MSZ-LN

Hartsa82

medlem
Tilbakemelding Score
1
Vs: MSZ-LN

Det vil også være en god ide å kjøpe en annen luftvarmepumpe til den nye leiligheten, FD35 er oppe og den andre vil naturligvis være nede.

FH25 tjente fire år i en tidligere leilighet. Nå er jeg miettynyt alternativ LN25 til. Tilsynelatende ble alt injisert igjen i forhold til FH25, det er også wifi, etc., og et nytt kjølemiddel brukes, som ifølge installatøren er litt verre når det gjelder funksjoner, men mer økologisk enn den eldre.

Jeg også miettynyt Samsungs Smart serien pumper som synes å ha egenskaper ganske nær Mitsunori pumper.

Ville det være noen langsiktig erfaring med disse alternativene?

Rauska

Vedlikehold av kjøling og kjøleteknologi er av interesse.
Tilbakemelding Score
19

Hartsa82 sa:
Jeg også miettynyt Samsungs Smart serien pumper som synes å ha egenskaper ganske nær Mitsunori pumper.

Ville det være noen langsiktig erfaring med disse alternativene?
Min venn satte Samsumgs gjestgiveri i fjor i gjestgiveriet. Varmeproduksjonen på enheten var en stor skuffelse for ham. Huset hadde allerede en Mitsu FD-pumpe, som han sammenlignet. Hvis du er interessert, vil jeg gi nummeret hans som en privat melding, du kan ringe og spørre deg selv.

Hartsa82

medlem
Tilbakemelding Score
1

Rauski sa:
Min venn satte Samsumgs gjestgiveri i fjor i gjestgiveriet. Varmeproduksjonen på enheten var en stor skuffelse for ham. Huset hadde allerede en Mitsu FD-pumpe, som han sammenlignet. Hvis du er interessert, vil jeg gi nummeret hans som en privat melding, du kan ringe og spørre deg selv.
Jeg har ikke vært på forumet en stund, og i dag ble LN25 installert, så jeg har selvfølgelig gjort det riktige valget. :) Alt ser bra ut på alle sider, og fjernstyring fungerer bra. Venter på frosten for å komme til den virkelige testen.

Alfonzo

medlem
Tilbakemelding Score
1

Rauski sa:
Samsung Smart Exclusive 9-pumpen varmes opp til 100m2. Det er veldig godt å varme hele badet opp til -20oC.

Tror du at splitteren vil varme deg opp enda kaldere, men la oss gi det til Olive Oilon for litt mer arbeid ;D

passiv

medlem
Tilbakemelding Score
0

Den gamle FA25 ble erstattet med LN25 i høst.
Omtrent hvert 40 minutt vil LN25-smelteverkene synes å være -5 ° C i vinden.
Starttider for avrimningssykluser:
9:32
10:13
10:53
Ca. 7 minutter etter avrimning begynner kompasset å heve omdreiningene igjen for oppvarming, og på ca. 9 minutter øker innendørsenhetens blåsere hastigheten tilbake til normal.

Sier jeg

medlem
Tilbakemelding Score
0

Selv de nye LN-25 og -12 grader har også et 40 min avrimningsområde som er en stor skuffelse. Falt ikke de tidligere og fh bra over en time i disse grader?

Jnti

moderator
Medlem av administrasjonen
Tilbakemelding Score
81

aseve sa:
Selv de nye LN-25 og -12 grader har også et 40 min avrimningsområde som er en stor skuffelse. Falt ikke de tidligere og fh bra over en time i disse grader?
Ta av strømforsyningen i kort tid etter avfrostingen, noe som gir deg lengre varmesykluser. Denne konserten har fungert på den gamle FD-modellen, som av og til blir sittende fast i de korte syklusene (fordi det ikke er tidsforskjell for tørrcellefrostning). :kul:

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16

40 minutter er ikke en kort avrimningsperiode. For kort avfrostingssyklus er slik at cellen ikke er veldig kjedelig og smeltet.

Sier jeg

medlem
Tilbakemelding Score
0

Takk for tipset til Janti! Jeg prøvde og la det være n.5min uten strømforsyning, men hadde ingen effekt. Har andre LN-eiere prøvd det?

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

aseve sa:
Takk for tipset til Janti! Jeg prøvde og la det være n.5min uten strømforsyning, men hadde ingen effekt. Har andre LN-eiere prøvd det?
Har du fjernet enhetssikringen eller slått du av strømbryteren? Jeg har en 5-10 s plugg ut av den eller en rask sikring ned. Når jeg er ferdig med avrimingen, når utendørsenheten begynner å blåse cellen tørr, har jeg andre ganger ikke prøvd det.

Antti_

medlem
Tilbakemelding Score
0

Har pumper vært fornøyd? Har det vært "ekstra" lyder eller oppgaver? En slik kommentar kom fra http://neuroeducationquebec.org/forum/index.php/topic,26333.msg342477.html#msg342477

Det smelteområdet lyder veldig tett.

Det var

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
0

Antti_ sa:
Har pumper vært fornøyd? Har det vært "ekstra" lyder eller oppgaver? En slik kommentar kom fra http://neuroeducationquebec.org/forum/index.php/topic,26333.msg342477.html#msg342477

Bare tretti eller så har installert LN-serien og i det minste ikke fått noen klager. Selvfølgelig må vi vente på frosten. ;D

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Antti_ sa:
Alle som eier en LN-modell, vil kunne logge disse loggperiodene med en logger. Blowing temperaturen eller strømforbruket loggeren vil gjøre det vellykket.
Tilbakemelding Score
2

Ser andre melcloud værinformasjon, jeg har nettopp kommet i kontakt .. Hvor ser du avfrostingsintervallene? Den første enheten, så det kan være mange spørsmål, så beklager på forhånd [emoji3]
Tilbakemelding Score
2

Det samme neste morgen slått enheten av, men ingen feilkode. Tar det et øyeblikk å slå av enheten helt, dvs. tilbakestill innstillingene? Men jeg har ikke rørt tanker ..

Årsaken ble funnet, installatøren anbefalte hvordan du slår av sensoren, om den var i energisparemodus og deretter slått av enheten når den ikke var i rommet.

Oskuh

medlem
Tilbakemelding Score
0

En slik ln25-pumpe var nå i noen uker. Avrimningscyklene i seg selv har nå vært 30 min oppvarming / 10 min opptining, i en flat syklus. Forbruket på null i november var omtrent 4-5kwh per dag, men denne uken gikk forbruket fem ganger ut. Årsaken til dette er ikke funnet hittil.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Oskuh sa:
En slik ln25-pumpe var nå i noen uker. Avrimningscyklene i seg selv har nå vært 30 min oppvarming / 10 min opptining, i en flat syklus.
Prøv det her http://neuroeducationquebec.org/forum/index.php/topic,26011.msg342380.html#msg342380
På den siden av Sverige jobbet denne gamle IVO-reset også med LN-modellen.

arska75

medlem
Tilbakemelding Score
0

10 min opptining / 30 min oppvarming. -5c utendørs, fiske +23. Temperatur inni 23. Blåser på 3.. Avrimning av lyder er som en kjele i en porisis komfyr. Høres ja for vant til

Oskuh

medlem
Tilbakemelding Score
0

Har antrekket blitt fulgt av en applikasjon eller meter med denne nye LN25? For eksempel tok min egen pumpe i dag et gjennomsnitt på 1,27 kW / t. Temperatur -2.

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13

Min ln25 inngangseffekt ved null hastighet omtrent 700-800w per time. Avrimning mest 30 minutter oppvarming og 7-10 min avfrosting. Jeg lagde den støvelen og så gikk i det minste et par sykluser med 45-50min oppvarming og litt lengre avrimning, eller om lag 10-13min. Jeg fulgte ikke det tett, men neste dag ble 30 minutter i seksjonene oppvarmet. Cellen er i en flat tåke når avrimningen begynner. Det vil si jeg tror dette tette smelteområdet er en funksjon.

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

Hvor er den LN-modellens avfrostningssensor nå plassert? Ingen informasjon funnet på SM bilder. Ville det bringe noe nytt nå (hvor det ikke virker)?
Basert på FH-modellen, bør den være i en høyde på ~ 6 rørledninger. Den gamle FD-modellen sitter fast i røret som går til den laveste rørraden.

vedlegg

ME

medlem
Tilbakemelding Score
0

janne.lindqvist.14 sa:
"Med Melclouds app kan du enkelt se varmepumpens strømforbruk" ..
Så i salgsteksten, hva ser det elektrisitetsforbruket på?
Rapporter - Energibruk
Må velges for LN-pumpen som fungerer.

3. Tilkobling til ruteren og MELCloud-tjenesten er vellykket, men tjenestefunksjonene fungerer ikke som de skal

Sjekk først at Internett-tilkoblingen din ikke er begrenset i funksjoner (tidligere avsnitt). Deretter må du kontrollere at enhetens modelldata er lagret riktig i MELCloud-tjenesten. For å gjøre dette, velg "Handlinger" øverst til høyre på enheten og "Reparer". Fyll (eller riktig) modelldata for innendørs og utendørs enheter, og lagre innstillingene.

https://scanoffice.fi/fi/tuotteet/lampopumpun-etahallinta/melcloud-kayttoonotto
Tilbakemelding Score
2

ME sa:
Rapporter - Energibruk
Må velges for LN-pumpen som fungerer.

3. Tilkobling til ruteren og MELCloud-tjenesten er vellykket, men tjenestefunksjonene fungerer ikke som de skal

Sjekk først at Internett-tilkoblingen din ikke er begrenset i funksjoner (tidligere avsnitt). Deretter må du kontrollere at enhetens modelldata er lagret riktig i MELCloud-tjenesten. For å gjøre dette, velg "Handlinger" øverst til høyre på enheten og "Reparer". Fyll (eller riktig) modelldata for innendørs og utendørs enheter, og lagre innstillingene.

https://scanoffice.fi/fi/tuotteet/lampopumpun-etahallinta/melcloud-kayttoonotto
Takk, nå virker det!

ässähihassa

medlem
Tilbakemelding Score
0

Det var en LN25 med bare et slag den andre dagen da den oppvarmede peisen kom litt for mye. I dag byttet jeg moden tilbake til oppvarming. Etter et besøk på fem minutter avfrostet han og ble deretter oppvarmet i 2 timer og fortsetter å rotere. Jeg begynte å se avfrostingsintervallene, men jeg kan vente en stund å vente.

ässähihassa

medlem
Tilbakemelding Score
0

ess sa:
Det var en LN25 med bare et slag den andre dagen da den oppvarmede peisen kom litt for mye. I dag byttet jeg moden tilbake til oppvarming. Etter et besøk på fem minutter avfrostet han og ble deretter oppvarmet i 2 timer og fortsetter å rotere. Jeg begynte å se avfrostingsintervallene, men jeg kan vente en stund å vente.
Tidligere var sporen ned for oppvarmingsperioden 2h.20min.år da jeg måtte gå.

Ny sporing LN25: utetemperatur +1, fangst 23, blås lll, i-se, avrimning n.10min -> oppvarming syklus 3h.27min .-> opptining 9min.5sec .-> oppvarming n.8min. og enheten gikk av.
Daglig forbruk har vært 6,1-7,6 Kw / dag når du kjører på begge sider av null. Oppvarmede torg på 105m2 og den eneste varmekilden og ingen trær blir nå brent.
Gulvvarme i fuktige områder på en bestemt overflate.

Oskuh

medlem
Tilbakemelding Score
0

Min LN25 sikkert tilbake, til tross for ivo-buutista raskt til en halvtimes oppvarming perioder. Oppvarmede torg i n.120 og i en etasje, plassering i sørlige Österbotten. Pumpen har bare nådd en dag på 20kwh / dag, ellers har lesingen vært n.24kwh. Fangsten har vært 24 og den andre er den vanskeligste. Innenheten er relativt høy på ca tre meter når huset har skråtak. I tillegg er det sannsynlig at blåsehastigheten vil påvirke forbruket, men i en langsommere hastighet ser den varme luften ikke ut til å bevege seg, men forblir sirkulerende nær pumpen.

Første 10

medlem
Tilbakemelding Score
0

Oskuh sa:
Min LN25 sikkert tilbake, til tross for ivo-buutista raskt til en halvtimes oppvarming perioder. Oppvarmede torg i n.120 og i en etasje, plassering i sørlige Österbotten. Pumpen har bare nådd en dag på 20kwh / dag, ellers har lesingen vært n.24kwh. Fangsten har vært 24 og den andre er den vanskeligste. Innenheten er relativt høy på ca tre meter når huset har skråtak. I tillegg er det sannsynlig at blåsehastigheten vil påvirke forbruket, men i en langsommere hastighet ser den varme luften ikke ut til å bevege seg, men forblir sirkulerende nær pumpen.
Det er ikke helt normalt å høre. Slik blåser det varmt, det vil si om kraften i det holder seg kaldt, eller kjølemediet tap som gjør det frostfritt og strømmen er dårlig. Eller i tilfelle av et svært sjeldent hus, hvis forbruket er stort med dette været. med FD-25 mitsu og 139m2 oppvarmet, tar pumpen seg av det alene, unntatt våtrom / toaletter gulvvarme med disse hjulene forbruk spinn 10kwh / dag på begge sider. Hvordan gi varme. Mål luftinntaket / sugluftinntaket / differansen.

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13

Ja, som jeg, er akkurat slik. Fiske 24 og blåse i full fart. Omtrent mye jord bruker ikke strøm, det er like under 20kw / dag. Firkantene litt mer og den gamle kappen. Blås 10-15 varmere enn sugeluft. Hvis du setter fangsten i maks., Setter du av luften i lengre tid enn 50 grader. Oppvarming 30-45 min og ~ 10 min avfrosting. Jeg vet ikke om det er for tining, men på de beste dagene vil mye vann under utendørsenheten akkumulere omtrent 30 liter. Denne sammenligningen av pumpekonsumet høres plutselig absurd når alle husene ikke er "akkurat" det samme.

Oskuh

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vedlagt bilde av forbruk. Det er sikkert ingen energiregering i et steinhus. Dette er spesielt at forbruket av studsen din plutselig blir stor. Kjølemidler er allerede utvekslet for sikkerhet en gang. Jeg har kommet over noen form for test dager, men det gjorde ikke kjempestor aberrasjon kurve. Pumpen er i en høyde på 2,4m fra bakken. Posisjonen til pumpen er best mulig og kan blåse inn i et stort rom.

vedlegg

blobbo

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
4

Utvilsomt er det en bratt stigning, men har du nettopp økt hastigheten på slaget på det stadiet? Det kan være stor innvirkning, for det kan radikalt endre hvor mye pumpen faktisk varmer. Ofte øker hastigheten når utetemperaturen faller ...

Som sådan ville jeg ikke bli overrasket over at huset krever varmeenergi for eksempel ved 3 kW, selv om det er 24 grader Celsius. Det er så mange ting på det tidspunktet.

Hvor mye av equh har strømforbruket i huset vært årlig? Og var dette før pumpen kom?

Jnti

moderator
Tilbakemelding Score
81

blobbo sa:
Hvor mye av equh har strømforbruket i huset vært årlig? Og var dette før pumpen kom?
Hva var Oskuh-hodet varmekilden?
Finnes overføringsselskapet det totale strømforbruket for tilsvarende periode? Det må være et lignende hopp her.

Oskuh

medlem
Tilbakemelding Score
0

Vi kjøpte bare dette huset i sommer, så månedlige forbruksdata er ikke mer enn gjennomsnittlig årlig forbruk på 20000kw / år. Et gammelt par som bodde i huset foran oss, holdt alltid gulvvarmen i fuktige rom, det tar 10-15kwh om dagen (i hvert fall i henhold til din egen test). Dette som testet at husets grunnleggende forbruk på 15kwh, nå har forbruket vært 55kwh som viser andelen n.25kwh. Det daglige forbruket av brannslukningsapparatet i gulvet og eget reservoar var 40kwh. Det har ikke regnet i vinter, akkurat som å bygge bro .. ønsket egentlig ikke å vite hvordan man skulle bruke den. ellers alltid med elektriske radiatorer. Peisen er, men det har praktisk talt ikke blitt brent som et par hekker i året. Det er 150 firkanter som skal oppvarmes, men figuren er ca 120m2.

Blåshastigheten har blitt holdt så sakte som mulig, men luften roterer ikke nok, slik at huset er 17-18 grader, selv om fangsten er 24. Luften blåser rett fra ett rom til den store stuen med maksimalt 22 grader ved det vanskeligste. Hvert rom har skråtak, men jeg ser ikke sin rolle i dette svært viktige. Børstehøyden på innsiden er 3,8 m. Ventilasjon er naturlig og jeg noe redusert i forhold til sommeren. Huset har tredobbelt glass.

Jeg vet ikke hva pumpen skal komme neste gang. Lengden på rørene er tre meter, utendørsenheten er noe høyere enn innendørsenheten, og utendørsenheten er ca 120mm fra yttervegg. Den mest overraskende tingen her er den kraftige økningen i forbruket. På den tiden var temperaturen n.5c da forbruket var 5kwh. Plutselig sprang du imidlertid opp. Jeg resetoinut alle innstillingene og wifimokkulan og opprettet en brukerkonto selv igjen bare i tilfelle. Trykket er målt og endret enda en gang for kjølemidler.
Rediger: Lagt til et bilde av det nestede stedet. Jeg sitter i stuen selv. Det er også en døråpning fra rommet til kjøkkenet. Selv temperaturen var best på 20c.

vedlegg

opp Bunn