MSZ-LN

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Nå begynner det å bli ganske fin krøll med fire sensorer koblet til Raspberry Pi. Her går vi med plusspolen, der avrimingskontrollen til og med fungerer på en eller annen måte fornuftig.

Temperaturen på cellen (innendørsenheten) er veldig klar for de tininger. Logikken jeg kodet disse tiningene i lengder på 5:10, 5:10 og 3:40. Frost kommer vanligvis nær 7 minutter.

Utetemperaturen logges med en egen logger, som må kobles til PC-en for å motta data, så det kommer med litt forsinkelse. Det må fortsatt settes opp overvåkning i sanntid.

1550352893452.png

Sebbe

medlem
Tilbakemelding Score
0
Vi ble utstyrt med en Mitsu LN35 fra begynnelsen av uken. Temperaturen har variert mellom -6 og +8 grader. Jeg har ikke fulgt i mer detalj, men bare en gang jeg har hørt om varmepumpen for å gjøre smeltesyklusen. Noen få ganger har det tatt en pause etter at peisen har blitt varmet opp.
Det er tatt cirka 40 kWh strøm på fem dager.
Problemer med nemas.
Edit: nå 55kWh og mer tiner. Tining er ganske stille, ingen "PSSSCCHHT" høres ut som i Toshiba når firveisventilen slipper trykket. Ikke en gang for to tiner på en time.
Sist endret:

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77
Forresten, denne tråden antar at alle pumper vil ha de samme strykejernene. Jeg vil ikke anse det som umulig at selv kontrollkort / hele settet med sensorer osv. Kommer fra to forskjellige underleverandører. Tross alt er dette ikke en bulkvirksomhet som biler - selve merket lager ikke mange deler av sluttproduktet i egne fabrikker.

Xartoja

medlem
Tilbakemelding Score
6
Nå gjør ln25 spennende smelting. Utenfor +2 grader. Kompura vil starte avriming (unødvendig når cellen er helt ren), dvs. ta svinger, men vil stoppe etter cirka 10 sekunder. Innendørsenheten går tilbake til normal blåsing om noen minutter. Det vil si at disse er tine på under 4 minutter. Ingen slike ting har kommet før. Er det normalt?

B12

medlem
Tilbakemelding Score
3
Mens jeg lå på denne sofaen, la jeg merke til den samme tingen. Måten ligner på. Laget en veldig kort tining. Hva er det som er uskarpt når det ikke er is i cellen. Så, det fungerer som det skal

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
I går var det ingen tining før luften ble kald på kvelden. Dette fungerer alltid når det er en drøm hvis det ikke er frost. Frost er gift for maskinen min i det minste. Ved frityrfresing .. det vil si at når kryperen starter celletørketiden tar det 3min 50sek nøyaktig hver gang. Nå, på sitt korteste, gjør det samme for 50 sek. Så ja, jeg har et problem med den avrimingssensoren og dens beliggenhet. Frosten får sannsynligvis ikke høy nok varme og avrimingen er maksimal. Selv i frost tiner kennelen allerede godt før avrimingen er fullført. Softa fungerer på pluss, knapt noe galt med det .. har noen gang vært. Holdningen til importøren forbløffer fortsatt. Jeg antar at du ikke en gang har prøvd å finne årsaken til tineverket. La oss bare bytte kort. Det må være feilen. Hvis mangelen er avrimingssensoren .. har noen allerede bestilt feil del i Thailand og fikset det. Eller noen har en sentraleuropeisk sensor som krever høyere sluttvarme. Noen fungerer når det er en annen komponent i konfigurasjonen. Det ville forklare den tilfeldige feilen. Naboen jobber, men det har jeg ikke. Hva sier eksperter er mulig?

spire

moderator
Vedlikeholdsmedlem
Tilbakemelding Score
77
Mens jeg lå på denne sofaen, la jeg merke til den samme tingen. Måten ligner på. Laget en veldig kort tining. Hva er det som er uskarpt når det ikke er is i cellen. Så, det fungerer som det skal
Hmm .. hva er vitsen med en slik smelting da?

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Vel, min egen spiller ny når temperaturen er et lite pluss.
1550403894319.png

Oppvarmings- og avrimingssykluser (D = avriming begynner, H = oppvarming begynner):
12:23:10 H ??: ??: ??
20:17:20 D 07:54:10
20:22:30 H 00:05:10
21:29:50 D 01:07:20
21:35:00 H 00:05:10
22:50:10 D 01:15:10
22:53:50 H 00:03:40
00:19:10 D 01:25:20
00:22:40 H 00:03:30
01:47:10 D 01:24:30
01:51:20 H 00:04:10
03:25:10 D 01:33:50
03:29:20 H 00:04:10
05:13:10 D 01:43:50
05:18:10 H 00:05:00
07:11:20 D 01:53:10
07:16:20 H 00:05:00
09:19:40 D 02:03:20
09:25:30 H 00:05:50
12:02:00 D 02:36:30
12:05:50 H 00:03:50

B12

medlem
Tilbakemelding Score
3
Hmm .. hva er vitsen med en slik smelting da?
Jeg antar at det smelter noen med maksimale intervaller uansett. Hvis det ikke er is, varmes utecellen øyeblikkelig opp og avrimingssensoren slutter å tine opp. Jeg vet ikke sikkert om isen er ekte eller ikke.

Endringen i vannet, dvs. avriming av isen, tar energi og temperaturen i cellen stiger ikke før all isen har smeltet. En ren celle reiser seg umiddelbart. Noen ser nå ut til å ha en situasjon der sensortemperaturen, av en eller annen grunn, ikke umiddelbart stiger selv om cellen allerede har tint og pumpen tror at isen ikke tiner. Forkorter deretter oppvarmingstiden slik at cellen ikke fryser så mye.

Hold deg rundt sensor, dårlig kontakt med overflaten som skal måles, feil sensor eller hva? Dårlig kontakt indikeres hvis sensoren ikke smelter, men samler is.
Sist endret:

Lassila

medlem
Tilbakemelding Score
6
....
De tilbød også å ta avgang med meg, og få tilbake $ 200 mindre enn det jeg betalte for enheten og ingenting for installasjonen. "Morsomt" her er at det aldri har blitt innrømmet at det er et problem med enheten, men heller ikke forbudt. Jeg har flere ganger bedt som faller innenfor det avriming logikk for å virke bare i en retning (oppvarmingssyklusene forkorte bare), men dette spørsmålet er alltid forblir ubesvart.
Personlig fikk jeg avtalen da jeg valgte veldig høyt, hyppig tining (dryppintervall ca 40 min). Den tette tine-syklusen er kanskje ikke en feil, men hvis lydene er noe annet lovet i brosjyrene, er dette helt klart en feil. I tilfelle en avtale blir avviklet, må jeg få tilbake hele beløpet for avtalen, som jeg gjorde.
I praksis er selgeren ansvarlig for produktet som han selger til forbrukeren, men i dette tilfellet den foreslåtte rivningen av Scanofice, som jeg gikk med på.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
I tilfelle en avtale blir avviklet, må jeg få tilbake hele beløpet for avtalen, som jeg gjorde.
Også for installasjon? Hvor lenge hadde du hatt pumpen da butikkene ble revet?

De smeltende lydene har virkelig vært urovekkende. Det tok mange uker å venne seg til at de våknet til tining om natten.
Sist endret:

Lassila

medlem
Tilbakemelding Score
6
Hele transaksjonsbeløpet (enhet + installasjon) ble kreditert kontoen din før maskinvaren ble fjernet. Har ikke en gang ønsket å prøve å bytte kort. Enheten var i bruk i litt over et år. Etter ett års bruk uttalte jeg også at det ikke ble sett noen besparelser i strømforbruket, faktisk økte årlig forbruk litt. Huset vårt har elektrisk oppvarming, og melcloud så ut til å ha brukt mer enn 1400 kWh strøm, så en liten nedgang i det totale forbruket burde ha vært synlig.
Slik skrev jeg til en selger om en stemme:
"Spylende lyder er veldig irriterende og repeterende med hyppige utetemperaturer fra null til -10 grader. Avriming skjer med intervaller på omtrent 40 minutter (36 ganger om dagen). Lyden er urovekkende, spesielt om natten. avrimingslydene er så repeterende og irriterende at enheten ikke oppfyller støyverdiene som er oppgitt i brosjyren og ikke er egnet for oppholdsrom. "
rediger: forbruksverdi

Koupa

nykommer
Tilbakemelding Score
2
Me!
Jeg byttet kort for et par uker siden. Nå har det fungert bra. Før avrimingen kom bare 30 minutter. hver nå, men nå er det ingen vanlige sykluser. Jeg har ikke sett cellen fryse, men å skifte kort hjalp virkelig.

Multi860

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Kveld på kolonnen.

Min flerspalte pumpe mxz-2d53vah2 ble reparert som følger.

Symptomene var lik de i disse modellene.

Det vil si, avrimer transduseren i topprøret og 15 mm teltpute på (festet til svinger) og med lokket lukket.

Kjenn ham om det er holdbart eller farlig for pumpen, men når du tiner tiner 4-6 minutter uansett.

vedlegg

Multi860

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg hadde allerede akseptert at 40 min oppvarmingsperioder, og jeg bare dyttet tine med den sensoren som beveget seg når det ikke var noen mening i den "intelligensen", men det så ut til å være lengre oppvarmingsperioder.

Nå varmet opp i et par timer, med frost på -10 ° C og 90% luftfuktighet.

Dette kan være midlertidig, men tidligere sensorsendinger osv. Har ikke hatt samme effekt.
Sist endret:

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Pumpen min har noen ganger opplevd mirakuløs helbredelse. I fjor vinter begynte det av en ukjent grunn å fungere i mars, inkludert økende varmesykluser. Denne vinteren var det imidlertid tilbake til kortere tining og 40 min sykluser. Nå, etter plussrullene, har den også trukket over 2 t oppvarmingssykluser, men jeg ville ikke holde pusten ennå. Det er her uforutsigbarheten ligger. Det fungerer muligens i flere uker, men kom tilbake til den vanvittige sløyfen.

Kom igjen Juhanisto, og treet vil kaste pumpene på et øyeblikk, auto-modus og fangst +24 uten å slå av enheten. For et par uker siden, da det var -20 grader, lå den ovenpå maskinen fast i hoppet deretter tilbake til varmesiden. Han hoppet deretter til en jevn syklus på 90 minutter i et par dager, hvoretter han løftet mer enn 2 timer til tineintervaller.
Og kortene ble faktisk byttet ut i underetasjen og oppe før årsskiftet.
I en tørr frost tines rene celler hvert 30. minutt, og i regnvær tilstoppes cellene med avrimingsintervaller på 90 minutter.:D
Jeg prøvde dette, og like etterpå begynte det å øke det varmeintervallet. Imidlertid må det huskes at dette skjedde på plussiden, når du kanskje har timer med oppvarminger uansett, og det ser ut til å påvirke den logikken. Må prøve igjen hvis det er lengre frost.

Santtu89

medlem
Tilbakemelding Score
0
Her er en lignende aktivitet som Wood. I går kveld da jeg gikk i frost, gjorde jeg oppvarming på 80 minutter og begynte tilsynelatende å forlenge den. Natten var antagelig nærmere -10. Nå bare noen -3 og for tiden varmer opp 2t 20min. Jeg har nettopp besøkt taket til utendørsenheten så nesten ren så ut til å være. På en eller annen måte ser det ut til at temperaturen noen ganger er pluss.

På en eller annen måte, logisk nok, ville det være aktuelt for den avrimingssensoren å samle is over lange perioder med frost og drive inn i den korte syklusen. Jeg la også merke til ganske tidlig i ørene at i går kveld når været var iskaldt og det begynte å tine opp i går kveld, var de opprinnelig mye kortere.

På den annen side, hvis Juhanisto og Wood begge har flyttet sensoren og sjekket at den ikke er frossent og fortsatt gjør den korte syklusen ...

Gjort nå en tining og en rask en. Noen varmet opp i 2:30 minutter. Fangsten er 24 og blåsten 3/4

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Det fungerer fortsatt bra her. Lange perioder. Visst er det solfylte dager og solen skinner i utendørsenheten. Fuktigheten har falt drastisk de siste dagene etter hvert som solen og brisen har gått.

Så jeg bare flyttet sensoren på et annet sted i samme rør. En som ikke treffer isolasjonen. Men så var det frossent. Den skal ikke fryse nå. Vel, da, for en stund, vel. Men ja, selv etter overføringen kjørte den dit i en 30 min frost. Det ville føles rart om jeg hadde frosset igjen.

Det virker ganske rart å ha den oppførselen. Pluss fungerer bra og kan utvide. I frost kan du bare forkorte syklusen. Som når en sensor skulle oppdage en frost og slå på et helt annet avrimingsprogram.

ape

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Det ser jo ut til at det i frosten ikke varmer opp, 25kwh / dag strøm strømmer i stallen og nå, etter et par dager, har forbruket sunket til under 10kwh / dag.

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Nå må jeg ha smeltet i går ??. I det minste har jeg ikke oppdaget tining. Jada, jeg har ikke sett 24/7 :D
Utendørsenheten rør ved den laveste hele lengden av en halv centimeter tykk, og kan ha en gjennomsnittlig bredde på 3 cm tett blank is. Andre steder smeltes risten. Det blåser forsiktig, men romluften er varmere +35. Det har ikke vært noen avbrudd i det hele tatt. Fiske +23 og blåser 4/5. Når været kondenserte dropperen maksimal sirkulasjonsvannstemperatur for sentralvarme +40. Fangsten i den er den samme +22. Dette er hvordan det ser ut til å spille, selv om noen mistenkte at haien ikke ville være i stand til å kontrollere den lille varmen. I følge Mel-appen er forbruket 335-420Wh / h, dvs. har konsumert 8-10kWh / dag. Hvis det nå med en null rulle ville være i stand til å gjennomsnittlig 4 koeffisienter for turer så .. ca 1,3 kW produsert minimum. Så i det minste bøyer dunene helt fint uten pause, og det fungerer akkurat som jeg hadde planlagt det. Håper jeg beregnet riktig :D

PolyEsko

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Ja, ikke verre nå, fordøye det. En til to ganger om dagen høres i potten med suppe. Bare kontinuerlig driftsstans, fordi behovet for oppvarmingsenergi er veldig lite.

Det er energiforbruket til apen som vinker. Ganske pålitelig følelse.

svigerfar kulutus.JPG

De største toppene da hytta var tom i flere dager og var over 20 grader. På avstand la jeg pumpen i en litt unødvendig stor testforstand. Gjennomsnittlig forbruk i løpet av måneden var 10 kWh / dag. Kjøleren tiner hver 2. time og kompasset hadde delvis kraft hele tiden, men nå var varmen bare en pause.

redigere: vedlagt temperaturprofil
lämmöt.JPG

Siste sesong for å blåse varme:
Screenshot_20190219-121822.jpg
Screenshot_20190219-121851.jpg
Sist endret:

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Det var iskaldt om morgenen klokka -18. Mitsu gjorde imidlertid to timers episoder. I så måte fungerer det bra igjen. Solen skinner selvfølgelig på utedelen og snøen hadde i det minste slått på vannet, så jeg antar det var godt og tørt. I morgen formiddag lovet opp til -25 vil se om du kan beholde episodene så lenge.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Også her har pumpen gjort et mirakel og begynt å forlenge de oppvarmingsperiodene når været blir kaldt. Virkelig, disse plussbildene virker noen ganger å påvirke det. Også her har sola skinte. Utetemperaturføleren er mot sør, noe som gjenspeiles her, spesielt mellom 14:00 og 17:00 når utetemperaturen stiger.

1550776721532.png

Tupo

medlem
Tilbakemelding Score
1
Utenfor nå på -26, RH 46% og i det minste basert på temperaturloggen, ser det ut til å spille fornuftig, det er litt av den typen saging, men jeg vil tolke de tre større dråpene som tiner. Fiske +22 og blåser 4/5. Innetemperatur +20. Det føles virkelig som atferden ville ha endret seg nå etter plussene. Det ser ikke ut til å være noen logikk for driften av de tingene.

3AC2DFB2-C2E8-46CC-8669-EBAB3D025DAA.jpeg

Niko Mies

nykommer
Tilbakemelding Score
0
Jeg la merke til det samme selv. Nå etter plussvindene, når natten har vært hardere og nå er den -22, har smelteintervallene vært 1:40 - 02:00. Aldri før på vinteren har det vært så langt intervall med mindre kupeen har en ovn oppvarmet og pumpen ikke trenger å varme opp hytta alene. Jeg lurer på om det virkelig var is eller noe på sensoren eller hva som helst.

redigering: Det er knapt noen pumper som er laget uten at eieren ber om firmwareoppdateringer via nettverkstilkoblingen?

samza

medlem
Tilbakemelding Score
6
Det er den fuktigheten som påvirker. Det var først denne uken at fuktigheten virkelig falt sånn. Våren holder på.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Under tidsstemplene og lengdene på avrimings- og varmesyklusene når utetemperaturen synker fra -6C på ettermiddagen til -16C om morgenen. Jeg hadde virkelig det samme i fjor. I februar og mars, etter hvert som sola begynte å skinne mer, begynte tinesyklusen å fungere godt. Men jeg er ganske sikker på at neste januar for å gå tilbake til den samme syklus av 40min.

Nå har praktisk talt ingen iser samlet seg fra avrimingen. I forkjølelsen av januar kunne "til og med" en liter eller et par dager komme. Egentlig litt også. På den annen side, får ikke det våte været mer energi pumpet ut av luftkuben?

21.02.2019 12:17:10 H 00:06:50
21.02.2019 13:39:30 D 01:22:20
21.02.2019 13:44:50 H 00:05:20
21.02.2019 15:18:00 D 01:33:09
21.02.2019 15:23:50 H 00:05:50
21.02.2019 17:06:20 D 01:42:29
21.02.2019 17:11:00 H 00:04:40
21.02.2019 19:04:30 D 01:53:30
21.02.2019 19:09:20 H 00:04:50
21.02.2019 21:12:50 D 02:03:30
21.02.2019 21:18:20 H 00:05:29
21.02.2019 23:45:50 D 02:27:30
21.02.2019 23:52:40 H 00:06:50
22.02.2019 02:20:00 D 02:27:19
22.02.2019 02:27:10 H 00:07:10
22.02.2019 04:54:20 D 02:27:10
22.02.2019 05:02:10 H 00:07:50
22.02.2019 07:29:30 D 02:27:20
22.02.2019 07:37:20 H 00:07:50

Juhanisto

medlem
Tilbakemelding Score
19
Fra de tre avrimingslengder, kan du se når avrimingslengden oppstår når du ikke lenger forlenger syklusen. 5,50 forkortes fortsatt .. 7,50 holder den samme episoden. Akkurat den tiden jeg søkte. Wood kunne studere tidene og fortelle hvor det nøyaktige poenget går på maskinen hans hvor han skulle forkorte syklusen. Har den tydelig logikk eller går det av været.

Her igjen i kveld var det over 2t episoder fremdeles. Jeg gikk for å se gitteret om kvelden etter 1 t 30 min. Det var omtrent 70% blokkert da. Tiningstiden var ganske nøyaktig 8 minutter etter den 2t 20min. Deretter forkortet ti minutter syklusen. Det begynner å være så lange intervaller at du ikke har tid til å klokke deg inn. Ellers er bortkastet liv og lytter til skam :D

Ja, jeg tror fremdeles at den korte varigheten av episodene skyldes at sensoren blir frostet / fryser i ekstrem frost. Jeg hadde den i sensorrøret fullt av is. Vann kan renne inn i den under avriming. Kanskje den isen rundt ledningene vil forstyrre målingen selv om sensoren selv er smeltet. For meg utvidet isen seg til sensoren derfra til beskyttelsesrøret og beskyttelsesrøret var frosset minst 5 cm.

Sebbe

medlem
Tilbakemelding Score
0
Morgenen var -20 frost og luftfuktighet RH ~ 90%.
Avriming 5:30 og neste gang rundt 7:30, dvs. annenhver time. Så den nye pumpen fungerer.

I det svenske forumet var det snakk om LN-pumper om at installasjonsselskaper hadde lånt håndholdte datamaskiner fra Mitsu for å oppgradere programvare hvis det var flere pumper eller nye kort hvis få var tilgjengelige.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Fra de tre avrimingslengder, kan du se når avrimingslengden oppstår når du ikke lenger forlenger syklusen. 5,50 forkortes fortsatt .. 7,50 holder den samme episoden. Akkurat den tiden jeg søkte. Wood kunne studere tidene og fortelle hvor det nøyaktige poenget går på maskinen hans hvor han skulle forkorte syklusen. Har den tydelig logikk eller går det av været.
Jeg må gjøre analysen når jeg får nok måledata. Det nåværende målingsarrangementet med seks sensorer har bare gått noen dager. Jeg kan også gi rå data til andre hvis det er interesse for å utforske.

kondensatoren

medlem
Tilbakemelding Score
2
I en fantastisk lang tid uten å tine varmet også min egen pumpe opp når frosten strammet i går. Utetemperaturen endret seg fra -9 ° C til -22 ° C. Ved 20-tiden var utetemperaturen allerede -19 ° C.

IMG_0026.jpg

Santtu89

medlem
Tilbakemelding Score
0
Ja, jeg tror fremdeles at den korte varigheten av episodene skyldes at sensoren blir frostet / fryser i ekstrem frost. Jeg hadde den i sensorrøret fullt av is. Vann kan renne inn i den under avriming. Kanskje den isen rundt ledningene vil forstyrre målingen selv om sensoren selv er smeltet. For meg utvidet isen seg til sensoren derfra til beskyttelsesrøret og beskyttelsesrøret var frosset minst 5 cm.
Er du sikker på at du vil ha det hvite røret?

Her oppfører pumpen seg på samme måte. Sannsynligvis varmer noe 2t 30min opp og deretter en rask tining. Utedelen er nesten ren når den begynner å tine.

B12

medlem
Tilbakemelding Score
3
Hvis dette er tilfelle, er det rart om du må gå galt andre steder. Selv om sensordekselet er fullt av is, smelter det ikke noe sted når pumpen er avrimet. Og selv om den smelter, fryser den så snart pumpen begynner å varme. Sensorvarmen stiger ikke, og pumpen tror at cellen er frossent og vil forkorte oppvarmingstiden ytterligere når cellen ikke ser ut til å smelte i det hele tatt. Den holdes deretter på minimum 30 minutter og holdes der til det varme været smelter og tørker sensoren.

Når den begynner å fryse, begynner sensoren å samle is og trommelen starter igjen. Noe må gjøres. På internett helbreder ikke lechery ... Noen kjedelige ninja-tenkede sultan med nedsatt funksjonsevne kan gjøre triks på sensoren og rapportere om healeren ville stoppe eller i det minste gå videre til andre deler.

Har du en avrimingspumpe et sted der du kan spraye snø og samle kinoer på pumpen? Denne vinteren har strødd ganske mye. Jeg har begge pumper under store takskjerm, og selve snøen har aldri blitt lagt merke til på pumpens overflater. Avriming har arbeidet normalt fra november til i dag. En ting til felles må være at den ene fungerer og den andre ikke.

treet

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
25
Jeg har avriming, men jeg kan ikke spraye når det er den "beskyttelsesvesken" på. Og jeg har ikke hatt den sensoren på isen.
Sist endret:

pumpe helper

Aktivt medlem
Tilbakemelding Score
13
Ja, men så er det de som ikke har byttet kort. Flere feil / årsak mulig?
Ja, det kortbyttet har hjulpet til en viss grad med i det minste disse nylige kommentarene. Min pumpe på det gamle kortet trakk i det minste aldri noe over en time uten Ivo-bagasjerommet, og her flommer mammaene ut i en 2 timers periode.
opp Bunn