MSZ-LN - Samle fartøy for smeltevann

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
Det er det. (Jeg trodde jeg ville kjøpe 60 liter, men ikke en forferdelig en om noen uker. Det var 10-15 liter. Men det var så varmt at kompasset skulle ligge lenge. Det tok mer tid enn det var da det var -6 frost.)
Og det er spørsmålet da. Hva kommer du ut av det? Ville mye silikon eller lignende være mye glatt slik at isen ikke ville holde fast i plasten? Nå var det en slik norm i den, og det er ingen vei ut av kantene. Midt i været er vannet spredt bort, men begynner å gradvis fryse.
To gode taktikker er gode! Den andre tingen er feil med prosjektet, så isballen er vanligvis godt ute av sin tid.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
To gode taktikker er gode! Den andre tingen er feil med prosjektet, så isballen er vanligvis godt ute av sin tid.
Men her kommer dyster. Bare og bare kunne få en gjennom mye, men de to ...
En annen en fortsatt i midten av gården. "Hvilket går, mye gård eller hubby?" : Hmm::rulle med øynene:

MiZuPissi

medlem
Tilbakemelding Score
2
Kan skje tining vann her for å komme hit 90l mye ikke nødvendig å vente på fylling kan være halv full kaste igloo ting i april måned kan iglo være klar :)
Senest redigert:

Tehri

medlem
Tilbakemelding Score
5
Itella tokmann oppbevaringsboks. Oisko 38l, men går tett under bakken. Bli løs når jeg bretter meg og ingen siloer blir satt.

Santtu89

medlem
Tilbakemelding Score
0
Minst i vinter gjorde jeg under de tøffere frostene at jeg tok litt vann fra innsiden av flasken og helles det i 60l, som jeg tror er også tid til å passere under den ln25. Dette er da jeg ønsket å fjerne det fra tauets tau. Kanskje 2/3 av isen. I lang tid lente han seg mye og ga vann til å gå til hvert sted så lett gikk av.

Sephadex®

medlem
Tilbakemelding Score
3
Den har en gammel baby punk i den. Det er der isen går lett når du bretter den opp og kaster deretter en halv liter varmt vann over bunnen.

Sephadex®

medlem
Tilbakemelding Score
3
Fargen er gråaktig. De nærmeste naboene er mer enn en halv mil fra pumpen og bakveggen der borte, så ja ikke engang være verre haittais berry pudding farget☺ Ikke at utendørsenheten er så spektakulær at synet på dets underbeholder ville ha noen mening.

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22
Det er ingen Mitsu, men fordi dette ble differensiert fra selve pumpediskusjonen, tør jeg nå å kommentere at 60L mørtelstangen virker godt under pumpen som pumpen. Det er en 20L bøtte under pumpen. Begge kan nesten tømmes hver uke, men det tar alltid vare på deg når du går.

hold

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2
Så det står fast hjemme for resten av livet ditt :) Jeg spurte de samme hyttens naboer, men ifølge dem er smeltevannet ikke et problem når det gjelder tømming / endring mye en gang i uken. (Foreldre) I det minste visuelt ser Mitsut ut til å falle mye.

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81
Så det står fast hjemme for resten av livet ditt :)
På sommeren og i smeltet land er det ingen bekymring, du kan bevege seg fritt. :kul:

Hvis du alltid vil ha en brukbar løsning, så smelter vannet med et rør (+ oppvarming) i avløp eller avløp. Et annet alternativ er plasseringen av noen smeltevannskontroll og utendørsenhet, slik at den store snøen / isen ikke skader enheten (høy nok). I Lappland er dette et større problem når det er mer enn det her i sør. I denne kjeden, bilder av Lapplands pumpe https://neuroeducationquebec.org/foorumi/threads/fujitsu-lzcan-09-okt-120-m2-lapissa.25189/

hold

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
2
For meg selv er dreneringssystemet helt uten vedlikehold om sommeren, med kloakkoppvarming. Det er imidlertid ikke nødvendig å kontrollere salaidaens vann, men inn i vannrøret. For sikkerhets skyld dro jeg rørledningen helt til slutten av utslippsrøret, hvor jeg lagde brønnen. Nå har pumpen vært alene i mindre enn en måned, og alt basert på fjernstyring er ok. Etter jul er det planlagt å gå forbi for å se hva pumpen ser ut og hvordan dreneringen fungerer som planlagt. Samtidig vil du kanskje laste ned filtre til innendørsenheten.
Senest redigert:

tj86430

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
34
På sommeren og i smeltet land er det ingen bekymring, du kan bevege seg fritt. :kul:

Hvis du alltid vil ha en brukbar løsning, så smelter vannet med et rør (+ oppvarming) i avløp eller avløp.
På hytta gikk jeg for et par vinterer med en 60l tallerken, og for et par uker siden installerte jeg sistnevnte løsning. Den kommende vinteren vil vise hvor godt det fungerer.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Under klippen, i denne øygruppen, ble en 90 liters mørtel fylt hver 4. dag. I løpet av vinterfrostene ble det tømt når varmtvannet var sprutet over, mesteparten av tiden var smelten i disse breddene.

Det har vært mye siden høsten, men fra bunnen er det en isolert hageslange til grøften, og et selvmålt kabel på 20 meter er inne og i starten av avrimningen noen minutter framover. Det er ikke fullt, men det er et par iscenter nå på bunnen. Selv de isbiter som faller som helhet, kan ikke gå inn i røret. Det er der slangen har et hull i isen. Dekket som det skjer i hardere frost.

Med skjoldene overtar det alltid litt.

Harb

medlem
Tilbakemelding Score
2
Hytta har et stykke takfliser som styrer vann vekk fra sokkelen og har spilt godt så langt. Pumpen er imidlertid ganske høy og bakken er sandbørstet der vannet i flytende form forsvinner i skytten.

forspill

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Jeg har brukt med stort hell frost 100 for å skjære stykker for å styre smeltevann foran pumpen. Tross alt er det et stort område foran pumpen på våren, men du trenger ikke å tømme den og tenke på hva det gjør med sokkelen.

Så platen under pumpen har en kant festet på baksiden av pumpen og deretter frontenden til bakken (noen mer smidig kan da senkes når bakkanten er 50 cm høy og ESP-platen er 120 cm lang og den fjerne enden av platen er da pumpen.)

spire

moderator
Tilbakemelding Score
79
Jeg hadde en gang en foliebelagt SPU, det er en pudding som etterlater litt bøyning, men platen glir ikke med en gang.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Benk under ILP mot jordens vegger med en vannbunn skråstilt. Det har også et forferdelig utforterreng. Tross alt er det mye is i det, men det gjør det, og det forstyrrer ikke noen. Kryssfinen forblir løs ved sparking, og trenger vanligvis ikke å bli gjort.

Det ville ikke fungere for Vilp, så det er så mye mer belastning på det at vannet kommer med uhyggelighet om vinteren. Stallenes stabile, derimot, kommer til å opprettholde grunnvarmen for en brøkdel av arbeidet.

juha_snow

nykommer
Tilbakemelding Score
2
Er det noen erfaringer med hvordan iskake kan komme av disse byggeblokkene? Hedgehog noe som kroker? Vil mye is bli fullt? De vanlige 10-liters skuffene tåler i det minste ikke frysing, alltid knekker fra bunnen og holder ikke vann. Du bør transportere smeltevannet bort fra utendørsenheten og sokkelen for å forhindre at den fryser når du er på en fairway. I tillegg tenkte jeg at de isbiter kunne legge inn et isslott på gutten :D

on-zo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
22
Byggeklossene kommer ut av isen og tåler utvidelsen av isen. Plast er mykere enn en grunnbøtte. For å fjerne i kaldt vær, en halv liter varmt vann om nødvendig. Noen ga deg også et snev av spray silikon og mye sprøyting.

B12

medlem
Tilbakemelding Score
3
Er det noen erfaringer med hvordan iskake kan komme av disse byggeblokkene? Hedgehog noe som kroker? Vil mye is bli fullt? De vanlige 10-liters skuffene tåler i det minste ikke frysing, alltid knekker fra bunnen og holder ikke vann. Du bør transportere smeltevannet bort fra utendørsenheten og sokkelen for å forhindre at den fryser når du er på en fairway. I tillegg tenkte jeg at de isbiter kunne legge inn et isslott på gutten :D
Faktisk har jeg gitt for å fylle opp halvveis. Litt av en banke på innsiden av veggene og bretter så forlater. Hvis du ikke går så knær presser fra bunnen. Ikke ødelagt minst ennå.

humlesvermere

medlem
Tilbakemelding Score
3
Faktisk har jeg gitt for å fylle opp halvveis. Litt av en banke på innsiden av veggene og bretter så forlater. Hvis du ikke går så knær presser fra bunnen. Ikke ødelagt minst ennå.
Jeg har et par bygninger / mørtelbunter brutt ned, bunnen er alltid lurt. De har vart i noen år, men mot slutten blir isbiter blir tøffere, så ingen lett strekking av sidene eller sparker bunnen har hjulpet. Jada, jeg har også gitt i praksis for å fylle opp helt. Sist gang jeg prøvde å sette bilen på voksen før vinteren og det hjalp min tid. Nå har jeg flyttet sikonisuihkeeseen - begynnelsen er lovende - men så var bilen voks også. Du må holde det varmt vann trikset i tankene.

truncheon

standard Naama
Tilbakemelding Score
57
Etter noen få desintegrasjon er problemet at det noen ganger er en løp på plussiden, iskuben vil la vannbunnen, som strekker bunnen når den blir deformert og til slutt splitter. Håndtak og kanter er også vanskelige hvis du blir frosset på bakken. I en frost er boksen litt tøff, selv om det tar all slags varme,

Sammeli77

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0
Tips til mange brukere: Bygg plast på toppen av mye. Lett å brette ut en full isbeholder. Isen fjernes lett fra plast og kan gjenbrukes.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81
Etter noen få desintegrasjon er problemet at det noen ganger er en løp på plussiden, iskuben vil la vannbunnen, som strekker bunnen når den blir deformert og til slutt splitter.
Jeg selv har ikke vært i stand til å bryte mørtelet, det samme beløpet har vært i bruk i ca 6 år. Is har kommet med litt strekk og sparker ned. Det er ikke en god ide å slippe, for det er vanskeligere å trekke av ved å hoppe på. ;D

dumo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
18
Jeg selv har ikke vært i stand til å bryte mørtelet, det samme beløpet har vært i bruk i ca 6 år. Is har kommet med litt strekk og sparker ned. Det er ikke en god ide å slippe, for det er vanskeligere å trekke av ved å hoppe på. ;D
Det samme, hvis det ikke er is, løs, så så dårlig. Stå opp og ned fra alle retninger. Retten har vart, hælen sin har noen ganger blitt smertefull :). Kanskje den dagen vil gi opp, men det er ikke en stor investering hvis det tar flere år.

ut

nykommer
Tilbakemelding Score
0
I begynnelsen av desember installerte Mitsubishi LN25VGW og dens under 90 l. På seks dager kom ca 40-45 liter iskrem, halvparten av dagen var på null overflate og halvparten på -10 på begge sider. Da mye vendte seg om, kom iskuben veldig bra uten noen annen hjelp. Men er det beløpet et normalt beløp? Enheten er veldig stille med disse nullklokkene, men når frosten blir strammere, høres lyden, tilsynelatende normal også?

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
I begynnelsen av desember installerte Mitsubishi LN25VGW og dens under 90 l. På seks dager kom ca 40-45 liter iskrem, halvparten av dagen var på null overflate og halvparten på -10 på begge sider. Da mye vendte seg om, kom iskuben veldig bra uten noen annen hjelp. Men er det beløpet et normalt beløp? Enheten er veldig stille med disse nullklokkene, men når frosten blir strammere, høres lyden, tilsynelatende normal også?
Normal?
I det minste har pumpen kjørt med høy effekt og fuktighet har kondensert rikelig.
Mengden smeltevann som kommer fra behovet for oppvarming og dermed fra uteluften avhenger helt av luftens fuktighet.

Under de -2 - 10 temperaturer som hadde vært før jul, ble vann kondensert i løpet av en uke på 5 liter. Selvfølgelig behøvde varmen ikke å støte på taket, så med en varmere avbrudd og en 10 grader frost med minimum strøm hele tiden.

Oh, ja. Regjeringen ble da den første til å forby. :(
Det var et forbud mot bruk av en slik slakk. Vel, la oss se når du skal ta den. :rulle med øynene:

jussi

standard Naama
Tilbakemelding Score
13
I mange år har begge pumper blitt drenert inne. En standard bunnplate løsning er ikke verdt å drømme om vedlikeholdsfrihet. Det vil ikke fungere for "alltid og overalt" -modellen. Jeg har ikke lenger noe annet forstyrrelser når organisk avfall, for det meste fra bjørk.
opp Bunn