MSZ-LN

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35
Den innledende kroken er ikke bra .. den esmes kan halvere avrimingen der nær null når den trekker cellen dårlig til feil duggpunkt ..
Enig, men grunnen til at jeg skrev "bra på den ene siden og dårlig på den andre" var det eksemplet på Panasonics kraftbremsing ved -10C og tøffere frost. Det fryser oppvarmingen av cellen, og når det ikke er frykt for døvhet, så er det i dette tilfellet ille. Jeg tror Panasonic allerede har løst dette sinne problemet.

Beklager ku glipper min egen ting på en partikkel ...

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Å flytte temperatursensoren til et bedre sted ville absolutt bidra til å gå i den søvntilstanden. Men for ikke å nevne garantien begynner å endre maskinen riktig. Men i følge manualen skal LN-mesteren bruke tredimensjonal (eller hvordan den ble uttrykt) varmemåling av ham selv.

Rediger .. I manualen finner jeg ikke .. Jeg synes det er noe fint slagord for den informasjonen.
Sist endret:

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
En ting er av interesse. Kunne noen med en Mitsu LN25 som går over disse to timers periodene, måle den tine tiden ganske nøyaktig. Alle på telefonen har antagelig en slik klokke i dag som kan ta tid. Du bør få en sammenligning basert på lengden på avrimingen. Da ville det være på tide å ikke forkorte syklustidene. Det vil si tiden da ventilen svinger og slipper et fantastisk hage .. når viften starter på nytt. Dette vil være nyttig når du ikke vet hva som er langt og kort. For meg selv er den siste tinen på denne måten 6min 40s. Dette forkortet episoden ytterligere.

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
En ting er av interesse. Kunne noen med en Mitsu LN25 som går over disse to timers periodene, måle den tine tiden ganske nøyaktig. Alle på telefonen har antagelig en slik klokke i dag som kan ta tid. Du bør få en sammenligning basert på lengden på avrimingen. Da ville det være på tide å ikke forkorte syklustidene. Det vil si tiden da ventilen svinger og slipper et fantastisk hage .. når viften starter på nytt. Dette vil være nyttig når du ikke vet hva som er langt og kort. For meg selv er den siste tinen på denne måten 6min 40s. Dette forkortet episoden ytterligere.
Avrimingstid avhenger av hvor mye frost som er i cellen. Så det er ganske ubrukelig å se på. Jordblåsing tar omtrent 6-12 minutter.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Vel .. men lengden på tining påvirker om den forkortes eller forlenges. Hvis noen har den konstante 2,5 timers syklusen, hvor lenge holder avrimingen seg der.
Sist endret:

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
Vel .. men lengden på tining påvirker om den forkortes eller forlenges. Hvis noen har den konstante 2,5 timers syklusen, hvor lenge holder avrimingen seg der.
Knapt noen har en standard 2,5 time, eller i så fall er det neppe verdt å sammenligne med siden en slik pumpe hovedsakelig er en dekorasjon. I dårlig vær kjører jeg cellen fullstendig sperret på under en time. Da smelter den helt riktig hver 50 minutt. Litt tørrere klima barberes mellom 1,5 t og 2,5 t.

kondensatoren

medlem
Tilbakemelding Score
2
Nå, med lufttemperaturen til -1,8 ° C, har pumpen blåst uten å tine ved 13:30.

Akkurat nå (16:53), var det tining.
Sist endret:

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35
Knapt noen har en standard 2,5 time, eller i så fall er det neppe verdt å sammenligne med siden en slik pumpe hovedsakelig er en dekorasjon. I dårlig vær kjører jeg cellen fullstendig sperret på under en time. Da smelter den helt riktig hver 50 minutt. Litt tørrere klima barberes mellom 1,5 t og 2,5 t.
Jeg tror ikke Juhanisto mente noe i standard 2,5 t .. selv om han skrev sånn. Mest sannsynlig mente han de vanlige 2,5 timers oppvarmingssyklusene for tørt vær.
Bare en gyldig forespørsel, etter min mening, er å spørre de med dette LN om tørrere vær i mer enn 2 timer oppvarmingsperioder, hvor lenge tiner de?

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Det er når mange har den syklusperioden stabilisert seg over to timer. Jeg ville ha sammenlignet smeltetidene deres med mine. For tilsynelatende er varigheten av avriming det eneste som påvirker intervallene. Så vidt jeg vet, skanner ikke Mitsuh tykkelsen på frosten i det hele tatt og beregner tidspunktet for avriming :D

Teesse

medlem
Tilbakemelding Score
0
Denne karen trakk avrimningen ganske nøyaktig i 7 timer på 2 - 20 - 40 minutter. Jeg begynte akkurat å koke pastaen, da jeg hadde tid på 8 minutter og begynte som en dust, var det mer enn ett minutt igjen da jeg begynte å blåse normen min. Om peisen vil påvirke så mye, vet jeg ikke. Men denne 9/18 enheten fungerte i det minste bra selv om den har stengt ned osv

Emil

medlem
Tilbakemelding Score
3
Spenn krøll fra den siste dagen, med utsiden varmen litt på plussiden. Om morgenen tiner om morgenen og rett etter kl. ;)
_20190207_222118.JPG

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
70 min oppvarming og cellen helt blokkert.
Avriming 3min35sek
Klaffnedstigning 7min47sek
Blåsheis til ønsket 10min20sek

Verken forlenget eller forkortet, neste episode samme 70min. I løpet av den tiden fyrte jeg av peisen og skoldingen minket etter hvert som pumpen ble lettere. Dermed begynte å forlenge periodene med 10 minutter om gangen. Jeg tror det fungerer nøyaktig som planlagt. OK.

vedlegg

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Jepp .. Jeg har i dag den korteste smeltende 6min 30-tallet. Nå flat i litt over syv minutter. Fra det øyeblikket ventilen svinger til når blåstingen starter ... har ikke forlenget syklusen. Det vil si kortere tiner når jeg pumper, noe jeg gjør godt. Men han har sannsynligvis en avrimingssensor i et annet rør. Spørsmålet som da oppstår er betydningen av den endelige tiningvarmen ..?

Takk for te, også. Du har kanskje litt kortere tining enn jeg.

Denne informasjonen bidro til å sikre at lengden på smelteprosessen ikke minst er fast.

Emil

medlem
Tilbakemelding Score
3
Har dette nye kjølemediet den funksjonen at utendørsenheten er kaldere? Og det er derfor den samler mer frost enn eldre kjølemedium.

Jeg har utedelen rett bak vinduet slik at jeg kan se når cellen er døv, for da kan jeg ikke se gjennom den. Og så går jeg definitivt ikke gjennom lufta, og da er det fornuftig å tine. Før det virkelig er dypt nede.

Men så er det nok varme da i kaldere frost, det vil si når det trengs. Alt når du ikke klarer det, er du fornøyd med det du har. (Ekskludert oppstrøms produksjonsutstyr)

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Ja .. La oss være fornøyde med de tilgjengelige råvareversjonene. Enda mer betalt for disse første. Og å ta importøren virkelig på alvor og prøve å løse problemet. Du kan ikke få alt..Jeg har ikke engang det døve. Og ikke så veldig i frostens varme når den effektive blåste-tiden holder seg der i 25min per løp og hviler i 15 min. Jeg legger ikke merke til det når shunten ber om en varmere sirkulasjon etter hvert som varmen inne synker. Jeg ser egentlig ikke ting som jeg ville være veldig fornøyd med. Vel om sommeren var det kult kult :D

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Her er et bilde av risten etter 30 min syklus da du ikke bare gikk med på å forlenge løpet. Kanskje -10 fryser på det tidspunktet. Denne typen frost tines her hvert 30. minutt.

vedlegg

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
70 min oppvarming og cellen helt blokkert.
Avriming 3min35sek
Klaffnedstigning 7min47sek
Blåsheis til ønsket 10min20sek

Verken forlenget eller forkortet, neste episode samme 70min. I løpet av den tiden fyrte jeg av peisen og skoldingen minket etter hvert som pumpen ble lettere. Dermed begynte å forlenge periodene med 10 min om gangen. Jeg tror det fungerer nøyaktig som planlagt. OK.
Hvilken størrelse og tiår med decalcity varmer Pumpman opp i Finland, når han trenger så mye strøm?

Her setter vi standard 2h30min-2h40min minutter og noen ishumper. Tining er veldig kort. Fra blåser til blåser fra under 10 min. Dagen i går forkortet avrimingen til ca 2 timer da det var fuktig luft, etc. I går klokka 12 forlenget intervallet igjen.

Screenshot_20190208-141814.jpg

Så tine i går kveld meg ikke på 6 timer fordi det var en veldig varm natt og badstuen varmet opp hytta også og jeg trengte ikke å overføre mye energi i løpet av driftsstansen. Da ble det gjort en god avriming og temperaturen inne i innedelen falt godt under null fordi det ikke var mye varme i cellen. Så sensoren i klaffen på klaffene hvor den kalde luften strømmer veldig effektivt, men også den varme blåser luften treffer sensoren godt. Den har en gang falt under null med 1-2 grader før, men nå med omtrent ti. Vel, da kom det en viss brann som "startet" og varmen til 50 grader en stund. : Oops: I ti minutter økte varmen til over 60 sett med en blåsehastighet på 3/5. På den annen side gjorde jeg en Hemmo-test for en tid tilbake, der avrimingen kom midt i testen, da inneluften nådde 50 grader. På det tidspunktet sank temperaturen til bare rundt 30 grader celsius, fordi den indre cellen hadde nok varme til å tine opp.

Screenshot_20190208-063637.jpg
Sist endret:

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
Hvilken størrelse og tiår med decalcity varmer Pumpman opp i Finland, når han trenger så mye strøm?
-70 år under 180 kvadratisk murhus. Beliggenhet Pirkanmaa. Vegger 7,5cm ull og tak 15cm !! Tross alt er vannsyklusen med enblads radiatorer hovedsakelig, men ikke tatt når det er lite hjelp i hardere frost. Jeg husker sist vinter da det var - 28 så jeg kunne gå om morgenen noen få øyeblikk med 35 grader vann. Ellers er det bare å gå med en pumpe og et par-tre tre tre moter vil brenne om vinteren (+ km / t elektrisk radiator).

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
-70 år under 180 kvadratisk murhus. Beliggenhet Pirkanmaa. Vegger 7,5cm ull og tak 15cm !! Tross alt er vannsyklusen med enblads radiatorer hovedsakelig, men ikke tatt når det er lite hjelp i hardere frost. Jeg husker sist vinter da det var - 28 så jeg kunne gå om morgenen noen få øyeblikk med 35 grader vann. Ellers er det bare å gå med en pumpe og et par-tre tre tre moter vil brenne om vinteren (+ km / t elektrisk radiator).
Ok. ja, denne typen ull forbruker med kraft energi til oppvarming, men heldigvis er det en pumpe som kan hjelpe deg med å redusere pengene dine.

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
Ok. ja, denne typen ull forbruker med kraft energi til oppvarming, men heldigvis er det en pumpe som kan hjelpe deg med å redusere pengene dine.
Ja. Pumpen har nå stått på veggen i mindre enn 1,5 år og har allerede betalt seg. Til en annen kjede la jeg beregningene på dette, og dette husker jeg, var 1v4 måneder.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Dette har nå vært gjenstand for ytterligere diskusjoner med forhandleren som har vært i kontakt med Scanoffice. Jeg har gitt lämpötilalogeja og andre bevis på at varmeeffekten er lav og logikken fungerer ikke. Det eneste, det Scanoffice har sagt her er at "kretskortet er byttet ut, fungerer som det skal". Enten er det ingen tåpelig forståelse av tingene, eller så prøver du ikke med vilje å forstå det.

Det er også verdt å huske på at hvis du bare bruker uformell diskusjon via e-post, kan forhandleren ikke behandle saken som en "ekte klage" eller til og med henvise saken til Scanoffice. Derfor er det virkelig verdt å fylle ut det skriftlige skjemaet og til og med signere det. I dette tilfellet vil selgeren være klar over feilbeskrivelsen og påstanden, og det vil også bli klart at saken eskalerer til forbrukerråd med mindre klagen blir besvart.

Underdeler finner du her:
https://kkv.fi/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekeminen-yritykselle/
Dette gjorde jeg også for en forhandler. Dette hadde med forbrukerbeskyttelse å gjøre, som hadde sagt at avtalen måtte gjøres med importøren. På dette punktet hadde Scanoffice hevdet at avtalen ble gjort med forhandleren. Ting begynner å lukte ganske tvilsomt.
Sist endret:

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Retten til å kansellere en handel er 14 dager, med mindre det er oppgitt på tidspunktet for handelen, som er minst ett år. Med mindre du har et forhandlerfirma i dine egne lokaler der det ikke er slik rett i det hele tatt.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Retten til å kansellere en handel er 14 dager, med mindre det er oppgitt på tidspunktet for handelen, som er minst ett år. Med mindre du har et forhandlerfirma i dine egne lokaler der det ikke er slik rett i det hele tatt.
Dette er tilfelle med et mangelfullt produkt.

Suunnittelija75

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
16
Det er ingen feil i å be om det, du bør kunne bruke produktet normalt uten kostnad ved retur. Installasjonsdelen blir vanskelig å kreve.

puuhis

standard Naama
Tilbakemelding Score
5
Jeg vil bare si til treverket at du er tøff og ikke gir opp, du må få en anstendig sum penger. Dette er ikke normen for folk med billig utstyr. Jeg kjempet faktisk ganske mye med Mitsu FD for rundt 7-8 år siden, og utendørsenheten ble endret etter en forferdelig vri. Imidlertid nippet det alltid til i iskaldt kulde og var det siste stiftet.

Jeg loggailed min FD25 veldig hardt og laget en tømmerhogger som målte forskjellen i temperatur på blåsing og sug og målte effekten. Effekten ble målt på samme tid, og det var da praktisk å beregne cop også. Et par vintre på den loggail, laptop i hjørnet. Jeg introduserte disse målingene for den daværende importøren, og det var veldig forbudende for atferden som i dette tilfellet. Det syntes for meg at Toshiba kom til stallen. Fra den gang savnet Mitsu den smaken som var det siste produktet til den produsenten hos Takuu.

Faen deg!

Emil

medlem
Tilbakemelding Score
3
Nå som parets temperatur var utenfor, var den siste faktiske avrimingen for 23 timer siden. Den større temperaturendringen som er vist på figuren, er den for å "slippe", hvorved avkjøling av den indre cellen smelter den ytre cellen. Ellers har avrimingen blitt gjort ved å stoppe oppvarmingen en stund. Sukker sånn noen ganger, men ikke Porina. Balanserer antagelig trykket, men overfører ikke varmen ut. Genialt.

Kan de andre pumpene gjøre det samme, eller overfører de alltid varme ut, trenger å tine?

Tillegg: Som vist har ikke den blåste luftens varme sunket under romluft de siste 23 timene.

Vedlegg 2: Det virket som at Inkbird hadde falt på gulvet. Sannsynligvis halvparten så mye om gangen, med temperaturfall og stabilisering. :p

_20190209_082206.JPG
Sist endret:

timbba

standard Naama
Tilbakemelding Score
35
Nå som parets temperatur var utenfor, var den siste faktiske avrimingen for 23 timer siden.
Som bildet viser, er pumpen din nedetid, men basert på bildet er det fornuftig. De fleste av disse avbruddene er veldig tungvint for programvaren, og avrimingslogikk har vanligvis problemer med avbrudd.

Men poengene jeg gir for et Mitsubishi-sammenbrudd! I tidligere modeller ble den idiotisk implementert, men det strømbruddet er bokstavelig talt strålende på den pumpen.

Emil

medlem
Tilbakemelding Score
3
Vannet på disse spolene renner ut av drift fordi pumpen er dimensjonert for avkjøling. Og jeg fyrer mer på ønsket om trøst enn i håp om å redde.

Når den fryser, stabiliserer varmekurven seg. Og for avriming av utendørsenheten blir varme fra innsiden lånt på omtrent 2 timer hver 40. minutt.

Dette har jeg forsøkt å forklare denne kjeden, som man bør være klar over den ødelagte besøk og den faktiske fordøye forskjellen. Når det virker som om ikke alle vet det.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Vel, det er en klar forskjell mellom avriming og brudd. Ja, med min plusskraft, ved delvis kraft, er avbrudd i stand til lange intervaller. Den lengste at jeg har kunnet klokket var syk når jeg lå på sofaen 5t 20min. Problemet er at så snart det blir kaldt, forkorter det intervallene. Og du kan ikke komme deg ut derfra. Så det passer godt med det sentraleuropeiske klimaet .. ikke den finske selv om importøren sverger så mye at han nettopp har testet for egnethet i Norden før han kom i salg. Det var to ukers ventetid på en serviceforespørsel gjennom tjenesten for å gi noen av disse smelter. Straks gått til importøren. Jeg antar at den blir reparert igjen i mai, så du kan ikke prøve den i iskaldt kulde .. etter at all garantien er borte :D

Emil

medlem
Tilbakemelding Score
3
Den pumpen, satt i midten av desember, har aldri blitt stengt av siden. Og likevel kan du endre atferden din i henhold til været.

Micco85

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Mitsun ln25 har eksistert i et par måneder nå.

Endrer de andre innendørsenhetene lyden når du slår av og på "purifier" -funksjonen?

Ingenting skjer i min egen enhet, bortsett fra i går kveld, plutselig etter 2 måneder, begynte innendørsenheten å høre lyden fra plasma-lynet som surret, som varte i omtrent ett minutt og deretter stoppet.
"Purifier" -funksjonen har blitt brukt kontinuerlig.

Er det ikke luftrensing spesielt basert på det plasmaet?

Lurer på aktivitet, innedelen på kjøkkenet over bordet og gårsdagens rumling var så bemerkelsesverdig at jeg virkelig ikke har hørt før.

Det er ganske mye å sitte på kjøkkenet, så jeg hadde lagt merke til om jeg hadde hatt en slik bråk før.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Jeg fikk den luftrenser i det minste den knitrende til tider, så når den er på. Noen ganger holdt det røret så lite i noen dager at jeg trodde at noe viftelager allerede hadde overga seg. Da jeg fjernet renseren og la den inn igjen, forsvant lyden. Alt interessant gjør det.

Emil

medlem
Tilbakemelding Score
3
Jeg har ikke hørt noen lyd fra denne renholderen ennå, men det kan ha vært pops i den forrige leiligheten. Hadde noen blomsterfluer stekt? :)

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Hva med den renseren renere renhet? Har du funnet den "blomsterflue" eller noe annet? Støv etc. fine "putt" hvilke forurensninger som har blitt samlet fra luften? Hvis du har mottatt.

Jeg har hatt det et par ganger på en stund, men jeg har ikke lagt merke til noen lydendring, sannsynligvis på grunn av mindre hørselsproblemer, selv om min kone ikke har nevnt noen av dem, så knapt noen mer fantastiske surr har vært på.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Nedetid går. Her er omtrent 30 timer med data som målt av Inkbird:
ln-trendi1.PNG

Den rødlige linjen er blåser lufttemperatur, den tynne svarte er den gjennomsnittlige linjen for 30 målinger og den blåaktige er den relative luftfuktigheten i inneluften.
Sist avriming for omtrent 28 timer siden. Noen ganger har blåsevarmen sunket litt lavere enn innendørsvarmen, men de er ikke riktig avriming, på en eller annen måte kan bare litt kjøligere gass / væske komme inn i cellen til innendørsenheten "under sukking". Imidlertid drypper mye vann innimellom, slik at det kan smelte hvis fuktigheten til og med har frosset ned i cellen.

Utetemperaturen var 0,3-2,0 grader pluss. Noe som førte meg til spørsmålet om Mitsu strømkontroll:
Bruker Mitsu noen utetemperatur eller utetemperatur for å kontrollere kraften?
Jeg føler behov for å bruke den fordi den gikk til selve avbruddet, selv om innetemperaturen målt over / ved siden av innendørsenheten forble den samme i løpet av et par desimaler, noen ganger til og med et desimal eller et par lavere enn før avbruddet. Jeg husker at jeg leste et sted for ikke å bruke utetemperaturen, men det kan ha vært litt søvn osv.

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77
Utetemperaturen var 0,3-2,0 grader pluss. Noe som førte meg til spørsmålet om Mitsu strømkontroll:
Bruker Mitsu noen utetemperatur eller utetemperatur for å kontrollere kraften?
Jeg føler behov for å bruke den fordi den gikk til selve avbruddet, selv om innetemperaturen målt over / ved siden av innendørsenheten forble den samme i løpet av et par desimaler, noen ganger til og med et desimal eller et par lavere enn før avbruddet.
Logikken går helt motsatt - enheten måler endringshastigheten for innetemperaturen, og hvis varmen har en tendens til å stige med laveste jevn hastighet, går enheten i stykker. Om temperaturen er helt rett til desimalen er ikke så viktig, kjøretøyet er ganske fornøyd hvis temperaturen ikke stiger eller faller selv etter bruddet, selv om målingen er et par tideler under. Bare store avvik vil føre til at pumpen reagerer.

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Logikken går helt motsatt - enheten måler endringshastigheten for innetemperaturen, og hvis varmen har en tendens til å stige med laveste jevn hastighet, går enheten i stykker. Om temperaturen er helt rett til desimalen er ikke så viktig, kjøretøyet er ganske fornøyd hvis temperaturen ikke stiger eller faller selv etter bruddet, selv om målingen er et par tideler under. Bare store avvik vil føre til at pumpen reagerer.
OK. Forholdskompetanse ser imidlertid ut til. Og de store avvikene du nevnte, har ikke vært en halv grad større, i hvert fall ifølge måleren vår.
Visst nå, med 20 sett og deretter den kaldeste 21,5, for et øyeblikk satte jeg eksternt test 22, men da jeg kom hjem måtte jeg slippe litt når det var for varmt. Generelt sett 20,5 eller 21,0.
opp Bunn