MSZ-LN

Juhanisto

medlem
Her forandret kortet i fjor. Den samme stabile 43min-løp fortsetter som i vinter. Klokken vil tillate deg å se nøyaktig den neste avrimningstiden. Fuktighet er 95% og fryser -6.
Hva med andre som har et kort endret. Forbedret enheten i det hele tatt og hva slags sykluser tar det?

I går tok jeg strømmen av pumpen og startet med over 80 min sykluser nå etter 12 timer returnerte den 43 min. Jeg dro for å se utendørsenheten. Det samme ser ut som etter 40 og 80 min .. vel fortsatt åpen overalt.

Kjennet med den nye ln25 i bruk. Det varmer opp i 2 timer og cellen er tydeligere frostig. Jeg gikk for å se det selv.

Det kom til min mening at når kortet ble endret i mai, var softa fremmed enn den gamle. Den andre forskjellen jeg ikke har lagt merke til er at opptiningstiden har økt med noen få minutter. Så i praksis gikk det verre.

Tross alt må vi vente på frost og tørrvær før du spør kraniet siden hva garantireparasjonen var som ...

Og maskinen var den beryktede ln25 :D

pumpe helper

Aktivt medlem
Her forandret kortet i fjor. Den samme stabile 43min-løp fortsetter som i vinter. Du kan se neste opptiningstid nøyaktig. Fuktighet er 95% og fryser -6.
Hva med andre som har et kort endret. Forbedret enheten i det hele tatt og hva slags sykluser tar det?

I går tok jeg strømmen av pumpen og startet med over 80 min sykluser nå etter 12 timer returnerte den 43 min. Jeg dro for å se utendørsenheten. Det samme ser ut som etter 40 og 80 min .. vel fortsatt åpen overalt.

Kjennet med den nye ln25 i bruk. Det varmer opp i 2 timer og cellen er tydeligere frostig. Jeg gikk for å se det selv.

Det kom til min mening at når kortet ble endret i mai, var softa fremmed enn den gamle. Den andre forskjellen jeg ikke har lagt merke til er at opptiningstiden har økt med noen få minutter. Så i praksis gikk det verre.

Tross alt må vi vente på frost og tørrvær før du spør kraniet siden hva garantireparasjonen var som ...

Og maskinen var den beryktede ln25 :D
Da virker det ikke riktig. Jeg ble utvekslet et kort tidligere enn deg. Jeg husker ikke den nøyaktige tiden, men gården ble helt frossen da.
Det har nå trukket 60min varmeblad på sitt korteste. Forskjellen med den gamle er at den nå klarer seg å forlenge oppvarmingsperioden hvis været er tørt. Det vil si at oppvarmingsseksjoner jeg gjør det jeg har sett som om 1-2t. Aldri en gang siden i vinter har jeg brukt en pumpesikring ned.

Jolberious

Aktivt medlem
Vi har en MSZ-LN25 mindre enn ett år gammel. Dens ganske hyppige avrimningslyder ved utetemperaturer fra omtrent 0 til -10 grader er veldig distraherende. Det er et mirakel å piske og bjeffe i flere minutter hvert tredje kvartal. Lyden høres ned til soverommet. Hvis dette er en funksjon, ikke kjøp den.
Be om en programvareoppdatering (kortutskifting) slik at avrimningstidene endres (kanskje)

Jolberious

Aktivt medlem
Minst smeltende toner på min maskin endret ikke i det hele tatt. Jeg bryder meg ikke engang, men bunnlinjen er ikke veldig galt. Men jeg vil si at jo større støy er som å trekke en toalettskål.
Som jeg sa, endrer avrimningstiden (nå omtrent hvert tredje kvartal), selvfølgelig endres lydene ikke i noen retning. Lydene skyldes termisk ekspansjon

Juhanisto

medlem
Nå med null hjul etter gårsdagens kamp, ​​er det over 80 minutter. Fuktigheten har falt 87%, ifølge det finske meteorologiske instituttet. Ingen natt kortere intervaller, selv om frost hadde kommet nær -8. Jeg dro for å se utendørsenheten før siste tining. Tre frostdews hadde akkumulert. Kanskje tre cent i den ene enden, slik at den andre enden av rutenettet ikke er nok. Det vil si at ca 85% var tørr og frostfri. Fortynner fortsatt hver 80 min. Vil andre som har fått en ny kortstyrke 80? Det føles ikke som at enheten min vil løpe lenger bortsett fra de plysjene. En venns nye enhet fryser i minst 120 minutter før jeg antar at det må avfrostes. Når det er sagt, gjør klokka akkurat det.
Jeg fanger nå 24 og blåser tre. Og nå er det ikke for varmt å blåse .. delvis kraft.

Merkelig enhet er .. det virker som om det ikke gir mening i det hele tatt å gjøre det :D

Kan du klage på det selv .. gi så forvirrende resultater .. fungerer akkurat som du vil ha det. Er dette nå den fryktede kunstige intelligensen som tar kraft fra mannen :D

Hartsa82

medlem
Også denne LN25 og jeg skrev denne kjeden i fjor, da det syntes å fungere normalt og da avfrosting i opptil 120 minutter, klarte jeg alltid dem med en skjermbok. :) Jeg bestilte en logger da, men det kom ikke før frost var over.

Nå, da frosten startet, begynte jeg å fryse i 40 minutter, da startet Ivo i 80 minutter og returnerte deretter i 40 minutter. Jeg sendte en melding til forhandleren mandag og et nytt kort ble utvekslet på onsdag. Virkelig pent preparert!

Avfrostingsintervaller var allerede i skudd, og i dag tok jeg dataene ut av loggeren. I utgangspunktet hadde episodene vært 90 minutter og raskt utvidet til 120 minutter, og i dag har de nye bunnene blitt trukket 200 minutter. Nå ser det ut til å fungere som det burde!

1543511067658.png

MiZuPissi

medlem
Nå med null hjul etter gårsdagens kamp, ​​er det over 80 minutter. Fuktigheten har falt 87%, ifølge det finske meteorologiske instituttet. Ingen natt kortere intervaller, selv om frost hadde kommet nær -8. Jeg dro for å se utendørsenheten før siste tining. Tre frostdews hadde akkumulert. Kanskje tre cent i den ene enden, slik at den andre enden av rutenettet ikke er nok. Det vil si at ca 85% var tørr og frostfri. Fortynner fortsatt hver 80 min. Vil andre som har fått en ny kortstyrke 80? Det føles ikke som at enheten min vil løpe lenger bortsett fra de plysjene. En venns nye enhet fryser i minst 120 minutter før jeg antar at det må avfrostes. Når det er sagt, gjør klokka akkurat det.
Jeg fanger nå 24 og blåser tre. Og nå er det ikke for varmt å blåse .. delvis kraft.

Merkelig enhet er .. det virker som om det ikke gir mening i det hele tatt å gjøre det :D

Kan du klage på det selv .. gi så forvirrende resultater .. fungerer akkurat som du vil ha det. Er dette nå den fryktede kunstige intelligensen som tar kraft fra mannen :D
Har kjølemidler blitt målt?

Juhanisto

medlem
Vel nei .. Kan mangel forårsake unødvendig tining?
Ja, det støter jevnt opp når du kjører med full kraft. Delisk kraft gjør de tre sporene. Jeg husker at noen andre skriver det samme noen ganger.

PolyEsko

Aktivt medlem
Vs: MSZ-LN
Jeg hører designen passer godt på den eksterne døren til stuen, så det hjalp ikke med å kjøpe :)

Fra installasjonen tok det omtrent to timer for de to installatørene, og et umiskjennelig spor. Vel, pipespillene blir trukket igjen, selvfølgelig betaler kunstneren til tross for klagen, ingen egne feil blir gjort, og det gjøres ingen forbedringer til kunden i installasjonsfasen. Vel, det er det.

Ilp fangst 21, varmemodus, ellers automatisk. Med 3 forskjellige termometre som viser 24-25 grader, er det normalt at ilpvarmen varmes opp mye mer?
Her igjen var Mitsun LN den første kvinnegodkjente modellen for veggen. Jeg likte det selv, selv om jeg ville ha likt FH. På tvillingsiden lente jeg meg også på LN-serien.

I går ble LN35 installert i den gangen. Et installatør kom inn klokka 8 og en annen klokken 9.00. Innenheten i en millimeterplass på veggen min og røringen gjennom øverste etasje ut til utendørsenheten akkurat som jeg hadde planlagt, og jeg uttrykte mitt ønske. Rør mindre enn 8 meter. Uten lengre pauser reiste de seg opp og dro kl. 13.45. Alt er bra for dem. Så ingen klager. En gang gjort. :)

Installasjonsprisen virker normalt for meg. Visst, det ville vært billigere å få en standardinstallasjon gjennom en yttervegg med et 3 meter minimumsrør.

Jeg hadde fremdeles noe arbeid å gjøre, da jeg pakket ut strukturene selv. Og selvfølgelig legger jeg dem på plass.

Også her måtte ILP sette den til +19 grader, ellers ville hytta blitt blitt for varmt.

Utendørsanlegg 08/2018 og innendørs enhet 09/2018 produsert.
Sist endret:

PolyEsko

Aktivt medlem
Vs: MSZ-LN

Fungerte ikke med det brakte wps, men det wifi-modul fungerer selv uten. Det som ble dårlig beskrevet i metode 2 i brukerhåndboken var at når modulen er i delingsmodus (5-10 sekunder på bunnen), må mobiltelefonen søke etter et nytt WiFi-nettverk som er opprettet av modulen, og bli med det med passordet på siden av WiFi-modulen. Når du er koblet til dette nettverket, må du angi adressen 192.168.11.1/nettverk i mobilnettleservinduet som adresse for å angi tilkoblingsinnstillingene for ditt hjem WiFi-nettverk i modulen.

Jeg måtte selv lure på noen få ganger om instruksjonene før jeg forsto hvordan de jobbet.
Fungerer bra, men i instruksjonene litt ruskind. Du må bare trykke på denne modusknappen i ca 5 sekunder.
Hvis du trykker på i 7 sekunder eller mer, må du ikke gjøre det på ditt eget nettverk, som du kan bruke til å koble til en wlan-gadget og gi melcloud motic ditt hjemmenettverk og passord.

Deretter drømte han uten noen kunngjøring, men var koblet til hjemmenettverket fra baksiden av hodet.

Juhanisto

medlem
Farvel ... Fire timer siden trakk mitsu i går kveld. Jeg kunne ikke se lenger. Nå om morgenen i over to og en halv time. Synes å være i orden med null hastighet. La oss se hva som skjer når frosten starter. Jeg lurer på om fuktigheten måles av avfrostingsprogrammet? Nå var det veldig fuktig, over 95% og fryset over ti grader Celsius. Hvis det fungerte normalt, men det var bare så ekstremt vær da jeg droppet avfrostingen hver 43min.

Mitsuln25

nykommer
Min LN25 ble oppgradert i dag med en softa (dvs. kortutskifting). Om kvelden kan jeg fortelle om det har påvirket avfrostingsintervallet.
Nå med et par dager med erfaring, ser det ut til at avrimningsintervallet er rundt 2:30. Ganske stor endring når vi pleide å gå på begge sider av timen og noen ganger mellom 40 minutter.

Xartoja

medlem
Avfrostingsintervallet her er 2,5 timer, selv om det ikke har vært behov for avfrosting i en uke da duggpunktet har vært flere grader lavere enn utetemperaturen. Ikke en eneste dråpe kom av når den tines for et øyeblikk siden. Hvorfor er ikke disse portene utstyrt med lyssportsensorer? Sparer maskin og energi når du ikke trenger å tine hele tiden.

spire

moderator
Vedlikeholdsdeltakeren
Avfrostingsintervallet her er 2,5 timer, selv om det ikke har vært behov for avfrosting i en uke da duggpunktet har vært flere grader lavere enn utetemperaturen. Ikke en eneste dråpe kom av når den tines for et øyeblikk siden. Hvorfor er ikke disse portene utstyrt med lyssportsensorer? Sparer maskin og energi når du ikke trenger å tine hele tiden.
Jeg slår på at "tinene" er gjort for å sikre oljesyklusen.

Santtu89

medlem
Kortet ble også erstattet på torsdag. Umiddelbart ble oppvarmingsperioder forlenget. I går blåste det for 2,5 - 3,5 timer med utetemperaturer et sted rundt -6. I dag, etter hvert som temperaturen stiger, begynte å samle seg i celleutstyret, og oppvarmingsperioden har begynt å forkorte seg. Siste 1h 50min. Cellen er også tydelig mer frossen enn det gamle kortet. Fang 25 og 4 hastighet.

smultring

nykommer
Installert på våren, varmer LN35 opp i 30 minutter og tines i ca. 10 minutter. Jeg har prøvd å være i forbindelse med den som installerte et par uker, men han svarer ikke. I tillegg har jeg satt Scanoffice post uansett, men det kommer ikke til et svar. Har andre hatt samme problemer med å ikke få svar fra importøren?

smultring

nykommer
Jeg mottok samme melding om oppdateringen. Oppdateringen tok omtrent 10 minutter.
Behandles tøtingen rett før, det vil snart være klart om operasjonen var nyttig. en oppdatering til den syklusen.

// Så langt fortsetter den samme syklusen, det vil si 30 minutters oppvarming. Det bør bare være en oppgradering til Wifi-adapteren.
Sist endret:
Så jeg la merke til at denne oppdateringen gjorde at enheten i hjemmenettverket kunne få tilgang til nettleseren ved hjelp av en IP-adresse, for eksempel for å endre WLAN-nettverket eller IP-adressen uten et passord. Nå vil konfigurasjonssiden be om brukernavn og passord, i det minste husker jeg ikke at noe burde ha blitt satt inn under installasjonsprosessen. Er det noen opplysninger om hva som er standard ID / passord?

Redigere:
Den åpne siden har vært opp til denne oppdateringen i henhold til installasjonsinstruksjonene. Selvfølgelig, det betyr ikke noe mye om du ikke trenger å forandre nettverket ditt, men på den annen side vil du ikke bli fristet til å tilbakestille Wi-Fi-adapteren, med mindre ditt brukernavn / passord er klart. :D

https://scanoffice.fi/wp-content/uploads/sites/11/2018/01/asennusohje_mac-567if-e_fin.pdf
Sist endret:

Micco85

nykommer
Også her kommer en ny eier av mitsu ln25 ilpin, i dag gikk ks luftvarmepumpens folk for å installere enheten i løpet av få timer vm88 direkte strøm til et tømmerhus i sentrale Finland. Veldig pent, enheten var innbydende hjemme i varmt vær ved ankomst på jobben.
Området som skal oppvarmes er ca 100m². Blåser fra kjøkkenets yttervegg til stuen og lobbyen hvor du går inn i 2x soverom.

Nå fanger testen for de første dagene 24 og blåser 3, den nest raskeste.
Elektriske varmeovner ble falt fra det oppvarmede området godt ned for å få maskinen til å fungere.

Minst 14,13 av smeltene har ikke vært verifiserbare ennå. Etter det var enheten avstengt i et par timer mens jeg kjempet for å få den WiFi til å fungere.
I det minste fikk jeg ikke Asus lagt til med wps, så jeg gjorde det manuelt i henhold til xartos instruksjoner.
Takk til alle deltakere for disse nyttige tipsene!

Oh yes. Innenhet og utendørsenhet både 08/2018.
Sist endret:

Micco85

nykommer
Installert på våren, varmer LN35 opp i 30 minutter og tines i ca. 10 minutter. Jeg har prøvd å være i forbindelse med den som installerte et par uker, men han svarer ikke. I tillegg har jeg satt Scanoffice post uansett, men det kommer ikke til et svar. Har andre hatt samme problemer med å ikke få svar fra importøren?
Jeg ga informasjon til scanofficie i dag om den dårlige melclouden på engelsk da melclouds svenske støtte ba dem om å nærme seg det.
La oss se om det er et svar ..

Sier jeg

medlem
Jeg kontaktet Scanoffice direkte og da jeg forklarte hvordan enheten virker, lovet de å oppgradere utendørsenhetskortet, men forhandleren / installasjonen av maskinen tok seg av den.

B12

medlem
For en uke siden ble det installert 2 LN25 pumper. Huset er enetasjes 165m3 boareal. Utendørsenhetene kom ovenpå hverandre i bakgården. Til den øvre kom smeltevannshåndboken slik at den ikke lotiseres på den nedre.

Innenhetene var godt plassert, og hele huset er nå bare oppvarmet med pumper. Den første stemningen er veldig lovende. Jeg har ikke klokka avfrostingsintervallene, men i minst et par timer har jeg vært nede.

Xartoja

medlem
På slutten av september ble vi installert 2 av LN25-ene samtidig. Prisen var 1140e pr. Pumpe og installasjoner 650e / pc. Prisen på et stykke ville ha vært det samme selv om du bare hadde satt en.
I budprosessen for de to pumper tilbød ingen firma en volumrabatt, og det var ingen rolle at kaldrøret ikke var mer enn 3 meter totalt, så jeg valgte den billigste scanningspakken jeg fant. Etter husholdningsfradrag, koster ca.3te.

B12

medlem
Tør du å fortelle meg hvor mye det koster å installere to pumper samtidig?
3600 € og ingen kvantumrabatter. Hva har nå blitt skuret på nettet for annonser, over 2000 € / stk blir bedt om av de fleste store butikker. Det var en liten lokal forhandler. Den samme $ 1800 ville ha vært en pumpe. Husholdningenes fradrag er ikke beregnet på den tiden.
Uvitende om noe, ville du tro at du ville få litt rabatt når du bare må besøke for guider, etc. Sparer tid og miles.

Selvfølgelig vil det være mest attraktivt for kunden å få den mulige rabatten på prisen på enheten, i stedet for kostnadene ved installasjonen.

jiikoo

Aktivt medlem
Så jeg la merke til at denne oppdateringen gjorde at enheten i hjemmenettverket kunne få tilgang til nettleseren ved hjelp av en IP-adresse, for eksempel for å endre WLAN-nettverket eller IP-adressen uten et passord. Nå vil konfigurasjonssiden be om brukernavn og passord, i det minste husker jeg ikke at noe burde ha blitt satt inn under installasjonsprosessen. Er det noen opplysninger om hva som er standard ID / passord?

Redigere:
Den åpne siden har vært opp til denne oppdateringen i henhold til installasjonsinstruksjonene. Selvfølgelig, det betyr ikke noe mye om du ikke trenger å forandre nettverket ditt, men på den annen side vil du ikke bli fristet til å tilbakestille Wi-Fi-adapteren, med mindre ditt brukernavn / passord er klart. :D

https://scanoffice.fi/wp-content/uploads/sites/11/2018/01/asennusohje_mac-567if-e_fin.pdf
Standardpassordet og IDen kan bli funnet på den WLAN-terminalen inne i pumpenheten inne i luken. Ta et bilde av det klistremerket hvis du finner det, du trenger ikke å pinne de symbolene på taket.

B12

medlem
Uvitende om noe, ville du tro at du ville få litt rabatt når du bare må besøke for guider, etc. Sparer tid og miles.

Selvfølgelig vil det være mest attraktivt for kunden å få den mulige rabatten på prisen på enheten, i stedet for kostnadene ved installasjonen.
Det er det du tror. Det ser ut til å være et hitprodukt, og husholdningsreduksjoner og gimmicks drive vag pakkeprising, hvor timelønnen på installatøren stiger til partikeltallene av et kjøleskap installatør.

Jeg ba om et tilbud for to pumper og den totale prisen var i området. Dyrere i andre butikker i området. Jeg spurte ikke engang prisen på en, men jeg hørte fra landsbyene at de har satt samme pris.

Det ble håpet at minst 20 grader Celsius ville bli nådd av pumper alene. Deretter trær i bakovnen i tillegg. Vi har en semi-elektrisk gulvvarme i huset, og jeg slått av den unntatt i våtrom. La oss se på hvordan pumpene gjør sine ting.

Tehri

medlem
Jeg antar at 2 pumper er en "normal" rekkefølge hvor man er. Jeg tror ikke så mye rabatter. Pumper har blitt solgt i rekord tall i år, så det er ikke behov for selgere å kaste, ta eller gå.

Vi har fortsatt bare Mitsu pumpe på badet og den andre toalett gulvvarme på. Mitsu's fangst var hovedsakelig 23 og blast 3. Det andre toalettet trenger ikke når det er lite, teppet på gulvet og der vannet går ned enten fra bassenget eller vasken. Peisen har blitt brent nesten daglig.

juha_snow

nykommer
Hei!

Her finner du eieren av to LN-25-modeller. Installasjon 3. desember 2018 Prisen var 3500 eur. Jeg laget selv gjennomføringene (2 for yttervegg og 1 for skillevegget) og kabinettene for rør innvendig og utvendig, og trakk de elektriske ledningene til å henge mellom sentrum og utendørsenhetene. Wooden 2-etasjes enebolig bygget i 1980, oppvarming område ca 155 m2. En enhet nede til stuen med peis / stue, en annen oppe til lobbyen. Ovenpå enhetens rørtrekk var utfordrende (ca 9m). Jeg er fornøyd med installasjonen.

Luftvarmepumperne selv har ennå ikke blitt bedre overvåket, varmen kommer der. Peisen har blitt brukt så mye varme har blitt brukt allerede. Jeg ser på tineintervall i helgen.

Problemet med å plage er å kontrollere to innendørs enheter med to fjernbetjeninger. Enhetene er så nært sammen at de tilfeldigvis mottar et styresignal fra hver fjernkontroll, dette er veldig irriterende. Håndboken har instruksjoner for parring av fjernkontrollene, men jeg har ikke klart å få dem til å fungere skikkelig. Nå er innstillingene slik at begge innendørs enheter tror at de er nr. 1, og ta kommandoer fra fjernkontrollen hvis de er paret med 1. Når jeg prøver å endre nummereringen (2, 3 eller 4), gjør innendørsenheten ingenting. Har andre gjort parringsarbeidet? Har jeg en tilbakestillingsknapp på innendørsenhetene, kunne jeg ikke finne noe annet enn tilbakestillingsknappen på wifi-modulen, og det har sannsynligvis ingen innvirkning på dette (ikke alle Wi-Fi er aktivert ennå). Fjernkontrollen har en tilbakestillingsknapp, men å trykke på den og fjerne batteriene har ikke gjort at innendørsenhetene glemmer å være nr. 1. Hvis jeg trekker strømmen av sikkerhetsbryteren, vil det nesten ikke nullstille innendørsenhetene?

juha_snow

nykommer
Jeg fikk jobben, så jeg fikk beskjed. Jeg slått av både innendørsenhetene, deretter utendørsenhetene fra sikkerhetsbryteren og deretter batteriene fra fjernkontrollen. Deretter slår nr. 1 varmepumpe på sikkerheten på, batteriene i og tilbakestillingsknappen på fjernkontrollen, parringsinnstillingen # 1 eller "1 ~ 4" i 2 sek + valg med samme knapp + "sett" -knappen. Deretter oransje PÅ / PÅ-knappen på innendørsenheten. Gjør deretter samme operasjon på en annen enhet med forskjellen at nummeret er 2. Fungerer!

Tonttuj

medlem
Her for to forskjellige enheter gikk nummerering og parring av fjernkontrollene ved å kaste.
Fjerne en gammel og installere to nye LN25s med arbeid 3790, -
opp Bunn