på daglig basis. Vasken tørker foran peisen, selv om bomullsdøren er i vaskerom. Hvor ellers ville strømmen gå? Nibek kan gjøre det med en kompressor alene og FH spinner i utgangspunktet bare en natt med en vifte. Kan noen gå 100-200w over natten. Dette er ikke, etter min mening, et forsøk på å klemme elektrisitet annet enn oppvarming.
opp Bunn